Gæst Basset-baby Skrevet Juli 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2011 Hejsa Jeg overvejer at gå væk fra Barf igen, da jeg simpelthen synes det er for rodet og besværligt. Derfor overvejer jeg nu Orijen og Acana, men hvad er forskellen ? Der er jo tusinde modsigende argumenter forskellige steder fra: -"Orijen er dårligt for hvalpe i vækst grundet højt proteinindhold" -"hvalpe har brug for et forhøjet indhold af protein, calcium og fosfor" -"Orijen har et for højt indhold af calcium og fosfor" -"Kulhydratet indholdet er for lavt i Orijen" -"Acana har en masse smagsvarianter" (Det kan jeg ikke umiddelbart se?) -"Man kan ikke bruge Orijen alene, det skal blandes med fx. fish4dogs" osv... Hvad har i andre gjort ? Vil det være en ide at fodre med Acana til han er udover Hvalpetiden, og så evt. supplere med Orijen eller fish4dogs ? Kan ikke finde fish4dogs på zooplus.de- kan det passe ? Og hvad har i egentligt at sige om fish4dogs ? Alfred er en Basset Hound på 5 mdr/20kg. Hjælp for pokker -ps. kan man egentlig supplere med barf i ny og næ? evt. bare give et ben til eftermiddags-snack ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 (rettet) Man kan både få Acana og Orijen som hvalpefoder, så hvis du helst vil give et hvalpefoder, så længe han er hvalp, så kan du jo bare tage én af de varianter... Jeg har fodret både med Acana og Orijen og er super glad for begge mærker :5up: Først fodrede jeg med Acana Grassland og var fuld tilfreds, her sidst bestilte jeg Orijen fiskevarianten bare sådan for variationens skyld, og det har jeg også været fuld tilfreds med Såvidt jeg ved, kan man sagtens fodre med Orijen alene uden at skulle blande op med noget andet... Den store forskel på Orijen og Acana ved jeg ikke, men kan i hvert fald anbefale begge mærker :5up: Tror også sagtens du kan supplere med ben til som en lækker snack Ps. Det kan nogle gange være billigere at bestille på den engelske zooplus side: www.zooplus.co.uk -jeg plejer altid at sammenligne priser mellem den tyske og engelske Redigeret Juli 3, 2011 af Findus tilføjelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Vi fodre med Orijen "som det eneste" (4 mdr gammel). Hunden elsker det, men jeg må indrømme at selvom foderet er helt fantastisk, overvejer jeg at skifte væk.. Af den simple grund at jeg er ved at kaste op hver gang jeg skal fodre, fordi jeg synes det lugter langt værre end andet foder Men Dexter ELSKER det! Og foderet er HELT i top, så kan man overkomme at det lugter fælt (Min kæreste synes ikke det lugter skal det lige siges) så vil jeg helt klart anbefale Orijen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Vi fodre med Orijen "som det eneste" (4 mdr gammel). Hunden elsker det, men jeg må indrømme at selvom foderet er helt fantastisk, overvejer jeg at skifte væk.. Af den simple grund at jeg er ved at kaste op hver gang jeg skal fodre, fordi jeg synes det lugter langt værre end andet foder Men Dexter ELSKER det! Og foderet er HELT i top, så kan man overkomme at det lugter fælt (Min kæreste synes ikke det lugter skal det lige siges) så vil jeg helt klart anbefale Orijen Bruger pt Orijen Adult og Fish til Møffe, synes ikke det stinker fælt? :hmm: I hvert fald ikke mere fældt end så meget andet foder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Synes heller ikke at Orijen stinker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Det største forskel, som jeg lige husker uden at tjekke efter, er at Orijen er mere protein rig end Acana; Acana til hvalpe har lidt flere kulhydrater i (havre og ris), Orijen bruger kartofler og søde kartofler. Når jeg får min hvalp vil jeg bruge dem begge det første år, samt hjemmefodre også. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Tusind tak for svar Nu skriver i at i ofte gifter varianter, men hvordan ? Blander i det lige så stille op HVER gang, eller kan hundens mave godt klare at skifte imellem varianterne ? Jeg skal helt sikkert igang med enten Acana eller Orijen- Jeg kan sgu ikke helt bestemme mig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Jeg har stået i samme "dilemma", jeg valgte Acana, da det ikke havde et lige så højt protein indhold som Orijen. Jeg læste om nogle stykker som havde haft problemer med at hunden tålte det meget høje protein indhold dårligt, men nu er din jo vant til barf så om det betyder så meget i dit tilfælde ved jeg ikke . Jeg er i hverfald super glad for Acana :5up:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Jeg har stået i samme "dilemma", jeg valgte Acana, da det ikke havde et lige så højt protein indhold som Orijen. Jeg læste om nogle stykker som havde haft problemer med at hunden tålte det meget høje protein indhold dårligt, men nu er din jo vant til barf så om det betyder så meget i dit tilfælde ved jeg ikke . Jeg er i hverfald super glad for Acana :5up:. Kan bare se at det kun er zooplus.de der har puppy large breed- ville måske være rart med alternativer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mou Besvaret Juli 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Jeg vil også varmt anbefale Acena Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Juli 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Hejsa Jeg overvejer at gå væk fra Barf igen, da jeg simpelthen synes det er for rodet og besværligt. Derfor overvejer jeg nu Orijen og Acana, men hvad er forskellen ? Der er jo tusinde modsigende argumenter forskellige steder fra: -"Orijen er dårligt for hvalpe i vækst grundet højt proteinindhold" -"hvalpe har brug for et forhøjet indhold af protein, calcium og fosfor" -"Orijen har et for højt indhold af calcium og fosfor" -"Kulhydratet indholdet er for lavt i Orijen" -"Acana har en masse smagsvarianter" (Det kan jeg ikke umiddelbart se?) -"Man kan ikke bruge Orijen alene, det skal blandes med fx. fish4dogs" osv... Hvad har i andre gjort ? Vil det være en ide at fodre med Acana til han er udover Hvalpetiden, og så evt. supplere med Orijen eller fish4dogs ? Kan ikke finde fish4dogs på zooplus.de- kan det passe ? Og hvad har i egentligt at sige om fish4dogs ? Alfred er en Basset Hound på 5 mdr/20kg. Hjælp for pokker -ps. kan man egentlig supplere med barf i ny og næ? evt. bare give et ben til eftermiddags-snack ? Jeg er ikke skarp på forskellen, men synes godt om begge mærker. Jeg har aldrig hørt at man skulle blande Orijen med andet. Og du kan sagtens give et kødben/råt kød som snack - det gør vi i hvert fald flere gange om ugen uden problemer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juli 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Vi gik over til Acana for 4 uger siden, synes godt om det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret Juli 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Største forskel er at Orijen har et højere proteinenergi % end Acana og indeholder ingen kornprodukter . Acana indeholder havre og har en lidt lavere proteinenergi %. Acana har lidt flere kalorier/100 gr end Orijen. Begge er lavet af højkvalitets råvarer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Jeg har godt nok heller aldrig hørt at Orijen skulle blandes med andre ting:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Basset-baby Besvaret Juli 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 25, 2011 Vi har nu fodret med Acana puppy large breed i 14 dage, og det går nogenlunde. Alfred synes dog vi er dybt uretfærdige(hvilket er forståeligt), så han er ikke tilfreds. Vi er gået ned til at fodre 2 gange dagligt frem for 3, og det er gået bedre indtil idag hvor han ikke har rørt sin morgenmad.. Hans prutter har dog været noget tynde de sidste par dage, og så prutter(luft) han STADIG så der stinker i hele huset Men han virker ikke generet af det, og har faktisk altid gjort det Hvor længe skal jeg fortsætte, hvis hans prutter bliver ved med at være tynde? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts