Gæst Sillepigen Skrevet Maj 5, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 5, 2011 Først lidt baggrundsviden: :hjerte: Sille er en blanding af dansk svensk gårdhund og jack russel. Hun er 7½ år gammel. Hun var ved dyrlægen i mandags, hvor hun fik fjernet en hudtumor der sad på ryggen, samt en tandrensning. I går og i dag har hun så ind i mellem slikket sig virkelig meget på overlæben, eller hun har faktisk set ud som om at hun havde fået noget ind i munden, som hun ikke kunne få ud igen. Jeg kom så først her til eftermiddag i tanker om, at jeg nok hellere lige måtte kigge hende i munden, for jeg begyndte at bide mærke i at lyden af at hun 'forsøgte at skubbe noget ud af munden' fortsatte i længere og længere tid. Hun har så en løs fortand og jeg kan se og mærke på hende at hun absolut ikke bryder sig om at jeg rører ved den. Jeg har kontaktet den vagthavende dyrlæge i Århus og han siger at det sagtens kan vente til i morgen. Men hvad gør dyrlægen egentlig i morgen? Hiver han tanden ud, eller kan det lade sig gøre at den kan 'gro fast' igen? Skal hun i narkose på ny? Og betaler man så for konsultation igen eller hvordan foregår det? Hidtil har hun jo kun været til dyrlægen når hun skulle have det årlige prik og sundhedstjek. Håber at nogen af jer kan gøre mig lidt klogere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Maj 5, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 5, 2011 Ja, han hiver sandsynligvis tanden ud. Den kan ikke gro fast igen. Forhåbentlig kan han snuppe den uden narkose, det kommer nok an på hvor løs den er. I så fald ville det være venligt af ham ikke at udskrive ny regning, da den jo nok er kommet løs efter tandrensningen, men du skal nok være forberedt på, at der kan blive forlangt betaling. De der gratis dyrlægebesøg, dem er der lidt langt imellem, desværre. Måske er du heldig, at hun selv har fået den vrikket ud inden.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sillepigen Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Mange tak for dit svar :hjerte: Jeg har talt med dyrlægen i morges og har tid kl 15.30. Han regner med at kunne snuppe tanden uden problemer, fordi den er så løs. Går det så nemt, så skulle jeg ikke betale noget Han fortalte også at det sikkert var det tandsten de havde fjernet, der havde holdt tanden fast og derfor var den gået løs. Så nu er jeg spændt på hvordan Sille ser ud, minus en fortand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Det ville jo bare være perfekt, hvis han lige vupti kan tage tanden ud uden problemer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sillepigen Besvaret Maj 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 7, 2011 Han tog tanden svupti vupti uden problemer. Sille sagde ikke en lyd, men virkede lettet over at være sluppet af med tanden. Og det kostede gratis Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts