Gæst kleo Skrevet Maj 17, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 17, 2011 Jeg fik en mail fra Astrid og Knut den anden dag, de købte for 1 1/2 år siden Holtevejen's Astra i daglig tale Ayla af mig, Astrid og Knut bor i Tyskland og har haft Schæferhund i mange år. De har taget et utal af prøver med deres hunde, jeg må indrømme jeg var noget forbavset da de, da mit A-kuld var 4 uger gamle, henvendte sig og var interesseret i at købe en hvalp af mig, ærligtalt troede jeg der var tale om en misforståelse i starten. Men det var der ikke, de kom og besøgte os og da Ayla var 8 uger kom de og hentede hende. De har siden besøgt os nogle gange faktisk, selv om der altså er flere 100 kilometer til deres hjem i Braunsweig. Jeg troede faktisk ikke de trænede seriøst med Ayla, jeg er ikke så god til tysk og af deres mange mail kunne jeg se de trænede, men jeg blev ikke klar over hvad de trænede, nu kom der så denne mail, Ayla har bestået die Begleithundprüfung, og at de er i gang med dem Schutzdienst, det vil med andre ord sige, min lille Ayla er begyndt på IPO træning, det er sjovt, man bruger faktisk ikke Tervueren ret meget i den sport herhjemme, men hvis man skal tro Astrid og Knut’s mange mails så er Ayla endda særdeles god, uhh jeg glæder mig til at høre mere, det ville da være dejligt at kunne skrive de forskellige IPO prøver på min hjemmeside. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 tillykke med "barnet" - Begleithundprüfung er det der hedder en færdselsprøve herhjemme - forkortet FP og udlandet BH (men det ved du måske allerede . Jeg træner sammen med terv- opdrætter der laver nogle udemærkede IPO/PH hunde så nogle af dem duer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 tillykke med "barnet" - Begleithundprüfung er det der hedder en færdselsprøve herhjemme - forkortet FP og udlandet BH (men det ved du måske allerede . jo det er jeg også nået frem til Jeg træner sammen med terv- opdrætter der laver nogle udemærkede IPO/PH hunde så nogle af dem duer. Jeg ved godt der er nogle som træner, men derfra og så til at lave prøver er der jo et stykke Astrid og Knut har taget alle 3 IPO prøver med deres hunde før, jeg håber de også vil gøre det med "barnet" og ærligtalt bliver jeg helt glad når de skriver at hun er en pragtfuld hund at træne med:-D Hvem er det du træner med?, jeg ved at Vibeke og Steen har trænet med nogle af deres hunde:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 :klap: Hvor er det flot!! Stort tillykke med det succesfulde kuld. Hører du også fra "min" Aston? (som jeg stadig tænkeer på.... savner mere og mere en belgier i mit liv!) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Jeg ved godt der er nogle som træner, men derfra og så til at lave prøver er der jo et stykke Astrid og Knut har taget alle 3 IPO prøver med deres hunde før, jeg håber de også vil gøre det med "barnet" og ærligtalt bliver jeg helt glad når de skriver at hun er en pragtfuld hund at træne med:-D Det kan jeg godt forstå Hvem er det du træner med?, jeg ved at Vibeke og Steen har trænet med nogle af deres hunde:5up: Ja det er Kennel Lundin Loyalty - en del af hendes afkom har fået prøver. Hun har fået PH-kåret en af sine ældre tæver men træner ikke så meget med dem mere så det bliver ikke til så meget lige nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 :klap: Hvor er det flot!! Stort tillykke med det succesfulde kuld. Hører du også fra "min" Aston? (som jeg stadig tænkeer på.... savner mere og mere en belgier i mit liv!) Tak skal du have jo da Aston hører og ser jeg jævnligt, han kom til Sønderborg, kun 50 killometer hjemmefra :5up: Kommer tit på besøg på træningspladsen sammen med sin ejer Henrik, regner med at være klar til at stille i B-klassen DcH i løbet af i år. De er super glade for ham, han er bare så sød og rar, meget rolig, (næsten for meget;-)), de har startet en privat børnehave i deres hjem og Aston elsker at tusse rundt sammen med børnene, de har også et par får han kan sørge for, jo han har det som blommen i et æg, (men køn er han ikke , så det er godt de ikke vil udstiille) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Tak skal du have jo da Aston hører og ser jeg jævnligt, han kom til Sønderborg, kun 50 killometer hjemmefra :5up: Kommer tit på besøg på træningspladsen sammen med sin ejer Henrik, regner med at være klar til at stille i B-klassen DcH i løbet af i år. De er super glade for ham, han er bare så sød og rar, meget rolig, (næsten for meget;-)), de har startet en privat børnehave i deres hjem og Aston elsker at tusse rundt sammen med børnene, de har også et par får han kan sørge for, jo han har det som blommen i et æg, (men køn er han ikke , så det er godt de ikke vil udstiille) Det lyder som et dejligt hundeliv! er han virkelig ikke smuk? han var så yndig som lille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Det lyder som et dejligt hundeliv! er han virkelig ikke smuk? han var så yndig som lille jo jeg syntes jo han er dejlig men udstillingshund det er han ikke:oops:, han er for stor og for grov, han er lidt "kalveknæet" på bagbenene og farven er ikke optimal. her er han fra vinter, det sidste billede er hvordan han reagerer når han ser sin opdrætter;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Der er overhovedet ikke noget galt med hans farve Jeg synes han er fin :blink: og hvor ser han glad ud for dig også :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Maj 17, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 17, 2011 Uh jeg synes Aston er lækker:lun: Og tillykke med Ayla, hun er også rigtig lækker.. Og dygtig lader det til:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts