Hop til indhold

Agility sko

Gæst Tornfalk
 Share

Recommended Posts

Gæst Tornfalk

Hvad kan I anbefale af sko til agility?

Jeg har lidt kig på:

Dita Turf Ultimate Lady model

Dita Turf Impact

Nogen af Jer, der har erfaringer med dem?

Hvordan pasform er, størrelser osv.

På forhånd tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været superglad for mine dita - super pasform og lækre at løbe i... helt fra dag 1. Desværre er de gået i stykker efter knap 2 år - altså gået i stykker som "faldet fuldstændigt fra hinanden" :evil:

Jeg har prøvet ADIDAS, men de skarver - ved ikke om de bare skal gåes til - men det gider jeg ikke... så på trods af, at jeg synes mine Ditas burde have varet længere, så køber jeg nok sådan et par igen alligevel...

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis:

Hvordan er de bøvlet?

Jeg har bestilt et par i samme størrelse som jeg normalt bruger (som normalt er et halv nummer for stort). Men overvejede lidt deres specille dame model, men de er 2/3 del større end det jeg normalt bruger.

Jeg har fundet nogle på hundens netbutik.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også mine Dita. Købte dem hos hundens netbutik på Dania, jeg turde ikke andet da det stod ned i stænger.

Jeg stadig lidt skræmt over mit uheld til træning i september sidste år, og jeg vil gøre alt for at undgå at det sker igen(jeg gled på grund af det våde græs, og mit knæ gik af led, så jeg tjekker flere gange om banen nu er glat inden jeg skal ind, efter jeg har fået mine Dita har jeg stået super godt fast på banen)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis:

Hvordan er de bøvlet?

Jeg har bestilt et par i samme størrelse som jeg normalt bruger (som normalt er et halv nummer for stort). Men overvejede lidt deres specille dame model, men de er 2/3 del større end det jeg normalt bruger.

Jeg har fundet nogle på hundens netbutik.

Jamen det er noget med at de har forskellige modeller for forskellige typer fødder. I hvert fald var det sådan da jeg købte mine, så jeg har en model der passer godt til brede fødder... Mht. størrelser så skal de være lidt større end ens normale skonr., men husker ikke hvor meget. Jeg bruger nomalt strl 38, og mine Dita er 38 2/3. Mine Dita har f.ø. holdt fint, husker ikke hvor gamle de er, men i hvert fald over 8 år gamle, da jeg havde dem før Frostie. De er godt nok gået lidt i stykker nu, men de har også løbet rigtig, rigtig mange agilitybaner!!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg sq bestilt hele to par nye Dita!! :banan:

"Min" gamle model findes ikke mere, men jeg håber de nye er lige så gode...

Kom så også i tanke om dem her, åbenbart en stor hit bland agilityløbere i Sverige og Finland. Hvis jeg husker rigtigt så var det også det mærke cleanrun solgte på et tidspunkt, ved ikke om de gør det mere... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis hnb holder hvad de skriver på hjemmesiden, så får jeg forhåbentlig mine nye agilitysko i morgen!!! Ja, hvis posten kommer når jeg ikke er hjemme, så må jeg hente dem i overmorgen...

Endte med at købe "Turf Challenge" og "Turf Light", da det var de to modeller der fandtes i min størrelse - og med de rigtige knopper!

Mine gamle er blå og orange, ligner lidt "Turf Impact", men alligevel ikke helt.

Jeg håber virkelig at de nye bli'r lige så gode som de gamle, ellers grææææder jeg!!! :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

efter at være gledet så lang jeg var 2 gange i weekenden :evil: så MÅ jeg bare til at skaffe mig et par nye ag-sko...

Havde Dita Turf Hockey før, som jeg var glad ved, men de er lavet i kunststof og faldt som sagt fra hinanden efetr relativt kort tid... så overvejer om jeg skal have en anden model....

:hmm:

Mine gamle, som så måske er en gammel udgave af Turf Impact, har holdt i mange år. Havde dem i hvert fald før Frostie, så det må være omkring 8 år. Nu er de så også gået op i syningen/limningen (:vedikke:) i siderne foran, så det er på tide at skifte!

Jeg går efter de Ditamodeller med "de rigtige knopper", dvs. de små knopper der også går op på siderne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis:

Jeg har Turf Light og er super glad for dem...

Do skal jeg næste gang jeg skal have ag-sko have nogle der er vandtætte... Hader at få våde tæer når jeg skal gå den første bane... Og så er der jo noget lang tid til dagen er slut ...

Jeg fik prøvet mine nye Turf Light til træning i sidste uge, og de ligner mine gamle nærmest på en prik. Bare lidt "nye i det", men det går jo over. Tror jeg prøver det andet par (Turf Challenge) i dag, de er noget smallere i det, og virker også en del lettere. Bli'r lidt spændende at se hvordan det går, med mine brede fødder... :lol:

Problemet med våde tæer fra morgenstunden, kender jeg også godt... :damn: Jeg har imprægneret mine gamle, men har vist ikke været så flittig med at vedligeholde det... :engel: Jeg må oppe mig lidt med de nye! Ellers har Dita også vandtætte sko, kig f.eks. efter Turf Agility Mate.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte Dita Turf Impact.

Det var de mindste de havde - bruger normalt 35, og de var i en 36.

Og de passer perfekt.

Jeg havde dem på til konkurrence for første gang i lørdags, og der fik vi den første pind i AG1... Ikke at det var skoenes skyld, men jeg stod ihvertfald fast :)

De er super gode!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte Dita Turf Impact.

Det var de mindste de havde - bruger normalt 35, og de var i en 36.

Og de passer perfekt.

Jeg havde dem på til konkurrence for første gang i lørdags, og der fik vi den første pind i AG1... Ikke at det var skoenes skyld, men jeg stod ihvertfald fast :)

De er super gode!

Tillykke med pinden!! :klap: Heeelt sikkert skoenes skyld!!! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites