Hop til indhold

MÅ have den her med på turen!

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Ved jeg ikke er den eneste med en hund der absolut må slæbe legetøj eller bamser med på gåturen - Motor har vist gjort det siden han var lille, han bærer det bare ikke sådan vildt langt før han smider det for at kunne snuse til avisen og så slæber vi det resten af vejen :mrgreen: Han tjekker dog at vi har styr på sagerne, han vil jo nødigt miste det.

Han kan ligefrem løbe lidt desperat rundt for at nå at finde noget når vi skal afsted - nogle gange finde det helt rigtige.

Men hvorfor gør de det? Er det bare fedt at bære?

Han slæber også ting med hjem, det forstår jeg bedre, det er jo ægte skatte han finder (træ kævlerne på flere kilo imponerer mig meget at han kan bære!)

IMG_1857.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan gør det også - og bærer det meget stolt og koncentreret ! men kun til vi kommer til det første velduftende græs, så kan jeg få lov at bære resten af turen, for så får han travlt med sine hanhundeting. han finder også ofte en god ting at bære med hjem - en korkprop, en papirspose, et papkrus eller en cigaretpakke. han tager det med ind i porten, hvor han som regel lægger det. hvis det er vildt lækkert, kommer det med helt hen til opgangen. jeg ved ikke hvorfor, måske har naboens retriever sneget sig ind et sted i stamtavlen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
halfdan gør det også - og bærer det meget stolt og koncentreret ! men kun til vi kommer til det første velduftende græs, så kan jeg få lov at bære resten af turen, for så får han travlt med sine hanhundeting. han finder også ofte en god ting at bære med hjem - en korkprop, en papirspose, et papkrus eller en cigaretpakke. han tager det med ind i porten, hvor han som regel lægger det. hvis det er vildt lækkert, kommer det med helt hen til opgangen. jeg ved ikke hvorfor, måske har naboens retriever sneget sig ind et sted i stamtavlen :vedikke:

Hehe, Duffy gør jo præcis det samme.. Hun finder alle mulige forskellige ting og slæber hele vejen hjem, -hun er meget målbevidst og går meget stolt og hurtigt hjem med det -ingen svingærinder her :lol:

Det er de mærkeligste ting, i går var det sådan en gummi dippedut som skulle helt med ind (det skal det meste) og i vinters gravede hun en numsekælk op og slæb afsted med... Hun elsker at finde ting og det er som regel hendes yndlingslegetøj, feks. en plastickop, nøj det var åbenbart et fantastisk stykke legetøj :stupid:

Hun elsker også at apportere/søge pinde, hmm der må have sneget sig en retriver ind et eller andet sted i Löwchens oprindelse :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar gør det også - han har sådan en stoffodbold med et reb igennem, og han eeeelsker den. (Han har faktisk to, men det tror jeg ikke at han ved :mrgreen: )

Den fungerer lidt ligesom en sut eller en sutteklud.

Når han bliver lidt dampagtig og ivrig, så skal han have den i munden, og det bliver han mange gange om dagen - også når vi skal ud at gå tur - så finder han den straks frem.

Hvis han skal i transportkassen, så kommer den med i byen, og hvis jeg finder snoren frem, så beholder han den i munden og slæber den med på tur. Men han tager den også kun de første 100 meter - så må jeg klare resten:lol:

Han tager den også med i haven, og han har nu lært selv at hente den ind igen, når jeg siger det :banan:

IMG_0403.jpg

IMG_0423.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter elsker det også :lol: Jeg synes det er super kært :lol:

Da jeg var lille var der en hund i byen som hver weekend når ejeren gik efter rundstykker, så fik hunden lov at bærer papirsposen med rundstykker i, hele vejen hjem.. Jeg var bare så imponeret over at hunden ikke åd det.. Men den NØD at have et "job"...

Jeg tror faktisk hunde elsker at få lov at være "nyttige", blandt andet en af grundene til at Dexter ikke får skæld ud når han kommer rendende med et eller andet han har fundet herhjemme :lol: F.eks. igår lige før vi skulle spise tog han min håndcreme fra sofabordet og kom rendende glad ud i køkkenet, hen til mig og smed det foran mig, kiggede på mig helt forventningsfuld som om at "Hey se, jeg kom med din håndcreme jeg er SÅ dygtig!" :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Nåhr ja, jeg har også en ting mere som er lidt retriever agtigt... Duffy elsker at have noget i munden, når hun bliver glad (og sikkert også derfor hun ikke kan lade være med at bide !endnu! når vi kommer hjem til hende feks), hun finder altid et pivdyr ell. lignende og render logrende rundt med.. Er det ikke også lidt retriever like?

Sorry for lidt OT, blev bare lige grebet af tanken om at Löwchen i virkeligheden er en retriver i forklædning :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåhr ja, jeg har også en ting mere som er lidt retriever agtigt... Duffy elsker at have noget i munden, når hun bliver glad (og sikkert også derfor hun ikke kan lade være med at bide !endnu! når vi kommer hjem til hende feks), hun finder altid et pivdyr ell. lignende og render logrende rundt med.. Er det ikke også lidt retriever like?

Sorry for lidt OT, blev bare lige grebet af tanken om at Löwchen i virkeligheden er en retriver i forklædning :cool:

Sådan er Oskar også - han bider også stadig i min hånd :lol: Han bider ikke hårdt, men han vil gerne have munden omkring min hånd eller arm, og jeg synes det er lidt hyggeligt

Luffe skal gejles meget op, og så bliver han også lidt hyper, og så finder han også en bamse, som han render rundt med - men det er ikke så tit som Oskar

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Sådan er Oskar også - han bider også stadig i min hånd :lol: Han bider ikke hårdt, men han vil gerne have munden omkring min hånd eller arm, og jeg synes det er lidt hyggeligt

Åh, det er jeg glad for at høre, troede bare det var min opdragelses bidehæmningshalløj som havde slået totalt fejl, meeen nu har jeg racen som undskyldning :rolleyes: -såvidt jeg ved, så gør Halfdan det også..

Duffy bider desværre bare lidt hårdt når hun er over-excited, som når der feks kommer gæster (hun elsker at få besøg) og så bider hun i dem, og altså jeg kan jo ligesom ikke sige, at det er fordi hun er hvalp længere :engel: Så det gælder om at stikke et eller andet i munden på hende, og mine gæster synes sikkert hun er møg uopdragen..

Faktisk er det lidt træls, og vi arbejder med nul tolerance, nu får hun slet ikke lov til at bide, men hun har dælme godt nok svært ved at lade være..

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, det er jeg glad for at høre, troede bare det var min opdragelses bidehæmningshalløj som havde slået totalt fejl, meeen nu har jeg racen som undskyldning :rolleyes: -såvidt jeg ved, så gør Halfdan det også..

Duffy bider desværre bare lidt hårdt når hun er over-excited, som når der feks kommer gæster (hun elsker at få besøg) og så bider hun i dem, og altså jeg kan jo ligesom ikke sige, at det er fordi hun er hvalp længere :engel: Så det gælder om at stikke et eller andet i munden på hende, og mine gæster synes sikkert hun er møg uopdragen..

Faktisk er det lidt træls, og vi arbejder med nul tolerance, nu får hun slet ikke lov til at bide, men hun har dælme godt nok svært ved at lade være..

du er ikke alene :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

det der med gæster kender jeg også :mrgreen: Oskar vil også gerne bide lidt i dem, - men det er fordi han er glad og oppe at køre, så jeg siger bare, at det er fordi han er super glad for at se dem - og så håber jeg, at de ikke synes, at jeg er alt for håbløs til at opdrage.... Og så stopper jeg ellers kong med leverpostej i munden på ham, så de ikke bliver gnasket helt igennem :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Aha aha - så der er løwchen i samojed, og retriever i løwchen :hmm: Men ok, de siger jo også at alle racerne kommer fra det samme.

Dog spiser Motor ikke hænder ved velkomst, han spiser så tilgengæld ben på vej hjem fra en del gåture? Sygt dårlig vane hehe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Hvor er han skøn med bamsen i munden ;-).

Her bliver der ikke slæbt noget som helst hverken ud af huset eller hjem.

Han kan til nød finde på at bære lidt legetøj ud i haven men så stopper det vist også der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst malula

Han kan ligefrem løbe lidt desperat rundt for at nå at finde noget når vi skal afsted - nogle gange finde det helt rigtige.

Men hvorfor gør de det? Er det bare fedt at bære?

Jeg kunne faktisk også godt tænke mig at vide, hvorfor de gør det

Buddy finder for det meste også en pind eller et halvt træ at slæbe rundt på, når vi er i hundeskoven. Når vi når til døren igen, smider han den så den ligger klar til næste gang vi kommer. :vuf:

Men det der med at skulle/ville bære noget, WHY :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites