Gæst SikkeEtHundeliv Skrevet Maj 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Maj 25, 2011 Hoppeboldene er kommet til Møgeltønder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Maj 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 25, 2011 Uh, de ser ud til at nyde det! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Maj 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 26, 2011 De er søde Hunde elsker at hoppe rundt i kornmarker - måske kan de lide at det kilder på maven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret Maj 26, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 26, 2011 Ja der gik total kænguru i Oskar og hans ører fløj rundt til alle sider Basse var lidt mere rolig men hoppede også lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst KenzoXcamilla Besvaret Maj 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2011 Det ser dejligt ud:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret Maj 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 28, 2011 Det ser dejligt ud:klap: De nyder en god kornmark. Er spændt på hvad Oskar siger til majsmarker når de bliver rigtig høje Basse elsker at finde mig :banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Maj 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 29, 2011 Nårh hvor de nyder det . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 Hyggelige billeder :5up: Anton er også helt vild med kornmarker og opfører sig også som en kænguru Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 Korncirkler... :slem: Det er i hvert fald det, Bassil laver når han er i sådan noget højt noget.. Han elsker det.. Og det ser ud som om de nyder det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 og jeg tænker så lidt, hvad siger landmanden til at hundene får lov at tonse rundt på den måde?' Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 og jeg tænker så lidt, hvad siger landmanden til at hundene får lov at tonse rundt på den måde?' Jeg må nok erkende mig enig her, har du en aftale med landmanden? Han får jo ødelagt sine afgrøder ved at hundene hopper sådan rundt i dem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 :hmm:Den stakkels landmand, hvad var det nu han hed? Men ja det er ikke pænt at trampe en gældsplaget landmands afgrøder ned! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 :hmm:Den stakkels landmand, hvad var det nu han hed? Men ja det er ikke pænt at trampe en gældsplaget landmands afgrøder ned! jeg er egentlig helt og aldeles ligeglad med hvad landmanden hed, for mig er det mere det at man bare bruger en anden mands levebrød som legeplads, jeg er sikker på at lige denne landmand overlever, men vi ville god nok blive noget kede af det hvis alle mulige mennesker valgte at bruge vore marker som legeplads, det betyder faktisk en del hvis hunde tonser rundt på den måde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 jeg er egentlig helt og aldeles ligeglad med hvad landmanden hed, for mig er det mere det at man bare bruger en anden mands levebrød som legeplads, jeg er sikker på at lige denne landmand overlever, men vi ville god nok blive noget kede af det hvis alle mulige mennesker valgte at bruge vore marker som legeplads, det betyder faktisk en del hvis hunde tonser rundt på den måde. Jeg må beklage, at jeg nok ikke så problemets størrelse, havde ikke hørt noget om at hunde var skyld i at høstudbyttet var i fare af den grund, måske er jeg aligevel for meget bybo? Nyborgensere, som mig er langt væk fra dyrkede arealer ca 100m, men der har da vokset korn på fortovet flere steder i byen!:blink::banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 Jeg må beklage, at jeg nok ikke så problemets størrelse, havde ikke hørt noget om at hunde var skyld i at høstudbyttet var i fare af den grund, måske er jeg aligevel for meget bybo? Nyborgensere, som mig er langt væk fra dyrkede arealer ca 100m, men der har da vokset korn på fortovet flere steder i byen!:blink::banan: hos os er det ikke almindeligt at man bare bruger landmandens marker som man har lyst, vi er da ude og spørge om arealer når vi fx skal gå spor til konkurrence eller lign, men de steder hvor man er tæt på byer og derfor er ude for hundeejere som bare lufter og leger på markerne der kan vi ikke få lov at låne, for når vi går der er der med garnati straks nogle tumper som opfatter det som frit lege og lufteoråde. Vi har selv landbrug, og jeg kunne ikke drømme om at lege med mine hunde på kornmarken, jeg går spor der og går også ture men jeg lader ikke hundene tonse rund, det ødelægger faktisk en del og i majs kunne jeg ikke drømme om at gå, det kan dårligt tåle det, jeg ville ønske man ville bruge hovedet lidt det er jo ikke for sjov marken er der;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skade Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 Jeg tror landmanden bliver pænt sur hvis han opdager det, det er jo privat mark og samtidig hans levebrød der bliver ødelagt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 Jeg vil sige de brugte måske 30 kvm2 af hele marken i udkanten af marken. Ikke noget der påvirker høsten. Så bare rolig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 Jeg vil sige de brugte måske 30 kvm2 af hele marken i udkanten af marken. Ikke noget der påvirker høsten. Så bare rolig fint hvis nu bare 50 andre hundeejere gør det samme så er vi oppe på en del kvm2 ikke Så jeg vil bare råde til at man tænker sig om og kun bruger den jord man har tilladelse til at buge:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skade Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 Jeg vil sige de brugte måske 30 kvm2 af hele marken i udkanten af marken. Ikke noget der påvirker høsten. Så bare rolig Er det ikke underordnet hvor meget man ødelægger, man burde slet ikke ødelægge noget, det er da mangel på respekt for andres ejendom. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 fint hvis nu bare 50 andre hundeejere gør det samme så er vi oppe på en del kvm2 ikke Så jeg vil bare råde til at man tænker sig om og kun bruger den jord man har tilladelse til at buge:-D Der er ikke mange hundeejere der bruger stedet ved jeg så jeg tænker mig stadig om :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 Er det ikke underordnet hvor meget man ødelægger, man burde slet ikke ødelægge noget, det er da mangel på respekt for andres ejendom. Du ødelægger også andres ejendom ved at lade din hund pisse op af en hæk der ikke er din egen. Jeg startede denne tråd fordi mine hunde nyder en god kornmark. Og jeg vil helt sikkert bruge den samme mark - Det samme sted igen uanset hvor uenige du er. Det gør ingen skade at mine hunde løber der fra tid til anden - Er jeg ret sikker på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skade Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 Du ødelægger også andres ejendom ved at lade din hund pisse op af en hæk der ikke er din egen. Jeg startede denne tråd fordi mine hunde nyder en god kornmark. Og jeg vil helt sikkert bruge den samme mark - Det samme sted igen uanset hvor uenige du er. Det gør ingen skade at mine hunde løber der fra tid til anden - Er jeg ret sikker på. Nu ved du jo ikke om jeg lader min hund tisse op af en hæk, men ved godt det også skader. Jeg er uenig med om det skader, men det kan jo være du en dag møder ejeren så kan du jo spørger, synes stadig det er mangel på respekt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 Det er meget muligt jeg møder ham og så må jeg tage den derfra. Det er ikke noget jeg kan eller vil tage stilling til før det sker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst snuseren Besvaret Maj 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 30, 2011 Det er meget muligt jeg møder ham og så må jeg tage den derfra. Det er ikke noget jeg kan eller vil tage stilling til før det sker. Det går nok, manden er jo ud af god familie, og derudover er hele familien vist meget hundeglade, sååå ser ikke store problemer der! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst SikkeEtHundeliv Besvaret Maj 31, 2011 Rapporter Share Besvaret Maj 31, 2011 Det går nok, manden er jo ud af god familie, og derudover er hele familien vist meget hundeglade, sååå ser ikke store problemer der! Det vil tiden jo vise hvis jeg får skæld ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts