Hop til indhold

Sove steder

Gæst Jeanet
 Share

Hvor sover jeres hunde  

51 stemmer

1. 1. Hvor sover jeres hunde

• I vores senge
      28
    • I huset et sted
      10
    • Soveværelset
      13
    • Udenfor i stald eller hundegård
      0

Recommended Posts

Gæst Jeanet

Hvor sover jeres hunde om natten.

Vores hunde har altid sovet i gangen, men Betti er sørme rykket ind i soveværelset :genert:. Hun havde problemer med at være renlig om natten selvom vi gik ud med hende inden vi gik i seng. Det blev så løst med at hun kom ned til os i soveværelset.

Der ligger hun så på sit tykke tæppe for enden af sengen. Det er da også lidt hyggeligt.

Vi sover aldrig længe mere for hun skal nok komme og sætte sin kolde snude på os og bede om morgenmad :blink:

vh

Jeanet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst aycasa

Har stemt for soveværelset, fordi de får lov til at være der.

Den mindste, JRT, ligger i sengen:engel:

Ayka (Berner Sennen-blanding) ligger i hundesengen i soveværelset, Sammy (Lab-blanding) gider ikke ligge i soveværelset. Han ligger på hundesofaen i stuen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Da jeg havde Njord sov han i sin kurv ved siden af sengen ved min hovedeende :) (Kattene sov i sengen, men hoppede derop om natten mens vi sov, hvilket Njord var for lille til :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Begge hunde sover i sengen.

De har selv fået valget, fordi jeg synes de skal have al den tid de kan få sammen med os, da de jo er en del alene hjemme i hverdagene.

Bamse lægger sig ned på gulvet ret hurtigt, men Kaia ligger som regel godt puttet ind til en af os hele natten.

Men det betyder så også at der skal vaskes sengetøj konstant og der skal vaskes og tørres hvis de har mudret sig til på turen om aftenen - Ikke særlig praktisk, men ville ikke undvære hundene i sengen.

Det er så hyggeligt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Chili og Caia sover et eller andet sted i huset.. Dog er det som regel altid inde i soveværelset.. Faktisk 99,9 procent i soveværelset..

Caia elsker at sove under sengen i hendes lille hule, og Chili skal bare have sin kurv med lammeskind og så er hun glad.

De får ikke lov til at komme i sengen, og de HOPPER ikke op medmindre de har fået lov ( Fra tid til anden får de lov til at putte i sengen, men det er kun når sengetøjet alligevel skal skiftes).

Ud over soveværelset elsker de at sove ude på altanen, eller Caia er helt vild med badeværelset, og Chili skal bare have en væg at putte sig op af, eller en solstråle, og så er hun happy:-) Men det er i dagligdagen.. Aften bliver det til soveværelset... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har også stemt sengen, selv om halfdan nok sover det meste af natten på gulvet eller i sin kurv. han starter dog altid i sengen. og når der kun er én af os hjemme og derfor bedre plads, sover han altid på den andens hovedpude.

selv om alle døre i lejligheden altid er åbne, er halfdan konsekvent i samme rum som os, så det kunne sådan set ikke falde mig ind at ikke lade ham sove i soveværelset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gracie sover på sin hundepude i soveværelset, men kun når døren er lukket og det er den hele vinteren, fordi jeg vil have det køligere i soveværelset end i resten af huset.

Om sommeren åbner jeg gerne døren på de varme nætter, og så sover hun som lidt rundt omkring, men veksler nok mest mellem soveværelset og nede foran hoveddøren. Er det en rigtig varm sommernat, åbner jeg døren til altanen, og så sover hun også der.

Jeg har tidligere haft mine katte i sengen. Vældig hyggeigt, men jeg blev ret træt af deres hår og andet skidt. Så nu er sengen et lukket land for både hunde og katte. Men er det lige ved at sengetøjet skal skiftes, kan jeg godt invitere dem derop. kattene synes det er smadder hyggeligt, men Gracie begynder hurtigt at halse så meget at det hele hopper, og så skal hun ned igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

En hund, der ikke sover i sengen, er defekt (i mine øjne) og må virkeligt lære, hvor dens plads er!

Petrine og jeg ligger ryg mod ryg for tiden, lækkert!

Zamzam ligger mellem manden og jeg

Bastarden ligger op ad halsen, sådan mellem øre og skulder (veksler mellem mig og manden)

Katten ligger som regel i fodenden eller i arm hos manden

Lumi foretrækker at ligge omkring mit hoved, sådan fra øre til øre-agtigt :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine sover i sengen, synes det er så hyggeligt. Hvis de ikke er i sengen, hvis jeg f.eks vågner om natten, så bliver jeg nødt til at stå op for at finde dem. Som regel ligger de så nede i stuen på sofaen, og så spørger jeg dem om de ikke vil med op. Føler mig helt alene hvis de ikke er i sengen :-) det er så hyggeligt.

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

En hund, der ikke sover i sengen, er defekt (i mine øjne) og må virkeligt lære, hvor dens plads er!

Nemlig, lige mine ord :5up:

Mine tre tøser godt opdragede og veltrænede, så de har alle lært, at man skal sove i sengen ;-):mrgreen: Det er så hyggeligt - og dejligt varmt om vinteren :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked:

Så har jeg tre defekte hunde. Og en u-defekt. :cool: Chase er den eneste der gider sove i sengen, de andre foretrækker sofaerne. Men OK, vi ville vist også have et seriøst pladsproblem, hvis alle fire gad være der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Jeg har svaret i huset et sted. Han plejer at sove ved siden af sengen, men rykker sig nogle gange ud i gangen eller ind i stuen.

Seng og sofa er hundefrie områder herhjemme, så der sover han aldrig. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites