Hop til indhold

2 hunde? skal - skal ikke (janni må ikke kigge)


Dinah
 Share

Recommended Posts

Altså jeg har jo fantastiske Rosita, som bare er så nem:lun:

Tør jeg få en 2er?

 

Rosita er nem at bære rundt på i taske, nem at have med, blive passet, i hverdagen, ikke gømonster ved hegnet, elsker andre hunde/ignorerer andre hunde, kan være alene hjemme. = helt igennem perfekt uden udfordringer.

 

åh altså - man ved jo ikke, hvad man får:genert:

Bliver det besværligt med to? kommer de til at fylde for meget?

 

samtidig ved jeg også godt, at de vil få meget ud af hinanden og være en god støtte for Rosita:genert:

 

Jeg er 50/50 og min mand har været 90/10 imod, men jeg synes han har været mere åben end før.

Efter udstillingen idag har jeg, ved at fortælle lidt om den aktuelle hund, prøvet at se, hvordan hans reaktion var og jeg vil tro at han faktisk er nede på 70/100 nu.:banan:

 

har også sagt, at det er ærgeligt, at Rosita ikke kan udstilles, når vi nu elsker at være på de udstillinger hver gang. Ku ha været sjovt, hvis man kunne udstille med én:genert: (ikke at vi skal, men han ved, at jeg elsker de udstillinger og er så glad, når jeg kommer hjem, så jeg bruger det bare som bearbejdning:slem:)

 

hvis han skulle gå hen og sige OK, så er jeg selv på 10/90 for:lun::lun:

 

jeg kunne bære Cleo på 6 kg i taske, så kan jeg vel også bære to på ialt 3,8 kg, hvilket ikke er så tit, da de jo kan være alene hjemme.

 

Hvad vil jeg med denne tråd:hmm:? komme ud med mine tanker, frustrationer og angst for fremtiden:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Jeg kan super godt følge dig i dine "bekymringer" når du jo har været SÅ meget igennem med Cleo og det kunne jeg forestille mig var med til at holde dig de sidste 10 % tilbage.

Det skal jo være en hund der har forståelse for Rositas "handicap" og kunne støtte hende i det..så det skal jo ikke bare være "hvilken som helst hund".

Når det er sagt..så kan jeg nærmest ikke forestille mig at hund nr. 2 ville være et problem for dig - du virker simpelthen så engageret når man læser dine posts rundt om på forummet.

Og hvis dine tanker allerede kredser sig om endnu én hund...så hvorfor ik' ?!?:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også meget i tvivl om nr 2 - det er svært at forestille sig, hvordan det bliver, og om tingene ændrer sig så meget, at det bliver for stor en udfordring.

 

Men jeg må altså sige, at det er fantastisk med 2 hunde. De har helt vildt meget glæde af hinanden, og det opvejer alt.

Jeg har problemer med at få dem passet, og det er fordi de er to. Enten skal de deles, eller også er min eneste mulighed Østervrå. Hvis de skal deles, så er kravet, at de ikke skal efterlades alene, og det er ikke ret tit, at det kan lade sig gøre. Derfor bliver jeg nødt til at bruge Janni, og heldigvis er hun også altid med på det. Men det er den største og eneste udfordring, som jeg har.

 

I dagligdagen er det rigtig dejligt med to hunde, og jeg har ikke fortrudt et øjeblik.

 

Så jeg vil sige - gør det :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der langt til Nordjylland for 1 weekend:slem:, men jeg tror da, at jeg ssagtens kan lave en "prøve-ordning", som jeg havde med Rosita:-D

 

 

Og når først hun er flyttet ind ... så giver det hele jo lissom sig selv ... Måske du skal bilde manden ind, at Janni har brug for at du passer ny-vuf i en uge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt? På hvad? Kom med problemerne, så skal jeg løse dem for dig (manden skal bare under kontrol!)

 

gøen ved hegnet! (Skal/kan trænes)

Kan der være to hunde i en hundetaske?

Mere besværligt at have to med på tur?

Sværere at få passet to end 1 hund?

Gejler de hinanden op på gåture, så de gøer pinligt ved mødet med andre hunde? (skal eller kan trænes)

Link til indlæg
Del på andre sites

gøen ved hegnet! (Skal/kan trænes)

Kan der være to hunde i en hundetaske?

Mere besværligt at have to med på tur?

Sværere at få passet to end 1 hund?

Gejler de hinanden op på gåture, så de gøer pinligt ved mødet med andre hunde? (skal eller kan trænes)

 

Mine er bjæf-monster-race, de siger ikke en lyd indendørs i lejlighed med MEGET rumsteren (underbo med milliard unger), det var nemt

Jep, to så små kan sagtens være i en taske (Zamzams opdrætter maser snildt 3 hunde i en taske og siger der kun er en, når hun skal flyve :oops:)

Jeg passer gerne to små chi'er - kan ikke forestille mig, det skulle blive et problem?

Gøen er IKKE pinlig! Når Rosita er døv, bliver hun vel ikke gejlet op?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...