Hop til indhold

Hundetræning - straf ikke godt... Discuss.


Gæst Stefano
 Share

Recommended Posts

Gæst Stefano

Nikki må ikke bevæge sig, den snusser op efter madrester og godbider - kæresten råber, et lille slap på næsen og så i kurven.. Den får skæld i høj stemme så snart den vil ud, også hvis den egenlig går mod vandskålen. Ja det er tit fordi den er sulten og vil ud og lede efter mad i køkken (vi tilbringer 90% af tiden i køkken/stue rum) - så her skal den bare automatisk hen og ligge da det mindste snusen er "tiggen" osv... Det er sku er hedt emne, og i det store hele er det mit problem i diskutionen at hundene må ikke gå rundt og snuse lidt(self er jeg imod snusen på bord osv). Ved hundene kan ødelægge ting i uheld med hale osv, og syntes heller ikke de skal have lovtil at jorde hjemmet i voldsom leg, nej. Men min hund har altid været vandt til bevægelse frihed, med grænser såsom køkken i min gamle lejlighed som jeg lukkede døren til ligeledes soveværelse i løbet af dagen og lokum. Så kommer jeg sammen med kæresten da jeg ikke kan få nok, og hun er så af den mening at hvis en hund gør tegn på den vil noget, ud og tisse -sulten eller rastløs er TIGGERI og meeget skidt -> høj smældene stemme og kurv + evt ligge hunden ned. Det her syntes jeg er vigtigt at nævne, da jeg allerede er sikker på jeg SKAL engagere mig mere i min hunds liv, give den opmærksomhed og sørge for at undgå den stikker næsen op på bordet eller hopper op på komfuret osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, kan godt mærke, at det her er et tændt emne for jer...

 

Lenschow linkede til adfærdsbehandler-elever, som jo er billige. Mig bekendt, så kommer der også en egentlig adfærdsbehandler med ud til disse, så faktisk er det et super godt tilbud for jer - 200-400kr må I da næsten kunne skrabe sammen?

 

Tror det er bedst, at I sidder ned og forklarer det hele på denne måde og er indstillet på, at nu skal I samarbejde om det her og give så ærlig en udredning af hele problemet, som I overhovedet kan (ellers kan I ikke forvente en hjælp, I kan bruge til noget).

 

Inden skal I dog måske have afklaret et par ting, så det ikke ender med, at I bliver sure på hinanden over nogle ting, mens adfærdsbehandleren er hos jer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...