MiniBillen Besvaret Juni 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2011 Hej alle! Vi står for at skulle have hund, og det skal være en collie. Vi har den perfekte kennel, som vi har været ovre og besøge osv., og vi står nu og skal fortælle, om vi vil have hvalpen eller ej, men vi er simpelthen bare så meget i tvivl, fordi: Vi har i rigtig mange år ønsket os en rigtig mørk (dark shaded) collie-han med flot, stor, hvid krave. Og alle hvalpe i kuldet er da også blevet meget mørke dark shaded, undtagen ham vi måske skal have (den eneste der er tilbage i kuldet). Han har heller ingen krave overhovedet næsten, kun en lille hvid plet på skulderen. Derimod har han lige det temperament, vi så godt kunne tænke os, han er meget fremme i "skoene" og livlig og desuden rigtig flot bygget. Vi er meget i tvivl om, hvad vi skal gøre, for på den ene side har vi ikke lyst til at gå på kompromis med det billede og den drøm, vi har, omkring hvordan vores fremtidige collie skal se ud. Men på den anden side har vi ikke tænkt os at gå til udstilling, men derimod agility og lydighed, så på det punkt er det jo ligemeget med kraven. Men alligevel... Nogen der kan komme med nogle gode argumenter/synspunkter, som måske kunne hjælpe vores stillingtagen lidt på vej? På forhånd tak i hvert fald. /lbg Temperamentet er efter min mening af størst betydning.. I skal trods alt være sammen i mange år, og så er det at foretrække at hunden har et lækkert sind, end lige præcis den farve man ønsker.. Men men, når det er sagt, så følg jeres hjerte, taler han overhovedet ikke til jer, så er han nok ikke den rigtige:-) Så vent på et andet kuld Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juni 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 14, 2011 Det er kun jer selv som ved om i kan "leve med" en "forkert" farvet hvalp . Følg jeres mavefornemmelse, er i meget i tvivl så synes jeg helt sikkert i skal vente på den "perfekte" hvalp . Er spændt på at høre om jeres valg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lbg Besvaret Juni 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2011 Det er kun jer selv som ved om i kan "leve med" en "forkert" farvet hvalp . Følg jeres mavefornemmelse, er i meget i tvivl så synes jeg helt sikkert i skal vente på den "perfekte" hvalp . Er spændt på at høre om jeres valg. Vi er kommet frem til, at temperamentet betyder mest for os. Også fordi vi ikke skal udstille, men gå til agility og lydighed. Da vi var ovre og besøge kennelen, var hvalpene ikke mere end 2 uger gamle, så vi havde lidt svært ved at bedømme temperamentet, men opdrætteren fortæller, at han, lige fra han blev født, har været meget livlig (mere end de andre) og "fremme i skoene", det er lige sådan noget, vi godt kunne tænke os. Vi skal selvfølgelig over og se ham igen, når han er blevet 5-6 uger gammel. Men jeg tror vi ender med at tage ham med hjem. :blink: Hvis opdrætteren også synes, vi skal have ham, det har vi ikke fået svar på endnu. Jeg ved ikke, om det var fordi det kun var ham vi havde øje på, men synes nu der var et eller andet over ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Juni 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 15, 2011 temperamentet!! Men var så heldig at jeg fik udseendet med . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Simba2011 Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Jeg forstår godt hvordan du har det... Da vi havde besluttet at skulle have hund og efterhånden sporet os ind på race/type, var vi ude at se på hvalpe. Der var bare ikke lige "hvalpen". Jeg er da helt klart også mere for temperamentsvalg, men når det er sagt er jeg også forfængelig hvad angår udseende. Der var ikke nogen at finde og ville godt have haft en tæve med dkk stambog. Så opgav egentlig jagten. Men skulle da lige se en sidste gang inden jeg holdt hundesøgningspause: Og vupti der var Simba´s kuld. Dem måtte vi bare se... Altså pigerne... De var sorte og fine... Men der var lige en lille drengehvalp der havde en anden mening om hvem der skulle med os hjem. Simba kom simpelthen springende i mine arme og kyssede og kyssede. Og så var jeg forelsket... Så ja jeg har nu en blanding, som er en dreng. Ikke som forventet men har ikke fortrudt. I mit tilfælde vidste jeg at jeg bare ville vide det når det var "DEN". Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lbg Besvaret Juni 27, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 27, 2011 Ja der kan man bare se, tingene går ikke altid lige som man havde forventet, men det er jo ikke altid dårligt! Vi har valgt ham, fordi jeg havde en god mavefornemmelse med ham, jeg skulle bare lige være parat til at opgive den der drøm om udseendet! Nu hvor vi har besluttet os (og opdrætteren har sagt, at hun ikke kunne forestille sig et bedre hjem til ham :klap:) kan jeg mærke, at det er det helt rigtige, og vi glæder os simpelthen så meget til at få ham hjem! Faktisk synes jeg, at det gør ham lidt speciel og unik, at han ingen krave har, og jeg tror, han bliver utrolig flot! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Simba2011 Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 Dejligt for jer.... Så må vi snart se billeder... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
jukl Besvaret Juni 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 28, 2011 Vi er kommet frem til, at temperamentet betyder mest for os. Også fordi vi ikke skal udstille, men gå til agility og lydighed. Da vi var ovre og besøge kennelen, var hvalpene ikke mere end 2 uger gamle, så vi havde lidt svært ved at bedømme temperamentet, men opdrætteren fortæller, at han, lige fra han blev født, har været meget livlig (mere end de andre) og "fremme i skoene", det er lige sådan noget, vi godt kunne tænke os. Vi skal selvfølgelig over og se ham igen, når han er blevet 5-6 uger gammel. Men jeg tror vi ender med at tage ham med hjem. :blink: Hvis opdrætteren også synes, vi skal have ham, det har vi ikke fået svar på endnu. Jeg ved ikke, om det var fordi det kun var ham vi havde øje på, men synes nu der var et eller andet over ham. Jeg ville aldrig vælge en hvalp ud fra det jeg kunne se når den var 2 uger.....Jeg ville bestem også tænke meget over hvorfor det nu lige var den med de dårligste aftegn. som opdrætter viklle have skulle være min... Det tager mig et år eller mere at vælge min nye hvalp, og mange besøg på forskellige kenneler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts