Hop til indhold

Cocker på 5 mnd. til jagt

Gæst bont236000
 Share

Recommended Posts

Gæst bont236000

Hej

Jeg har en hanhund Cocker Spaniel på 5 mnd. som kan de generelle komando som: sit, dæk, tæpper, her, apport...aflevering ikke altid :)

Jeg vil høre om hvornår skal den trænes til jagt og skal der en grunlæggende kursus eller er det nok med det den kan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er absolut ikke nok dét den kan, hvis du har tænkt dig at bruge den til jagt.

Stopfløjt, apporteringer der hedder direkte ud, direkte hjem, med aflevering til hånd hver gang, frit søg, og en hvis dirigérbarhed er vel også med spaniels at foretrække.

"ro" er en særdeles vigtig øvelse ligeså.

Derudover naturligvis almindelig lydighed som lineføring, fri ved fod, og bliv.

Hvornår kan man gå igang? Lige så snart man har hvalpen indenfor døren, startende med kontakt og opbygning af samarbejdet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil anbefale dig at finde et fornuftigt sted at træne med din kommende jagtkammerat. Dvs. et sted hvor det ikke er den gængse mening at hunden bare skal rykkes rundt hvis ikke den lystrer med det samme.

At gå igang med dét her, uden forudgående erfaringer at trække på, og på egen hånd, plejer ikke at give et fantastisk resultat. SParringen man får ved at træne med andre er guld værd. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej

Jeg har en hanhund Cocker Spaniel på 5 mnd. som kan de generelle komando som: sit, dæk, tæpper, her, apport...aflevering ikke altid :)

Jeg vil høre om hvornår skal den trænes til jagt og skal der en grunlæggende kursus eller er det nok med det den kan?

DKWeichert har jo beskrevet hvad din hund skal kunne og hvornår man starter.

Kontakt, stop, ro i opfløj/spring og apportering er vel de vigtigste ting for en spaniel til jagt. Du kan læse mere på min hjemmeside www.tacora.dk under spanielskolen

:vinken: Venlig hilsen Steen stenild

Link til indlæg
Del på andre sites