Hop til indhold

Henne Foder?


Gæst Springeren
 Share

Recommended Posts

Gæst Springeren

Hej Hej :vinken:

 

Er der nogen der kender Henne Foder som kan anbefale eller det omvendte?

 

Eddy har ikke været særligt vild med sit RC foder den sidste mdr til halvanden, og idag var vi i petworld og købe en furminator for han fælder helt vildt, og der spurgte jeg ham om hvordan det kan være eddy ikke spiser særligt meget og hvorfor hans pels er blevet så tør. Han anbefalede Henne lakseolie til at putte ovenpå maden og så ville han anbefale Henne foder der er baseret på laks..... Men ville blive glad for lidt input :-D

 

Knus Eddys mor

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har det meste af tiden fået Hennes Basic. Min første var allergisk, den anden havde en hud/pelssygdom, og de har begge kørt rigtig godt på det. Derfor får min tredie hund det også, og hun ser rigtig fin ud.

 

De får rigtig fin pels, og ser ud til at trives på alle måder. Det der kommer ud bagefter ser også fint ud, både mht. udseende og mængde.

 

En lille bieffekt jeg selv synes at kunne se, er at deres kløer vokser ret hurtigt, jeg har jo ikke noget som helst belæg for at det er pga. foderet, men tænker at fisk/fiskeolie jo siges at være godt for hår og negle, når det kommer til mennesker... :vedikke:

 

Jeg selv er også glad for Hennes, da det er et godt foder til en meget rimelig pris. Der er godt nok korn i, men jeg er ikke så hys med det, så længe jeg ikke har en hund der er allergisk overfor det. Og min første var jo allergisk, men fik det først godt da hun kom på Hennes, siden hun åbenbart var allergisk overfor kylling...

 

Der er dog ikke alle hunde der er superglade for foder der er baseret på fisk, men det er jo bare at prøve og se...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dupond har kronisk mave/tarm betændelse. Han fik det dyreste og bedste foder man kunne købe for penge for at afhjælpe dårlig mave. Intet hjalp.

 

Så blev jeg foreslået Henne foder. Han har været symptom-fri i over 1 år:-D

 

Rigtig mange ejere af allergi-hunde bruger det og anbefaler det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Inden min hund fik konstarteret foderintolrance, brugte jeg jævnligt henne petfood. Det lugter frisk og ser frisk og godt ud og min hund kunne godt lide det, meeeen kørte dog hurtig træt i den skarpe fiskesmag.

 

 

Nu har jeg så kørt på d/d og RC hypoallergenig, og det er med begrænset begejstring fra hundens side. Men da han jo godt kan tåle laks, som jo bla er det d/d er lavet af, har jeg overvejet at prøve henne petfood igen. Ved bare ikke om jeg tør. Umiddelbart er der intet af det som er i, som min hund har intolreance over for, så vidst vi ved.

Og i d/d er der jo ris og laks og korn. Så det kan da snart komme ud på et.

 

I øvrigt bruger jeg deres laskegodbidder som guf og dem er han helt vilde med og reagere ikke på dem.

 

 

Så jeg kan kun anbefale det til din hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle hund havde allergi og havde tynd mave og diarre konstant. Hans pels var desuden meget tør og skællet. Købte dyrt foder (bla intestional diet fra dyrlægen, men også mange andre mærker, fodertilskud osv osv osv) men intet hjalp.

 

Min far fandt noget info om Henne Pet Food - og uden at tro for meget på det (fordi vi havde prøvet så meget andet uden held) valgte jeg at prøve at skifte til Kronch Active, og sikke en forskel! Hans pels blev meget blank og flot, og hans hyppige diarreture blev reduceret ganske mærkbart fra at være flere gange om måneden til få gange om året! Skånekost for Zigo var Kronch Active. Så for Zigo var det et vidunder-foder :5up::5up::5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også kørt med deres produkter i en rum tid - for et par år siden. Men både hundene og jeg kørte lidt trætte i det (for mit vedkommende fordi det stank frygteligt - jeg er ret sart :cool:)

 

Eneste minus for os var at deres prutter lugtede grimt, ånden lige når de har spist og en smule mere afføring synes jeg.

 

Jeg vil ikke afvise at vi kunne finde på at bruge det igen - hvis vi skulle køre trætte i Olivers - hvilket jeg dog ikke lige tror sker indenfor nærmeste fremtid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Victoria havde pelsproblemer som hvalp....det har været rigtigt godt for hende at skifte til henne petfood...:-D

 

 

jeg bruger main, til 299kr. for 15kg...men det er ikke sjælden at de er på tilbud til 199kr. i petworld...så er det bare om at hamstre...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Har brugt henne pet i et par år nu og han trives godt på det har en fin blank pels super energi og holder vægten, og meget lidt aff.

min søster har en dansk svensk gårhund han pruttet meget så det var ikke til at holde ud at være i stuen, forslog min søster at hun skulle prøve henne pet, det gjore hun og hendes hund holdt op med at prutte. kan kun anbefale det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...