Gæst Gismo hunden Skrevet Juli 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2011 Nu har jeg været med i forumet et stykke tid, og kom til at spekulere på en ting: Da vi skulle have vores første hund, havde vi tusindvis af spørgsmål om alt lige fra dit til dat. Fuldstændig de samme som mange af dem der dukker op her i forummet. Vi ringede til folk med hund og opdrætter for at spørge om alt muligt. Men da vi skulle have børn, ringede vi ikke til andre med børn for at spørge og dit og dat. Og vi var ikke specielt nervøse for at komme hjem med vores børn. Syntes det er lidt sjovt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Mine unger siger faktisk nogle gange, at jeg bekymrer mig mere om hundene end dem.... nok ikke så godt:lun: Og jeg må faktisk give dem ret; nu hvor mine børn ikke er små mere, pylrer jeg ikke så meget om/over dem som tidligere.... men der pylrede jeg til gengæld også pænt meget! Men altså, jeg er generelt et pylrerhoved, og bekymrer mig om mangt og meget, så jeg er nok lidt uden for nummer:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Jeg har tit tænkt over, at hvis alle mennesker som overvejede at få børn, læste lige så meget om pædagogik/træning og indlærings psykologi som de fleste her på forum gør det, inden de anskaffer sig hund, ville verdenen se anderledes ud Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Jeg tror det er fordi at folk tror, at når man får børn så behøver man ikke læse en bog eller sætte sig ind i diverse ting omkring adfærd og opdragelse. Fordi det jo kommer heeeelt naturligt og de fleste forældre tager også afstand fra pædagogiske teorier og opdragelsesmetoder, fordi de kan de hele bedre selv. Men faktum er at der er brugt mange år på at undersøge og komme frem til disse ting som ikke er noget man bare VED fordi man popper en unge ud! :blink: Det ville klæde alle forældre uanset alder, at åbne en bog eller to omkring deres barn lige så vel som de gør når de får en hvalp. Hvalpen af Lone Greva er en bog der ALTID blir anbefalet til nye medlemmer med hvalpe, som ikke har sat sig ind i det at have hvalp. Men prøv du at foreslå det samme til nybagte mødre, og så se hvor taknemmelige de blir for dét råd (ironi KAN fremkomme ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Jeg tror det er fordi at folk tror, at når man får børn så behøver man ikke læse en bog eller sætte sig ind i diverse ting omkring adfærd og opdragelse. Fordi det jo kommer heeeelt naturligt og de fleste forældre tager også afstand fra pædagogiske teorier og opdragelsesmetoder, fordi de kan de hele bedre selv. Men faktum er at der er brugt mange år på at undersøge og komme frem til disse ting som ikke er noget man bare VED fordi man popper en unge ud! :blink: Det ville klæde alle forældre uanset alder, at åbne en bog eller to omkring deres barn lige så vel som de gør når de får en hvalp. Hvalpen af Lone Greva er en bog der ALTID blir anbefalet til nye medlemmer med hvalpe, som ikke har sat sig ind i det at have hvalp. Men prøv du at foreslå det samme til nybagte mødre, og så se hvor taknemmelige de blir for dét råd (ironi KAN fremkomme ) så er vi nogle der bor i et land hvor det ikke er til at opdrive en ordentlig bog om børn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Hmm, jeg læste nu masser af bøger om babyer, børn, opdragelse osv. inden jeg skulle have begge mine børn - og alligevel har min søn svær ADHD og en angstlidelse. Hvad skulle jeg have gjort anderledes for at verden skulle se anderledes ud? Har jeg læst de forkerte bøger, da jeg ventede ham? Her i livet kan man ikke læse sig til alt, og der følger ikke "brugervejledninger" med til ens unger - og heldigvis for det. Ikke to børn er ens, og hvad der er gavnligt for det ene barn, fungerer ikke for det andet.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 så er vi nogle der bor i et land hvor det ikke er til at opdrive en ordentlig bog om børn Kig efter Daniel Stern :5up: skide god teoretiker, og han er international så der burde findes bøger om hans teorier i englang. Blandt andet "De første seks måneder" om mor og barn bindingen :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Kig efter Daniel Stern :5up: skide god teoretiker, og han er international så der burde findes bøger om hans teorier i englang. Blandt andet "De første seks måneder" om mor og barn bindingen :5up: navn noteret:5up:. At læse om de første 6 mdr er jo dog ved at være lidt op over nu hun bliver 5 mdr om 8 dage. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Jeg tror faktisk at man i dag læser bøger, og jeg tror man læser rigtig mange bøger. Men i gamle dage faldt det hele naturligt, og man havde nok ikke så meget at leve op til (et eller andet sted), der var ikke samme opmærksomhed på børnene som der i dag. Dengang havde man hjemmegående mor, og bedstemor der nok også boede i huset kunne lige hjælpe en med diverse ting. Man havde ikke samme behov for at læse, men i dag arbejder bedstemor, og hvis bedstemor ikke arbejder, så er hun på efterløn og har alt alt for travlt! Har arbejdet i en del børneinstitutioner og det er utroligt så meget opmærksom man er på det enkelte individ. Så egentlig tror jeg at man læser lige meget Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 navn noteret:5up:. At læse om de første 6 mdr er jo dog ved at være lidt op over nu hun bliver 5 mdr om 8 dage. Han har skrevet en milliard bøger Her er nogen af dem på dansk: Bogpriser.dk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Hmm, jeg læste nu masser af bøger om babyer, børn, opdragelse osv. inden jeg skulle have begge mine børn - og alligevel har min søn svær ADHD og en angstlidelse. Hvad skulle jeg have gjort anderledes for at verden skulle se anderledes ud? Har jeg læst de forkerte bøger, da jeg ventede ham? Her i livet kan man ikke læse sig til alt, og der følger ikke "brugervejledninger" med til ens unger - og heldigvis for det. Ikke to børn er ens, og hvad der er gavnligt for det ene barn, fungerer ikke for det andet.... Man kan da ikke vende det om sådan? Mener du så også at hvis min hund får adfærdsproblemer, efter jeg har læst bøger om hunde, så er der heller ingen grund til at andre kommende hundeejere læser bøger? Man kan ikke læse sig fra at få et barn med ADHD eller f.eks. handicaps, men jeg tror på man kan blive bedre forberedt. Det betyder ikke at alle børn er ens eller at de skal behandles ens, men at vi som mennesker har visse ting til fælles på forskellige alderstrin, og selvom børn ikke er ens, så kan man godt lære af andre med erfaring med andre børn... Ting som jeg synes at mange forældre (folk jeg kender osv) kunne lære af er f.eks. principper om at forstærke den positive adfærd og ignorere den dårlige. Oplever tit folk som nærmest gør det omvendt, altså ignorere god opførsel hos deres børn og straffer dårlig adfærd, skælder ud og råber i frustration af selv helt små børn. Tage hensyn til barnets alder og ligesom man med en hvalp skal huske at det er ejerens ansvar at gøre sig forståeligt, skal den voksne også huske at barnet ikke forstår lange og komplicerede sætninger. Ser mange unge forældre som taler til deres bør på 2-4 år som om de var voksne eller teenagere. Huske at barnet (eller hvalpen) ikke gør noget bevist for at genere, men kun reagere på det det bliver udsat for... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Man kan da ikke vende det om sådan? Mener du så også at hvis min hund får adfærdsproblemer, efter jeg har læst bøger om hunde, så er der heller ingen grund til at andre kommende hundeejere læser bøger? Man kan ikke læse sig fra at få et barn med ADHD eller f.eks. handicaps, men jeg tror på man kan blive bedre forberedt. Det betyder ikke at alle børn er ens eller at de skal behandles ens, men at vi som mennesker har visse ting til fælles på forskellige alderstrin, og selvom børn ikke er ens, så kan man godt lære af andre med erfaring med andre børn... Ting som jeg synes at mange forældre (folk jeg kender osv) kunne lære af er f.eks. principper om at forstærke den positive adfærd og ignorere den dårlige. Oplever tit folk som nærmest gør det omvendt, altså ignorere god opførsel hos deres børn og straffer dårlig adfærd, skælder ud og råber i frustration af selv helt små børn. Tage hensyn til barnets alder og ligesom man med en hvalp skal huske at det er ejerens ansvar at gøre sig forståeligt, skal den voksne også huske at barnet ikke forstår lange og komplicerede sætninger. Ser mange unge forældre som taler til deres bør på 2-4 år som om de var voksne eller teenagere. Huske at barnet (eller hvalpen) ikke gør noget bevist for at genere, men kun reagere på det det bliver udsat for... SÅ enig! :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Man kan da ikke vende det om sådan? Mener du så også at hvis min hund får adfærdsproblemer, efter jeg har læst bøger om hunde, så er der heller ingen grund til at andre kommende hundeejere læser bøger? Man kan ikke læse sig fra at få et barn med ADHD eller f.eks. handicaps, men jeg tror på man kan blive bedre forberedt. Det betyder ikke at alle børn er ens eller at de skal behandles ens, men at vi som mennesker har visse ting til fælles på forskellige alderstrin, og selvom børn ikke er ens, så kan man godt lære af andre med erfaring med andre børn... Ting som jeg synes at mange forældre (folk jeg kender osv) kunne lære af er f.eks. principper om at forstærke den positive adfærd og ignorere den dårlige. Oplever tit folk som nærmest gør det omvendt, altså ignorere god opførsel hos deres børn og straffer dårlig adfærd, skælder ud og råber i frustration af selv helt små børn. Tage hensyn til barnets alder og ligesom man med en hvalp skal huske at det er ejerens ansvar at gøre sig forståeligt, skal den voksne også huske at barnet ikke forstår lange og komplicerede sætninger. Ser mange unge forældre som taler til deres bør på 2-4 år som om de var voksne eller teenagere. Huske at barnet (eller hvalpen) ikke gør noget bevist for at genere, men kun reagere på det det bliver udsat for... Ja, jeg er også totalt enig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Jeg læste nu både bøger da jeg ventede mine børn og da jeg "ventede" hund . Jeg synes ikke jeg er specielt pylret hverken overfor mine børn eller mine dyr, men jeg vil gerne gøre mit til at de får den bedste start i livet og derfor har jeg søgt råd/inspiration i diverse bøger, artikler mm . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Man kan da ikke vende det om sådan? Mener du så også at hvis min hund får adfærdsproblemer, efter jeg har læst bøger om hunde, så er der heller ingen grund til at andre kommende hundeejere læser bøger? Man kan ikke læse sig fra at få et barn med ADHD eller f.eks. handicaps, men jeg tror på man kan blive bedre forberedt. Det betyder ikke at alle børn er ens eller at de skal behandles ens, men at vi som mennesker har visse ting til fælles på forskellige alderstrin, og selvom børn ikke er ens, så kan man godt lære af andre med erfaring med andre børn... Ting som jeg synes at mange forældre (folk jeg kender osv) kunne lære af er f.eks. principper om at forstærke den positive adfærd og ignorere den dårlige. Oplever tit folk som nærmest gør det omvendt, altså ignorere god opførsel hos deres børn og straffer dårlig adfærd, skælder ud og råber i frustration af selv helt små børn. Tage hensyn til barnets alder og ligesom man med en hvalp skal huske at det er ejerens ansvar at gøre sig forståeligt, skal den voksne også huske at barnet ikke forstår lange og komplicerede sætninger. Ser mange unge forældre som taler til deres bør på 2-4 år som om de var voksne eller teenagere. Huske at barnet (eller hvalpen) ikke gør noget bevist for at genere, men kun reagere på det det bliver udsat for... Jeg må indrømme, at jeg blev stødt over at læse, at hvis forældre bare gad læse flere bøger om børneopdragelse/psykologi, så ville verden se anderledes ud. Hvordan anderledes? Mener du, at der ville være færre kriminelle, hvis alle kommende forældre læste mere om børn? Eller hvad mener du med anderledes? Jeg føler mig ramt på min søns vegne! Om jeg så havde læse alle bøger om børn, kunne intet have forberedt mig på, at få et barn, der får voldsomme angstanfald og tror han skal dø - det stod der intet om I de bøger jeg læste. De handlede alle kun om det "normale" barn. Skal man så også under graviditeten læse om alt det, der kan gå galt - for at være forberedt på alle situationer, just in case? Jeg har efter min søn blev diagnosticeret