Gæst Carina G Skrevet Juli 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 22, 2008 Hejsa. Har lige meldt mig til her på forum, og tænkte jeg lige ville præsentere mig selv og mine vovser Jeg har 2 hunde - "Tikki" en malinois tæve på 9,5 år, og "Cabby" en malinois han på 2 år. En stor del af min fritid går med at træne med hundene - Tikki har været godkendt redningshund siden oktober 2001 og har været med på virkelige indsatser - Cabby forventer jeg at stille op med til redningshundeprøven i april næste år ... Begge hunde er naturligvis også familiehunde, der elsker når min søsters børn er på besøg, og vil også meget gerne med en tur til stranden eller i skoven ... heldigvis bor vi i nærheden af begge dele . Arbejdsmæssigt er jeg ved at skrive en PhD indenfor hjerne- og smerteforskning på Aalborg Sygehus og i samarbejde med Aalborg Universitet ... det er faktisk vældig spændende, men også meget tankevækkende hvad kroniske smerter og ubehag kan gøre ved hjernen på sigt - tankevækkende i forhold til de træningsmetoder man brugte tidligere ... /Carina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Velkommen, håber du bliver glad for at være her blandt en masse hundefolk:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Velkommen..... hvor er billederne af dine vovser? :blink::blink::blink::blink::blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Hej og velkommen Jeg elsker maller - må vi se fotos Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carina G Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 her er lige et par billeder, hvis det lykkedes at uploade :blink: 1) Tikki i april i år... 2) Cabby i maj i år - lige inden vi skulle ud at flyve Hercules ... 3) Mig med begge hundene i marts i år... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Hvor er de altså smukke :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Er det Beredskabscenter Ålborg du hører under? Skal du med til stævne i Slagelse til September? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Ja, de er rigtig smukke...elsker tungen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carina G Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Er det Beredskabscenter Ålborg du hører under? Skal du med til stævne i Slagelse til September? Ja, jeg hører ind under Aalborg (er leder af hundetjenesten og også uddannet instruktør samt censor til redningshundeprøverne i Tinglev) . Jeg skal med som dommer på sporet til DM i Roskilde - Tikki har været med til DM for redningshunde 5 gange og VM 3 gange, men hun er ved at være lidt slidt efterhånden, så jeg bruger hende kun til spor og virkelige indsatser ... og Cabby er ikke klar endnu ... hvad med dig - træner du også redningshund ??? /Carina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Ja, jeg hører ind under Aalborg (er leder af hundetjenesten og også uddannet instruktør samt censor til redningshundeprøverne i Tinglev) . Jeg skal med som dommer på sporet til DM i Roskilde - Tikki har været med til DM for redningshunde 5 gange og VM 3 gange, men hun er ved at være lidt slidt efterhånden, så jeg bruger hende kun til spor og virkelige indsatser ... og Cabby er ikke klar endnu ... hvad med dig - træner du også redningshund ??? /Carina Nej det gør jeg ikke, men følger lidt med i hvad de laver i Randers. Min mand er frivillg der, dog ikke med hund. Han havde planer om at bruge vores lille Groa, de kunne godt tænke sig at prøve en Pudel der oppe. Men Groa har en løs knæskal så det dur ikke. hvornår er der DM i Roskilde? Der er også det der landsstævne i Slagelse, men der er måske ikke hunde med? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Velkommen til - spændende fritid du har med hundene og såmænd også arbejde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carina G Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Han havde planer om at bruge vores lille Groa, de kunne godt tænke sig at prøve en Pudel der oppe. hvornår er der DM i Roskilde? Der er også det der landsstævne i Slagelse, men der er måske ikke hunde med? Vi har faktisk en mellem-puddel/engelsk setter blanding hos os, der er godkendt redningshund - og den er god ! DM i Roskilde er første weekend i september - og kun for hunde... Landsstævnet er for redningsfolk, og derfor ikke for hunde :blink:. /Carina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Verawang Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Hej Carina Velkommen til Undskyld at jeg spammer din intro-tråd med spørgsmål, men er meget interesseret i det der redningshund. Kan alle racer træne redningshund? Er det altid i civilforsvaret? Nu kan jeg se at du er fra Aalborg, men kender du et sted man kan træne i nærheden af København? Har googlet lidt og læst om grunduddannelsen, det lyder rigtig spændende:-) Mvh Vera Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Carina G Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Hej Vera Kan alle racer træne redningshund? I princippet - Ja ... Men der er selvfølgelig visse racer der er mere oplagt til at opfylde de krav der stilles til hundene - generelt er de bedste racer: labrador, golden retriever, belgiske hyrdehunde, border collier,schæfere og blandinger heraf :blink:. Er det altid i civilforsvaret? Det er altid i et kommunalt beredskab - det være sig byens brandvæsen eller Beredskabscenter. Nu kan jeg se at du er fra Aalborg, men kender du et sted man kan træne i nærheden af København? Der er uddannelse af redningshunde i Frederikssund, Roskilde og Hedehusene Har googlet lidt og læst om grunduddannelsen, det lyder rigtig spændende:-) Det er helt bestemt spændende - også for hundene. Jeg har tidligere trænet DcH og andre programmet, men der er ingen tvivl om hvad både hundene og jeg synes er sjovest, da redningshund ikke går ud på at stå stiv som et bræt og tænke i konkurrenceregler hele tiden, men derimod samarbejde med hunden om at løse en opgave... /Carina Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Hej Velkommen til:vinken: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Velkommen til Og sikke et par dejlige hunde! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Freudika Besvaret Juli 22, 2008 Rapporter Share Besvaret Juli 22, 2008 Velkommen til ... lyder altså spændende det du går og laver - både i jobbet og med hundene Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts