Gæst mosgaard Skrevet Juni 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2011 Nu ved jeg ikke hvor dårlig menneske-adfærd skal hen... men den kommer her. Er lige blevet truet nede i mølleparken, med at næste gang en vis hundeejer så mig ville han ta kvælertag på mig og smide mig i å'en, samt et utal af flatterende ord som so, kælling osv... og skal bare lige af med det... Jeg kom gående efter en hyggelig tur i århus by med kæresten, og pludselig kom den her sorte muskelhund (har ingen anelse om hvilken race) hen til os. Tjalfe kan absolut ikke lide den, og begynder at knurrer. Men den forstår ikke at den skal gå og kommer hen og ligger sit hovede hen over ryggen på Tjalfe... Min kæreste prøver så at holde den væk, ved at spærre, så vi kan komme forbi, men den følger efter. Til sidst bytter vi og jeg tager fat i håndtaget på dens sele, mens kæresten og Tjalfe traver hjemad. Hunden er som sådan ganske flink, og følger fint med, så jeg tager mit tørklæde i håndtaget, så det er mere rart at gå med hunden, for den og for mig, mens jeg prøver at finde dens ejer. Jeg har forinden råbt ud flere gange om der er en ejer i nærheden... no reply. Det viser sig, at vi har mødt ejeren før.... Han har før villet hans hund skulle lege, hvor jeg 3 dage forinden havde fået en skrue ud af foden, og han ville ikke forstå at jeg ikke ville vores hunde skulle lege, da det gav ryk i snoren, og jeg ikke ville ha den fri ved siden af en stor vej... Hans løsning var dengang at han da bare kunne løbe efter den og fange den ind hvis det var... hvor jeg var mere ... neeejj, det synes jeg ik lige... Det endte med han blev vildt sur over Tjalfe ikke skulle lege med hans hund, og råbte efter mig da jeg sagde "nå men min hund blir lidt sur på din nu, så jeg går". (Hvilket chorkerede mig lidt, for jeg havde været stille og rolig). Nå, men han blev sur over jeg havde hans hund med i 'snor' og ville ikke forstå jeg jo bare havde ledt efter ejeren for hundens skyld... Efter at han havde gejlet sig selv op og gået vældig meget i forsvars position hæver jeg stemmen lidt og siger "hør nu hvad jeg siger, jeg synes din hund er ganske flink, men min og din kan ikke sammen så kan du ikke tage den i snor..." Så blev han truende! Han går helt hen og råber mig ind i hovedet at jeg skal skride, at hvis jeg rør hans hund igen så dræber han mig, tar kvælertag og smider mig å'en. Og jeg er en so, kælling og meget mere... alt imens han begynder at skubbe til mig (hvilket gør pænt ondt i min fod, som jeg kun lige er begyndt på genoptræning med.) Der står et par mænd ved siden af som prøver at sige at han skal tale ordentlig til mig, for jeg kom jo bare med hans hund... Min kæreste høre alt det her nede i den anden ende af parken, og binder Tjalfe og kommer op og skubber ham væk fra mig. Såååå bliver manden jo helt gak, og begynder at svine ham fordi han lod "hans kælling tale for ham" (tror han mente, da jeg afleverede hunden... som åbenbart var det værste man kunne gøre...) alt imens han danser rundt og byder op til slåskamp og skriger til min kæreste "jeg er ikke bange for dig". Nå men vi ender med at gå, og jeg ringer og melder situationen til politiet. De kan jo selvfølgelig ikke gøre noget da jeg er kommet hjem... Så pt. er status at jeg nu ikke kan gå nede i mølleparken pga. en fuld hundejer som ikke kan styre sig selv eller holde øje med sin hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Juni 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2011 Pyha! Håber du kommer dig over den oplevelse, for det lyder godt nok ubehageligt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juni 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2011 Øv, for en skræmmende oplevelse Ved slet ikke hvad jeg skal sige, det er da fuldstændig chokerende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juni 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2011 Føj for en stodder Håber du er okay :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2011 Hold da op Sikke da en idiot, han burde da under ingen omstændigheder have lov at eje en hund, eller for den sags skyld færdes frit Jeg kan søreme godt forstå at du er blevet rigtig forskrækket :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Audrey Besvaret Juni 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2011 Jeg er også helt målløs Føj for en ubehagelig oplevelse for dig :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2011 Ja, når man har set hvad der hænger ud i Mølleparken, så er det vel ikke så chokerende men sikke et fjols! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Juni 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2011 Puha, sikke en grim oplevelse. :ae: jeg bryder mig overhovedet heller ikke om at komme dernede. Føler mig utryg ved mange af de skumle typer der mødes dernede for at drikke og ryge/ handle pot m.m. Og løse hunde er der næsten altid. Heldigvis er det jo kun et lille frimærke i byen og der er mange andre bedre steder og parker. Jeg kan dog godt forstå du er lidt (temmelig! ) skræmt for at møde ham igen, hvis det er et sted du dagligt passerer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Juni 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 1, 2011 Føj for den da, sikke en ubehagelig oplevelse! Håber du er kommet dig over det, og at du slipper for at møde ham igen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Hej, Stakkels dig:ae:det var da noget af en grim oplevelse. Hvis det var mig ville jeg nok ikke gå tur der igen:genert:. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 :shock: Hold da op en idiot.. Jeg tror jeg ville have tisset i bukserne.. Sikke en klaphat Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 ej man bliver bare rystet over at folk kan opføre sig på den måde. Og hvor er det dog uretfærdigt at du nu holder dig fra en del af byen bare pga sådan en idiot Håber du er okay ovenpå forskrækkelsen :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luciente Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Nu ved jeg ikke hvor dårlig menneske-adfærd skal hen... men den kommer her. Er lige blevet truet nede i mølleparken, med at næste gang en vis hundeejer så mig ville han ta kvælertag på mig og smide mig i å'en, samt et utal af flatterende ord som so, kælling osv... og skal bare lige af med det... Jeg kom gående efter en hyggelig tur i århus by med kæresten, og pludselig kom den her sorte muskelhund (har ingen anelse om hvilken race) hen til os. Tjalfe kan absolut ikke lide den, og begynder at knurrer. Men den forstår ikke at den skal gå og kommer hen og ligger sit hovede hen over ryggen på Tjalfe... Min kæreste prøver så at holde den væk, ved at spærre, så vi kan komme forbi, men den følger efter. Til sidst bytter vi og jeg tager fat i håndtaget på dens sele, mens kæresten og Tjalfe traver hjemad. Hunden er som sådan ganske flink, og følger fint med, så jeg tager mit tørklæde i håndtaget, så det er mere rart at gå med hunden, for den og for mig, mens jeg prøver at finde dens ejer. Jeg har forinden råbt ud flere gange om der er en ejer i nærheden... no reply. Det viser sig, at vi har mødt ejeren før.... Han har før villet hans hund skulle lege, hvor jeg 3 dage forinden havde fået en skrue ud af foden, og han ville ikke forstå at jeg ikke ville vores hunde skulle lege, da det gav ryk i snoren, og jeg ikke ville ha den fri ved siden af en stor vej... Hans løsning var dengang at han da bare kunne løbe efter den og fange den ind hvis det var... hvor jeg var mere ... neeejj, det synes jeg ik lige... Det endte med han blev vildt sur over Tjalfe ikke skulle lege med hans hund, og råbte efter mig da jeg sagde "nå men min hund blir lidt sur på din nu, så jeg går". (Hvilket chorkerede mig lidt, for jeg havde været stille og rolig). Nå, men han blev sur over jeg havde hans hund med i 'snor' og ville ikke forstå jeg jo bare havde ledt efter ejeren for hundens skyld... Efter at han havde gejlet sig selv op og gået vældig meget i forsvars position hæver jeg stemmen lidt og siger "hør nu hvad jeg siger, jeg synes din hund er ganske flink, men min og din kan ikke sammen så kan du ikke tage den i snor..." Så blev han truende! Han går helt hen og råber mig ind i hovedet at jeg skal skride, at hvis jeg rør hans hund igen så dræber han mig, tar kvælertag og smider mig å'en. Og jeg er en so, kælling og meget mere... alt imens han begynder at skubbe til mig (hvilket gør pænt ondt i min fod, som jeg kun lige er begyndt på genoptræning med.) Der står et par mænd ved siden af som prøver at sige at han skal tale ordentlig til mig, for jeg kom jo bare med hans hund... Min kæreste høre alt det her nede i den anden ende af parken, og binder Tjalfe og kommer op og skubber ham væk fra mig. Såååå bliver manden jo helt gak, og begynder at svine ham fordi han lod "hans kælling tale for ham" (tror han mente, da jeg afleverede hunden... som åbenbart var det værste man kunne gøre...) alt imens han danser rundt og byder op til slåskamp og skriger til min kæreste "jeg er ikke bange for dig". Nå men vi ender med at gå, og jeg ringer og melder situationen til politiet. De kan jo selvfølgelig ikke gøre noget da jeg er kommet hjem... Så pt. er status at jeg nu ikke kan gå nede i mølleparken pga. en fuld hundejer som ikke kan styre sig selv eller holde øje med sin hund. Jeg har prøvet trusler som dem (situationen havde ikke noget med hund at gøre). Jeg havde det meget skidt i måneder efter, når jeg så fyrens og han charmerende narko-luder-kærestes bil. Politiet kom i mit tilfælde, for jeg kunne ikke komme på arbejde for dem. Den rare betjent forklarede mig at når sådan en type siger "jeg slår dig ihjel", svarer det til at vi siger "du er træls" og det tror jeg han har ret i. Problemet er når man ikke er vant til den slags sprog, så tror man på det i situationen. Jeg synes det var meget, meget ubehageligt at få dødstrusler. Det er synd at I ikke kan gå med jeres hund uden at skulle holde øje med den slags typer. Jeg føler med jer, men har ingen gode råd, andet end at holde sig væk:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Nogle gange bliver man bare så chokeret over at nogle folk i den grad er omvandrende "bomber".. :ae: til jer for den ekstrem ubehagelige situation - der løber mange tanker både under og efter sådan en oplevelse.. Og hvor er det bare så trist at man bliver nødt til at gå ude ved vejen fordi man virkelig ikke bryder sig om at skrå igennem parken. Og det har desværre ikke hjulpet meget at de har åbnet op for udsynet, nu har man bare frit udsyn til en stor fast gruppe på 10-20 fulde/påvirkede personer og åbne tisse-moduler! :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Øv for en oplevelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Ja, når man har set hvad der hænger ud i Mølleparken, så er det vel ikke så chokerende men sikke et fjols! Nej med mit kendskab til Mølleparken, så ville jeg have fundet en anden park for længst. Er der for langt op til botanisk have? Mener godt man må lufte sin hund deroppe (ud af 26 år i århus har jeg kun været der een gang ) Men føj hvor en oplevelse, håber du har overlevet natten uden marreridt (for det havde jeg sq ikke) :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst crthomsen Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Sikke en grim oplevelse! Håber du er ok! Jeg ville helt sikkert også finde et andet sted at lufte hunden! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Maka Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Hold da op hvor en nar. Håber du kommer dig oven på den grimme oplevelse:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Nej med mit kendskab til Mølleparken, så ville jeg have fundet en anden park for længst. Er der for langt op til botanisk have? Mener godt man må lufte sin hund deroppe (ud af 26 år i århus har jeg kun været der een gang ) Men føj hvor en oplevelse, håber du har overlevet natten uden marreridt (for det havde jeg sq ikke) :ae: Noget af en kontrast i forhold til Mølleparken her i Mårslet, men du fortalte jo at man finder trælse hundeejere alligevel.. Ang. bot. have, så er det nok derfor jeg ikke har været der endnu :hmm: - jeg har kun boet i Århus i 3 år! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Fandt forresten lige den her: http://www.aarhusportalen.dk/default.asp?Id=435&AjrDcmntId=20498 Vidste slet ikke at problemet var så omfattende.. :hmm: Troede faktisk bare det var mig der var lidt sart.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Sikke en voldsom oplevelse... håber du kan finder et nyt sted at luftehunden og undgår flere dårlige ejere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Fandt forresten lige den her: Folk skræmmes væk fra Mølleparken : aarhusportalen.dk Vidste slet ikke at problemet var så omfattende.. :hmm: Troede faktisk bare det var mig der var lidt sart.. Ja, det lyder da godt nok heller ikke som en park jeg ville gå tur i Narkomaner og fulderikker dominerer, så andre er utrygge ved at komme der. Forslag om alkoholforbud får ikke opbakning fra politiet. http://www.aarhusportalen.dk/default.asp?Id=435&AjrDcmntId=20498 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Vivi Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Hold da op, sikke en ubehagelig mand, jeg havde tisset i bukserne af skræk. Og sikke et ubehageligt sted, tak for advarslen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Øv! Sikke en grim oplevelse! jeg håber du har fået episoden lidt på afstand.. jeg håber I finder et andet sted at gå nogle dejlige ture, så du ikke skal føle behov for at se dig over skulderen efter sådan en spade. I øvrigt synes jeg det er rigtig godt at I ringede til politiet. Med sådan nogle folk skal man bare ringe HVER gang, for så bliver det en person der fylder meget, og også er træls for politiet.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret Juni 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 2, 2011 Jeg syntes det er super fedt du ikke bare skred, og at din kæreste stod op for dig. I skal ikke være bange for sådan en torsk. Den type mennesker kan man støde på alle vegne i dagens Danmark. Jeg er så træt af at alle os der opføres os ordentligt skal ligge under for sådanne mennesker. En lille oplevelse fra mig: I Tirsdages da jeg kørete fra job, blev jeg på en omfartsvej hvor man må køre 70km/t og der er to spor (jeg kørte i indersporet) overhalet af en bilist i nødsporet med mere end 100km/t. Jeg blev så eder sur, at jeg hurtig besluttede mig for at stoppe ham. Dette lykkedes og jeg fik fortalt ham, hvad jeg mente om hans kørsel og at hvis han gik i selvmordstanker om han så ikke kunne forsøge dette selvmord et sted, hvor han ikke behøver at trække uskyldige mennesker med sig. Han fattede ikke en skid.....han mente at ham der kørte i ydersporet og jeg havde spærret vejen ved kun at køre 80km/t. Ved i hvad.......man kæmper forgæves. Men jeg gider ikke længere ligge under for mennesker der ikke kan opføre sig ordentligt og tro de skal styre mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts