Gæst bont236000 Skrevet Maj 14, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 14, 2011 Hej Jeg har en hanhund Cocker Spaniel på 5 mnd. som kan de generelle komando som: sit, dæk, tæpper, her, apport...aflevering ikke altid Jeg vil høre om hvornår skal den trænes til jagt og skal der en grunlæggende kursus eller er det nok med det den kan? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Maj 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2011 Det er absolut ikke nok dét den kan, hvis du har tænkt dig at bruge den til jagt. Stopfløjt, apporteringer der hedder direkte ud, direkte hjem, med aflevering til hånd hver gang, frit søg, og en hvis dirigérbarhed er vel også med spaniels at foretrække. "ro" er en særdeles vigtig øvelse ligeså. Derudover naturligvis almindelig lydighed som lineføring, fri ved fod, og bliv. Hvornår kan man gå igang? Lige så snart man har hvalpen indenfor døren, startende med kontakt og opbygning af samarbejdet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bont236000 Besvaret Maj 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2011 Wow! Tak for svaret! Så skal vi komme i gang med det samme....tak for info Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret Maj 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 15, 2011 Jeg vil anbefale dig at finde et fornuftigt sted at træne med din kommende jagtkammerat. Dvs. et sted hvor det ikke er den gængse mening at hunden bare skal rykkes rundt hvis ikke den lystrer med det samme. At gå igang med dét her, uden forudgående erfaringer at trække på, og på egen hånd, plejer ikke at give et fantastisk resultat. SParringen man får ved at træne med andre er guld værd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tacora Besvaret Maj 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 16, 2011 Hej Jeg har en hanhund Cocker Spaniel på 5 mnd. som kan de generelle komando som: sit, dæk, tæpper, her, apport...aflevering ikke altid Jeg vil høre om hvornår skal den trænes til jagt og skal der en grunlæggende kursus eller er det nok med det den kan? DKWeichert har jo beskrevet hvad din hund skal kunne og hvornår man starter. Kontakt, stop, ro i opfløj/spring og apportering er vel de vigtigste ting for en spaniel til jagt. Du kan læse mere på min hjemmeside www.tacora.dk under spanielskolen Venlig hilsen Steen stenild Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts