Gæst Anaid Skrevet August 26, 2011 Rapporter Share Skrevet August 26, 2011 Ihhh, har brugt ugevis på at finde på navn til vores kommende samojede hvalp. Vi var endelig (tro mig, det har været med hiv og sving) fundet på et navn, vi alle kunne acceptere. Vi havde valgt, at han skal hedde Milou, som er et fransk drengenavn. Vi synes det var sjovt, at finde et fransk navn, da hans mor stammer fra Frankrig. Flere har nu undret sig over, at vi har valgt et pigenavn til en han-hvalp, men det ER altså et drengenavn !!!!! Og min hvalp er ikke en tøz :hmm::blink: Hva syns I, ville I også tro det var en pige, når I hørte navnet ?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 26, 2011 Rapporter Share Besvaret August 26, 2011 Jeg kender en tæve der hedder Milou - og har altid undret mig over at den har et drengenavn... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 26, 2011 Rapporter Share Besvaret August 26, 2011 Jeg ved godt, at det er et drengenavn, fordi det er det, Tintins hund Terry hedder på fransk... men alligevel lyder det i mine ører som et pigenavn, sikkert fordi det minder så meget om Malou. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Camilla Sjelhøj Besvaret August 26, 2011 Rapporter Share Besvaret August 26, 2011 Jeg ved godt, at det er et drengenavn, fordi det er det, Tintins hund Terry hedder på fransk... men alligevel lyder det i mine ører som et pigenavn, sikkert fordi det minder så meget om Malou. er helt enig... synes det minder meget om malou og derfor lidt tøset Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Coda Besvaret August 26, 2011 Rapporter Share Besvaret August 26, 2011 Milou er helt klart et han hunde navn... Som Sonja siger så hedder Terry i virkeligheden Milou (men er belgisk ikke fransk ). Jeg syntes det er et godt navn... :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret August 26, 2011 Rapporter Share Besvaret August 26, 2011 jeg ville hverken studse over en tæve eller en hanhund der hed det, det lyder, når man ikke ved det med terry, rimeligt unisexos. det er måske ikke helt så maskumandigt som ... hercules ... men jeg synes, at det er rigtig smukt :hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 26, 2011 Rapporter Share Besvaret August 26, 2011 Milou er helt klart et han hunde navn... Som Sonja siger så hedder Terry i virkeligheden Milou (men er belgisk ikke fransk ). Jeg syntes det er et godt navn... :5up: Sproget er fransk. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret August 26, 2011 Rapporter Share Besvaret August 26, 2011 Jeg ved godt, at det er et drengenavn, fordi det er det, Tintins hund Terry hedder på fransk... men alligevel lyder det i mine ører som et pigenavn, sikkert fordi det minder så meget om Malou. Nok også derfra jeg har det, det hedder han nemlig også i den svenske oversættelse... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 26, 2011 Rapporter Share Besvaret August 26, 2011 jeg ville hverken studse over en tæve eller en hanhund der hed det, det lyder, når man ikke ved det med terry, rimeligt unisexos. det er måske ikke helt så maskumandigt som ... hercules ... men jeg synes, at det er rigtig smukt :hjerte: Hercules Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret August 26, 2011 Rapporter Share Besvaret August 26, 2011 Jeg synes helt klart det er et drenge-navn, har mødt flere han-hunde der hedder Milo (uden u), men ingen tæver, så det skal i da bare kalde ham hvis det er det i gerne il.. Navne er jo altid en smagssag, og mange af de unisex-navne jeg har mødt, har jeg en køns-præference til som andre måske har omvendt.. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret August 26, 2011 Rapporter Share Besvaret August 26, 2011 Jeg synes helt klart det er et drenge-navn, har mødt flere han-hunde der hedder Milo (uden u), men ingen tæver, så det skal i da bare kalde ham hvis det er det i gerne il.. Navne er jo altid en smagssag, og mange af de unisex-navne jeg har mødt, har jeg en køns-præference til som andre måske har omvendt.. :5up: Milo og Milou udtales ikke helt ens.. Milo er helt klart et drengenavn i min verden og Milou et pigenavn... Men jeg ville ikke rynke på næsen og synes det var underligt at en han hed det.. Jeg har hør tom mere underlige navne! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret August 26, 2011 Rapporter Share Besvaret August 26, 2011 jreg har haft en pige-Indy, det var der også mange der syntes var et drengenavn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret August 27, 2011 Rapporter Share Besvaret August 27, 2011 Og jeg har haft en berner-tøs, som hed Kali - det er så åbenbart et drenenavn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Coda Besvaret August 28, 2011 Rapporter Share Besvaret August 28, 2011 Sproget er fransk. :blink: Jep, men landet er Belgien... :blink: (har glemt hvad vi diskuttere :hmm:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 28, 2011 Rapporter Share Besvaret August 28, 2011 Jep, men landet er Belgien... :blink: (har glemt hvad vi diskuttere :hmm:) Jeg sagde, at Terry hedder Milou på fransk. Hvortil du svarede "Belgien :genert:". Men jeg sagde jo ikke noget om, hvad landet er, kun sproget. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Besvaret August 28, 2011 Rapporter Share Besvaret August 28, 2011 Jeg kender en tæve, som hedder Milou. Derfor synes jeg nok lidt, at det er et pigenavn... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Coda Besvaret August 29, 2011 Rapporter Share Besvaret August 29, 2011 Jeg sagde, at Terry hedder Milou på fransk. Hvortil du svarede "Belgien :genert:". Men jeg sagde jo ikke noget om, hvad landet er, kun sproget. :blink: Så er vi jo helt enige. :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Mais og hunden Besvaret August 29, 2011 Rapporter Share Besvaret August 29, 2011 Jeg kender faktisk både en tæve og en han-hund der hedder Milou, så jeg syntes at navnet er godt både til tæver og hanner :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Tinka Besvaret August 29, 2011 Rapporter Share Besvaret August 29, 2011 Jeg synes det er helt op dig selv ! jeg synes sagtens man kan kalde en hanhund for milou :5up: Jeg tror jeg ville være ligeglad, om jeg så kaldte hun tæve for trofast Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Anaid Besvaret August 29, 2011 Rapporter Share Besvaret August 29, 2011 Jeg synes det er helt op dig selv ! jeg synes sagtens man kan kalde en hanhund for milou :5up: Jeg tror jeg ville være ligeglad, om jeg så kaldte hun tæve for trofast Ja, det kan du have ret i, og i princippet er jeg også ligeglad. Ved bare at jeg bliver træt af at forklare, hver gang folk spørger..... Vi har talt om det hele weekenden og overvejer andre navne, men er ikke lige faldet over NAVNET Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts