Gæst The dogfather Skrevet Juni 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2011 Ja så kunne jeg sgu ikke undgå ordensmagten længere....synes jo ellers jeg er en Troede bare jeg skulle besøge min kære mormor med Victoria som så mange gange før... Men 2 alkoholikere var kommet op at slås ved kiosken en halv time før vi kom...og ordensmagten havde skilt dem ad... En betjent kommer hen til mig...jeg tænker hun nok vil høre om jeg har set noget...men så kommer det trælse spørgsmål: Betjent: "hvad er det for en hund?" Hundefar: "det er en amstaff" Betjent: "så kender du også hundeloven?" Hundefar: "ja og du er vel som betjent også bekendt med dyreværnsloven?" Betjent: "det er ikke til diskussion" Hundefar(afbryder): "jo nu skal du sgu lige høre!" Betjent: "nej, du går hjem nu og finder mundkurven frem...og næste gang jeg ser dig får du en bøde på 3000kr. hvis det ikke er i orden...og det er forøvrigt en rigtigt sød og flot hund du har der"... Man kan sige meget grimt om hundeloven...men betjentene passer jo bare deres arbejde...og vi slap med skrækken... :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juni 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2011 Godt du slap med skrækken! Kan godt lide hun alligevel synes det var en sød hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juni 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2011 Men hun ville fandme ik diskutere med mig... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst malula Besvaret Juni 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2011 Men hun ville fandme ik diskutere med mig... Det ku hun sgutte være bekendt da! Spild af god adrenalin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Barky Besvaret Juni 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2011 Det ku hun sgutte være bekendt da! Spild af god adrenalin :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2011 Men hun ville fandme ik diskutere med mig... Det kan jeg så godt forstå, som du siger, de passer jo bare deres job, og det betyder jo ikke nødvendigvis at de er enig i loven, og så må det sgu være træls at stå at diskuterer noget man er nødt til at lade som om man er uenig i... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juni 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2011 Det kan jeg så godt forstå, som du siger, de passer jo bare deres job, og det betyder jo ikke nødvendigvis at de er enig i loven, og så må det sgu være træls at stå at diskuterer noget man er nødt til at lade som om man er uenig i... pjatter nu også bare med det med diskussionen...hvis de skulle stå og parlamentere med samtlige lovbrydere kunne de jo ikke bestille andet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juni 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2011 Det ku hun sgutte være bekendt da! Spild af god adrenalin der er forskel på diskussion og skænderi...hæver jeg først stemmen er det jo mig der taber ansigt...og så ville jeg bare være endnu en idiot af rækken af folk der kun synes ordensmagten er god når de selv har brug for den... det har taget mig tid at komme til den erkendelse, da jeg som så mange andre unge fyre har hang til hurtige biler og styling...og når man for fyrretyvende gang bliver holdt ind fordi man har et sæt andre kofangere på end standard, eller store fælge, så er det svært at bevare fatningen...men de passer blot deres arbejde... :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst malula Besvaret Juni 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 19, 2011 der er forskel på diskussion og skænderi...hæver jeg først stemmen er det jo mig der taber ansigt...og så ville jeg bare være endnu en idiot af rækken af folk der kun synes ordensmagten er god når de selv har brug for den... det har taget mig tid at komme til den erkendelse, da jeg som så mange andre unge fyre har hang til hurtige biler og styling...og når man for fyrretyvende gang bliver holdt ind fordi man har et sæt andre kofangere på end standard, eller store fælge, så er det svært at bevare fatningen...men de passer blot deres arbejde... :5up: Helt og totalt enig! Det var bestemt også ment ironisk, tænkte ikke lige over at jeg skulle have skrevet det :hmm: Det er den gængse med at blive bedømt på ens "udstyr" - om det så er hund, bil eller cykel :slem: Som du også siger, de passer bare deres arbejde! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Det lyder sq som en rimelig sej strisser.. dels at hun ikke finder sig i shit, og så var det også lidt pænt af hende at lade dig slippe med en advarsel. Har læst om unge fyre på HG, hvor hr. Betjent pænt tog linen af hunden, foldede den helt ud, lagde den på asfalten og fandt målebåndet frem.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Det lyder sq som en rimelig sej strisser.. dels at hun ikke finder sig i shit, og så var det også lidt pænt af hende at lade dig slippe med en advarsel. Har læst om unge fyre på HG, hvor hr. Betjent pænt tog linen af hunden, foldede den helt ud, lagde den på asfalten og fandt målebåndet frem.... Ok, så kan jeg sgu ærlig talt godt blive lidt forarget, de har ikke tid til at komme når folk har indbrud eller de bliver overfaldet, men de har tid til at måle en hundesnor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Ok, så kan jeg sgu ærlig talt godt blive lidt forarget, de har ikke tid til at komme når folk har indbrud eller de bliver overfaldet, men de har tid til at måle en hundesnor Fik han så en bøde, for ikke at have snor på hunden imens :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Fik han så en bøde, for ikke at have snor på hunden imens :stupid: :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Ih... spild af politiets tid ikk? Imens sidder børn og rådner i skure i Nordjylland... men en hund - uha den har vi tid til! En betjent jeg kender, forvalter hundeloven for dem i Midtjylland - han får 3-4 henvendelser om dagen frsa folk, der klager og angiver andre.... Han elsker hunde, og han har ikke været for denne lov - men han SKAL forvalte den... Han siger, at det ind imellem ender med aflivning eller store bøder, som aldrig bliver betalt - og at det er spild af hans tid - plus han føler sig som en bussemand - især fordi han er gammel hundefører og elsker hunde selv..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Ih... spild af politiets tid ikk? Imens sidder børn og rådner i skure i Nordjylland... men en hund - uha den har vi tid til! En betjent jeg kender, forvalter hundeloven for dem i Midtjylland - han får 3-4 henvendelser om dagen frsa folk, der klager og angiver andre.... Han elsker hunde, og han har ikke været for denne lov - men han SKAL forvalte den... Han siger, at det ind imellem ender med aflivning eller store bøder, som aldrig bliver betalt - og at det er spild af hans tid - plus han føler sig som en bussemand - især fordi han er gammel hundefører og elsker hunde selv..... De politimænd jeg har talt med er også imod loven, og så må det sgu være svært at skulle håndhæve den. Den ene jeg talte med sagde, at det eneste positive ved loven var, at nu blev fokus langt om længe fjernet fra den race han opdrættede (schæfer) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Fik han så en bøde, for ikke at have snor på hunden imens :stupid: Det var også mit spørgsmål.. Det var en ung gut, med et udseende som tiltrækker sig politiets opmærksomhed. Han ville i det gode vejr gå en lang tur, hjem til sin mor. Det var vist ca 5 km der var tale om, og det tog lang tid, for hunden skulle snuse. Den havde ikke mundkurv på, og snoren kunne blive op til 250 cm lang. Det var en trepunktsline.. Undervejs blev han stoppet af FIRE patruljer, som alle konstaterede at mundkurven manglede, og den sidste målte også linen.. Det er jo langt ude :S Tror de lige havde haft kursus i hundeloven? Jeg ser tit politiet når jeg er ude med hunden.. Om de er helt ligeglade, eller blot ser mundkurven (og ikke flexlinen) og tænker "fint" aner jeg ikke.. Men problemer har jeg aldrig haft.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Undervejs blev han stoppet af FIRE patruljer, som alle konstaterede at mundkurven manglede, og den sidste målte også linen.. Det er jo langt ude :S Tror de lige havde haft kursus i hundeloven? Ingen sag er for lille, men mange sager for store. Det må være sådan der prioriteres. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Ingen sag er for lille, men mange sager for store. Det må være sådan der prioriteres. du ved jo det er oppe i tiden at tage hensyn til økonomien... manglende sele/slidte dæk/glemt kørekort/snakke i mobil mens man kører etc.: 500kr. Manglende mundkurv: 3000kr.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 du ved jo det er oppe i tiden at tage hensyn til økonomien... manglende sele/slidte dæk/glemt kørekort/snakke i mobil mens man kører etc.: 500kr. Manglende mundkurv: 3000kr.. Er det forbudt at snakke i mobil mens man kører bil i DK? Det må jeg prøve at huske, når jeg skal hjem på besøg. Jeg fatter simpelthen ikke, at politiet gider beskæftige sig med den hundelov, så længe der ikke er sket noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Er det forbudt at snakke i mobil mens man kører bil i DK? Det må jeg prøve at huske, når jeg skal hjem på besøg. Jeg fatter simpelthen ikke, at politiet gider beskæftige sig med den hundelov, så længe der ikke er sket noget. Håndholdt telefon, ja Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 du ved jo det er oppe i tiden at tage hensyn til økonomien... manglende sele/slidte dæk/glemt kørekort/snakke i mobil mens man kører etc.: 500kr. Manglende mundkurv: 3000kr.. 500 kr pr nedslidte dæk - vi har fået en bøde på 2000 kr på den konto:oops: men kan alligevel godt se urimeligheden i størrelsesforskellen på bøderne - giver 2 hunde uden mundkurv så en bøde på 6000 mon...:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Er det forbudt at snakke i mobil mens man kører bil i DK? Det må jeg prøve at huske, når jeg skal hjem på besøg. Jeg fatter simpelthen ikke, at politiet gider beskæftige sig med den hundelov, så længe der ikke er sket noget. Du må heller ikke dreje til højre for rødt lys Til gengæld må du køre hurtigere! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Du må heller ikke dreje til højre for rødt lys Til gengæld må du køre hurtigere! Det med rødt lys vidste jeg godt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Det med rødt lys vidste jeg godt. Hahah, det er godt Kan bare huske at jeg fandt det vildt grænseoverskridende at køre over for rødt lys men okay, jeg kørte heller ikke særlig meget.. Jeg havde det med at hamre koblingen i bund.. Og det er ikke smart når man kører i en bil med automatgear Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juni 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 20, 2011 Synes afgjort ikke loven er fair, men du var selv ude om det min ven :blink: du har jo hele tiden vidst hvad konsekvenser var for at bryde loven, så må man tage de bøder der kommer. Jeg er ikke for god heller, jeg glemmer tit lyset på cyklen når det er mørkt men jeg ved også at det er min egen skyld at jeg får en bøde hvis jeg møder policen Men forstår godt at man kan blive irriteret alligevel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts