Hop til indhold

First strike(hundelov)

Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Tonks skrev:
Synes afgjort ikke loven er fair, men du var selv ude om det min ven :blink: du har jo hele tiden vidst hvad konsekvenser var for at bryde loven, så må man tage de bøder der kommer.

Jeg er ikke for god heller, jeg glemmer tit lyset på cyklen når det er mørkt men jeg ved også at det er min egen skyld at jeg får en bøde hvis jeg møder policen :lol: Men forstår godt at man kan blive irriteret alligevel :engel:

Så kan man diskutere om ikke lys på cyklen er noget mere risikobetonet at overse..

Det er trodsalt 99% procent umuligt at se en mørklagt cykel, og derfor rigtig nemt at køre den ned..

Hvorimod en velfungerende hund uden mundkurv, sjældent udgør nogen risiko..

Men det er jo en anden snak..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tonks skrev:
Synes afgjort ikke loven er fair, men du var selv ude om det min ven :blink: du har jo hele tiden vidst hvad konsekvenser var for at bryde loven, så må man tage de bøder der kommer.

Jeg er ikke for god heller, jeg glemmer tit lyset på cyklen når det er mørkt men jeg ved også at det er min egen skyld at jeg får en bøde hvis jeg møder policen :lol: Men forstår godt at man kan blive irriteret alligevel :engel:

Præcist, som Martin Luther King sagde:

The willingness to accept the penalty for breaking the unjust law is what makes civil disobedience a moral act and not merely an act of lawbreaking

Link til indlæg
Del på andre sites

Doberfan skrev:
Det med rødt lys vidste jeg godt. :-D

Det er er SÅ weird, at man ikke må det :fornaermet: Totalt åndsvagt at holde stille for rødt, når der ikke kommer nogen :damn:

Dejligt er det at slippe for "fuldt stop" - og nøjes med ubetinget vigepligt :klap: og ja farten :slem: i starten virker det som om man kører vildt hurtigt ved 100 km/t, men man vænner sig hurtigt til det :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
  Tonks skrev:

Brokker mig heller ikke...synes til gengæld det var superfint at jeg måtte "nøjes" med en advarsel(i den perfekte verden havde vil jo en fair hundelov)...

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst KatjaS

Supercool betjenttøs!

Jeg kender desværre også til "ingen sag er for lille og mange er for store", som en anden skrev. Jeg blev stoppet og truet med bøde for at gå over for grønt lys i Albertslund. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
  KatjaS skrev:
Supercool betjenttøs!

Jeg kender desværre også til "ingen sag er for lille og mange er for store", som en anden skrev. Jeg blev stoppet og truet med bøde for at gå over for grønt lys i Albertslund. :stupid:

Det er fordi man er en bandit når man kommer fra Albertslund..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia
  AnjaCS skrev:
Så kan man diskutere om ikke lys på cyklen er noget mere risikobetonet at overse..

Det er trodsalt 99% procent umuligt at se en mørklagt cykel, og derfor rigtig nemt at køre den ned..

Hvorimod en velfungerende hund uden mundkurv, sjældent udgør nogen risiko..

Men det er jo en anden snak..

Ikke i Albertslund. Vi har cykelstier der aldrig møder vej overalt, så her bliver man ikke kørt ned. :blink:

Men hvem skal bedømme hunden til at være velfungerende? Mange ejere lader til at mene, at deres hunde ikke har noget problem.

Man hører i hvert fald tit, at lille Fido gør ikke noget, han vil bare lege. Og hvor man ikke selv mener, at det er leg at hunden springer direkte i ansigtet på ens egen hund. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst KatjaS
  Therese skrev:
Grønt lys :confused: Hvorfor dog det? :lol:

Jeg har lært fra barnsben, at hvis det skifter til rødt når man er er ude på vejen, selvom det kun er et par skridt, så fortsætter man med at gå i stedet for at vende om og gå tilbage. Det mente strissermanden ikke var reglen, og så anklagede han mig for at være uopmærksom, fordi jeg havde gjort det, selvom de holdt ved siden af = jeg havde ikke kigget mig for.

Jeg fulgte jo reglerne, især fordi jeg kunne se deres vogn :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst KatjaS
  Kahlia skrev:

Man hører i hvert fald tit, at lille Fido gør ikke noget, han vil bare lege. Og hvor man ikke selv mener, at det er leg at hunden springer direkte i ansigtet på ens egen hund. ;-)

Jeg plejer at sige, at Fido bare gerne vil lege, men at han desværre har det med at være voldsom fordi han er stor og klodset, og fordi han er labradorlalleglad og har krudt i røven. Jeg vil alligevel mene, han er velfungerende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

KatjaS skrev:
Jeg har lært fra barnsben, at hvis det skifter til rødt når man er er ude på vejen, selvom det kun er et par skridt, så fortsætter man med at gå i stedet for at vende om og gå tilbage. Det mente strissermanden ikke var reglen, og så anklagede han mig for at være uopmærksom, fordi jeg havde gjort det, selvom de holdt ved siden af = jeg havde ikke kigget mig for.

Jeg fulgte jo reglerne, især fordi jeg kunne se deres vogn :stupid:

Ja, det gør jeg da også altid :vedikke: Hvis jeg er på vej over, fortsætter jeg da.. Nå, der kan man bare se..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
  Therese skrev:
Ja, det gør jeg da også altid :vedikke: Hvis jeg er på vej over, fortsætter jeg da.. Nå, der kan man bare se..

ja det er da også den regel jeg har lært...noget med at forvirre bilisterne hvis man bare hopper frem og tilbage.,..

Link til indlæg
Del på andre sites

The dogfather skrev:
ja det er da også den regel jeg har lært...noget med at forvirre bilisterne hvis man bare hopper frem og tilbage.,..

Ja, det er da egentligt rigtigt.. Havde aldrig tænkt på det sådan, men det giver da meget god mening, at man bliver lidt forvirret, hvis fodgængere lige pludselig vender om og går den anden vej :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kahlia
  KatjaS skrev:
Jeg plejer at sige, at Fido bare gerne vil lege, men at han desværre har det med at være voldsom fordi han er stor og klodset, og fordi han er labradorlalleglad og har krudt i røven. Jeg vil alligevel mene, han er velfungerende :lol:

Nu var det heller ikke hunde, der rent faktisk bare vil lege, jeg refererede til. Jeg har bare hørt mange herinde brokke sig over aggressive hunde der springer i hovedet på deres hund, og ejer gør ingenting, for "den vil jo bare lege". :stupid:

OT, men hvor I Albertslund bor du? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst KatjaS

Morbærhaven. Men det kan jeg ikke overskue, så i praksis bor jeg mest i Ishøj hos min kæreste :)

(i øvrigt så SKAL man også fortsætte. Fordi jeg var så sur, gik jeg hjem og slog det op. Så jeg tror bare, han havde en lillebitte tissemand)

Link til indlæg
Del på andre sites

KatjaS skrev:
Morbærhaven. Men det kan jeg ikke overskue, så i praksis bor jeg mest i Ishøj hos min kæreste :)

(i øvrigt så SKAL man også fortsætte. Fordi jeg var så sur, gik jeg hjem og slog det op. Så jeg tror bare, han havde en lillebitte tissemand)

Eller også havde han bare en meget stor mave - så han ikke ku se den han har...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites