Riesenfan Besvaret September 5, 2011 Rapporter Share Besvaret September 5, 2011 Har en mellem skægfætter på et agilityhold, den vil også gerne møsse, og skægget gør det ikke bedre, så tror jeg hellere jeg tager de 7-8 flattere Mellem og riesen ligner ikke hinanden ret meget temperamentsmæssigt - mine slikker aldrig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret September 5, 2011 Rapporter Share Besvaret September 5, 2011 Ja, og det er sgi da heldigt! Ellers ville vi jo ikke ha' alle de racer, der jo helt sikkert er dejlige på hver sin måde. Men mon ikke det lidt kommer sig af hvad vil vil bruge vores hunde til? Som agilitytosse ville jeg jo nok ikke vælge en basset (selv om jeg faktisk har haft hele tre af dem på mine hold!!!) - men hvis jeg ikke gad hundesport så kunne jeg sagtens tænke mig en som hjemme-hygge-hund... Og din "anti-liste" bærer vel også præg af at du er IPO-person (ret mig hvis jeg ta'r fejl... )? Men heldigvis er der jo plads til mangfoldighed, og jeg synes bare det er rigtig fedt at vi alle kan være her på HF, og få gode diskussioner, hjælp og råd - selv om vi er så forskellige i vores valgaf race og hundeaktiviteter! :5up: Og så glemte jeg f.ø. at jeg også er ret fascineret af de kinesiske hårløse... Fuldstændig enig - vi er jo alle forskellige mennesker og derfor har vi også meget forskellige behov og interesser i vores hundehold- og det betyder at vi behøver mangfoldighed i racer. Og selvom jeg er IPO-menneske, så har jeg jo ikke de(n) race som de fleste IPO-mmensker har - jeg er nemlig rigtig sær og stridhåret :slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 5, 2011 Rapporter Share Besvaret September 5, 2011 Fuldstændig enig - vi er jo alle forskellige mennesker og derfor har vi også meget forskellige behov og interesser i vores hundehold- og det betyder at vi behøver mangfoldighed i racer. Og selvom jeg er IPO-mennesker så har jeg jo ikke de(n) race som de fleste IPO-mmensker har - jeg er nemlig rigtig sær og stridhåret :slem: He he - me like sær og stridhåret! :klap: Men stadigvæk en race der har evnerne, ikke? Selv om der sikkert skal knokles og tænkes mere - hvilket nogle af os jo synes er sjovt! Jeg selv er gået skridtet videre - hund der er født til agility, men fører der er helt håbløs... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret September 5, 2011 Rapporter Share Besvaret September 5, 2011 He he - me like sær og stridhåret! :klap: Men stadigvæk en race der har evnerne, ikke? Selv om der sikkert skal knokles og tænkes mere - hvilket nogle af os jo synes er sjovt! Jeg selv er gået skridtet videre - hund der er født til agility, men fører der er helt håbløs... Ja langt de fleste riesen er ikke særligt gode til IPO! Men leder man længe nok og grundigt nok - så findes de. Lokes kapacitet er langt over de fleste schæferes - så... her er det også kun føreren der står i vejen:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 5, 2011 Rapporter Share Besvaret September 5, 2011 Ja langt de fleste riesen er ikke særligt gode til IPO! Men leder man længe nok og grundigt nok - så findes de. Lokes kapacitet er langt over de fleste schæferes - så... her er det også kun føreren der står i vejen Tror der er rigtig mange hunde der lider under det samme... Mit værste mareridt er at overhøre nogen sige (om mig og min hund): "hvor eeer det dog synd, på sådan en god hund..." Det er der givet allerede nogen der siger - men jeg har ikke hørt det!!! Nå, men vi har det da i hvert fald sjovt! :5up: Troede ellers at riesen var deciderede arbejdsdyr..?? Nej?? Hvad er det så de mangler, i forhold til IPO? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret September 5, 2011 Rapporter Share Besvaret September 5, 2011 Tror der er rigtig mange hunde der lider under det samme... Mit værste mareridt er at overhøre nogen sige (om mig og min hund): "hvor eeer det dog synd, på sådan en god hund..." Det er der givet allerede nogen der siger - men jeg har ikke hørt det!!! Nå, men vi har det da i hvert fald sjovt! :5up: Troede ellers at riesen var deciderede arbejdsdyr..?? Nej?? Hvad er det så de mangler, i forhold til IPO? Jamen bare vi har det sjovt .. :klap: MIne riesen er arbejdsmaskiner og er avlet til det - ikke alle er det. Langt de fleste riesen i dag er af udstillingslinjer og dem er der altså ikke meget skub i Har selv haft sådan nogle - og man skulle ikke tro de var af samme race som dem vi har nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret September 5, 2011 Rapporter Share Besvaret September 5, 2011 Fuldstændig enig - vi er jo alle forskellige mennesker og derfor har vi også meget forskellige behov og interesser i vores hundehold- og det betyder at vi behøver mangfoldighed i racer. Og selvom jeg er IPO-menneske, så har jeg jo ikke de(n) race som de fleste IPO-mmensker har - jeg er nemlig rigtig sær og stridhåret :slem: Rottweilere er jo ikke for alle :mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Riesenfan Besvaret September 5, 2011 Rapporter Share Besvaret September 5, 2011 Rottweilere er jo ikke for alle :mrgreen: hahahaha det er Rigtige Riesen dælme heller ikke:cool: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 Jeg ved faktisk ikke om en flatter ikke ville være for stort et skridt for mig, når nu jeg i snart 8½ år har været vant til en snegl:engel: Hvis du er usikker på om en flatter er for stort et skridt, så skal du ihvertfald ikke gå efter en af jagtlinier (dem er der heller ikke så mange af). Dog vil jeg mene at flatten som helhed ikke er mere rundforvirret end labradorracen er blevet de seneste år (golden er også ved at følge med) men har måske lidt mere kant. Det oplever man bl.a når mørket falder på og så tror jeg ikke Riesenfan ville kunne klage over det med møsserne længere. Det er rigtigt at racen har ry for at ville slikke på folk, jeg har bare aldrig kendt nogen der gør det,... eller da ikke mere end alle andre hunde. De nemmere at gøre rent efter, end de andre retrievere og spaniels (nu læste jeg lige at du nævnte springeren) og tilmed mere appetitlige (hvis man må sige sådan), de lugter ikke så meget af hund og kan bedre styre deres mundvand. ... men stop,... nej, det kommer du nok til at lede længe efter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 Rottweilere er jo ikke for alle :mrgreen: hahahaha det er Rigtige Riesen dælme heller ikke:cool: Det er labrador heller ikke, eller collies, eller skotter, eller schæfere, eller gravhunde, eller pudler,.... og jeg kunne da blive ved. Men der må jo være en dybere mening med det I skriver, som jeg bare ikke lige fanger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 Det er jo min hundehistorie du beskriver. Jegskulle jo have haft drommeracen for 8 aar siden men saa kom cockeren der havde brug for hjaelp, dumpende ind i mit hjerte:hjerte:. Nu er den afganske mynde i hus (hele to af slagsen da en enkelt er oftest aldrig nok...), eftersom vi flyttede i storre med plads til de store individer. Og det til trods for alle myterne som beskrev dem folgende: "utraenelige, uintelligente". Den forste racebeskrivelse jeg laeste, betegnede dem som den type hund, der til tider kan gore dig parat til at miste forstanden. Hvilket ikke er helt usandt. Ergo, en race, der for mig matte opleves! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 Vizsla´en har en lidt mindre radius end Weimaraneren, og arbejder en smule tættere med føreren, men ellers er der ikke den vilde forskel Og ja, Vizsla´en er gudesmuk, især mit pragteksemplar herhjemme Ja Gismo er SMUK Har dælme tit kigget dine billeder igennem på fb Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 Jeg kan sagtent se mig selv med en storpudel, en flok cavaliers, cairnterrier (som jeg har haft før), langhåret schäfer, flere labber, måske en rottweilertæve... Beagle, eller en pjusket blanding af ubestemmelig herkomst. Eller papillon i flertal Det er næsten altid impulsivt eller "tilfældigt" hvad jeg ender op med og jeg har brændt mig på flere omplaceringshunde fordi mit hjerte løb af med mig. Jeg ønsker ikke bittesmå hunde eller kæmper. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
adanais Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 En amerikaner, og han flyttede ind i fredags :klap: Men har godt nok tænkt en del i en stor pudel, og har gerne ville have en Riesen igen, var helt væk i min fars. Meeen gemalen kan ikke lide store hunde, og jeg er dybt forelsket i min bette Cainan:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 Jeg kan sagtent se mig selv med en storpudel, en flok cavaliers, cairnterrier (som jeg har haft før), langhåret schäfer, flere labber, måske en rottweilertæve...Beagle, eller en pjusket blanding af ubestemmelig herkomst. Eller papillon i flertal Det er næsten altid impulsivt eller "tilfældigt" hvad jeg ender op med og jeg har brændt mig på flere omplaceringshunde fordi mit hjerte løb af med mig. Jeg ønsker ikke bittesmå hunde eller kæmper. Sådan havde jeg det også.... eller ihvert fald til jeg mødte de Tibetanske Mastiffer - dem er jeg totalt forelsket i nu Lige så snart jeg får en stor have så flytter der sådan en (eller helst to, så de kan være hinandens ekko) ind Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 Sådan havde jeg det også.... eller ihvert fald til jeg mødte de Tibetanske Mastiffer - dem er jeg totalt forelsket i nu Lige så snart jeg får en stor have så flytter der sådan en (eller helst to, så de kan være hinandens ekko) ind Og det skal være Ursa og Layas opdrætter :hjerte: Bod khyi - Tibetansk mastiff Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 Hvis du er usikker på om en flatter er for stort et skridt, så skal du ihvertfald ikke gå efter en af jagtlinier (dem er der heller ikke så mange af). Dog vil jeg mene at flatten som helhed ikke er mere rundforvirret end labradorracen er blevet de seneste år (golden er også ved at følge med) men har måske lidt mere kant. Det oplever man bl.a når mørket falder på og så tror jeg ikke Riesenfan ville kunne klage over det med møsserne længere. Det er rigtigt at racen har ry for at ville slikke på folk, jeg har bare aldrig kendt nogen der gør det,... eller da ikke mere end alle andre hunde. De nemmere at gøre rent efter, end de andre retrievere og spaniels (nu læste jeg lige at du nævnte springeren) og tilmed mere appetitlige (hvis man må sige sådan), de lugter ikke så meget af hund og kan bedre styre deres mundvand. ... men stop,... nej, det kommer du nok til at lede længe efter. Men for pokker, hun var dejlig, det eksemplar jeg mødte:lun: Ja og så har jeg da mødt nogle flere.. Vi har som sagt ham med "drengene" som vi møder.. Tror bare det er ret stort skridt både at skifte køn og race på en gang:mrgreen: Og så tror jeg det er smartet at vente til vi ER flyttet.. Måske:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 Ja han sneg sig lige ind, der var ikke en ustimuleret border/kelpie blanding på tapet, men sådan går det jo Han er bare fin! Kan vi ikke lige få lov til at se lidt flere billeder. Troede først, at han var en arbejdskelpie, da jeg så billedet. Kan forestille mig at en kelpie/bc både kan være en fantastisk blanding og lidt af en udfordring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skade Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 Jeg har mange drømme hunde, nogle racer mere fornuftige og realistiske når jeg jo skal forholde mig til hvordan jeg selv er. Den sidst tilkomne drømme race er Tysk pinscher, mødte den på udstilling i vejen og blev "smask forelsket" Ellers drømmer jeg bl.a. om den amerikanske collie eller en kort håret, en flatcoated retriever, labrador, mudi, hollandsk hyrdehund og corgien. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 Han er bare fin! Kan vi ikke lige få lov til at se lidt flere billeder. Troede først, at han var en arbejdskelpie, da jeg så billedet. Kan forestille mig at en kelpie/bc både kan være en fantastisk blanding og lidt af en udfordring. Har sat lidt billeder på min profil, så vi ikke skal betænde tråden mere med mit fantatiske nye vidunder hund, som jeg helt selv havde planlagt at skulle have:hmm: Rart at læse at der er andre som jeg, der tager de "håbløse" tilfælde der kommer forbi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 Nogle gange tror jeg at vores næste måske skal være en lidt mindre hund, gerne en lille gammel border collie:lun:. Jeg må sige at Milo som vi passer lige nu har en dejlig størrelse, og et dejligt sind og udseende, selvom jeg ikke normalt er til "fe-hårede" hunde, eller hængeører (tibetansk terrier). Har sagt mange gange før at Charles er en hund som jeg alrig ville have valgt hvis ikke jeg kendte ham, hverken rottweileren eller ridgebacken er en hund for mig, og alt ved hans udseende er "forkert" MEN han er jordens BEDSTE dreng :hjerte: og vi ville slet ikke være ham foruden. Ellers på min must have engang i mit liv liste: border collie, ex væddeløbs greyhound, pudel, powder puff eller crested, malinois, springer spaniel.. har sikkert glemt nogen. Til dem der undrer sig over at man kan ønske sig så forskellige hunde, så kan jeg sige at det er de forskellige egenskaber jeg er faldet for, og med undtagelse af greyhounden som bare skal ligge på sofaen og varme mine tæer, så burde de alle blive fortrinlige agilityhunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret September 6, 2011 Rapporter Share Besvaret September 6, 2011 min næste hund ? tja jeg er stadig vildt forelsket i airdaleterriere , så det bliver helt sikkert sådan en super stædig en igen , men det bliver nok ikke en helt lille hvalp igen , men måske sådan en på en 8 - 9 måneder og fra samme opdrætter som mine 2 nuværende, så jeg er nogenlunde sikker på at han vil matche min nuværende unge hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brittagarly Besvaret September 10, 2011 Rapporter Share Besvaret September 10, 2011 jeg skal ha’ flatcoat igen, men ikke før om tidligst to år. Jeg savner tungeslaskeriet, jeg savner en der altid er oplagt til sjov og som kan tåle det. Som flatcoat verden er lige nu, så er der kun et sted jeg vil købe hvalp, men det kan sagtens ændre sig på 2 år. Jeg vil have en flatcoat som jeg kan bruge til jagt og agility, så den må gerne være stor men den må ikke være tung samtidigt, derfor bliver det ikke en ”ren udstillingslinie”, da der er større risiko for sådan en. Temperamentet er også meget vigtigt for mig, da jeg har oplevet eget køns aggresivitet især indenfor hanhundene, det gælder både for udstillings og jagt linier. Så som verden er lige nu, så er der kun en opdrætter jeg har tillid til vil være ærlig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret September 10, 2011 Rapporter Share Besvaret September 10, 2011 Min næste hund skal være en aussie igen eller en finsk lapphund. Jeg ville gerne have en af hver på samme tid.. Jeg ville elske at have en super træningsmakker i aussien, og ved siden af have en masse sjov med den mere selvstændige lapphund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
NannaSoko Besvaret September 10, 2011 Rapporter Share Besvaret September 10, 2011 Aner ikke hvad min næste hund skal være. Jeg har nogle racer jer bedre kan lide end andre, men jeg ændrer konstant mening. Der kunne jo også dukke et eller andet genbrugsdyr op, de fås ikke altid i den race, køn eller alder man lige havde drømt om Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts