Bantus Skrevet Juni 22, 2011 Rapporter Share Skrevet Juni 22, 2011 Hej alle folk med GD´er Har lige et spørgsmål til jer. Hvordan er GD´er at træne med?? har de lysten til det eller er de sådan lidt sløve i det?? Jeg har nemlig aldrig set en GD til lydigheds konkurrencer eller rally-prøver, og spørger derfor af ren nysgerrighed. BAntus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 I min tidligere klub var der en træner, der havde 2 GD'er, og den ene var dansk lydighedschampion, så de kan godt Min oplevelse er at de er hvalpe rigtig længe, og ikke får noget ud af for intensiv træning de første 2 år, men derefter går det faktisk ret godt. Når/hvis jeg får min næste GD, regner jeg med at vi skal gå 2 år i hver klasse Vinnie meget ivrig efter at lære nu, og hun kan mange "party tricks". Hvis jeg havde koncentreret mig lydighedsprogrammet i stedet, er jeg sikker på at hun ville være god til det også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Jeg har aldrig ejet en GD, men kun været hjælpetræner på et hvalpehold med en enkelt GD'er - og den var pænt sløv Men aldeles bedårende Har heller aldrig set nogen til konkurrencer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Jeg har aldrig ejet en GD, men kun været hjælpetræner på et hvalpehold med en enkelt GD'er - og den var pænt sløv Selvfølgelig kommer man ikke så hurtigt ned i en sit, når numsen er næsten en meter over jorden. Øvelserne bliver ikke udført med Border Collie fart, men de bliver udført. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bantus Besvaret Juni 22, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 I min tidligere klub var der en træner, der havde 2 GD'er, og den ene var dansk lydighedschampion, så de kan godt Min oplevelse er at de er hvalpe rigtig længe, og ikke får noget ud af for intensiv træning de første 2 år, men derefter går det faktisk ret godt. Når/hvis jeg får min næste GD, regner jeg med at vi skal gå 2 år i hver klasse Vinnie meget ivrig efter at lære nu, og hun kan mange "party tricks". Hvis jeg havde koncentreret mig lydighedsprogrammet i stedet, er jeg sikker på at hun ville være god til det også. Tak for svaret. Det kunne være at man skulle overveje en GD engang, er absolut helt forelsket i dem. Bantus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret Juni 22, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 22, 2011 Selvfølgelig kommer man ikke så hurtigt ned i en sit, når numsen er næsten en meter over jorden. Øvelserne bliver ikke udført med Border Collie fart, men de bliver udført. Lige præcis denne GD gad bare ikke rigtig, det var ikke fordi den var langsom Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst LT1976 Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Ha ha ha.. hvor lyder det bare som min GD. Det m sit kan tage temmelig lang tid inden nummeren når gulvet. Er der en total lækker godbid indblandet går det endnu langsommere. Han kan IKKE multitaske! Så øjnene ser kun godbidden, og samtidig aner han godt at der forventes noget af ham. Så det er ret morsomt, men efter en del sekunder lykkedes det da som regel Han er nu 1 1/2 år og vi har ikke haft brug for træning til de grundlæggende ting. Må dog indrømme at nu overvejer jeg noget, da han er begyndt at trække (han er stærk nu) og er der lækre hunhunde kan indkald også halte noget. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Vi har en GD hernede i kreds 4, som går rally - og som indimellem endda vinder :5up: De træner hos DKK Esbjerg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lene og Athena Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 En GD er en meget klog hund, den gør nemlig ikke ret meget uden den kan se et klart formål med dette :blink::blink: Selvfølgelig kan en GD lære en masse ting, man skal bare ikke forvente det sker med lynets hast og gentagne øvelser ender hurtigt ud med den keder sig Den er heller ikke behagesyg overfor sin ejer, men finder mere glæde ved at behage sig selv. :mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Den er heller ikke behagesyg overfor sin ejer, men finder mere glæde ved at behage sig selv. :mrgreen: Og netop derfor er det så spændende og lærerigt at træne med en GD, for mn får ikke noget forærende. Det hele kommer an på hvor god man selv er til at motivere hunden :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst kleo Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Vi har haft GD på sidste klikkerhold, sjov og sød hund som var akkurart lige så hurtig til at lære som de andre hunde, dejlig hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lene og Athena Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Og netop derfor er det så spændende og lærerigt at træne med en GD, for mn får ikke noget forærende. Det hele kommer an på hvor god man selv er til at motivere hunden :5up: Lige præcis :bigsmile: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Juni 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 24, 2011 Som flere skriver, så er det min erfaring at som hvalpe/unghunde gider de ikke rigtigt... Men Nala og jeg er da kommet okay-langt (indenfor privatregi), de måtte da lave et Udviddet Lydighedshold, og Nala var bestemt lige så dygtig som labber og andre behagesyge vappere... Hun er en stjerne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2011 Vi har en GD hernede i kreds 4, som går rally - og som indimellem endda vinder :5up: De træner hos DKK Esbjerg Så var det nok den der vandt min klasse sidste år i vejen, den var så dygtig! Gik med en mand. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret Juni 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juni 25, 2011 Så var det nok den der vandt min klasse sidste år i vejen, den var så dygtig! Gik med en mand. Det har det nok været. Flemming er også meget høj, så de passer godt sammen. Aslan (hunden) forelskede sig lidt i Liva, da vi var hos DKK Esbjerg Kr. Himmelfart Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts