Hop til indhold

Hugo vil ikke spise det grønne mix


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Har I nogle fif?

 

Hver dag, når vi barfer, så ligger det der Frugt og grønt mix tilbage - lige så flot sorteret fra så man skulle tro han var en kat!

 

Han skal have 70 gram om dagen...

 

Hvad i alverden gør jeg?

 

Alle gode råd modtages med kyshånd.

 

Ellers elsker han sin barf - heldigvis. Jeg overvejer dog at blande det i en klump leverpostej og stikke ham... men det er jo ikke råt... En har foreslået et råt æg - må han få det dagligt?

 

Håber nogle kan hjælpe hundemor lidt med det her, for Hugo - han er et stædigt rad, der ikke er let at få til at spise i forvejen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er gået væk fra at fodre med grønt. Ricki gad simpelthen ikke at spise det. Han vil dog gerne spise det meste frugt. Men han får det absolut ikke dagligt, og han mener ikke at han mangler det.

 

I god kallun er der den naturlige del bakterier og gærede grøntrester. Det er jo den "rigtige" måde at fodre grønt på:5up:

 

Så'eh, godt råd: Lad være med at fodre med frugt/grønt og se, hvad der sker (andet end at hunden ikke levner:engel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

jeg bruger orijen istedet for gront, fordi mine vil heller ikke spise det overhovedet.

 

jeg gor det fordi jeg gerne vil have det bare faar lidt andet end kun kod og knogler.

 

desuden spiser de ikke lever uden jeg forst koger det. saa der varmebehandler jeg det.

 

jeg efter lever ikke at alt skal vare raat, men gor hvad der virker for vores hunde. indtil videre siger vores dyrlaege at de alle 3 stor trives. saa det er mit finger peg om foderet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bayou

 

desuden spiser de ikke lever uden jeg forst koger det. saa der varmebehandler jeg det.

 

 

Har du prøvet at giv det frosset i stedet for tørret op ? mange hunde vil nemlig ikke røre ved det ellers og der går en del vitaminer tabt under varmbehandling .. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer med original barf - efter en foderplan lagt af en, der er uddannet i dette... når han siger, at hunden skal have de 70 gram - og alle bøger om barf siger det - så er jeg forvirret nu...

 

Rent logisk har det dog undret mig - jeg har jo brugt en del tid på ulve... og de spiser frugt og grønt af to årsager:

 

1)Maven er det nemmeste at "åbne" på et byttedyr - de starter der - og kommer du først til, så er det om at spise det, du får i munden. Er det mavesækken, så spiser du den.

 

2)Når der er mangel på kød kan de tvinges til at søge alternative fødekæder.

 

Vil det sige, at jeg ikke behøver det til Hugo? Men så følger vi jo ikke vores plan... eller rådgivningen.... Det ved jeg ikke om jeg bryder mig om...

 

Jeg har før fodret med Rigtig Hundemad, der var det jo i... Ace spiste det derfor. Men her skal det tilsættes fordi det erOriginal Barf.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Lillemyr

Jeg har selv brugt Original Barf, og grunden til at de siger du skal bruge frugt/grønt er, som du selv skriver, at ulvene får det via maveindholdet eller ved mangel på føde. Min hund ville heller ikke have det, så jeg brugte vitamin/mineralpulveret i stedet. Nu ved jeg ikke hvor gammel din hund er, men det findes pulver til hvalpe, voksne hunde, pelsproblemer og noget med glucosamin i.

 

Hilsen Tina

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Motor gad heller ikke spise sin grøntmix efter ikke særlig lang tid da han var hvalp, så vi droppede det også, og har fodret med kød, ben, indmad og kallun siden - og altså, han er da overlevet helt fint, selv i den hårde vokseperiode.

 

Da han så var unghund med for meget krudt i røven og lå lidt på den tynde side, der spædede vi op med hjemmelavet mad (kogt ris, kød/fisk, grønt) 1-2 gange hver eller hver anden uge, så tog han på igen.

 

Man kan også give lidt fedt, hvis hunden trænger eller kødet er for magert, det gav bare ikke nok her lige til det.

 

Så jeg hopper med på drop det vognen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...