Hop til indhold

tisser på gulvtæppe

Gæst mou
 Share

Recommended Posts

Så kommer et spørgsmål som vi har oplevet et par dage med Freja.

Hun er begyndt at tisse på vores tæppe i stuen / vi har trægulv andre stedder.

Hun siger normalt til når hun vil ud . men når vi f eks skal spise og hun ikke får lov til at tigge/få mad tisser hun. Vi er så begyndt at lufte hende 5 min før vi skal spise .

Når vi sidder ved bord og hun gøer' vender vi begge rygge til - det hjælper på at hun gør' ..

Her til morgen blev hun luftet og da vi knap 2 timer efter satte os med kaffe ved sofabord kikkede hun direkte på os og satte sig .

Ren refleks skændte jeg hende ud - læs jeg er ked af jeg gjorde det . hun lagde sig ud i gangen og kom først da vi kaldte hvor vi så fik slik og masser af unskyld mor

Link til indlæg
Del på andre sites

vil lige tilføje vi oplever det også 5 min efter lufte tur - lige så snart vi skal spise .Hun ligger ved / under bordet og har foskeligt legetøj / har selvfølig fået sin mad i køkken før os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Vi har Simba der nu er 4 mdr.

Han kunne finde på at løbe udefra og ind på vores tæppe for at tisse og

så ud og lege igen. Omvendt logik.

Vi tørrede op, og så føj og ikke mere. Nu er problemet væk.

Vi skal lade hundene vokse op med de særheder de nu har.

Jeg tro ikke på en hvalp på 4 mdr. er bevidst om den gør noget for

at genere.

Tør op - sig føj og så skal de nok løse sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal lade hundene vokse op med de særheder de nu har.

Jeg tro ikke på en hvalp på 4 mdr. er bevidst om den gør noget for

at genere.

Tør op - sig føj og så skal de nok løse sig.

hvorfor sige føj efter du har tørret op? En 4 mdrs hvalp har ikke kontrol over sin blære. Og det er ikke fair at "skælde ud" efter et uheld, hvalpen har jo allerede glemt hvad der skete..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu vil jeg da lige sige det er første gang Freja har fået skæld ud - det har været nok med nej .. og belønning ved ønsket adfærd.

Vi skældte ud da hun sad og tissede så hun var slet ikke i tvrivl ..

Resultat her sidst på dagen ,Freja siger ´vuf og går til dør og tisser lige så snart der er græs . og får så belønning .

Link til indlæg
Del på andre sites

Otto, min lille hvalp på 4 1/2 mdr. gør det også, men nogle gange kan man se på ham, at det er for at få hævn. Han er en fransk bulldog, og han er frygtelig stædig... :drille:

Men jeg synes nu han skal tisse tit. Jeg har oplevet som jer andre, at han tisser når vi lige er kommet ind og også når han bliver ignoreret (fx når vi spiser).

Jeg håber nu også det løser sig af sig selv. Dejligt at læse jer andres erfaringer. Hvornår er hvalpe ellers renlige normalt? Jeg mener at have læst, at det er ved 4-5 mdrs alderen? :vedikke:

- Lisa

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus
Otto, min lille hvalp på 4 1/2 mdr. gør det også, men nogle gange kan man se på ham, at det er for at få hævn. Han er en fransk bulldog, og han er frygtelig stædig... :drille:

Men jeg synes nu han skal tisse tit. Jeg har oplevet som jer andre, at han tisser når vi lige er kommet ind og også når han bliver ignoreret (fx når vi spiser).

Jeg håber nu også det løser sig af sig selv. Dejligt at læse jer andres erfaringer. Hvornår er hvalpe ellers renlige normalt? Jeg mener at have læst, at det er ved 4-5 mdrs alderen? :vedikke:

- Lisa

En hvalp tisser altså ikke for at hævne sig -sådan tænker den slet ikke... En hvalp kan simpelthen bare ikke mærke at den skal tisse før det er lige oppe over, og derfor ikke altid kan nå at sige til... Netop derfor gælder det altid om at være på forkant ved at have den ude hver gang den har sovet, leget og spist :-D

Det med at hvalpen tisser inde, når den lige har været ude, er bare fordi at der nok har været så meget andet spændende at se på udenfor og derfor har den ikke haft tid til at tisse -når den så kommer ind igen og der er ro, ja så melder tissetrangen sig... Det har absolut intet på sig at hvalpen prøver at hævne sig/provokere eller lignende...

Det er meget forskelligt hvornår hvalpen er renlig, det er meget normalt at det er først er ved 6 mdrs alderen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går fint med Feja - nok også fordi jeg / vi er mere obs på om hun skal tisse .- men hun piver nu også højere ´nu og har ikke haft uheld siden.

Når vi spiser og Freja tikker ,gør' eller løber rundt .vender vi ryggen til og ser ud af vindue .Det virker :banan: de sidste 2 dage har hun lagt sig stille med sin bidering eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

En hvalp tisser altså ikke for at hævne sig -sådan tænker den slet ikke... En hvalp kan simpelthen bare ikke mærke at den skal tisse før det er lige oppe over, og derfor ikke altid kan nå at sige til... Netop derfor gælder det altid om at være på forkant ved at have den ude hver gang den har sovet, leget og spist :-D

Du har nok ret, men det føles sådan nogle gange :roll: Jeg synes bare umiddelbart 8 gange på 5-6 timer er meget, men det er meget svingende fra dag til dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pabille

Vi har en mops på 10,5 uger, og vi prøver at lære hende "kommandoen": Kan du tisse :-D

Hvis vi har gået en tur eller har leget i haven, og vi skal til at ind igen, og hun stadig ikke har tisset, så står jeg helt stille og siger "kommandoen". Derved bliver hun ikke distraheret af nye indtryk, og hun får tid til at finde det rette sted at sætte sig... Hun er allerede blevet rigtig god til det, og det er rart når hun vågner kl 5 og skal ud.. Der må det nemlig gerne gå lidt hurtigt :roll: ...men vi har dog stadig ca. et uheld indenfor om dagen, men det kan hun jo ikke gøre for endnu...

Link til indlæg
Del på andre sites