Hop til indhold

Frontline.


Gæst Sam <3
 Share

Recommended Posts

Gæst Sam <3

Det er ikke direkte et sygdoms emne, men kunne ikke lige finde et passende sted.

 

Min hund får frontline 1. gang HVER måned. Så dem der, kender frontline så forbygger det også flåt angreb.

 

Nu har min hund haft 7 flåter på sig de seneste 5 uger løbende. Tænker bare.. Forebygger flåter? Skal det ikke forstås sådan at de enten slet ikke får, eller meget sjældent får en?

 

Syntes overhovedet ikke det virker og er rigtig irriteret, da jeg betaler for bl.a. at holde ham flåtfri. Har i erfaringer med frontline? Eller vil i sige det er normalt med så mange flåter på et flåt forbyggende præparat?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sam <3
Vi bruger frontline, og har aldrig fundet en flåt eller loppe på vores hund :hmm:..

 

Enten er i heldige eller også virker frontline ikke på alle hunde, for min mors hund fik frontline hver mdr men var fyldt med lopper alligevel altid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skift til Bayvantic eller måske nøjes med Practic, der er lidt mildere, i første omgang er mit råd - hvis det ikke er nok, så Bayvantic, men dette bør dryppes over flere steder i nakken, da det er så kradsbørstigt.

 

Der hvor jeg er i praktik (dyreklinik), fører de slet ikke Frontline til hunde af netop den grund - begyndende resistensproblemer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sam <3
Skift til Bayvantic eller måske nøjes med Practic, der er lidt mildere, i første omgang er mit råd - hvis det ikke er nok, så Bayvantic, men dette bør dryppes over flere steder i nakken, da det er så kradsbørstigt.

 

Der hvor jeg er i praktik (dyreklinik), fører de slet ikke Frontline til hunde af netop den grund - begyndende resistensproblemer.

 

Ja, jeg tror også det må være noget resistens, da min mors hund i starten var loppefri på frontline, men senere gennem årene overhovedet ik kunne komme af med dem på trods af dyrlæge behandling og masser frontline.. Men det vil jeg da tjekke om det kan være bedre, order snart ikke flere ulækre tæger :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nogle hunde tiltrækker bare hverken flåter eller lopper.

 

Møffe har haft 5 flåter i sit liv - og aldrig nogensinde lopper :-D Han er kun dryppet én gang med frontline, fordi min mor panikkede over den første flåt, han fik sig :lol:

 

Vi drypper heller ikke Luxen hver måned, men måske hver 2 måned.

Men det gør da ikke noget hvis jeg har fået en hund der ikke tiltrækker sig de bæster :5up: (3-6-9)

 

- Haha forstår udemærket din mors reaktion, de er fandme også klamme :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja' date=' jeg tror også det må være noget resistens, da min mors hund i starten var loppefri på frontline, men senere gennem årene overhovedet ik kunne komme af med dem på trods af dyrlæge behandling og masser frontline.. M[b']en det vil jeg da tjekke om det kan være bedre[/b], order snart ikke flere ulækre tæger :cry:

 

Ok, det forstod jeg ikke :genert:

 

Vi drypper heller ikke Luxen hver måned, men måske hver 2 måned.

Men det gør da ikke noget hvis jeg har fået en hund der ikke tiltrækker sig de bæster :5up: (3-6-9)

 

- Haha forstår udemærket din mors reaktion, de er fandme også klamme :shock:

 

Gør jeg fandme også! Ydk! Og glemmer aldrig Aschas fortælling om, at vågne op i sengen en morgen til en stor, grim, fed tæge :scared:

 

Meeeeen, det er ikke sket endnu - så ind til videre, så skræmmer giften mig mest :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, det forstod jeg ikke :genert:

 

 

 

Gør jeg fandme også! Ydk! Og glemmer aldrig Aschas fortælling om, at vågne op i sengen en morgen til en stor, grim, fed tæge :scared:

 

Meeeeen, det er ikke sket endnu - så ind til videre, så skræmmer giften mig mest :mrgreen:

 

Den tråd har jeg heldigvis ikke læst :-D.

 

Mine forældres hund havde engang en, og den var kæmpe! :shock: FØJ!

 

Undskyld for OT :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sam <3
Den tråd har jeg heldigvis ikke læst :-D.

 

Mine forældres hund havde engang en, og den var kæmpe! :shock: FØJ!

 

Undskyld for OT :oops:

 

OMG, det er vel vel fordi at hunden sover i sengen så? Føj de tæger er så ulækre, fandt lige en på Sam IGEN. Han havde dæleme også en lige i øjet næsten, øj jeg hader de blodsugere og der er ik noget værre end at skulle fjerne sådan en .. Brrrr...

Link til indlæg
Del på andre sites

OMG' date=' det er vel vel fordi at hunden sover i sengen så? Føj de tæger er så ulækre, fandt lige en på Sam IGEN. Han havde dæleme også en lige i øjet næsten, øj jeg hader de blodsugere og der er ik noget værre end at skulle fjerne sådan en .. Brrrr...[/quote']

 

Ad ad :cry:.

Stakkel Sam!

 

men godt du finder dem, så de ikke når at blive kæææmpe store :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sam <3
Ad ad :cry:.

Stakkel Sam!

 

men godt du finder dem, så de ikke når at blive kæææmpe store :shock:

 

Ja stakkels Sam, ja de er heldigvis helt små og røde, men fandt en på hans øre der var stor, puha kaster næsten op, når jeg finder sådan en.. Tjekker ham tit over alt, skal bare ikke finde en fed tæge på gulvet. Fandt engang en popcorns korn på gulvet da jeg var lille og ville spise den, men så var det en kæmpe fed tæge.. Glad for jeg var gammel nok til at smide den væk.. føj føj..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja stakkels Sam' date=' ja de er heldigvis helt små og røde, men fandt en på hans øre der var stor, puha kaster næsten op, når jeg finder sådan en.. Tjekker ham tit over alt, skal bare ikke finde en fed tæge på gulvet. Fandt engang en popcorns korn på gulvet da jeg var lille og ville spise den, men så var det en kæmpe fed tæge.. Glad for jeg var gammel nok til at smide den væk.. føj føj..[/quote']

 

 

Ad ja!

Det forstår jeg godt, tror heller ikke den ville smage så skide godt :???::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe' date=' det betød at jeg ville tjekke om BAYVANTIC er bedre end frontline :-D:lol:[/quote']

 

Nåååå :mrgreen:

 

Synes du skal prøve at starte med Practic'en. Det er billigere og knap så giftigt som Bayvantic'en (altså, ikke at din hund på nogen måde falder død om af det, jeg tror bare ikke på, at det er uden risici for følgevirkninger at bruge skidtet).

 

Hvis Practic'en så ikke giver de store forbedringer (Sam kan jo være sådan en helt og aldeles uimodståelig én af slagsen :engel:), så kan du tage Bayvantic'en :-D

 

Bare mit råd :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sam <3
Ad ja!

Det forstår jeg godt, tror heller ikke den ville smage så skide godt :???::lol:

 

Puha nej, det ville da være det ultimative traume fra barndommen, hvis den var kommet i munden. Brrrrr. Hader flåter...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sam <3
Nåååå :mrgreen:

 

Synes du skal prøve at starte med Practic'en. Det er billigere og knap så giftigt som Bayvantic'en (altså, ikke at din hund på nogen måde falder død om af det, jeg tror bare ikke på, at det er uden risici for følgevirkninger at bruge skidtet).

 

Hvis Practic'en så ikke giver de store forbedringer (Sam kan jo være sådan en helt og aldeles uimodståelig én af slagsen :engel:), så kan du tage Bayvantic'en :-D

 

Bare mit råd :engel:

 

Aah okay. Jamen så bliver det den milde først. Tak for rådet:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sam <3
Så lidt ;-)

 

Er lidt af en hystade, når det gælder sådanne produkter :genert:

 

Jeg tænker bare at det er fint så længe de sælger det til brug til sine dyr. Det er mere, når folk gør opmærksom på det at jeg kommer til at tænke over det, når han skal beskyttes mod utøj.. Åndsvage blodsugere, kan ikke se hvad de gavner verden for Grrrrrr

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sam <3
Vi har opgivet at give Samson noget, vi piller bare de flåter af vi finder (og det er en del synes jeg). Jeg synes ikke det har gjort nogen forskel de gange vi har givet ham bayvantic.

 

Okay, det lyder virkelig ikke godt, vil virkelig gerne have at et middel mod flåter holder flåter væk, da jeg er meget hysterisk med de blodsugere der..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...