Gæst Andersen13421 Skrevet Maj 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 6, 2011 Jeg den lykkelige ejer a en lille bolognaise ved navn getrud. Jeg elsker min hund, højt og inderligt.. Og har været besluttet på fra start hun skulle opdrages som vejede hun 80 kg. Derfor kan hun alt- hva vi mener hun skal kunne. Desværre har jeg et problem. Så snart hun mærker vi ved a gå, ruster hun skrækslagen og piver, væggen udtil hvor jeg starter bil, har jeg måtte sætte en pap kasse op a væggen, fordi hun kradser for a komme ud. - hun fyldte et år i april, og mener derfor ikke det et sekund for sent det her må høre op. Så derfor håber jeg inderligt på gode råd og hjælp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Jeg den lykkelige ejer a en lille bolognaise ved navn getrud. Jeg elsker min hund, højt og inderligt.. Og har været besluttet på fra start hun skulle opdrages som vejede hun 80 kg. Derfor kan hun alt- hva vi mener hun skal kunne. Desværre har jeg et problem. Så snart hun mærker vi ved a gå, ruster hun skrækslagen og piver, væggen udtil hvor jeg starter bil, har jeg måtte sætte en pap kasse op a væggen, fordi hun kradser for a komme ud. - hun fyldte et år i april, og mener derfor ikke det et sekund for sent det her må høre op. Så derfor håber jeg inderligt på gode råd og hjælp. Hvordan har i trænet 'alene hjemme' med hende?.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Andersen13421 Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Ud foran døren, når hun var stille, ind og rose, og øget tiden langsomt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Lyder som om i lige skal et par trin ned af "alene hjemme" stigen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Andersen13421 Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Lyder som om i lige skal et par trin ned af "alene hjemme" stigen Det er det samme om vi skal tømme postkasse, handle, eller på job. ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst maian889 Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Det er det samme om vi skal tømme postkasse, handle, eller på job. ?? Ja hunden er jo ligeglad, hun kan jo bare se I er ved at forlade hende og reagere derpå. Hunde har ingen tidsfornemmelse i samme forstand som mennesker. Hun kan ikke gætte hvor længe I har tænkt jer at blive væk.. Jeg måtte HELT forfra med min.. Helt ned og træne overtøj af og på til han ikke reagerede på det, før gik jeg ikke videre. Så hen mod døren og tilbage.. Det tager faktisk lang tids træning bare at komme ud af døren.. Og da jeg først var ude startede vi på 1 sek - og ind igen.. Øgede med 5 sek hver gang det gik godt. Og tog 10sek fra hvis han pev. (pev han gik jeg først ind når der var ro.) Da vi nåede 3 min begyndte jeg at øge med 15 sek pr gang... Trænede NON-STOP i 5 dage, så var det genopfrisket. Nu er der kun "uheld" hvis der har været stress på inden jeg går, hvis jeg fx er ved at komme for sent. Så henter han en sko og sutter på (bider ikke i den) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Andersen13421 Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Det må jeg prøve. Heeeelt forfra. Tak for hjælpen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Der er rigtig mange gode tråde med råd til alene hjemme træningen som feks denne her som også indeholder et link til en anden tråd: http://www.hunde-forum.dk/traening/22810-har-virkelig-brug-hjaelp-alene-hjemme.html Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Hej :blink: I behøver absolut ikke at rose hende når I kommer hjem igen. Hunden vil tro at I roser for den adfærd den har når I kommer ind af døren (ligesom man heller ikke kan skælde ud for de ting den har ødelagt mens den har været alene - hunden kan ikke kode ris/ros sammen med noget der er sket for mere end ca. 3 sekunder siden). Desuden kan hele situationen hvor I roser (måske med lys stemme mens I nusser hende) forstås af hunden som om I trøster og bekræfter den i at det har været forfærdeligt at I har været væk, og at I nu også er glade for at I er sammen igen. Vær så neutral som muligt når I kommer ind af døren (og ivørigt også når I går fra hende - ingen store afskedsscener) . I skal nærmest tænke "ja, vi er kommet hjem - og hvad så?"-agtigt :blink: Jeg håber det løser sig og at hun lærer at stole på at I nok skal komme igen. Det er så forfærdeligt synd for de stakkels hunde der har seperationsangst Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Andersen13421 Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Ja tak. Mange gode råd. Syns dog jeg har prøvet meget. Og mit problem heller ikk helt er der. - hun ryster og er piver, men kun max 5 min. Hvorefter ingen høre mere til hende i ejendommen. A give noget lækkert som et ben fyldt med noget er en go ide. Og min hund elsker det ! Hun rør det bar ikk før jeg kommer hjem. Om det så er frikadeller, pølse, you name it. Hun rør det ikke mens hun er alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Ja tak. Mange gode råd. Syns dog jeg har prøvet meget. Og mit problem heller ikk helt er der. - hun ryster og er piver, men kun max 5 min. Hvorefter ingen høre mere til hende i ejendommen. A give noget lækkert som et ben fyldt med noget er en go ide. Og min hund elsker det ! Hun rør det bar ikk før jeg kommer hjem. Om det så er frikadeller, pølse, you name it. Hun rør det ikke mens hun er alene. Har I prøvet at optage hende? Piben og rastløshed kan jo oftest ikke høres af naboer... Det at hun ikke vil spise noget som helst lækkert kan også hænge sammen med at hun har et alene hjemme problem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Andersen13421 Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Jeg har læst utrolig meget om det , og føler mug frustreret da mine to Sankt bernhard hunde aldrig har haft problemer. Troede jeg havde styr på alt. De forlod os, og jeg købte prinsessen. Jeg beder hende sitte når jeg går, simpelthen for hun ikk smutter med. Og kontaktet hende først 8-10 min efter jeg kommet hjem. Så hun når a falde til ro. Hmm..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Andersen13421 Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Har I prøvet at optage hende? Piben og rastløshed kan jo oftest ikke høres af naboer... Det at hun ikke vil spise noget som helst lækkert kan også hænge sammen med at hun har et alene hjemme problem... Nej det har jeg aldrig. Men vil helt sikkert prøve det. Ved kun når jeg kommer hjem a hun sidder stille i vinduet og kigger ned. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Jeg har læst utrolig meget om det , og føler mug frustreret da mine to Sankt bernhard hunde aldrig har haft problemer. Troede jeg havde styr på alt. De forlod os, og jeg købte prinsessen. Jeg beder hende sitte når jeg går, simpelthen for hun ikk smutter med. Og kontaktet hende først 8-10 min efter jeg kommet hjem. Så hun når a falde til ro. Hmm..... Hvor hurtigt gik I frem da I trænede alene hjemme med hende ? Og hvor træt er hun når I går fra hende ? Her tænker jeg hvordan I aktiverer og stimulerer hende om morgenen inden I går fra hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Maj 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 6, 2011 Jeg tror også i skal lidt forfra med alene hjemme trænningen og så bare væbne jer med en KÆMPE bunke tålmodighed . Jeg kan sagtens forestille mig hvor frusterende det må være :ae:. Held og lykke med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts