Hop til indhold

Min næste hund....

Lenschow
 Share

Recommended Posts

Nu går der forhåbentlig ikke så lang tid før jeg flytter hjemmefra, og til den tid er planen at jeg tager Santa med, selvfølgelig kommer det lidt an på hvordan det ser ud med boligsituation, men jeg kan simpelthen ikke se mig selv flytte et sted hen hvor jeg ikke har mulighed for at have hund med!

Når jeg så forhåbentlig en gang får hus og have så håber jeg på at kunne få en Border Collie, det har jeg nemlig altid ønsket mig ! :D Men så skal jeg selvfølgelig have plads, og mulighed for at aktivere den på flere forskellige måder :) For jeg synes også jeg trænger til lidt udfordring (forstå mig ret!)

Men når jeg så engang bliver "gammel og grå", så tænker jeg at jeg vender tilbage til Labradoren, for det er bare sådan en fantastisk race ! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 150
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg bliver ved retrieveren.. Indtil videre har jeg været ret fastlåst på labben eller golden.. Men må indrømme at jeg er blevet lidt solgt til flatten efter at have oplevet en dejlig tæve i går... Samt hendes 8 små hvalpe:lun: Hvoraf, der faktisk er en, jeg kunne nuppe med hjem på fredag:genert:

Sundheden er meget bedre ved flatten end ved labben, sådan hofte/albue mæssigt.. Men altså...

til gengæld bliver labber ældre end flatter, fordi flatter har så mange kræftproblemer at slås med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt syg efter en Kleiner Münsterländer, men synes det er ærgeligt at de ikke bliver lidt større :genert:

Ellers er "alternativet" en tysk langhåret hønsehund. Det lyder bestemt også til at være en fantastisk hund.

Jeg er helt tosset med deres udseende og kunne godt tænke mig engang at have en lidt mere langhåret hund uden af det kræver flere timers pelspleje.

Kan også godt være det bare ender med endnu en blanding, evt. med en af de ovenstående racer i :lun:

Har du kigget på Grosser Münsterländeren?:lun:

til gengæld bliver labber ældre end flatter, fordi flatter har så mange kræftproblemer at slås med.

Okay, det vidste jeg ikke:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker ikke lige nu i nye hunde, for de 2 ældste skal så først være gået bort af alderdom. De er 11 + 8 år, så måske sker det først om 5 år.

Jeg har altid haft en hjemmestrikkket regel om, ikke at købe hvalp, hvis flertallet af dem jeg har er DKK hunde, så må næste være en akutbehov hund af en slags. Med alderen må jeg måske fravige denne regel da disse ofte kræver rigtig meget tid til at ændre deres sind til almindelige velfungerende familiehunde. Måske er jeg så slet ikke rask nok til flere hunde, måske er jeg, hvem ved???

Men hvis det skulle være en ny DKK hvalp, blev det en cocker, hvis jeg stadig kan følge med???? Ellers nok en græker af mix eller hvis heldet var ude en græsk kasseret breton eller spaniel af en slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PerleCavalier

Jeg drømmer om en dag at bo på en stor gård, hvor jeg kan have masser af hunde og katte :hjerte:

Min liste af ønsker er lang, så i får bare lige top 5 :)

Nr.1 min kærlighed for cavalier king charles spaniel stopper aldrig :hjerte:

Nr.2 Basset hund

Nr.3 Coton De Tulear

Nr.4 Pocket Beagle

Nr. 5 en rigtig Golden Retriever :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Har svært ved at vælge :hmm: men tænker det skal være en løwchen, chihuahua, dalmatiner eller landseer :hjerte:

Det var meget forskellige racer:-)

Men der findes simpelthen så mange dejlige racer, så forstår godt at du har flere i tankerne:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er endelig, efter mange års hård indre kamp, landet på en top 3 liste mht. ønske racer m. DKK stamtavle.

1. Schæfer af brugs linjer :lun:

2. En Flatter af jagt linjer :lun:

3. En Golden af jagt linjer :lun:

Men det kunne også ende i endnu en blanding, denne gang nok bare uden så meget spidshund i :genert:

Helst en hvalp, men det kunne også blive en omplacerings hund...Og var det ikke for 1. hunds reglen herude så havde jeg allerede en schæfer hvalp i hjemmet, øv med den regl og øv at jeg ikke har råd til at flytte :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha den er svær.. vi er jo på jagt efter hund nummer to (Som gerne skulle komme om et års tid eller to!)...

Jeg kan mærke at det svinger ufatteligt meget.

Egoistisk set vil jeg super gerne have en race jeg kan arbejde med, agility osv. Det kan man også med en husky, men det kræver ufattelig meget, og ufattelig hård træning, og det er bare for "besværligt", og det er umuligt at nogensinde komme på højde med alle andre hunde der dyrker agility...

Så lige nu er vi fanget imellem; Skal vi holde os til huskies, som bare ER vores race, eller skal jeg opfylde mit lille ego-gen og få en hund jeg kan træne med (Og som gider at træne)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg drømmer om en dag at bo på en stor gård, hvor jeg kan have masser af hunde og katte :hjerte:

Min liste af ønsker er lang, så i får bare lige top 5 :)

Nr.1 min kærlighed for cavalier king charles spaniel stopper aldrig :hjerte:

Nr.2 Basset hund

Nr.3 Coton De Tulear

Nr.4 Pocket Beagle

Nr. 5 en rigtig Golden Retriever :lun:

Nu spørger jeg måske dumt, men hvad er forskellen på en Pocket Beagle og en alm Beagle ? (hvis der er nogen?) :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha den er svær.. vi er jo på jagt efter hund nummer to (Som gerne skulle komme om et års tid eller to!)...

Jeg kan mærke at det svinger ufatteligt meget.

Egoistisk set vil jeg super gerne have en race jeg kan arbejde med, agility osv. Det kan man også med en husky, men det kræver ufattelig meget, og ufattelig hård træning, og det er bare for "besværligt", og det er umuligt at nogensinde komme på højde med alle andre hunde der dyrker agility...

Så lige nu er vi fanget imellem; Skal vi holde os til huskies, som bare ER vores race, eller skal jeg opfylde mit lille ego-gen og få en hund jeg kan træne med (Og som gider at træne)...

Hihi det er lige nøjagtigt derfor jeg vælger spidsen fra næste gang, nujj det kunne være så meget luksus at få en hund der er let at træne - i hvertfald i forhold til et spidshunde sind :blink:

Jeg elsker så også spidsens sind, det er utrolig givende og de sussere man får dem har man dæleme kæmpet for (ikke at andre ikke også kæmper) men jeg synes bare jeg løber træt i det og får ikke nok tilfredsstillelse ud af det selv og det de-motivere mig i længden efter alle de år...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var meget forskellige racer:-)

Men der findes simpelthen så mange dejlige racer, så forstår godt at du har flere i tankerne:mrgreen:

Jamen der er bare SÅÅÅ mange lækre racer :hjerte: for at det ikke skal være løgn så kunne jeg også godt tænke mig en golden og en engelsk bulldog :lun::mrgreen: oooog en bearded collie...

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle jeg nogensinde få den vanvittige ide at bytte cockeren ud med noget andet, så skulle det være finsk lappehund eller en lille race som feks en shih tzu.

Når jeg engang bliver gammel og grå og bundet til en kørestol kunne sådan en lille hyggehund være en god ide. Eller måske en finsk lappehund, de er jo som bekendt kloge, og så kunne den trænes til at samle ting op osv. Eller måske to cocker spaniel, bundet foran min kørestol, så kunne de trække mig rundt :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er endelig, efter mange års hård indre kamp, landet på en top 3 liste mht. ønske racer m. DKK stamtavle.

1. Schæfer af brugs linjer :lun:

2. En Flatter af jagt linjer :lun:

3. En Golden af jagt linjer :lun:

Men det kunne også ende i endnu en blanding, denne gang nok bare uden så meget spidshund i :genert:

Helst en hvalp, men det kunne også blive en omplacerings hund...Og var det ikke for 1. hunds reglen herude så havde jeg allerede en schæfer hvalp i hjemmet, øv med den regl og øv at jeg ikke har råd til at flytte :damn:

Endelig kom du til fornuft :drille:

Super fin liste med super fine racer :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites