Gæst sådan Skrevet Juli 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2011 Vi har en schæferhund som var stukket af i mens den var i løbetid. Så vi besluttede os for at den skulle have en fortrydelsesprøjte, men nu er den altså blevet tykkere og spiser meget mere end den plejer før kunne der være mad i skålen hele dagen men nu er det væk med de samme når vi fylder den, er der nogen der ved hvor godt de der fortrydelsessprøjter virker for hvis de ikke er sikre skal den til dyrlægen og undersøges! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Musel Besvaret Juli 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2011 Der er jo ingen herinde der kan svare på om fortrydelsessprøjten har virket. Selv hvis nogle kunne sige at den er 99,9 % sikker, så er der jo stadig en chance for at jeres hund er blevet drægtig. Tag hunden til dyrlægen, det er det eneste rigtige at gøre imo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2011 Den skal til dyrlæge lige meget hvad:-D Der er ingen, der kan sige om den har virket eller ej. Måske er de sprøjter forskellig i virkning fra hund til hund:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trinus Besvaret Juli 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2011 Enig med de andre - en tur til dyrlægen med hunden... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2011 Du må kontakte dr dyr. faktisk kan det være lidt svært at konstaterer, alt efter hvorlangt den evt er henne i forløbet. Men hvis hun lægger sig ud, er hun nok mindst 5 uger henne og du skal jo så forberede dig på evt nyvaccination, ormekur,fødekasse, nogle fridag i forbindelse med fødsel, hvem nærmeste dyrlægvagt er???. Hun skal så de sidste uger på hvalpekost. Ved røntgen kan fostre først ses , når fostreres skelet er meget kalktæt, altså måske 10 dage inden fødsel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Juli 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2011 Ulla: tror du det evt. kunne være en bivirkning af den sprøjte - at hun lægger sig ud?. Eller måske at hun tror hun er drægtig?. Det jeg spørger om er vel egentlig, om der kan være andre muligheder end at hun rent faktisk ER drægtig?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2011 Hej Golden jeg tror ikke det er sprøjten, men tævens hormonsystem der kan virke. Altså måske falsk drægtighed. Men hvis hun er drægtig, skal der tages nogen forholdsregler, mht fodring , fødsel osv, så forløbet kan gå maksimalt godt.Dette indebærer jo extra foder at superlødig kvalitet og at man er forberedt mht tid og hjælp. Jeg har kun brugt dette hormonsprøjtning 2 gange, også så rigeligt da det er farligt. Her gik det godt. Den ene var en plejehund, parret med halvbror. Den anden en 8 årig tæve, parret med min græske dengang ukastrerede unghan. Troede virkelig ikke kan kunne det i den alder. Ingen fik komplikationer efter det. De fik begge sprøjten over 2 omgange . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2011 Vi har en schæferhund som var stukket af i mens den var i løbetid. Så vi besluttede os for at den skulle have en fortrydelsesprøjte, men nu er den altså blevet tykkere og spiser meget mere end den plejer før kunne der være mad i skålen hele dagen men nu er det væk med de samme når vi fylder den, er der nogen der ved hvor godt de der fortrydelsessprøjter virker for hvis de ikke er sikre skal den til dyrlægen og undersøges! Jeg synes der mangler nogle datoer: Hvornår kom hun i løbetid? Hvornår stak hun af? Hvor længe var hun væk? FIK hun den/de sprøjter af dyrlægen? Hvornår? ---Se, det er sådan, at en tæve, der har fået en abort, -hun kan komme meget hurtigt i løbetid igen........... Så hun KAN faktisk være blevet parret endnu en gang, hvis hun ikke har været under opsyn hele tiden..... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Juli 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 13, 2011 Altså måske falsk drægtighed. Netop min tanke da jeg læste indlægget - men jeg har ikke så meget forstand på det - og ja - jeg er helt med på, at hvis hun rent faktisk ER drægtig skal der jo sættes ind med både foder og planlægning osv..... Egentlig må man vel i sådan en situation her gøre det uanset når det er så sent der kan påvises 100% drægtighed?. Jeg forstår ikke hvorfor det er så svært at konstatere ved tæver når vi andre kan nøjes med at tisse på en pind... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juli 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2011 Drægtigherd kan i visse uger konstateres ved ultralyd. Først senere vil de kunne ses på røngten, faktisk ofte først ca 10 dage inden fødsel. Der kan foretages blodprøve, der er lidt usikker, men mener de så skal sendes til f.eks Tyskland. Jeg tror mht hormonbestemmelse at tæver, at de er anderledes end mennesker, da de efter løbetid ofte danner fuldstændig samme hormoner som ved drægtighed. Der er derfor en del blive falsk drægtige med mælk osv. Altså hormonbestemt. Skal selv til røntgen i morgen tidligt med Debbie for at se hvor mange hvalpe, der evt er i hende. Hun er sat til mandag d. 25 juli. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret Juli 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2011 Skal selv til røntgen i morgen tidligt med Debbie for at se hvor mange hvalpe, der evt er i hende. Hun er sat til mandag d. 25 juli. Spændende!!!!! :klap: Husk at holde os opdateret!. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juli 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2011 Nogle af dem, jeg træner sammen med, fik i påsken ét rigtig fiiiint og nuttet resultat af en abortsprøjte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Juli 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2011 Nogle af dem, jeg træner sammen med, fik i påsken ét rigtig fiiiint og nuttet resultat af en abortsprøjte Gad vide om sådan en mislykket abortsprøjte kan gå ind og lave grimme ting ved fostrene, hvis man er uheldig ? :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juli 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 14, 2011 Gad vide om sådan en mislykket abortsprøjte kan gå ind og lave grimme ting ved fostrene, hvis man er uheldig ? :hmm: Det ved jeg så ikke - ham her var en fin lille schæferdreng. Lidt stor og kraftig, men ellers ingen defekter - det var bare ikke meningen tæven skulle have hvalpe. De mistænkte det efter sprøjten og kontaktede dyrlægen, men fik at vide, at det ikke kunne lade sig gøre og at det bare var falsk drægtighed (hun spiste mere, sov meget og lagde mælk ned) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts