Hop til indhold

Er vi alle sarte.....?


Dina
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman
, fordi jeg selv har startet tråden, hvis indholdsmæssige betydning jeg troede måtte være temmelig indlysende.

 

Øhhhh, egentligt ikke.

 

Du starter med at skrive at " nogen" ønskede en ny tråd.

Må gå ud fra at det var dig da du startede den. :hmm:

 

Nedenstående er hentet et andet sted fra (Omplacering), men nogle ønskede en ny tråd.....

 

Hvorefter du uden yderligere kalder Hundefar "sart" Hvilket man skal i en anden tråd for at danne sig et billede om. Men er det mon det tråden handler om ?:hmm:

 

Du virker nu, som om du tager denne triste historie meget personligt, og det til trods for, at du selv ved, at du har ren røv at trutte i. Det får dig til at virke temmelig sart.

 

Så kommer der lidt om en hund og nogen klokker.:vedikke:

Åbenbart også fra en anden tråd.

 

Vi, der er utrygge ved at møde kamphunde, er også sarte! Vi er nemlig bange for, hvad et sådant møde kan ende med, og når man så læser om, at en "dejlig staffordshire bull bl. på 10 mdr....kærlig, børnevenlig, legesyg og vant til andre hunde" skal omplaceres, fordi ejeren ikke længere har tiden til hunden, ja, så bimler alle alarmklokker.

Og det var så desværre ikke falsk alarm!

 

Så et lille afsnit med noget "Hvad med dig selv" agtigt :fornaermet:

 

Men I med kamphunde ér mindst lige så sarte! Da nogen fx anbefalede at få diverse papirer i orden, blev vedkommende beskyldt for at "gnide sig i hænderne af fryd, hvis hunden fik sprøjten", og at folk ikke tænkte over konsekvenserne, før de udtalte sig. Og i øvrigt kunne folk jo forespørge om sådanne ting via PB.

 

Her er så en klar udmelding fra din side. Desværre gælder din hensyntagen kun hvis andre tager hensyn først.:fornaermet:

 

Jeg har ikke i sinde at tage specielt hensyn til jeres sarte følelser omkring kamphunde, så længe begrebet "forståelse" ikke findes på begge sider.

 

Her udviser du respekt for Trådstarter. Men da det er allerede i første indlæg så er det jo dig selv.:klap:

Til gengæld tager jeg hatten af for TS, der åbent fortæller om den katastrofale udgang på noget, der - skønt illegalt - skulle hjælpe en hund, som hun kendte som en dejlig hund. Hvor nemt havde det ikke været for TS at tie og lade folk tro, at hunden nu tumlede glad omkring et sted ude på landet?

 

 

Så nej ,jeg kan heller ikke se at trådens "indholdsmæssige betydning er temmelig indlysende ":vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 226
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nedenstående er hentet et andet sted fra (Omplacering), men nogle ønskede en ny tråd.....

 

 

Du virker nu, som om du tager denne triste historie meget personligt, og det til trods for, at du selv ved, at du har ren røv at trutte i. Det får dig til at virke temmelig sart.

 

Vi, der er utrygge ved at møde kamphunde, er også sarte! Vi er nemlig bange for, hvad et sådant møde kan ende med, og når man så læser om, at en "dejlig staffordshire bull bl. på 10 mdr....kærlig, børnevenlig, legesyg og vant til andre hunde" skal omplaceres, fordi ejeren ikke længere har tiden til hunden, ja, så bimler alle alarmklokker.

 

Og det var så desværre ikke falsk alarm!

 

Men I med kamphunde ér mindst lige så sarte! Da nogen fx anbefalede at få diverse papirer i orden, blev vedkommende beskyldt for at "gnide sig i hænderne af fryd, hvis hunden fik sprøjten", og at folk ikke tænkte over konsekvenserne, før de udtalte sig. Og i øvrigt kunne folk jo forespørge om sådanne ting via PB.

 

Jeg har ikke i sinde at tage specielt hensyn til jeres sarte følelser omkring kamphunde, så længe begrebet "forståelse" ikke findes på begge sider.

 

Til gengæld tager jeg hatten af for TS, der åbent fortæller om den katastrofale udgang på noget, der - skønt illegalt - skulle hjælpe en hund, som hun kendte som en dejlig hund. Hvor nemt havde det ikke været for TS at tie og lade folk tro, at hunden nu tumlede glad omkring et sted ude på landet?

 

Den slags er i mine øjne stor respekt værd. :vuf:

 

 

At citere midt fra en anden tråd....? Jeg forstår ikke rigtigt, hvad du mener med, at jeg citerer midt fra en anden tråd?

 

Så vidt jeg kan se er startoplægget "midt fra en anden tråd" :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du starter med at skrive at " nogen" ønskede en ny tråd.

Må gå ud fra at det var dig da du startede den. :hmm:

Som du meget vel må have læst, så starter jeg med at skrive: Nedenstående er hentet et andet sted fra (Omplacering), men nogle ønskede en ny tråd.....".

 

Hvis denne indledning forekom dig ganske uforståelig, så ville det have været en rigtig god idé at smutte over i Omplacerings-tråden og prøve at få det opklaret.

 

Alle dine kommentarer tyder på en vis...øh, interesse fra din side, så hvis du fortsat er i tvivl om, hvad tråden "Er vi for sarte.....?" handler om, kan jeg anbefale dig at læse fra starten. Jeg er sikker på, at du vil få en aha-oplevelse.

 

Er det derimod selve udtrykket "Er vi for sarte.....?", der driller dig, så tror jeg bare, at jeg vil sige de berømte ord: "Den danske sprog er godt nok. Den skal bare fløjtes."

 

Men måske du kunne oprette en tråd, hvor vi kunne diskutere, hvad forskellige ord og vendinger egentlig betyder....hvor de stammer fra....hvorfor man stadig anvender dem etc.? Vi har jo allerede en god tråd om tale- og stavefejl, og den har været underholdende og lærerig for alle, tror jeg.

 

Så bare klø på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ak Ja ! den hundelov er et misfoster af rang !

her hvor jeg bor har vi også "kamphunde" - den ene er en dansk - svensk gårdhund , den anden en jack russelterrier !!! fælles for dem begge er nok snarere at ejerne istedet skulle have haft en kat eller kanariefugl, hvis man har lyst kan man jo besøge amstaffringen på en terrierklubudstilling,det er ikke her der er ballade !

PS mine hunde er ikke listehunde

"1 1

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg kan se er startoplægget "midt fra en anden tråd" :vedikke:

Jamen, så prøv da at læse lidt videre i stedet for at lade startindlægget stoppe dig. Man må da konstatere, at det jo ikke ligefrem har hindret en masse andre i at skrive - en masse.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg finder det godt nok mærkeligt at folk kommer på banen, kun for at undre sig over at en tråd er blevet startet med udgangspunkt i en anden. En tråd hvor folk blev fortalt at de ikke kunne være bekendt at diskutere.

 

Dina starter så en ny tråd af respekt for den holdning og så skal hun til at svare på alle jeres åndsvage spørgsmål der ikke der ikke har en skid med noget at gøre, andet end at forsøge at latterliggøre hende. Det er bare for barnagtigt og jo slet ikke et svar værdigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg finder det godt nok mærkeligt at folk kommer på banen, kun for at undre sig over at en tråd er blevet startet med udgangspunkt i en anden. En tråd hvor folk blev fortalt at de ikke kunne være bekendt at diskutere.

 

Dina starter så en ny tråd af respekt for den holdning og så skal hun til at svare på alle jeres åndsvage spørgsmål der ikke der ikke har en skid med noget at gøre, andet end at forsøge at latterliggøre hende. Det er bare for barnagtigt og jo slet ikke et svar værdigt.

 

Jeg forsøgte skam ikke at latterliggøre nogen, med udgangspunkt i startindlægget forstod jeg egentlig ikke hvad der mentes med om vi er for sarte, medmindre altså at Dina mener at det er for sart at man ikke syntes at man skal gå i gang med en for og imod debat i en tråd hvor en ulykkelig person har fortalt om deres kendskab til at to hunde døde pga. et slagsmål, og TS ydermere skrev at hun var ked af at denne debat var opstået.

 

I mit hoved giver det slet ikke mening at man ikke vil respektere TS sorg og undlade at tage debatten i den tråd, og det er nok derfor jeg tror at det var noget andet Dina ville med denne tråd, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvad det var :vedikke:

 

Ps. Hvis du nu ved hvad det egentlig er Dina ønsker at få svar på, kan du så ikke lige kort skrive det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved altså heller ikke helt hvad vi skal debattere her - og det er ikke for at latterliggøre nogen.. Jeg kan bare ikke finde ud af det.. Skal vi diskutere om listehunde ejere er mere sarte end andre? Skal vi diskutere hele sagen fra omplaceringstråden? Eller hvad skal vi? :vedikke:

Er vi da alle listehundeejere? For tråden hedder jo "Er vi alle sarte...?"?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen helt ærligt, hvor svært kan det være.

 

Kan I ikke bare betragte startindlægget som et svar til den oprindelige tråd, som Dina ikke syntes skulle spammes til?.

 

Det er sgu da noget rigtig mange efterlyser i alle mulige tråde, og når det så endelig sker, så kan folk overhovedet ikke finde ud af det og skal kritiseres både dit og dat. Havde det stået i den oprindelige tråd havde vi da højest hørt at det var malplaceret, eller hva`?.

 

Så har i ikke en mening om det der står, så lad den ligge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forsøgte skam ikke at latterliggøre nogen, med udgangspunkt i startindlægget forstod jeg egentlig ikke hvad der mentes med om vi er for sarte, medmindre altså at Dina mener at det er for sart at man ikke syntes at man skal gå i gang med en for og imod debat i en tråd hvor en ulykkelig person har fortalt om deres kendskab til at to hunde døde pga. et slagsmål, og TS ydermere skrev at hun var ked af at denne debat var opstået.

 

I mit hoved giver det slet ikke mening at man ikke vil respektere TS sorg og undlade at tage debatten i den tråd, og det er nok derfor jeg tror at det var noget andet Dina ville med denne tråd, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvad det var :vedikke:

 

Ps. Hvis du nu ved hvad det egentlig er Dina ønsker at få svar på, kan du så ikke lige kort skrive det?

Jeg er imponeret over dig, Lonny. Du ved stadig ikke, hvad tråden betyder og alligevel er det lykkedes dig at skrive hele 20 indlæg.

 

Sejt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er imponeret over dig, Lonny. Du ved stadig ikke, hvad tråden betyder og alligevel er det lykkedes dig at skrive hele 20 indlæg.

 

Sejt.

 

Ja, nogle andre skrev nogle interssante ting som jeg svarede på, du stillede nogle andre spørgsmål som jeg svarede på, og hen ad vejen kom tråden til at ligne alle de andre tråde, så derfor gik jeg tilbage til startindlægget for at se hvad det egentlig var der var formålet med tråden, så jeg måske kunne svare på det i stedet for bare at forsætte som vi plejer, men så var det er jeg ikke forstod hvad det egentlig var du ville have svar på :vedikke:

 

Edit: Og hvis det nu er så enkelt hvad tråden går ud på, hvor i alverden skriver du så ikke bare dette i stedet for at komme med alle mulige andre mere eller mindre sjove kommentarer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det så du mener vi er sarte overfor?

Lonny, du kan da heller ikke føle dig krænket over ikke at vupti-kende en bogs indhold blot ved at læse titlen? Du er da nødt til at læse indholdet.

 

Denne tråd er ikke en bog - bare så vi forstår hinanden -, men der er indtil nu over 160 indlæg, hvoraf som tidligere nævnt ca 12% er dine egne. Skulle det monstro ikke være muligt at hitte ud af, hvad alle folk har snakket om i de mange indlæg, evt. ved at læse dem igen?

 

Kender du udtrykket "Beating a dead horse"? Eller måske bare det danske og noget mere folkelige "flueknepperi"?

 

Du er med til at stoppe debatten ved at blive ved med at klage over, at du ikke forstår trådens titel. Er det det, du gerne vil?

Link til indlæg
Del på andre sites

Lonny, du kan da heller ikke føle dig krænket over ikke at vupti-kende en bogs indhold blot ved at læse titlen? Du er da nødt til at læse indholdet.

 

Denne tråd er ikke en bog - bare så vi forstår hinanden -, men der er indtil nu over 160 indlæg, hvoraf som tidligere nævnt ca 12% er dine egne. Skulle det monstro ikke være muligt at hitte ud af, hvad alle folk har snakket om i de mange indlæg, evt. ved at læse dem igen?

 

Kender du udtrykket "Beating a dead horse"? Eller måske bare det danske og noget mere folkelige "flueknepperi"?

 

Du er med til at stoppe debatten ved at blive ved med at klage over, at du ikke forstår trådens titel. Er det det, du gerne vil?

 

Jeg skal nok lade være med at stoppe debatten, da det åbenbart er utroligt svært for dig bare at fortælle hvad det er du præcist gerne vil debatere, og i stedet bare forsøger at gøre lidt grin med mig, så tror jeg bare jeg daffer ud af din tråd :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der er en tendens til at folk sætter lighedstegn mellem at være utryg ved kamphunde og at være for den nye hundelov og ikke bryde sig om kamphunde. Jeg tror tit debatten går i hårdknude der, fordi folk på begge sider ikke føler sig forstået og misforstår den anden side.

 

Jeg ønskede i første omgang en staffordshire bullterrier, jeg elsker den type hund, de er sjove og robuste. Men da jeg skulle bo i et større boligkvarter med mange hunde og en del der af personlige og/eller kulturelle grunde var bange for hunde, valgte jeg en selvskabshund, da den ville være nemmere for andre i området at "sluge". Jeg elsker stadig de store robuste hunde (min vejer 8 kg, så selv en sbt er stor for mig:)), men i kraft af at jeg har en lille hund, er jeg utryg ved de store voldsomme hunde, i forhold til samvær med min egen hund. At jeg så oplever manglende forståelse for det fra ejere af disse store hunde, øger bare min usikkerhed. At få at vide at det da er ligegyldigt om det er en stor eller lille hund der angriber min og at det er selve biddet der er et problem, gør mig faktisk rigtig vred. Nej for mig er det ikke ligegyldigt, selvfølgelig ønsker jeg slet ikke at min hund skal bides af andre hunde, det er da klart, men hvis det endelig skulle ske vil jeg da foretrække at det er en chihuahua og ikke en ambull der udførte biddet. Det kan dreje sig om liv eller død for min hund, så gu er det da ej det samme om det er en stor eller lille hund der angriber.

 

Men nej, jeg går ikke ind for raceforbud. Og ja, jeg vil muligvis få en sbt senere, hvis jeg til den tid kan få en lovligt. Men jeg ser gerne at folk med store hunde har forståelse for at det kan være voldsomt at få en voldsom 20+ kgs hund i hovedet på sin lille hund og at det ikke skal kaldes en ubegrundet fobi, som det blandt andet er kaldt i denne tråd. Det skal lige siges at min hund selvfølgelig heller ikke gør og skaber sig af andre hunde, selvom jeg ikke synes at det berettiger et angreb hvis han gjorde.

 

Og ja, jeg har da mødt labradorlignende hunde min heller ikke skulle snakke med, pga. dens kropssprog eller voldsomme bevægelser, såvel som andre racer og blandinger, men det er sagen uvedkommen her, da jeg ikke ønsker at nogen hunde skal være ulovlige. Men man har altså et større ansvar overfor sine omgivelser, når man har et dyr der kan slå ihjel, fremfor et dyr der max giver en rift på storetåen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved altså heller ikke helt hvad vi skal debattere her - og det er ikke for at latterliggøre nogen.. Jeg kan bare ikke finde ud af det.. Skal vi diskutere om listehunde ejere er mere sarte end andre? Skal vi diskutere hele sagen fra omplaceringstråden? Eller hvad skal vi? :vedikke:

 

I mit hoved giver det slet ikke mening at man ikke vil respektere TS sorg og undlade at tage debatten i den tråd, og det er nok derfor jeg tror at det var noget andet Dina ville med denne tråd, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvad det var :vedikke:

 

Ps. Hvis du nu ved hvad det egentlig er Dina ønsker at få svar på, kan du så ikke lige kort skrive det?

 

Det eneste spørgsmålstegn der er i startindlægget er i overskriften (og et eller andet skulle tråden jo kaldes), så jeg læser ikke at Dina spørger om noget.

 

Det markeret med rødt: Jamen Lonny, det er jo præcis lige det Dina gør her, ved at fortsætte den del af tråden som folk syntes var upassende i omplaceringstråden. Respekt for det, siger jeg bare, og noget der burde praktiseres mere. Jeg opfatter det som et ganske almindeligt svar på Dogfathers indlæg + lidt personlige overvejelser og det behøver I jo ikke tage stilling til, hvis I ikke kan.

 

Og nu må Dina så lige rette mig hvis jeg har misforstået det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der er en tendens til at folk sætter lighedstegn mellem at være utryg ved kamphunde og at være for den nye hundelov og ikke bryde sig om kamphunde. Jeg tror tit debatten går i hårdknude der, fordi folk på begge sider ikke føler sig forstået og misforstår den anden side.

 

Den sætning burde stå indrammet i neon under startindlægget på alle tråde der kunne risikere at løbe ud i en kamphundedebat, sammen med tendensen: at sætte lighedstegn mellem at kamphunde er hunde uden et sprog, er mere aggressive overfor mennesker og kun ser andre hunde og små børn som potentielle byttedyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen, så prøv da at læse lidt videre i stedet for at lade startindlægget stoppe dig. Man må da konstatere, at det jo ikke ligefrem har hindret en masse andre i at skrive - en masse.:-D

 

Jeg har læst hele denne her tråd - men forsvinder bare igen, for kan som andre ikke finde ud af hvad diskussionen handler om.

 

Jeg finder det godt nok mærkeligt at folk kommer på banen, kun for at undre sig over at en tråd er blevet startet med udgangspunkt i en anden. En tråd hvor folk blev fortalt at de ikke kunne være bekendt at diskutere.

 

Dina starter så en ny tråd af respekt for den holdning og så skal hun til at svare på alle jeres åndsvage spørgsmål der ikke der ikke har en skid med noget at gøre, andet end at forsøge at latterliggøre hende. Det er bare for barnagtigt og jo slet ikke et svar værdigt.

 

:confused: ej, svarer på åndsvage spørgsmål ??

 

Og nej jeg latterliggører ikke nogen - jeg har spurgt hvad tråden handler om fordi jeg ikke kunne finde den - men ok - er nok bare for "dum" til at debatterer med jer.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Den sætning burde stå indrammet i neon under startindlægget på alle tråde der kunne risikere at løbe ud i en kamphundedebat, sammen med tendensen: at sætte lighedstegn mellem at kamphunde er hunde uden et sprog, er mere aggressive overfor mennesker og kun ser andre hunde og små børn som potentielle byttedyr.

 

 

Og hvem latterliggører hvem nu ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at efter at have læst HELE tråden igen, så vælger jeg at trække mig fra disse debatter fremover....

 

Jeg føler at visse personer holder så stærkt på deres meninger (og godt for dem) at det eneste de bruger deres tid i disse tråde på er at forsøge at banke den i hovedet på andre, latterliggøre dem som ikke er enige, og ja jeg mener at folk har været decideret nedladende op til flere gange i denne tråd.

 

Sørgeligt at voksne mennesker skal falde til et niveau, hvor vi ikke kan have en debat om et emne, uden at der skal peges fingre og sendes anklager... Selvfølgelig tager nogen tingene mere personligt end andre; fordi det rent faktisk er personligt for dem. Og det synes jeg ikke bliver respekteret ret meget!

 

Selv mig, uden listehund føler mig forfulgt for at have holdninger omkring det, jeg føler at jeg skal trippel tjekke at hvad jeg skriver nu ikke kan misforståes, at jeg ikke bringer noget på banen jeg ikke 100% kan vise hvor jeg har fra.. Ikke engang at skrive "Jeg TROR" eller "Jeg MENER", så får man spørgsmålet om man da lige kan vise nogle undersøgelser, hver gang bliver man mødt med "bevis det eller klap i", og når folk kommer med undersøgelser, bliver de pillet fra hinanden pga. latterlige ting.

 

Så... mig ud af tråden.. Videre til Dina for at få indlægget pillet fra hinanden! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...