Hop til indhold

Min næste hund....


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Skal være en basenji!

 

Fik at vide, at de "ikke kan trænes":slem: Og så ligger det jo ligesom fast!

 

:cool: Haha nej helt ærlig - jeg er smaskforelsket i dem! Skulle have haft en, men så adopterede Hugo mig jo...

 

Hvis du skulle vælge din næste hund, hvilken skulle det så være?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 150
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Chili Con Caia
Border igen. Jeg er komplet forelsket i racen og vil gerne have en kæmpe flok! Sådan en 7-8 bordere og 300 får. Så ville jeg være ret lykkelig :-D

 

Du er da godt på vej.. Indtil da har du 2:-) :-)

Nu mangler du bare de 300 får:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja - og hvis jeg kan lære fårene at stå rigtig tæt, så kan jeg i hvert tilfælde godt have en 50-60 stykker i haven! :blink: Ved dog ikke helt hvad naboerne på villavejen vil sige til det...

 

Så ville jeg nok nøjes med 5-6 får, din lille flok skal jo også have plads til at flytte rundt på dem;-):mrgreen:

 

Og nej tror egentlig ikke at naboerne synes så godt om 50-60 får:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver ved retrieveren.. Indtil videre har jeg været ret fastlåst på labben eller golden.. Men må indrømme at jeg er blevet lidt solgt til flatten efter at have oplevet en dejlig tæve i går... Samt hendes 8 små hvalpe:lun: Hvoraf, der faktisk er en, jeg kunne nuppe med hjem på fredag:genert:

 

Sundheden er meget bedre ved flatten end ved labben, sådan hofte/albue mæssigt.. Men altså...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver ved retrieveren.. Indtil videre har jeg været ret fastlåst på labben eller golden.. Men må indrømme at jeg er blevet lidt solgt til flatten efter at have oplevet en dejlig tæve i går... Samt hendes 8 små hvalpe:lun: Hvoraf, der faktisk er en, jeg kunne nuppe med hjem på fredag:genert:

 

Sundheden er meget bedre ved flatten end ved labben, sådan hofte/albue mæssigt.. Men altså...

 

Jeg er vild med dem og kan sagtens forstå at du er faldet lidt for dem. De har lige lidt ekstra motor ift. labben, sådan som jeg oplever dem.

Skal du have en med hjem på fredag så??? :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det er bare fedt, når man har fundet "hunden"!

Der er mange andre hunderacer jeg godt kunne tænke mig at prøve at arbejde med i fremtiden, men borderen er bare mine race!

 

Vil du også fremover vælge arbejdslinjer?

 

Ja det er skønt. Altså jeg er også smask forlekset i Cairn terrieren, selvf. fordi jeg har Chili prutten. Men set i forhold til interesse i forbindelse med træningen er Aussien den perfekte race for mig.

 

Ja, det ville jeg:5up:Der kan ske meget i de kommende år når vi snakker avl, men jeg er ret sikker på at det skal være af arbejdslinjer. Jeg er ikke til de tunge modeller;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg er vild med dem og kan sagtens forstå at du er faldet lidt for dem. De har lige lidt ekstra motor ift. labben, sådan som jeg oplever dem.

Skal du have en med hjem på fredag så??? :-D

 

Ja det spørger jeg også om.. Synes klart du skulle ha dig en lille vaps jeanette:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er vild med dem og kan sagtens forstå at du er faldet lidt for dem. De har lige lidt ekstra motor ift. labben, sådan som jeg oplever dem.

Skal du have en med hjem på fredag så??? :-D

 

Ja det spørger jeg også om.. Synes klart du skulle ha dig en lille vaps jeanette:mrgreen:

 

Mjaah altså, der er kun hanhunde tilbage.. Og jeg vil jo helst have en tæve:genert: Og så bor jeg stadig et sted, hvor jeg ikke må have 2 hunde:genert:

 

Men fristende er det dælme.. meget fristende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyder jo på at I har gjort et godt forarbejde:-) Siden I gerne vil have samme igen:-)

 

Jeg ender jo altid med en omplacering... men jeg vil faktisk gerne have en hund med stamtavle fra hvalp... en dag... :-) LOL

 

Ja men selvom vi har tavle og kender opdrætter - så bor her tre omplaceringer (og en købt som hvalp) fra hendes opdræt :-D

Men jeg gider ikke en omplacering mere - næste gang er det hvalp!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Mjaah altså, der er kun hanhunde tilbage.. Og jeg vil jo helst have en tæve:genert: Og så bor jeg stadig et sted, hvor jeg ikke må have 2 hunde:genert:

 

Men fristende er det dælme.. meget fristende..

 

Bolig situationen skal der selvf. være styr på først.. og mht. køn så forstår jeg dig godt:lol:

 

Der kommer en dag hvor du også får hund nummer 2:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer kraftigt en storpuddel!

 

 

Men ellers jeg har nu også tabt mit hjerte til retrieverne, og skulle jeg være så heldig at finde en retrieverblanding, som er lige så fantastisk, som Audrey, kunne det meget vel være nummer to. Ren labrador får jeg nok aldrig.

 

 

... Men der er jo længe til, at det bliver aktuelt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt syg efter en Kleiner Münsterländer, men synes det er ærgeligt at de ikke bliver lidt større :genert:

 

Ellers er "alternativet" en tysk langhåret hønsehund. Det lyder bestemt også til at være en fantastisk hund.

 

Jeg er helt tosset med deres udseende og kunne godt tænke mig engang at have en lidt mere langhåret hund uden af det kræver flere timers pelspleje.

 

Kan også godt være det bare ender med endnu en blanding, evt. med en af de ovenstående racer i :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...