Hop til indhold

Er vi lige så pylleret om vores børn.

Gæst Gismo hunden
 Share

Recommended Posts

Gæst SikkeEtHundeliv

Alle dem jeg kender der har fået børn er på diverse børnefora og har læst side op og side ned inden de overhovedet blev gravide.

Jeg vil ikke have menneskebørn og mine dyr er mine pelsbørn så selvfølgelig er jeg pylret hvis der er noget med dem :D Det ligger mig helt naturligt tror jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jeg har læst nogenlunde lige meget inden jeg fik barn som før jeg fik hund. Men ligesom jeg kun læste hvalpebøger inden vi fik hvalpen hjem så har jeg altså koncentreret mig om babylitteratur inden fødslen.

Og så vil jeg give pinpoynter og daniella ret i at det er væsentligt nemmere at have en baby end en hvalp :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinus

At tro at man kan finde svar på alt her i livet ved at læse bøger er i min verden utopi.

At mange forældre burde bruge mere tid sammen med deres børn, og opdrage deres børn, kan vi kun være enige i. Jeg føler mig bare ramt, når man skærer alle over en kam.

Mine unger er velopdragne. De er velfungerende - og de trives.

Min datter, som er teenager, får topkarakter i skolen, har selv søgt og fået fritidsjob, er vellidt alle steder, og meget fornuftig - selv om hun er teenager med stort T.

Men det er ikke fordi jeg har læst bøger - det er fordi jeg har opdraget hende, brugt tid sammen med hende, givet hende et godt fundament at falde tilbage på, deltaget i hendes skolegang, deltaget i hendes liv, støttet hende, givet hende omsorg osv.

Min søn er, på trods af sine handicaps også meget velfungerende og social. Han kravler ikke i gardinerne, han stjæler ikke, han ødelægger ikke ting, han generer ikke sin omgivelser, han er ikke agressiv, han har meget stor empati - men han klarer sig ikke så godt i skolen. Han går i alm. folkeskole og har masser af kammerater.

At han er blevet så social og velfungerende er ej heller fordi jeg har læst. Det er fordi vi har valgt at være åbne om hans vanskeligheder, så folk kan møde ham, der hvor han er mentalt. Det er et aktivt valg vi har truffet - ikke noget jeg kunne læse i en bog, hverken om børn eller ADHD.

Vi har støttet ham i, at han skal have et godt liv på trods af handicaps, vi har skabt struktur for ham i hverdagen, vi har været ved ham når angsten raserer hans lille krop, vi har talt og talt med ham om, hvad der sker i hans hoved og hans krop, når han bliver angst. Vi har kæmpet med skolen for at han kunne få støttetimer, vi har kæmpet med kommunen for at jeg i en periode kunne få tabt arbejdsfortjeneste så han kunne komme tidligt hjem, vi opdraget ham til at leve med sine handicaps, vi har lyttet til ham, vi har lært ham, hvordan han kan lære sig selv at falde til ro.

Vi har ligget vågen med ham nat efter nat, hvor han har været angst, eller bare ikke kunne sove, et problem mange med ADHD har. Vi har lært ham at sige fra, at lytte til sin mavefornemmelse, selvom andre lokker.

Ovennævnte har jeg heller ikke kunnet læse mig til, og det har ikke været nemt.

Men min søn bliver hverken kriminel eller misbruger, som desværre sker for mange med hans diagnoser - ikke fordi vi har læst bøger, men fordi vi har opdraget ham, givet ham nærvær, selværd osv.

Hvis nogle skulle være interesseret ligger filmen om Tobias på TV2fyns hjemmeside her:

TV 2/Fyn

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trinus

Jeps - det står for egen regning :-D

Ingen sure miner her - vi er heldigvis alle forskellige, og har en forskellig indgangsvinkel til tingene. Der skal være plads til os alle alligevel - ellers ville verden være kedelig :-D

Link til indlæg
Del på andre sites