Hop til indhold

Min næste hund....

Lenschow
 Share

Recommended Posts

• Svar 150
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uh, den er svær for jeg drømmer om mange forskellige racer :hjerte:

Jeg er dog helt sikker på, at det ikke bliver en Löwchen igen og tror bestemt ikke Duffy behøver en af samme slags, hun fungerer godt med stort set alle hunde og kan lege med alle :-D Tror det er mere vigtigt, at jeg vælger en hund som passer med Duffys temperament og kan supplere Duffys svage siger, altså vælge en mere selvsikker hund...

Jeg er brændt ret varm på irish soft coated wheaten terrier, den står ret højt på listen for tiden, og vil klart ud og besøge nogle kenneler, når den tid kommer.. Ellers er jeg jo også ret vild med Aussien, ved dog bare ikke helt om jeg magter den/om jeg er "god nok"... Den amerikanske cockerspaniel drømmer jeg også om, og det er også en mulig kandidat :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal nok bare have en eller anden tilfældig hund, som havner på mit dørtrin som 1½ år typisk hanhund med adfærdproblemer af den ene eller anden art.

Jeg er ihvertefalde holdt med at planlægge noget, det går aldrig som præsten prædiker

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber på, at der om et par år er nogle som vil bruge Gizmo (Vizsla) til deres tæve, for så skal jeg helt sikkert have en hanhvalp efter ham :lun:

Lige nu opfylder han alle krav for brug i avl, jeg vil bare gerne have en markprøve på ham først, og så skal han lige være lidt ældre ;-)

Og ellers så bliver det nok en Kelpie, højst sandsynligt ud af showlinier ;-) Har længe overvejet en Kelpie ;-)

Men leger også med tanken om en Weimaraner... :genert:

Og kaster jeg mig en dag udelukkende over schweiss-spor så skal jeg helt sikkert have en Blodhund :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men ellers jeg har nu også tabt mit hjerte til retrieverne, og skulle jeg være så heldig at finde en retrieverblanding, som er lige så fantastisk, som Audrey, kunne det meget vel være nummer to. Ren labrador får jeg nok aldrig.

Hvis du har tabt dit hjerte til retrieverne, hvorfor så ikke en ægte en af slagsen, hvis man må spørge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber på, at der om et par år er nogle som vil bruge Gizmo (Vizsla) til deres tæve, for så skal jeg helt sikkert have en hanhvalp efter ham :lun:

Lige nu opfylder han alle krav for brug i avl, jeg vil bare gerne have en markprøve på ham først, og så skal han lige være lidt ældre ;-)

Og ellers så bliver det nok en Kelpie, højst sandsynligt ud af showlinier ;-) Har længe overvejet en Kelpie ;-)

Og kaster jeg mig en dag udelukkende over schweiss-spor så skal jeg helt sikkert have en Blodhund :hjerte:

Er vizla'en og weimaraneren ikk meget lig hinanden? :hmm: Det er egentlig det indtryk jeg har, men kan sagtens tage fejl :lol:

Vizlaen er forresten en af de smukkeste racer imo :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Jeg er blevet ret så vild med Kelpien efter jeg var på kursus i sommers. Her havde hende der afholdte kurset 2 stk. og Bianca van der post som var underviser havde en af sine kelpier med. Fantastisk hund! Og wow hvor kan de arbejde...

Så forstår dig godt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg får nok først næste hund, når Tyson ikke er her mere. Og så bliver det nok en border collie-tæve. Det KUNNE dog også godt blive en dværg- eller mellempudel, men p.t. tror jeg mere på BC'en.

Uhh, men der er jo mange lækre racer, som jeg jævnligt leger med tanken om at få på et eller andet tidspunkt, bl.a. toller, FT cocker (er dog bange for, om den har brug for flere jagtlignende aktiviteter, end jeg kan/er interesseret i at give den), löwchen (måske sammen med borderen :lun:), powder puff (men er bekymret for, om den er for kuldskær :hmm:)... og hvis det ikke var deres gøen, kunne islandsk fårehund eller sheltie også være muligheder. :hjerte:

Jeg regner nu som sagt med, at det bliver en BC eller pudel... men igen, det kan jo nå at ændre sig, inden det bliver tid til næste hund. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig utroligt så mange der gerne vil have en flatter af jagtlinier, måske er der gået lidt mode i at skulle have hunde af arbejdsliner herinde. :hmm:

Jeg synes sgu der er krudt nok i røven på udstillingshundene, og tror faktisk at folk skal passe på med hvad de ønsker sig. Flatten er ikke opdelt så markant som goldens og labber, så en flatcoat af udstillingslinier burde kunne tilfredsstille selv den mest træningsambitiøse hundeejer. Vil ihvertfald lige pointere at det er vigtigt at møde en flatcoat af jagtlinie inden man hopper ud i sådan et køb,... og så vil mange sikkert løbe skrigende væk når de ser disse små, ofte krøllede, fnidder-fnadder hunde på tændstiksben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig utroligt så mange der gerne vil have en flatter af jagtlinier, måske er der gået lidt mode i at skulle have hunde af arbejdsliner herinde. :hmm:

Jeg synes sgu der er krudt nok i røven på udstillingshundene, og tror faktisk at folk skal passe på med hvad de ønsker sig. Flatten er ikke opdelt så markant som goldens og labber, så en flatcoat af udstillingslinier burde kunne tilfredsstille selv den mest træningsambitiøse hundeejer. Vil ihvertfald lige pointere at det er vigtigt at møde en flatcoat af jagtlinie inden man hopper ud i sådan et køb,... og så vil mange sikkert løbe skrigende væk når de ser disse små, ofte krøllede, fnidder-fnadder hunde på tændstiksben.

Dem jeg var på besøg hos i går, er vist jagtlinier.. Hun bruger dem da ihvertfald til jagt.. Hvordan ser man om de er jagtlinier?

Og jeg mødte jo så også moderen til hvalpene:-D Dejlig tøs, der snaskede mig helt til med det legetøj, hun partout skulle have i munden:lun::lun:

MEN må dog sige, at labben stadig ligger nr 1 sammen med en golden af jagtlinier. Mit hjerte banker også lidt for springeren:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du har tabt dit hjerte til retrieverne, hvorfor så ikke en ægte en af slagsen, hvis man må spørge?

Det må man da.

Jeg skal heller ikke udelukke det, men jeg elsker bare blandingshunde og hende jeg har nu er fantastisk og hun er lab/flatcoat, så teknisk set er hun jo 100% retriever :blink:. Et minus ved ikke at have stamtavle er bare, at det er begrænset hvilke klubber man kan træne i.

Kunne godt tænke mig at vide lidt mere om curlycoaten men synes det er svært at finde info om den. Har kendt en chesapeake jagthund og den var rigtig sød, men ved ikke helt om det er en race jeg selv vil eje.

Jeg synes jo at jeg har fået den smukkeste og dejligste hund, og hun har så meget af begge racer i sig, en rigtig god kombination hvis du spørger mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal nok bare have en eller anden tilfældig hund, som havner på mit dørtrin som 1½ år typisk hanhund med adfærdproblemer af den ene eller anden art.

Jeg er ihvertefalde holdt med at planlægge noget, det går aldrig som præsten prædiker

:lol: Det lyder lidt som mig, bortset fra det så er en tæve

Er vizla'en og weimaraneren ikk meget lig hinanden? :hmm: Det er egentlig det indtryk jeg har, men kan sagtens tage fejl :lol:

Vizlaen er forresten en af de smukkeste racer imo :hjerte:

Samme tænker jeg om Weimaraneren :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hopper lige med på den med Flatteren, har kun kendt dem som superlækre sunde og harmoniske.- Ok lidt krudt i røven, men så er de hellerikke kedelige,'Tror det er CHR der skriver at de ikke bliver gamle.

Min gode bekendt Britta , der har haft lidt avl på disse, har da haft adskillige på over 12-13 år, og SÅ er de blevet rolige.

Hendes må være jagtlinie, kan da huske for en 10 år siden, de stillede i brugshundeklasse. Min hundelufteveninde arvede en lækker tæve da den udgik fra avl-super karakter.

Ellers er det for mig morsomt, at mange ønsker sig hundetyper så langt fra hinanden. Det forstår jeg så ikke rigtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hendes må være jagtlinie, kan da huske for en 10 år siden, de stillede i brugshundeklasse.

Lige med retrieverne så er det sådan idag at dét at du stiller hunden i brugsklassen så absolut ikke har noget at gøre med om hunden er af jagtlinjer eller ej.

Flatterne er så endnu ikke så delte at der reelt er tale om en delt race, men at bedømme udfra hvad jeg har observeret bare de sidste 4-5 år, så er det på vej ved flatterne også.

Link til indlæg
Del på andre sites