Gæst Chihuahua-lover Skrevet Maj 10, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 10, 2011 Hej Jeg vil gerne have hund, så jeg ikke føler mig alene. Men så kommer problemet. Hvilken hund er bedst for mig? Hvad vil I anbefale? Jeg bor i lejlighed. Familien og deres Cavalier kommer tit på besøg, og jeg besøger dem. Jeg søger en lille hund. Den skal være venlig. Håber der kommer mange anbefalinger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Jeg tror, at du bliver nødt til at fortælle lidt mere om, hvad du ønsker i en hund, og hvad du kan tilbyde den. F.eks. skal den være samarbejdende eller selvstændig, hvordan har du det med pelspleje, hvor mange/lange ture og mental aktivering kan du tilbyde den, vil du bruge den til en bestemt type hundesport, hvor meget skal den være alene hjemme osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chihuahua-lover Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Den skal mest bruges til "skødehund". Regner ikke med at gå til agility, men lydighedstræning måske. Jeg har en ferie på omkring 3 uger når jeg får den, bagefter skal den være hjemme ca. 8 timer. Den skal helst knytte sig meget til ejeren, men stadig være åben og imøde kommende overfor fremmede. Vil gå de ture med den, den behøver. Vil selvfølgelig træne den med de normale kommandoer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Den skal mest bruges til "skødehund". Regner ikke med at gå til agility, men lydighedstræning måske. Jeg har en ferie på omkring 3 uger når jeg får den, bagefter skal den være hjemme ca. 8 timer. Den skal helst knytte sig meget til ejeren, men stadig være åben og imøde kommende overfor fremmede. Vil gå de ture med den, den behøver. Vil selvfølgelig træne den med de normale kommandoer. En shi tzu måske? Men find gerne en nødløsning, så der er nogle, der kan passe den, hvis den ikke når at lære at være alene 8 timer på de tre uger. Mange af selskabsracerne kan godt være et stykke tid om at lære at være alene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chihuahua-lover Besvaret Maj 10, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 10, 2011 Men er der ikke meget med pelspleje med den? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2011 Men er der ikke meget med pelspleje med den? Jo - dog noget mindre, hvis du holder den i hvalpeklip. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chihuahua-lover Besvaret Maj 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2011 Jeg har lige set "hvalpefrisuren". Den ser sød ud. Kan man lære at klippe den selv?:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Maj 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2011 Er du gået helt væk fra en chihuahua:confused: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Maj 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2011 Jeg har lige set "hvalpefrisuren". Den ser sød ud. Kan man lære at klippe den selv?:hmm: Ja, det er der mange, der gør. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chihuahua-lover Besvaret Maj 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2011 Er du gået helt væk fra en chihuahua:confused: Nej. Men er nødt til at holde andre muligheder åbne. En chihuahua gør jo meget, og det synes jeg ikke jeg kan tilbyde mine naboer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret Maj 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2011 Den gør hvis den for lov, ja. Men ville alle hunde gøre. Du er med på at gå tur 5-6 gange om dagen? den skal jo ud og tisse, og især som hvalp hvor de ikke kan holde sig ret længe. At i dagtimerne tager man ingen steder uden sin hund hvis man har været på arbejde? Du skal have hunden i mange år og det ikek bare er en "ide" du har fået? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chihuahua-lover Besvaret Maj 11, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 11, 2011 Selvfølgelig ved jeg det. Jeg har haft to hunde. Det med at alle hunde gør. Der er jo nogen hunderacer der gør mere;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts