Hop til indhold

Kramper help

Gæst Belsen
 Share

Recommended Posts

Har en mops på 1 år

hun er begyndt at sige en mærkelig lyd som om hun har noget i halsen meget svært at forklare, hun hakker nærmest eller så noget, hun står bare og siger det i 30 sek ca

hvad kan det være ?

hvordan er krampeanfald hos mops hunde ?

Link til indlæg
Del på andre sites

prøv at google reverse sneezing, lyder måske som det. du kan også finde youtubevideoer og høre, om det er det samme. eller søge herinde, der må være nogle tråde med det.

Det er det omvendt nysen, har lige set klip på youtube og det er det hun gør

Link til indlæg
Del på andre sites

godt at høre, for det er så vidt jeg har forstået helt ufarligt.

Rart at vide ! Jeg har flere gange undret mig over hvorfor en af mine hunde gjorde det, og hver gang det sker får jeg hjertebanken, :lun: så det er da nyttig info !

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hund skal nok have undersøgt sin gane, som buldogger har flere af disse jo problemer med at noget i ganen falder ned i luftrøret, eller lignenede.???

Hvis noget falder ned i luftrøret vil man vel hoste istedet for at trække luft ind gennem næsen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis noget falder ned i luftrøret vil man vel hoste istedet for at trække luft ind gennem næsen?

nej, det er vist ganen selv, der ligesom "falder ned", og det er det, der giver den rallende lyd. tror jeg, jeg ved ikke så meget om det. jeg kender en hund, der lider af det når han bliver meget ivrig eller har løbet meget, ejeren får ham stoppet, og holder lige som lidt om ham, til det stopper igen, svært at forklare. behageligt kan det ikke være, og det lyder virkelig voldsomt. han er i øvrigt ikke kortnæset.

Link til indlæg
Del på andre sites

nej, det er vist ganen selv, der ligesom "falder ned", og det er det, der giver den rallende lyd. tror jeg, jeg ved ikke så meget om det. jeg kender en hund, der lider af det når han bliver meget ivrig eller har løbet meget, ejeren får ham stoppet, og holder lige som lidt om ham, til det stopper igen, svært at forklare. behageligt kan det ikke være, og det lyder virkelig voldsomt. han er i øvrigt ikke kortnæset.

Tja hvad ved jeg :vedikke: Min labrador på 3 gør det når hun spiser for hurtigt, lidt som om hun får noget galt i halsen (bl.a. derfor vi forsøger alle mulige ting for at få hende til at spise noget langsommere) men hun virker ikke til at være generet af hende efterfølgende, men der er selvfølglig ingen grund til at det sker hvis man kan forhindre det. Men "sjovt" at finde ud af at det ikke er så unormalt.

På hunde der gør det ofte, får man det så opereret ?

Link til indlæg
Del på andre sites