Hop til indhold

Hjælp til at finde hvalp.

Siiigne88
 Share

Recommended Posts

Vores ønske er en langhåret Chow Chow tæve. Vi kan "dog" kun finde en korthåret. Denne skal vi de på mandag.

Alle jeg snakker med herhjemme, kæresten, forældre, venner mm. Synes ikke der er den store forskel og kan klart se fordele i en korthåret Chow der ikke behøver såå meget pelspleje. Men, men, men jeg havde jo bestemt jeg ville have en langhåret.. Dog passer tiden perfekt til denne tæve, og forældrene er scannet og der er gjort hvad man kan for at sikre sunde hvalpe.. Hvad betyder pelslængden så? For mig er den langhårede mere bamset.. Men ved også, at jeg kommer til at elske den lige højt :lun:

Ork, ved ikke hvad jeg vil med dette indlæg.. Måske et sidste desperat råb om, om der er nogle af jer der kender til langhårede Chow hvalpe der er til salg i løbet af et par måneder.? Ellers vil jeg vidst bare høre, at udseende og pelslængde ikke er alt. Og at det er langt vigtigere at købe fra en god opdrætter hvor forældrene er tjekkede og iorden ;-)

Tak - fra en pige der virkelig hungrer efter en hvalp og får helt ondt i maven over at sige nej til den, bare fordi den ikke ser ud som planlagt.. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Ja jeg vil mene, at enten må du vente den tid det tager at finde en langhåret hvalp hvor forældrene er sunde, både fysisk og mentalt , og hvor opdrætteren laver nogle sunde hvalpe, eller også må du få en god hvalp med en anden længde pels.

Det bliver tit noget rod når man panisk vælger et nyt sted i sidste øjeblik, især når det handler om andet end sundheden, du risikerer at være rigtig uheldig og stå med en syg, men flot, hund om nogle år.

Kort pels er jo kun et plus om sommeren, min langhårede (samojede) har det dælen dytme varmt om sommeren, han fælder ret sent på året.

Link til indlæg
Del på andre sites