Hop til indhold

Er det Paris Hiltons skyld?

sonja77
 Share

Recommended Posts

I går mødte Tyson og jeg en kvinde med en 1-årig chihuahua-tæve i Søndermarken. Tyson hilste sødt på hunden, som snuser forsigtigt igen. Det fik kvinden til bryde ud i et kæmpe smil og sige "hvor ER det bare dejligt, det er første gang, at hun kan hilse almindeligt på en anden hund", hvorefter hun skyndte sig at tilføje, at hun ikke var ejeren, men bare ufrivillig hundepasser. Det krævede jo så en forklaring.

Det viser sig, at hunden er ejet af en ung kvinde, der bor i samme opgang som kvinden, jeg mødte. Hunden er aldrig - og jeg gentager ALDRIG - ude at gå tur, for ejeren har bare en kattebakke i lejligheden til stort og småt, og hvis hun tager hunden med nogle steder, sidder den altid på armen. Hunden er udstyret med alt, hvad man kan tænke sig af diamanthalsbånd, smykker, lyserødt tøj osv.

Ejeren tager så på ferie og har sagt til nogle i opgangen, at hendes veninde har lovet at komme forbi og give hunden mad, og hvis veninden ikke kommer, gør venindens kæreste. De andre i opgangen ser dog ikke nogle komme på besøg hos hunden, så de bliver urolige og får på en eller anden måde fat i venindens kærestes mobilnummer. Han mener, at han da har været forbi ca. hver anden dag (!). Det synes folkene i opgangen ikke er godt nok, så de får nøglen af ham, henter hunden og beslutter sig for at tage sig af den, indtil ejeren kommer hjem.

Hunden virker skidt, så de tager den til dyrlæge, som konstaterer, at den for det første har orm og for det andet næsten ikke har nogle muskler i bagpartiet, fordi den aldrig får motion. :(

Kvinden, jeg mødte, går nu tur med den flere gange om dagen. I starten var den dødsensræd, hver gang den så en anden hund. Det er begyndt at gå lidt bedre, men selv om den hilste pænt på Tyson og de havde snuset til hinanden et stykke tid, blev den meget skræmt, da han lavede legebuk, og skyndte sig at gemme sig om bag kvindens ben med halen mellem benene.

Hunden nægter for øvrigt at have noget som helst med noget at gøre, der kommer fra dens ejers lejlighed. Den vil ikke røre tørfoderet og vil ikke engang kigge på sit legetøj, så kvinden har købt nyt foder og nyt legetøj til den, som den gerne vil spise/lege med.

Imellemtiden har ejeren så sms'et hjem, at hun bliver 10 ekstra dage i Spanien!

Beboerne i opgangen har besluttet at tage et fællesmøde med ejeren, når hun kommer hjem, hvor de vil kræve, at hun går tur med hunden tre gange om dagen eller giver den et nyt hjem. Ellers vil de melde hende for vanrøgt. Jeg kender dog ikke nok til lovgivningen til at vide, om hun kan dømmes?

Men for pokker, det kvindemenneske skulle jo have haft en ny Gucci-taske, ikke en hund (ikke noget ondt ment til folk, der kan lide mærkevarer :-)). Det er sgu' synd, når er race bliver modehund på en sådan måde, at folk anskaffer sig den som en accessory. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

:skraek: Åh gud, hvor er det dog forfærdeligt!! Og desværre tror jeg der er en del chihuahuaer, der lever sådan et liv. Jeg har selv mødt en chihuahua på 20 uger og der var Pero den første hund den mødte siden den kom fra opdrætter:shock: Den levede også bare indenfor. Da jeg mødte den var den på dens første "gå"-tur - dvs. den blev båret i sin taske udenfor :cry:

Stakkels hunde...

Mht. Paris Hilton så tror jeg faktisk det har ekstremt meget at sige!!! Hende og Nicole Richie havde jo et program der hed Simple Life, hvor man ofte så deres små hunde (pommeranian og chi tror jeg det er)... Og så er medierne jo generelt ret gode til at vise dem og deres hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Det er virkelig trist, sådan noget.

Og jeg priser mig virkelig lykkelig over der findes mennesker, som hendes naboer (eller dem hun bor i opgag med).

For år tilbage, havde jeg taget Labell med ud på rideskolen, vi når nærmest kun ud af bilen da en pige der var kommet ud af stalde, begynder at snakke til mig.

"Sød hund du har der, går du virkelig tur med den?"

Jo, det mente jeg jo var en nødvendighed, og var helt paf over det mærkelige spørgsmål.

Nårh, men hendes hund kom kun med nogle steder når den ku komme med i en taske!!!

Jeg spørger så til hvad hun gør når hunden når hunden skal tisse osv.