læst ALT om ADHD, alt om børnepsykiatri, alt om angst hos børn - vi har sågar i sammenarbejde med børnepsyk på OUH lavet en dokumentarfilm om min søn, som er blevet vist på TV2. Men det ændrer ikke på, at han har ADHD + angst, og man skal huske, at selvom 2 mennesker har det samme handicap, er de ikke ens, og skal ikke nødvendigvis behandles ens. Min pointe er bare, at sålænge man har med levende væsener at gøre, følger der ikke en facitliste med. Man kan ikke læse sig til alt. Det er for mig for letkøbt at sige, at folk (kommende forældre), bare skal læse sig til alt. Noget er ens for alle, behov for næring, kærlighed, omsorg - de helt basale ting. Mine 2 børn skal ikke opdrages ens, vi skal jo netop dyrke hver deres styrker og hjælpe dem med deres svagheder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Jeg må indrømme, at jeg blev stødt over at læse, at hvis forældre bare gad læse flere bøger om børneopdragelse/psykologi, så ville verden se anderledes ud. Hvordan anderledes? Mener du, at der ville være færre kriminelle, hvis alle kommende forældre læste mere om børn? Eller hvad mener du med anderledes? Jeg føler mig ramt på min søns vegne! Om jeg så havde læse alle bøger om børn, kunne intet have forberedt mig på, at få et barn, der får voldsomme angstanfald og tror han skal dø - det stod der intet om I de bøger jeg læste. De handlede alle kun om det "normale" barn. Skal man så også under graviditeten læse om alt det, der kan gå galt - for at være forberedt på alle situationer, just in case? Jeg har efter min søn blev diagnosticeret læst ALT om ADHD, alt om børnepsykiatri, alt om angst hos børn - vi har sågar i sammenarbejde med børnepsyk på OUH lavet en dokumentarfilm om min søn, som er blevet vist på TV2. Men det ændrer ikke på, at han har ADHD + angst, og man skal huske, at selvom 2 mennesker har det samme handicap, er de ikke ens, og skal ikke nødvendigvis behandles ens. Min pointe er bare, at sålænge man har med levende væsener at gøre, følger der ikke en facitliste med. Man kan ikke læse sig til alt. Det er for mig for letkøbt at sige, at folk (kommende forældre), bare skal læse sig til alt. Noget er ens for alle, behov for næring, kærlighed, omsorg - de helt basale ting. Mine 2 børn skal ikke opdrages ens, vi skal jo netop dyrke hver deres styrker og hjælpe dem med deres svagheder. Om du føler dig ramt, må vist stå for egen regning. Jeg nævner hverken dig eller ADHD eller børn med psykiske problemer... Ja, jeg tror faktisk at de ville være færre kriminelle, færre børn med problemer, færre unge som sad med kæmpegæld inden de overhovedet fik taget sig en uddannelse, færre unge som så op til paradise hotel "stjernerne", skulle til udpumpning på blå mandag osv. hvis flere forældre gjorde sig mere umage med deres børn, og ikke bare tog tingene hen ad vejen. Kan godt høre det er meget følsomt emne for dig, jeg har selv haft en god ven med ADHD (en voksen person), jeg kunne se hvor hårdt det var for både ham og hans familie og jeg ved at forældre til børn med sådanne forstyrrelser ofte må høre på at deres børn er uopdragne og det er forældrenes skyld. Det er bare slet ikke det jeg siger, ADHD er så vidt jeg ved en sygdom.. Det har da ikke noget med opdragelse at gøre? Og selv hvis det havde, så nej, man kan ikke læse sig fra alt, men man kan forberede sig på meget, og hvis man forbereder sig så kan man få nogle redskaber til at takle svære situationer og perioder, som mange børn har til fælles. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Jeg synes måske også at Trinus tager det lidt for nært, dog ahr jeg selv en lillebror med autisme, og jeg tror du ser det helt forkert... Du giver jo netop svaret; Ingen bog kan ændre på DET faktum! Men forældre som har børn som teenager går ud og drikke sig så fulde at de skal sendes til udpumpning, at de stjæler osv. Det tror jeg i mange (Læs; Ikke alle) tilfælde kunne være undgået hvis barnet havde haft en anden opvækst. Jeg er vokset op med aldrig at have fået forbud... Det vil sige jeg måtte gerne ryge... Drikke mig fuld... tage til festivaler... På trods af det har jeg aldrig røget, jeg drikkede mig da små fuld engang imellem, men aldrig så jeg ikke kunne huske hvad jeg lavede.. De gange vi tog på festivaler drak vi aldrig for vi skulle sørge for hinanden... Tilgengæld har jeg en halv lillesøster som ikke boede hos os, som er dybt umulig, som kun har fået opmærksomhed når hun kom til skade, eller gjode noget dårligt.. Og i dag er hun en seriøs belastning for det danske samfund (Hun er flere gange blevet anholdt for hærværk osv. på trods af at hun kun er 17) Min lillebror med autisme kunne ikke ændres ved at have læst flere bøger før min mor fik ham (Jo bevares jeg tror alle der har et barn med autisme ville ØNSKE de havde kunne læse en bog om det og være forberedt FØR de fik barnet, men barnet ville jo stadig blive autist)... Jeg tror i bund og grund forskellen på at vi forbereder os på at få hund så meget, og ikke "så meget" når man får børn er fordi det ligger også i vores instinkt stadigvæk at få børn... Bevares det ligger ikke i vores instinkt at vide hvordan man skifter ble.. Men det at opforstre børn er noget som "bare er der"(igen; Det er følelsen af at vi kan, og ikke det at vi rent faktisk kan som er der^^)... Hvorimod det at få en hund er noget vi ikke sådan.. har i vores gener... Desuden så tror jeg også at det er langt mere tabu at miste overskud som hundeejer end det er som nybagt mor.. Det er i hvertfald sådan jeg føler det... Hvis det er sværer som nybagt mor skal jeg ihvertfald ikke have børn... Jeg har flere gange forsøgt at skrive et indlæg om Dexter, og hver gang trukket i land igen fordi jeg bare ved hvor meget "negativt" jeg vil høre om at "så skulle du ikke have fået hund" og det magter jeg ærligt ikke at høre på... Selvom jeg er sikker på at der også ville være positive svar imellem Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Gismo hunden Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Om du føler dig ramt, må vist stå for egen regning. Jeg nævner hverken dig eller ADHD eller børn med psykiske problemer... Ja, jeg tror faktisk at de ville være færre kriminelle, færre børn med problemer, færre unge som sad med kæmpegæld inden de overhovedet fik taget sig en uddannelse, færre unge som så op til paradise hotel "stjernerne", skulle til udpumpning på blå mandag osv. hvis flere forældre gjorde sig mere umage med deres børn, og ikke bare tog tingene hen ad vejen. Kan godt høre det er meget følsomt emne for dig, jeg har selv haft en god ven med ADHD (en voksen person), jeg kunne se hvor hårdt det var for både ham og hans familie og jeg ved at forældre til børn med sådanne forstyrrelser ofte må høre på at deres børn er uopdragne og det er forældrenes skyld. Det er bare slet ikke det jeg siger, ADHD er så vidt jeg ved en sygdom.. Det har da ikke noget med opdragelse at gøre? Og selv hvis det havde, så nej, man kan ikke læse sig fra alt, men man kan forberede sig på meget, og hvis man forbereder sig så kan man få nogle redskaber til at takle svære situationer og perioder, som mange børn har til fælles. Jeg er helt enig - kan ikke skrive det bedre selv :5up: Selv om jeg havde en hund der var opdraget i forvejen og har læst masser af bøger, så bider Simba den lømmel sgu i væggen og panelerne alligevel. Men det gør jeg jo noget ved. Jeg siger ikke alle forældre er ens, men der er nogen der sagtens kunne bruge mere tid på deres børn, og give dem nogen faste rammer. Det ville måske spare børnene og samfundet for en masse bekymringer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Desuden så tror jeg også at det er langt mere tabu at miste overskud som hundeejer end det er som nybagt mor.. Det er i hvertfald sådan jeg føler det... Hvis det er sværer som nybagt mor skal jeg ihvertfald ikke have børn... Jeg har flere gange forsøgt at skrive et indlæg om Dexter, og hver gang trukket i land igen fordi jeg bare ved hvor meget "negativt" jeg vil høre om at "så skulle du ikke have fået hund" og det magter jeg ærligt ikke at høre på... Selvom jeg er sikker på at der også ville være positive svar imellem Det vil glæde dig at vide at hundehvalpe er MEGET meget værre end babyer:mrgreen:. Nu har jeg lige fået en baby (i februar), og jeg elsker det! Men jeg skal aldrig igen have hundehvalp (har haft 2 hunde fra hvalp, og 2 fra voksne + Martins tidligere hund som han fik som voksen før han mødte mig). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juli 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2011 Det vil glæde dig at vide at hundehvalpe er MEGET meget værre end babyer:mrgreen:. Nu har jeg lige fået en baby (i februar), og jeg elsker det! Men jeg skal aldrig igen have hundehvalp (har haft 2 hunde fra hvalp, og 2 fra voksne + Martins tidligere hund som han fik som voksen før han mødte mig). Det er dejligt at vide :lol: For dælan hvor jeg synes det er hårdt at have hundehvalp Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret Juli 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2011 Kig efter Daniel Stern :5up: skide god teoretiker, og han er international så der burde findes bøger om hans teorier i englang. Blandt andet "De første seks måneder" om mor og barn bindingen :5up: Vygotsky, Piaget, Erikson FREUD! Der er mange bud på udviklingsteorier. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Juli 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2011 Hej, Sund fornuft..........det er hvad man har brug for både når man får børn og hund;-). Man kan nu en gang ikke læse sig til alt og slet ikke med børn, faktisk tror jeg at alt for mange forældre glemmer at bruge hovedet og tror at man kan læse sig til alt og tror at alle de rigtige svar står i en bog og forskellige teorier er der jo nok af:mrgreen:. Hundebøger med måde synes jeg er ok, da jeg ihvertfald ikke havde så stort kendskab til hunde før jeg fik dem, men også der lærer man jo hen af vejen;-). V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Juli 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2011 Om du føler dig ramt, må vist stå for egen regning. Jeg nævner hverken dig eller ADHD eller børn med psykiske problemer... Ja, jeg tror faktisk at de ville være færre kriminelle, færre børn med problemer, færre unge som sad med kæmpegæld inden de overhovedet fik taget sig en uddannelse, færre unge som så op til paradise hotel "stjernerne", skulle til udpumpning på blå mandag osv. hvis flere forældre gjorde sig mere umage med deres børn, og ikke bare tog tingene hen ad vejen. Kan godt høre det er meget følsomt emne for dig, jeg har selv haft en god ven med ADHD (en voksen person), jeg kunne se hvor hårdt det var for både ham og hans familie og jeg ved at forældre til børn med sådanne forstyrrelser ofte må høre på at deres børn er uopdragne og det er forældrenes skyld. Det er bare slet ikke det jeg siger, ADHD er så vidt jeg ved en sygdom.. Det har da ikke noget med opdragelse at gøre? Og selv hvis det havde, så nej, man kan ikke læse sig fra alt, men man kan forberede sig på meget, og hvis man forbereder sig så kan man få nogle redskaber til at takle svære situationer og perioder, som mange børn har til fælles. Tror ikke på at man kan læse sig ud af sådanne ting... Faktisk tror jeg at det handler om noget helt andet, nemlig NÆRVÆR og at børnene bliver set! :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret Juli 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2011 Det vil glæde dig at vide at hundehvalpe er MEGET meget værre end babyer:mrgreen:. Nu har jeg lige fået en baby (i februar), og jeg elsker det! Men jeg skal aldrig igen have hundehvalp (har haft 2 hunde fra hvalp, og 2 fra voksne + Martins tidligere hund som han fik som voksen før han mødte mig). Haha jeg er faktisk helt enig . Synes også Mikkel er meget nemmere end Lux dengang han var hvalp (men det kan jo nå at ændrer sig ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lenschow Besvaret Juli 4, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 4, 2011 Jeg har ingen børn, så nej - jeg er mere bekymret for mine dyr:-) Spøg til side - jeg synes ikke jeg er bekymret. Jeg anser mig for ansvarlig Og det tror jeg mine dyr sætter pris på. Tilgengæld oplever jeg da folk med børn gå amok til det uigenkendelige. De er meget værre end jeg nogensinde bliver med mine dyr, som bestemt ikke er mine børn, men mine dyr Men derfor kan jeg godt være ansvarlig omkring mine dyr Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts