Hop til indhold

Navne

Gæst Anaid
 Share

Recommended Posts

Ihhh, har brugt ugevis på at finde på navn til vores kommende samojede hvalp. Vi var endelig (tro mig, det har været med hiv og sving) fundet på et navn, vi alle kunne acceptere. Vi havde valgt, at han skal hedde Milou, som er et fransk drengenavn. Vi synes det var sjovt, at finde et fransk navn, da hans mor stammer fra Frankrig.

Flere har nu undret sig over, at vi har valgt et pigenavn til en han-hvalp, men det ER altså et drengenavn !!!!! Og min hvalp er ikke en tøz :hmm::blink:

Hva syns I, ville I også tro det var en pige, når I hørte navnet ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj
Jeg ved godt, at det er et drengenavn, fordi det er det, Tintins hund Terry hedder på fransk... men alligevel lyder det i mine ører som et pigenavn, sikkert fordi det minder så meget om Malou. :vedikke:

er helt enig... synes det minder meget om malou og derfor lidt tøset :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes helt klart det er et drenge-navn, har mødt flere han-hunde der hedder Milo (uden u), men ingen tæver, så det skal i da bare kalde ham hvis det er det i gerne il.. :vuf:

Navne er jo altid en smagssag, og mange af de unisex-navne jeg har mødt, har jeg en køns-præference til som andre måske har omvendt.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes helt klart det er et drenge-navn, har mødt flere han-hunde der hedder Milo (uden u), men ingen tæver, så det skal i da bare kalde ham hvis det er det i gerne il.. :vuf:

Navne er jo altid en smagssag, og mange af de unisex-navne jeg har mødt, har jeg en køns-præference til som andre måske har omvendt.. :5up:

Milo og Milou udtales ikke helt ens..

Milo er helt klart et drengenavn i min verden og Milou et pigenavn...

Men jeg ville ikke rynke på næsen og synes det var underligt at en han hed det.. Jeg har hør tom mere underlige navne! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er helt op dig selv ! jeg synes sagtens man kan kalde en hanhund for milou :5up:

Jeg tror jeg ville være ligeglad, om jeg så kaldte hun tæve for trofast ;)

Ja, det kan du have ret i, og i princippet er jeg også ligeglad. Ved bare at jeg bliver træt af at forklare, hver gang folk spørger.....

Vi har talt om det hele weekenden og overvejer andre navne, men er ikke lige faldet over NAVNET :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites