Jaffa Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Cille burde nok stadig have tre gange om dagen da hun kun er 5 mdr. men da jeg arbejder får hun kun 2 gange. Oftest gider hun ikke spise det hun bliver tilbudt om morgenen, så det fejer jeg op og gemmer til aften. Ville helst fodre hende ude, men hun gider da slet ikke spise det hvis jeg smider det i græsset, så det bliver smidt ud på køkkengulvet istedet for. Hvis ikke jeg husker at fjerne kattens mad, så smutter hun hen og tager af det når hun kan se sit snit til det, og det er jo ikke lige det bedste for en hund, så der er jeg efter hende. Gitte Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Chilli får mad 2 gange dagligt. Første måltid ved ca. 6.15 tiden og andet omkring 17.30. Alt bliver vejet af, da hun er steriliseret og vi derfor skal passe lidt på vægten Har prøvet kun at give ét stort måltid om dagen, men så er hun helt umulig om aftenen og tigger ved bordet når vi andre spiser. Vi skifter lidt imellem fodersøg i haven, fodersøg indendørs eller mad i madskålen alt efter vejr, vind og humør Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Mallemuk Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Tippi spiser ikke særlig meget selvom hun er en stor hund. Hun har altid mad i skålen. Nogen gange kan vare det også til dagen efter. Så jeg giver hende simpelthen bare når skålen bliver tom, så hun styrer selv hvornår hun spiser. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst hersom Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 mine får 2 gange om dagen morgen og aften og de får afvejet foder alle tre. Og ham der er kastereret får trukket i sit foder hvis han bliver for tyk Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Pelle på 5 år får tre faste måltider i skålen dagligt. Kommer han så og siger han er sulten udover det får han også, så det kan blive 4 måltider. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sunrise Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 De får mad to gange om dagen plus lidt godbidder oveni. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 To gange om dagen + et håndfuld i en kong med leverpostej på toppen, når jeg går hjemmefra. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mou Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Freja får ca 6.15 tiden og andet omkring 17.30. Vi skifter også lidt imellem fodersøg i haven, fodersøg indendørs eller mad i madskålen - eller sjov på tur ved skov eller strand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst muffi Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 vores får mad 2 gange om dagen nøje afmålt da det er labrador retrivere vi har . de er jo altid sultne ,og har tendens til at blive overvægtige. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Anton får mad 2 gange om dagen. Om morgenen efter gåtur og om aftenen efter vi har spist. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 2 gange dagligt. Kl. 7 og kl. 18.30. Luna søger begge portioner - og Bosse får i skål. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst E.G. Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Jeg regner ud hvor mange kalorier hunden skal have om dagen og hvor mange gram foder det så vil give og derefter deler jeg mængden ud i det antal måltider der er passende. Kalorier er ledetråden, så bliver de ikke for tykke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Du skulla da næsten have lavet det til en afstemning. Gracie får kun én gang om dagen - som regel om aftenen, ikke på noget bestemt tidspunkt. Jeg gider ikke have en hund med et indre ur, der selv kommer og forlanger mad på et bestemt tidspunkt. Jeg bilder mig også ind at jeg så undgår hun bliver "ude af sig selv" hvis jeg ikke er hjemme, hvor hun plejer at få mad. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 0,85 gange om dagen - de har fastedage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
noerby Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 1 gang om dagen, og det kan være morgenmad eller aftensmad. Ofte er det aftanesmad, men hvis han virker meget sulten om morgenen, så får han også mad der. Tidligere fik han 2 gange om dagen, men han spiste ikke rigtig op. Det virker bedre med 1 gang om dagen for ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 2 gange 8-11 morgen og 7-10 stygger om aftnen. 205 G pr fodring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Iso får én gang, om aftenen. Lige som KarinaO prøver jeg at undgå faste spisetider, da jeg har ret skiftende arbejdstider. Og det gi'r så næsten sig selv, af samme grund. Iso får ca. 200g Henne basic, jeg vejer ikke hendes mad, men ved ca. hvor meget det er i målebægeret. Jeg mærker hende altid efter før jeg hælder maden op, så jeg ved om hun evt. skal ha' lidt mere eller lidt mindre end normalt. Indimellem får hun en fastedag, hvis hun er lidt i god stand, og vi f.eks. har træner meget med guffer en dag, eller hun har fået et gnaveben. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Iso får én gang, om aftenen. Lige som KarinaO prøver jeg at undgå faste spisetider, da jeg har ret skiftende arbejdstider. Og det gi'r så næsten sig selv, af samme grund. Iso får ca. 200g Henne basic, jeg vejer ikke hendes mad, men ved ca. hvor meget det er i målebægeret. Jeg mærker hende altid efter før jeg hælder maden op, så jeg ved om hun evt. skal ha' lidt mere eller lidt mindre end normalt. Indimellem får hun en fastedag, hvis hun er lidt i god stand, og vi f.eks. har træner meget med guffer en dag, eller hun har fået et gnaveben. Nåhhh ja, jeg glemte også at skrive at Gracie har fastedage ca. en gang om ugen. Jeg ved faktisk ikke hvor mange gram hun spiser om dagen. Jeg mærker hendes huld og tilpasser rationen derefter. Har hun været meget fysisk aktiv, giver jeg hende lidt mere end jeg plejer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Nåhhh ja, jeg glemte også at skrive at Gracie har fastedage ca. en gang om ugen.Jeg ved faktisk ikke hvor mange gram hun spiser om dagen. Jeg mærker hendes huld og tilpasser rationen derefter. Har hun været meget fysisk aktiv, giver jeg hende lidt mere end jeg plejer. Fannerme godt man ikke gør det samme med sig selv... "Mærker efter på dellerne - næææ, Korvis får vist ikke nogen mad i dag..." Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret September 9, 2011 Rapporter Share Besvaret September 9, 2011 Fannerme godt man ikke gør det samme med sig selv... "Mærker efter på dellerne - næææ, Korvis får vist ikke nogen mad i dag..." Er flad af grin For pokker hvor skulle jeg have mange fastedage. Eller hvis Gracie kunne svare igen som en umulig unge: " Hvis jeg ikke må få, må du heller ikke!" Jeg ville få det hårdt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret September 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 10, 2011 Uhh sikke alle de svar :klap: Kan se størstedelen af os fodre flere gange om dagen, jeg kom nemlig til at tænke på min første hund da jeg var barn da var det vidst meget naturligt at hundene fik mad en gang om dagen det fik vi ihvertfald vide dengang... Nu får mine jo 2 gange om dagen, hvis nu man skulle fjerne et af måltiderne ikke at jeg gør det for synes det må være rart for dem at få 2 måltider om dagen.. Men hvilket er så det vigtigste tror mange ville fjerne morgenmaden men hvis de skulle kunne yde bedst om dagen så burde det vel egentlig være aftensmaden som blev skåret væk?? eller??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret September 10, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 10, 2011 Men samtidig er en sulten hund jo en motiveret hund:hmm: Så måske små måltider kan være små teasere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kisbye Besvaret September 10, 2011 Rapporter Share Besvaret September 10, 2011 2 gange om dagen, morgen og aften...;O) i perioder gider Diesel dog ikke sin morgenmad, så der for han lidt ekstra om aftenen ;O)) Følger fodervejledningen på foderposen,...dog med en lille bitte regulering, for ellers bliver Diesel aaalt for tyk i de perioder hvor vi træner en eller anden ny ønsket adfærd meget, det kræver en del godbidder.;O))) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Trine199 Besvaret September 10, 2011 Rapporter Share Besvaret September 10, 2011 Chilli får mad 2 gange dagligt.Første måltid ved ca. 6.15 tiden og andet omkring 17.30. Alt bliver vejet af, da hun er steriliseret og vi derfor skal passe lidt på vægten Har prøvet kun at give ét stort måltid om dagen, men så er hun helt umulig om aftenen og tigger ved bordet når vi andre spiser. Vi skifter lidt imellem fodersøg i haven, fodersøg indendørs eller mad i madskålen alt efter vejr, vind og humør Efter at have læst KarinaO's indlæg om hundens indre ur, vil jeg også godt korrigere lidt i mit første indlæg. De spisetider jeg nævner er på almindelige hverdage hvor jeg skal i skole eller på arbejde. I weekender og i ferien får Chilli stadig mad 2 gange dagligt, men må pænt vente til jeg fx er stået op søndag morgen, eller vi er kommet hjem fra evt. besøg om aftenen. Det plejer ikke at give nogen problemer - men underligt nok har hun rent faktisk et "indre ur" til hverdag, og kommer og "gør mig opmærksom på" at det nu er ved at være spisetid, når klokken nærmer sig det tidspunkt hun plejer at få mad på..... Men kun meget sjældent i weekenderne (mon hunde kan kende forskel på hverdag og weekend??) Men i sidste ende er det nu mig der bestemmer hvor og hvornår det er spisetid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst jepsen Besvaret September 10, 2011 Rapporter Share Besvaret September 10, 2011 Dupond er ikke en mad hund, så i lang tid havde han mad stående hele tiden. Han vejede for lidt, men han gad bare ikke spise. Det er nu blevet bedre og han får 275-290 gram mad fordelt over 3 gange i løbet af dagen. Alt efter hvor aktiv han er. Mange gange tager jeg hans morgenmad med på morgentur ved 6.30 tiden og så sidder han i vejkanten og får mad og ser på trafikken. Det elsker han:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts