Hop til indhold

Kong eller leo

Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

Inspireret af den anden tråd med kong indhold som jeg ikke vil spamme;-), hvad er så jeres erfaring med kong og Leo d.v.s. hvilken en er bedst???

Så vidt jeg kan se har kong´ en færre huller end leo´en, men er den dermed mere udfordrende???

Jeg vil nemlig også have købt et pr stykker:mrgreen:.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer helt an på, hvad du vil bruge dem til og hvordan :blink:

Kong bliver i vort lille hjem brugt til at stoppe noget i og så en tur i fryseren. En kong kan tøsen bruge fra 45 min. til næsten 2 timer på, afhængig af størrelse og hvordan de "pakkes" :klap:

Leo bliver oftest bare givet med tørkost :genert: men ind imellem ryger der også noget "vådt" deri. Leo tømmes på 5 - 20 min. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en kong, men bruger den ikke med fyld, synes det er billigere at købe fyldte marvben og genbruge dem :genert:

Vores kong har fået nyt liv, i enden af et trækketov i haven.

Jo, men fyldte marvben varer da ikke så længe som en Kong :vedikke: i al fald ikke på vor matrikel :lol:

Vi bruger også Kong look alike til (trænings)bolde :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, men fyldte marvben varer da ikke så længe som en Kong :vedikke: i al fald ikke på vor matrikel :lol:

Vi bruger også Kong look alike til (trænings)bolde :5up:

Nej ikke i forhold til den kong størrelse vi skulle bruge til cujo.

Den kong vi har kan der være en pakke leverpostej i :shock: og koster det samme som 6-7 marvben.

Og vi fryser 8-9 stk. af gangen, så er der til en uge.

Jeg bruger også en hjemmelavet blanding.

Han bruger vel 20-30 min på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

Nu har jeg jo en berner, der let knuser kødben(utroligt så stærke kæber han har;-)) og en mindre aussie, så måske en stærk kong til den store og en mindre Leo til min aussie:-D.

Men kom endelig bare med flere erfaringer, tak:klap:.

V.H. Sille

Knuser han dem eller kan han knuse dem?

cujo burde også knuse dem, men ikke marvben, der slikker han fyldet ud :lol:

Bare husk at købe en sort kong og stor nok :genert:

Cujo har tygget en sort kong i stykker engang, og da det ikke var den største model, ville de ikke refundere den, fordi de mente jeg havde forkert størrelse :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

I forhold til at putte foder i, synes jeg Leo'en er rigtig god. Til min lab der er ret sej til det, putter jeg duck coins fra Olivers i. De er så store og hårde, at hun skal tygge dem i stykker i Leo'en før hun kan få dem ud. Kan godt lide at der er muligheder for at veksle lidt med sværhedsgraden i forhold til, hvad man putter i - store/små godbidder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook er endnu ikke så klog at det er lykkedes ham at få noget ud af en leo-ligende tingest vi har. Kong'en elsker han, nok mest fordi jeg endnu ikke har gjort det så svært for ham (det er kun tørfoder og en en gang imellem en "prop" af leverpostej.

Marvben gider han ikke bruge så lang tid på endnu. Det fyld producenterne putter i er nok for "hårdt" og for "usmageligt" til at han gider at bruge tid på det.

Men planerne er mange og på et tidspunkt skal jeg også i gang med at lave "snacks" til vapperen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Jeg ejer endnu heller ikke en Kong eller leo og går lidt med samme overvejelser som dig, skal det være den ene eller den anden :hmm:.

Men jeg er egentlig nået frem til at jeg godt kunne bruge begge to :engel:. Kan nemlig sagtens se det smarte i dem begge :5up:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ricki gider ikke kong'en - der er ikke nogen udfordring i.

Men leo til gengæld har han 3 stk. af, som han er rigtig glad for.

De bliver fyldt med fx. leverpostej, vådkost, diverse rester fra spisebordet; kødklumper, grøntsager, kogte kartofler osv. Leo'erne kan sættes sammen for at gøre det sværere for ham at tømme dem.

Så hvis man har en hund, der godt kan lide at bruge hovedet, kan jeg kun anbefale leo'en:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ricki gider ikke kong'en - der er ikke nogen udfordring i.

Men leo til gengæld har han 3 stk. af, som han er rigtig glad for.

De bliver fyldt med fx. leverpostej, vådkost, diverse rester fra spisebordet; kødklumper, grøntsager, kogte kartofler osv. Leo'erne kan sættes sammen for at gøre det sværere for ham at tømme dem.

Så hvis man har en hund, der godt kan lide at bruge hovedet, kan jeg kun anbefale leo'en:5up:

Jeg er altså nødt til at få det vist for at se, hvordan det gøres.. Har prøvet at putte leverpostej i, og det ligger bare sårn i midten og tog hende 2 minutter:???:

Så måske vi skulle lave en leo næste gang vi ses:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er altså nødt til at få det vist for at se, hvordan det gøres.. Har prøvet at putte leverpostej i, og det ligger bare sårn i midten og tog hende 2 minutter:???:

Så måske vi skulle lave en leo næste gang vi ses:lol::lol:

Jeps, så fylder vi forskellige slags guf i, fx. leverpostej og kartofler. Så tager det længere tid, fordi leverpostejen sætter sig på kartoflen, og den er ikke ligeså nem at få ud:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

I forhold til at putte foder i, synes jeg Leo'en er rigtig god. Til min lab der er ret sej til det, putter jeg duck coins fra Olivers i. De er så store og hårde, at hun skal tygge dem i stykker i Leo'en før hun kan få dem ud. Kan godt lide at der er muligheder for at veksle lidt med sværhedsgraden i forhold til, hvad man putter i - store/små godbidder.

Nu har jeg kun set en Leo på billeder, har aldrig haft en, så måske er det et dumt spørgsmål, men hvordan tygger hun dem i stykker inde i Leo'en? :oops: Jeg kan ikke lige forestille mig, hvordan en hund kan få tænderne derind, så den kan tygge

Link til indlæg
Del på andre sites