Jamen hun HAVDE da en katte bakke, som om det var den største selvfølge.

Så der findes desværre nogle fjolser, der absolut ikke skulle have hund!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha altså at sådan en ejer ikke kan se at hendes hund vantrives!

Jeg har desværre også mødt en hund, der lever et liv i den retning, det er også en lille modehund. Der foretrækker ejeren at den sover hele tiden, for så er den vist sødest... forstår det bare slet ikke. Hvorfor anskaffe sig en hund, hvis den skal sove hele livet væk. :mad: Køb dog en bamse!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha altså at sådan en ejer ikke kan se at hendes hund vantrives!

Jeg har desværre også mødt en hund, der lever et liv i den retning, det er også en lille modehund. Der foretrækker ejeren at den sover hele tiden, for så er den vist sødest... forstår det bare slet ikke. Hvorfor anskaffe sig en hund, hvis den skal sove hele livet væk. :mad: Køb dog en bamse!

Præcis, hvorfor købe en hund, hvis du ikke er interesseret i at lave noget med den? :confused::confused::confused: Det kan jo kun være fordi du ser den som et statussymbol i stedet for et levende væsen med behov, der skal opfyldes. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare trist sådan noget :cry:

En af mine klassekammerater havde desværre en papillion der havde et liv der mindede om det.

Jeg havde Dumle med oppe på skolen til eksamnerne sidste år. Min veninde og jeg skiftede os til at tage os af ham mens vi var inde til eksamnerne.

Da jeg så sidder med ham er han begyndt at kede sig og vi træner lidt sit.

Min klassekammerat kommer han og siger "GUD! Den lille hvalp kan jo allerede sit! Hvordan gør du?!"

Da jeg havde forklaret hende hvordan fortalte hun at hun havde en lille pappilion derhjemme på et halvt år der var dum som en dør.

Jeg fortalte hende at det da ellers var kloge hunde og spurgte lidt ind til den siden jeg aldrig havde set hende med den... Når nej, det var fordi de ikke måtte have dyr i lejligheden så den kom aldrig ud :shock::(:megaked:

Den fik lov at tisse på gulvet og så prøvede de at træne den til kattebakke.

Jeg vidste slet ikke hvad jeg skulle sige, jeg skyndte mig bare at gå inden jeg gjorde noget dumt :evil:

Stakkels hund, den blev hverken trænet, leget med eller fik lov at komme ud, den skulle bare være pyntegenstand. :cry:

Den er da heldigvis kommet et andet sted hen i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis, hvorfor købe en hund, hvis du ikke er interesseret i at lave noget med den? :confused::confused::confused: Det kan jo kun være fordi du ser den som et statussymbol i stedet for et levende væsen med behov, der skal opfyldes. :???:

Ja, enten det eller også er der noget andet galt.

Den hund jeg har mødt har ejere der lader til at være rigtig glade for den, men de forstår åbenbart slet ikke hvad en hund egentlig er for en størrelse. Eksemplet du kom med i starten af tråden lyder dog endnu værre. Uha! Hvis du hører nyt om hvad der sker med hunden, når ejeren kommer hjem må du endelig huske at holde os opdateret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber virkelig at det er et tilfælde af de sjældne.

En lille hund kan godt li at sidde som frontfigur på en kørestol. men det må absolut ikke være den eneste form for gåtur den får.

Og mht at bruge kattebakke må det være en nødløsning man har hvis man bor på 6. sal, mens hunden er hvalp, ligesom de der bruger aviser som midlertidigt hvalpetissested.

Det lyder grotesk at hunden ingen muskler havde:(

Og man tager sgu´ da ikke på ferie fra sin hund på den måde :shock: uanset race!

Heldigvis er der netop i Søndermarken gode eksempler på at københavnerchi´erne kommer ud i den store verden. Via vhi-træf. Så man må jo håbe at den slags kan smitte på de mere "dovne"(?) chi-ejere.

En dag mødte jeg i byen en gangbesværet dame der blev helt skudt i toffi. Hun ville have "sådan en", for den kunne så sidde i kurven på hendes rollator når de skulle gå tur :shock:

Et stykke tid efter viste det sig at damen var begyndt at lægge billet ind på en vis hr. chi-hvalp. Det kan nok være at vi fik travlt med at få noget helt andet arrangeret, hvar´ Tweesa ;-) Og Gud hvor er jeg glad for i dag!!! Det havde været dyremishandling at placere ham i en rollatorkurv :cry:

Sonja77 Jeg sender dig en pm om kontaktpersonen til chi-træf i Søndermarken :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Rædselsfuld historie og hvor er det dog befriende at naboerne ikke vil finde sig i at den lille hund fortsat vil blive behandlet som et sovedyr :5up:

Stor respekt for det!

Jeg mener absolut ikke at man kan give Paris Hilton eller andre stilikoner skylden.

Disse stilikoner, trendsættere og hvad de ellers kaldes kan gøre hvad som helst, hvis det ikke vinder genklang i noget i én selv, vil disse "forbilleders" adfærd ikke smitte af.

Det jeg mener er, at man kan ikke finde noget frem i en person som ikke allerede er der - et eller andet sted.

Så vi kan ærgre os og ømme os på hundenes vegne, når vi ser hvordan hunde behandles af kendte personer (eller på film), men ansvaret vil altid være hundeejerens og skylden kan ikke lægges på disse kendte personer.

Det er vel egentlig ikke anderledes end når vi ser Millan vs. Hallgren på TV, valget er vort eget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Disse stilikoner, trendsættere og hvad de ellers kaldes kan gøre hvad som helst, hvis det ikke vinder genklang i noget i én selv, vil disse "forbilleders" adfærd ikke smitte af.

Det jeg mener er, at man kan ikke finde noget frem i en person som ikke allerede er der - et eller andet sted.

Jeg er ikke helt enig i at der skal ligge noget latent i en for at man vedgår sig en holdning, en stil eller et livssyn.

Uvidenhed ,umodenhed, manglende opdragelse/vejledning og manglende forbilleder får desværre mange unge mennesker til at vælge disse stilikoner, kendte notabiliteter, ja selv forbrydere med alenlang streffeattest, som deres forbilleder, for de kender ikke til andre og deres forældre har åbenbart ikke været synlige nok eller tilstrækkelige på det område. De har ikke andre at "spejle" sig i, og vælger så dem de ser mest i medierne, ( læs sladderspalterne) Fro der er nok ikke mange unge der opfattetr Birthe Røhn Hornbech som et stilikon selvom hun er meget i medierne.

Nå lidt ot.

Engang imellem er jeg blevet skældt noget ud for at være dømmende og alt for direkte når jeg har pointeret min holdning til ud/påklædning af hunde. Her underforstået ligegyldig udklædning/ pålædning der ikke har nogen nytte værdi for hunden, så som at hjælpe den mend at holde varmen eller holde styrt regnen væk. Og det er muligt at jeg ikke altid har formuleret mig politisk korrekt , men det er netop scenarier som det TS kommer med jeg finder er direkte afskyelige og sygeligt.

Beklædning til hunde er gentagne gange blevet forsvaret med at, " det skader jo ikke hunden" . Næ nej det gør det ikke, men man er med til at acceptere at det er ok at hunde der ikke har et egentligt behov for beklædning også er klædt ud/på.

Begynder man først med den til tider aparte påklædning så er man ude på en skråplan i mine øjne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke mødt en eneste hundeejer på disse forums eller irl, der synes, at unødig påklædning er i orden. Debatterne har mere gået på, at nogen havde ondt et vist sted over, at den nødvendige påklædning blev valgt i en bestemt farve. :blink:

Sager som den trådstarter beskriver er tragiske, men jeg tror trods alt, at de er relativt sjældne i forhold til de største velfærdsproblemer for hundene, som for mig at se er for lange alene hjemme tider, manglende mental aktivering, ryk i halsbånd og overvægt.

At prøve at sige noget generelt om årsagen til disse grelle tilfælde, mener jeg er omsonst. Det er vel meget individuelt. Nogle gange er det en ældre person, der er gået i stykker i hovedet, og hvor det hele bare er kommet ud af kontrol, andre gange er det misbrugere og i dette tilfælde måske en lidt for smart ung pige.

Det er rigtigt, at der er kommet øget fokus på tilbehør til hunde, men det meste af det, der er til salg i danske butikker er stadig anvendeligt (og skal selvfølgelig kun bruges til hunde, der har behovet). Samtidig er der heldigvis også kommet mere fokus på dyrevelfærd. Man hører oftere og oftere om folk, der sørger for at deres hund bliver passet i stedet for at ligge og rådne i bryggerset, og folk er også blevet opmærksomme på, at man kan få professionel hjælp til at løse adfærdsproblemer. Så alt i alt tror jeg, at det går i den rigtige retning, selvom det godt måtte gå hurtigere! :-)

Desværre er der også blevet en tendens til at dømme fremmede på gaden uden at have nogen baggrundsviden om deres situation. Jeg har selv fået flere kommentarer, når min hund kommer i en taske umiddelbart inden, vi står på bussen, hvilket er påkrævet for at få den med. Også selv om tasken er sort og ikke spor smart. "Hunden har fire poter", siger folk, og jeg er ærligt talt træt af det. Har også fået kommentarer for, at min hund sad på mit skød i en overfyldt metro (skulle jeg hellere have sat hende på naboens skød? :rolleyes:), og da Stasia havde forstuvet foden og ifølge dyrlægen ikke måtte gå i 14 dage, fandt jeg på at køre hende i en dukkevogn, hvilket næsten var farligt, da folk reagerede ret ekstremt og bagtalte mig højlydt. Hvorfor f.... spørger folk ikke, inden de dømmer andre som fuldkomne idioter og dyremishandlere? Det er sjovt nok kun danskere, der gør det. I udlandet hører jeg aldrig noget negativt i den retning.

Jeg synes, det er fint, at folk tager afstand fra uacceptabel behandling, men man skal lige stikke en finger i jorden. Et nødvendigt dækken valgt i en smart farve, mener jeg ikke kan blive et skråplan. Så skulle folk, der fravælger seler, også komme ud på et skråplan og ende med kvælerhalsbånd med pigge. Ej den holder ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg er ikke helt enig i at der skal ligge noget latent i en for at man vedgår sig en holdning, en stil eller et livssyn.

Uvidenhed ,umodenhed, manglende opdragelse/vejledning og manglende forbilleder får desværre mange unge mennesker til at vælge disse stilikoner, kendte notabiliteter, ja selv forbrydere med alenlang streffeattest, som deres forbilleder, for de kender ikke til andre og deres forældre har åbenbart ikke været synlige nok eller tilstrækkelige på det område. De har ikke andre at "spejle" sig i, og vælger så dem de ser mest i medierne, ( læs sladderspalterne) Fro der er nok ikke mange unge der opfattetr Birthe Røhn Hornbech som et stilikon selvom hun er meget i medierne.

Måske taler vi lidt forbi hinanden her?

For jeg synes jo selv du siger det: "Spejle" sig i..

Det er det jeg mener med at du kan ikke finde noget frem som ikke allerede ligger i dig.

Nå lidt ot.

Engang imellem er jeg blevet skældt noget ud for at være dømmende og alt for direkte når jeg har pointeret min holdning til ud/påklædning af hunde. Her underforstået ligegyldig udklædning/ pålædning der ikke har nogen nytte værdi for hunden, så som at hjælpe den mend at holde varmen eller holde styrt regnen væk. Og det er muligt at jeg ikke altid har formuleret mig politisk korrekt , men det er netop scenarier som det TS kommer med jeg finder er direkte afskyelige og sygeligt.

Det er klart mit indtryk, at de fleste som har udtalt sig om påklædning på debatterne mener det samme: At hunde ikke skal være påklædningsdukker eller taskedyr.

De skal være HUNDE, så der mener jeg vi er flest som er enige

Beklædning til hunde er gentagne gange blevet forsvaret med at, " det skader jo ikke hunden" . Næ nej det gør det ikke, men man er med til at acceptere at det er ok at hunde der ikke har et egentligt behov for beklædning også er klædt ud/på.

Begynder man først med den til tider aparte påklædning så er man ude på en skråplan i mine øjne.

Nu har jeg måske ikke været så aktiv i påklædningstrådene, men jeg husker diskussionerne som at langt de fleste vil have hundene ned på gulvt og uden pynt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Måske taler vi lidt forbi hinanden her?

For jeg synes jo selv du siger det: "Spejle" sig i..

Det er det jeg mener med at du kan ikke finde noget frem som ikke allerede ligger i dig.

Men hvis den unge opfører sig og agiterer som en af de kendte så behøver der ikke ligge andet bag en en ordentlig portion usikkerhed ,hvilke gør det nemmere at "være" som den kendte i gøren og laden ,uden at det stikker dybere end det. Mener klart at roller kan påtages fordi det er nemt og ikke fordi der ligger noget dybt nede i vedkommendes personlighed. Det er derfor jeg skriver " at spejle sig" . For det bliver kun et spejlbillede og spejle stikker som bekendt ikke dybt.

Det er klart mit indtryk, at de fleste som har udtalt sig om påklædning på debatterne mener det samme: At hunde ikke skal være påklædningsdukker eller taskedyr.

De skal være HUNDE, så der mener jeg vi er flest som er enige

Nu har jeg måske ikke været så aktiv i påklædningstrådene, men jeg husker diskussionerne som at langt de fleste vil have hundene ned på gulvt og uden pynt..

Ja, det klæder dem også bedst.:-D

Faktisk så havde hende vi købte Tex af heller ikke trænet ham ( han var 12 uger) til at gå på gaden fordi " han kunne ikke lide at tisse dernede" sagde hun, så han havde en gang aviser til at forette sin nødtørft på.

Godt at hun indså at hun ikke var til hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites