Gæst Sam <3 Skrevet Juni 6, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 6, 2011 Hej alle sammen. Jeg var ved lægen med Sam i dag. Han har noget hårtab, der er symmetrisk på hver side af kroppen. Dyrlægen gav ham noget olie at spise i 14 dage og hvis det ik hjælper skal han testes for Hypothyroidisme = mangel på skjoldbruskkirtelhormon. er her nogen med en hund med den lidelse? Hvis han nu har det skal han have medicin resten af livet. Så vidt jeg kan læse mig til. Ved i hvad det ca. koster for en hund på 38 kg om måneden ca.? Nogle med erfaringer, eller bekendte med en hund af denne sygdom på denne medicin de skal have? Ved ikke om han fejler det jo, men det ubehageligt at han måske gør.. Dog er han meget aktiv og har stor appetit, hvilket jeg kan læse mig frem til er det modsatte hos hunde, med den lidelse.. Han er kun 2 år.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juni 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2011 Begge mine hanner har det. Det får en pille 2x om dagen, og de har overhovedet ingen symptomer. Ved ikke om priserne derhjemme er anderledes, men her koster de vel omkring 60 kr. per måned. Mine er også aktive og har stor appetit. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sam <3 Besvaret Juni 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2011 Begge mine hanner har det. Det får en pille 2x om dagen, og de har overhovedet ingen symptomer. Ved ikke om priserne derhjemme er anderledes, men her koster de vel omkring 60 kr. per måned. Mine er også aktive og har stor appetit. Okay, jamen det var da ganske overkommeligt.. Er der andet de skal igennem ud over det normale ang. dyrlæge besøg, kontrol eller sådan noget? Det er da vildt at begge hunde fejler det, er det en normal lidelse mon? Var de aktive og med stor appetit før behandlingen? Læste at de oftest er omvendt uden behandling med den sygdom. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juni 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2011 Jeg ved ikke med Rocky, den ældste, da hans blev opdaget i forbindelse med en blodprøve for noget andet lige efter jeg hentede ham, men Chase havde ingen symptomer, udover en glubbende appetit, hvilket burde tyde på en overgearet skjoldbruskkirtel, men her var det altså omvendt. Jeg har ikke bemærket nogen forandringer hos ham af nogen art, efter han kom i behandling. Når de tester (blodprøve), får de et tal, og ud fra det tal, bestemmer de hvilken dose du skal starte med. Så bliver der testet igen efter en måned, og hvis det er stabilt, fortsætter du med samme dose. Derefter check hver 6. måned. Lidelsen er vist ret udbredt hos min race, men er heldigvis ikke alvorlig, og er let at behandle. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sam <3 Besvaret Juni 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2011 Jeg ved ikke med Rocky, den ældste, da hans blev opdaget i forbindelse med en blodprøve for noget andet lige efter jeg hentede ham, men Chase havde ingen symptomer, udover en glubbende appetit, hvilket burde tyde på en overgearet skjoldbruskkirtel, men her var det altså omvendt. Jeg har ikke bemærket nogen forandringer hos ham af nogen art, efter han kom i behandling. Når de tester (blodprøve), får de et tal, og ud fra det tal, bestemmer de hvilken dose du skal starte med. Så bliver der testet igen efter en måned, og hvis det er stabilt, fortsætter du med samme dose. Derefter check hver 6. måned. Lidelsen er vist ret udbredt hos min race, men er heldigvis ikke alvorlig, og er let at behandle. Nå okay Jamen det er godt at høre, blev helt nervøs.. Men ja ved jo ikke om han fejler det. Bare rart med lidt information omkring det, hvis det viser sig at han fejler det. Mange tak for dine svar Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juni 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2011 Nå okay Jamen det er godt at høre' date=' blev helt nervøs.. Men ja ved jo ikke om han fejler det. Bare rart med lidt information omkring det, hvis det viser sig at han fejler det. Mange tak for dine svar [/quote'] Bare rolig, der er ingen grund til bekymring, selvom han måske har det. Det var så lidt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juni 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2011 Min akitablanding havde det (hun er død nu). Hun levede med sygdommen i 6-7 år, helt fri for nogen symptomer på sygdom eller bivirkninger af medicinen, og hun var en glad og meget aktiv hund. Før hun kom på medicin var hun i er overgang træt, grim i pelsen og tyk (vand i kroppen-agtig tyk). Efter 14 dage med eltroxin havde hun sin gamle energi tilbage, pelsen voksede ud fin og blød og skinnende, og hun tabte sig og blev perfekt at se på. Kan ikke huske hvad hendes dose var, men medicinen er ikke specielt dyr. Hvis det er det der er galt med Sam, er det i hvertfald en meget let sygdom at korrigere og leve med Her var hun vist ca 9 år Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret Juni 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2011 Jeg har haft 2 hunde med sygdommen og man kan diskutere om det er alvorligt. Hvis man mener dødeligt så nej ikke i første omgang. Men rigtig hypothyreoidisme er arveligt (så nul hvalpe!) og til ret stor gene for en hund der træner meget - synes jeg. Det er nemlig svært at justere medicinen ordentligt når man træner meget. Men du kan kigge ind på min hjemmeside hvor jeg har beskrevet vores problemer med sygdommen og der ligger også en artikel som er hentet hos DKK Forside - www.riesen-fan.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sam <3 Besvaret Juni 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2011 Min akitablanding havde det (hun er død nu). Hun levede med sygdommen i 6-7 år, helt fri for nogen symptomer på sygdom eller bivirkninger af medicinen, og hun var en glad og meget aktiv hund. Før hun kom på medicin var hun i er overgang træt, grim i pelsen og tyk (vand i kroppen-agtig tyk). Efter 14 dage med eltroxin havde hun sin gamle energi tilbage, pelsen voksede ud fin og blød og skinnende, og hun tabte sig og blev perfekt at se på. Kan ikke huske hvad hendes dose var, men medicinen er ikke specielt dyr. Hvis det er det der er galt med Sam, er det i hvertfald en meget let sygdom at korrigere og leve med Her var hun vist ca 9 år Hej, okay det er godt at vide de kan leve fint med det.. Hvor var hun en smuk 9-årig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sam <3 Besvaret Juni 6, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 6, 2011 Jeg har haft 2 hunde med sygdommen og man kan diskutere om det er alvorligt. Hvis man mener dødeligt så nej ikke i første omgang. Men rigtig hypothyreoidisme er arveligt (så nul hvalpe!) og til ret stor gene for en hund der træner meget - synes jeg. Det er nemlig svært at justere medicinen ordentligt når man træner meget. Men du kan kigge ind på min hjemmeside hvor jeg har beskrevet vores problemer med sygdommen og der ligger også en artikel som er hentet hos DKK Forside - www.riesen-fan.dk Hej, tak for det jeg vil lige læse dit link så Sam er kasteret, så der kommer ingen baby Sam's Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts