Hop til indhold

Hvor køber i BARF ?


Gæst Basset-baby
 Share

Recommended Posts

Gæst Basset-baby

Vi er jo startet op med at barfe for snart 2 uger siden :) Alfred elsker alt hvad han får, også sine grønsager :D

 

Men for helvede det er dyrt :damn:

Hvis vi udelukkende køber hos rigtighundemad, så løber det op i 800-1000kr om måneden, derudover skal han have 200 gram grønt om dagen.

Han er kun 4 mdr, så han skal have 10% af kropsvægten, og her svare det altså til 1400 gram dagligt pt- og det stiger jo indtil han bliver 6 mdr.

 

Hvilke slagtere er gode og "billige" at købe hos, og er det muligt at købe alt hos en slagter ?

 

Vi bor i Næstved, men det gør mig ikke noget at vi skal køre et stykke hvis vi kan handle til 14 dage af gangen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg har kunne forstå er det lidt dyrere end normalt, men hvis du køber stort ind får du det også billigere... så hvis du køber 50 kg ind, og fryser det...

 

hvad prisen er ved jeg dog ikke.. synes også det er meget at bruge 1000 kr "bare" på foder en måned...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby
Så vidt jeg har kunne forstå er det lidt dyrere end normalt, men hvis du køber stort ind får du det også billigere... så hvis du køber 50 kg ind, og fryser det...

 

hvad prisen er ved jeg dog ikke.. synes også det er meget at bruge 1000 kr "bare" på foder en måned...

 

Den nævnte pris er sgu med 10% rabat (det de kalder månedsrabat) :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

supermarkedet. nemmere og billigere kan det ikke vaere, med mindre man har en god billig privat slagter :slem:

 

det er BARF hvad enten det har vaeret frosset eller ej.

 

vilde dyr spiser ogsaa kod der har vaeret frossent i naturen, visse steder i verdenen, uden stor forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby
supermarkedet. nemmere og billigere kan det ikke vaere, med mindre man har en god billig privat slagter :slem:

 

det er BARF hvad enten det har vaeret frosset eller ej.

 

vilde dyr spiser ogsaa kod der har vaeret frossent i naturen, visse steder i verdenen, uden stor forskel.

 

Jeg kan bare ikke finde kallun, halse, skrog, kanin, hest eller andet vildt i køledisken ;) Jeg vil jo gerne give ham noget variation, så han ikke kun får fars ;)

 

Jeg var i Super brugsen idag, men de får kun det hjem de har i disken, så det kunne ikke betale sig :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg kan bare ikke finde kallun, halse, skrog, kanin, hest eller andet vildt i køledisken ;) Jeg vil jo gerne give ham noget variation, så han ikke kun får fars ;)

 

Jeg var i Super brugsen idag, men de får kun det hjem de har i disken, så det kunne ikke betale sig :vedikke:

 

 

Hvad med Fotex og saa sporge selve slagteren i supermarkedet om alt det de skaerer vaek, naar de forbereder selve det de vil saelge. det er noget de alligevel smider ud. Mange slagtere er venlige til at saette det til side hvis man er interesseret og saelge det til billige penge.

 

saa vidt jeg ved, supermarkeder saelger hele aender, hele kyllinger, og hele fisk dvs med indmad (hjerter, lunger, halse). og okse, lam og gris med knogler.

 

Mht til det vilde element saelger jaegere det paa visse tidspunkter af aaret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Basset-baby
Hvad med Fotex og saa sporge selve slagteren i supermarkedet om alt det de skaerer vaek, naar de forbereder selve det de vil saelge. det er noget de alligevel smider ud. Mange slagtere er venlige til at saette det til side hvis man er interesseret og saelge det til billige penge.

 

saa vidt jeg ved, supermarkeder saelger hele aender, hele kyllinger, og hele fisk dvs med indmad (hjerter, lunger, halse). og okse, lam og gris med knogler.

 

Mht til det vilde element saelger jaegere det paa visse tidspunkter af aaret.

 

Jeg snakkede med selve slagteren i brugsen, men de havde altså intet andet end det de får indtil fars. Jeg synes også det virkede mærkeligt faktisk. Slagteren i brugsen er ellers rost til skyerne allesteder, men måske ikke så hjælpsom :confused:

 

Men jo, jeg kan jo godt få hele kyllinger, fisk og sommetider ænder. Men gris, ko, fjerkræ og fisk er vel ikke nok ? Men er det virkelig billigere end hos rigtighundemad fx :vedikke: ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bor jeg ikke i dit område, så kan ikke fortælle, hvor det er billigt hos dig. Men vi fik Martha for 3 måneder siden, og hun skulle være råfodret, så sætte jeg mig ned og begyndte at ringe rundt til forskellige slagterier, for at høre at hvad de kunne levere og til hvilken pris.

Hvis du havde noget som er billigere end RHM, så skal du selv gøre benarbejdet (medmindre der nogle herinde, som bor i nærheden af dig og som kender til, hvor du kan få det). Det tager lidt tid i starten at finde sine leverandører, men når så man først har fundet dem, så er de som regel billigere, og så har du dem jo til fremtiden:-D.

 

Mht pris vs tørfoder, så koster det os herhjemme ca 200kr mere om måneden, end hvis hun havde været på tørfoder. Det kan vi godt leve med. Vores får pt ca 1800g om dagen, og med alt kød, ben og kosttilskud koster det vel 1000kr om måneden.

 

Jeg køber vores således:

- lammeben, hestekød, vildt og indmad hos slagter

- kyllingeskrog og kalkunhalse fra Allegården (de leverer også hos jer)

- kallun (okse og lamme) RHM - kan få det billigere andre steder (havde fundet en slagter), men kan bare godt lide deres ifht hakket og pakningerne.

 

God jagt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg snakkede med selve slagteren i brugsen, men de havde altså intet andet end det de får indtil fars. Jeg synes også det virkede mærkeligt faktisk. Slagteren i brugsen er ellers rost til skyerne allesteder, men måske ikke så hjælpsom :confused:

 

Men jo, jeg kan jo godt få hele kyllinger, fisk og sommetider ænder. Men gris, ko, fjerkræ og fisk er vel ikke nok ? Men er det virkelig billigere end hos rigtighundemad fx :vedikke: ?

 

Ja, det er generelt billigere hvis man kober efter det der er paa tilbud hos supermarkedet end decideret Barf produkt hos dyrehandlere.

 

Og, ja det er nok. Fordi man ikke fodrer med vildt er ikke ensbetydende med at der ikke er nok variation. jeg fodrer efter barf princippet med variation, men de faar ikke vildt saerlig ofte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan bare ikke finde kallun, halse, skrog, kanin, hest eller andet vildt i køledisken ;) Jeg vil jo gerne give ham noget variation, så han ikke kun får fars ;)

 

Jeg var i Super brugsen idag, men de får kun det hjem de har i disken, så det kunne ikke betale sig :vedikke:

Prøv slagteren i Vipperød. Der er også Nordkød i Harløse (nær Hillerød). Begge kan findes på nettet. Det er langt billigere end at købe i en "barf-forretning".

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg køber Rigtig Hundemad hos Maxsø og får 30% rabat ved køb af 20kg.

 

Havde jeg en kæmpefryser, kunne jeg køber 60kg med førnævnte rabat + de 10kg af det, ville være gratis.

 

Har personligt intet held haft med nogen som helst slagtere endnu, de siger alle sammen at de intet har :vedikke: Og har ikke fryserplads nok til de store slagterier.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...