Hop til indhold

Opskriften på en aggressiv hund


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia
Cockerens ejer var et godt stykke væk og er vist ikke ligefrem den person der tænker mest over hvordan hundemøder foregår.

 

Derudover, så tror jeg næsten ikke, man kunne nå at reagere - det hele skete på ganske få sekunder... Jo, hvis man stod lige ved siden af, hvilket man i den ideelle verden også burde - men den ideelle verden findes desværre ikke særlig mange steder...

 

Men ja, lege med ilden er næsten ikke engang ordet... Jeg tænkte bare "shit", da jeg så cockeren gå over til staffyen... :???:

 

Enig :-)

 

Den ideelle verden findes ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

En staffy er en staffordshire bullterrier...altså en lovlig hund...:5up:

men når folk ikke bruger racens navn er det faktisk temmelig svært at vide hvilken race der er tale om , herinde har jeg set de " underligste " raceforkortelser - dsg - GD - chi fks , kan godt være at det siger nogen noget men vi er nok mange der står af og ikke aner hvad en dsg eller gd er for noget. Jeg ville ønske at folk brugte racens navn når de beskrev den , så kan alle være med .

Link til indlæg
Del på andre sites

men når folk ikke bruger racens navn er det faktisk temmelig svært at vide hvilken race der er tale om , herinde har jeg set de " underligste " raceforkortelser - dsg - GD - chi fks , kan godt være at det siger nogen noget men vi er nok mange der står af og ikke aner hvad en dsg eller gd er for noget. Jeg ville ønske at folk brugte racens navn når de beskrev den , så kan alle være med .

Men nu ved du så hvad en staffy er :5up: Ellers er der vist også lavet en tråd om raceforkortelser herinde. Den er måske værd at kigge lidt i?

Link til indlæg
Del på andre sites

men der er så mange tråde og sider - alene under Debat er der jo 239 -så derfor brug racenavnet når det findes det er det nemmeste for alle - please !:hjerte:

http://www.hunde-forum.dk/alle-hunde-racer/1465-raceforkortelser-d.html

 

Den skulle gerne være der. Jeg ved godt, at linket ikke helt virker, men hvis du kopierer det op i adresselinjen, kan du forhåbentligt komme ind på siden.

 

Ellers kan du bruge søgefunktionen og søge på "raceforkortelser." Så skulle den gerne dukke op :-)

 

For selvom det ville være nemmest, hvis folk skrev racens navn, tror jeg bare ikke, at du kan forvente det af alle mennesker på et forum med så mange brugere. Det er jo langt fra alle der læser den her tråd fx. Men det er selvfølgelig op til dig - hvis det hjælper, er tråden kun fem sider lang :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Beklager, anne lise... Men må indrømme, at jeg orkede ikke skrive hele navnet, fandt racen temmelig underordnet, for at være ærlig... Det var ikke lige det primære i denne tråd...

 

Men - engelsk staffordshire bull terrier, det er jo mega langt at skrive og så at skrive alle her på forum ved, at den kaldes staffy :genert: Gør nok det samme en anden gang, folk er jo velkommen til at spørge, så svarer jeg gerne :blink:

 

Kæft en klaphat af en ejer :evil: Når hans hund absolut ikke måtte markere, kunne han sku da være gået ind foran den og fået verfet de andre hunde væk.. det fungere udemærket :roll:

 

Præcis - eller bedt folk om at holde deres hunde fra hans og være gået udenom - der var al rigelig plads, vi snakker om en park indrettet med fodboldbaner i rækkevis, så plads er der rigeligt af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis - eller bedt folk om at holde deres hunde fra hans og være gået udenom - der var al rigelig plads, vi snakker om en park indrettet med fodboldbaner i rækkevis, så plads er der rigeligt af...

 

Præcis, og hvorfor hun ikke måtte sige fra fatter jeg ikk.... Ville give min venstre fod for at tilde bare engang imellem gjorde!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis, og hvorfor hun ikke måtte sige fra fatter jeg ikk.... Ville give min venstre fod for at tilde bare engang imellem gjorde!!

 

Nej, det går virkelig også over min fatteevne. Er inde på samme tese som var det NanaSoko? At det simpelthen er fordi der er det pres på racen ifm observationslisten og ejeren derfor slår hårdt ned på al adfærd, der kan se aggressiv ud :confused:

 

Men for helvede... Den stakkels hund :cry: Og den mand var/er jo blottet for reel viden om hunde... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

men når folk ikke bruger racens navn er det faktisk temmelig svært at vide hvilken race der er tale om , herinde har jeg set de " underligste " raceforkortelser - dsg - GD - chi fks , kan godt være at det siger nogen noget men vi er nok mange der står af og ikke aner hvad en dsg eller gd er for noget. Jeg ville ønske at folk brugte racens navn når de beskrev den , så kan alle være med .

Bare for det tilfælde, at du ikke orkede at slå op på siden med racenavne. :blink:

 

Dsg = dansk-svensk gårdhund, GD = Great Dane (Grand Danois) og chi = chihuahua.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaaa.... Jrg vil helst have at min tæve slipper helt for at skulle sige fra, hvis hun kommeri situationen, såser jeg helst, at hun siger fra pænt... Det gør hun desværre ikke, for hun har oplevet situationer med løse møgkræ der ikke tager et nej for et nej lidt for tit... :evil:

 

Jeg må erklære mig enig med zaz-zaz - der er flere skurke i denne historie end ejeren til staffie tæven... De andrr ejere skulle have haft tæv med en våd fisk også.... 3 hunde på 1 ganh hen i hovedet på en anden er aldrig iorden i min verden...

 

Man hilser 1 og 1....

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaaa.... Jrg vil helst have at min tæve slipper helt for at skulle sige fra, hvis hun kommeri situationen, såser jeg helst, at hun siger fra pænt... Det gør hun desværre ikke, for hun har oplevet situationer med løse møgkræ der ikke tager et nej for et nej lidt for tit... :evil:

 

Jeg må erklære mig enig med zaz-zaz - der er flere skurke i denne historie end ejeren til staffie tæven... De andrr ejere skulle have haft tæv med en våd fisk også.... 3 hunde på 1 ganh hen i hovedet på en anden er aldrig iorden i min verden...

 

Man hilser 1 og 1....

 

Helt ærligt spørgsmål, men har du eller i det hele taget nogen herinde nogensinde oplevet, at nogle har holdt deres hunde tilbage i forbindelse med hundemøder? Jeg tror helt ærligt aldrig at jeg har oplevet det :???:

 

Ved gud er det forkert, men imo er det desværre hvad man må forvente i dagens Danmark... Ser jeg derfor en flok på flere hunde, går jeg ikke hen til den, medmindre det er mindre hunde eller nogle vi kender... Jeg ser ikke de andre hundeejere i denne historie som egentlige "skurke"...

 

Tror desuden at tæven ville have sagt fra alligevel over for sammyen. Episoden med cockeren ville så tilgengæld have været undgået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt spørgsmål, men har du eller i det hele taget nogen herinde nogensinde oplevet, at nogle har holdt deres hunde tilbage i forbindelse med hundemøder? Jeg tror helt ærligt aldrig at jeg har oplevet det :???:

 

Ved gud er det forkert, men imo er det desværre hvad man må forvente i dagens Danmark... Ser jeg derfor en flok på flere hunde, går jeg ikke hen til den, medmindre det er mindre hunde eller nogle vi kender... Jeg ser ikke de andre hundeejere i denne historie som egentlige "skurke"...

 

Tror desuden at tæven ville have sagt fra alligevel over for sammyen. Episoden med cockeren ville så tilgengæld have været undgået.

 

Godt spørgsmål. Jeg undgår generelt andre hunde på mine gåture, og møder vi nogle, så får mine kun lov at hilse 1 og 1 :vedikke: eller dvs. Hvalpen får lov, Karla gider sjældent hilse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt spørgsmål, men har du eller i det hele taget nogen herinde nogensinde oplevet, at nogle har holdt deres hunde tilbage i forbindelse med hundemøder? Jeg tror helt ærligt aldrig at jeg har oplevet det :???:

 

Ved gud er det forkert, men imo er det desværre hvad man må forvente i dagens Danmark... Ser jeg derfor en flok på flere hunde, går jeg ikke hen til den, medmindre det er mindre hunde eller nogle vi kender... Jeg ser ikke de andre hundeejere i denne historie som egentlige "skurke"...

 

Tror desuden at tæven ville have sagt fra alligevel over for sammyen. Episoden med cockeren ville så tilgengæld have været undgået.

 

hvis nu nogle gjorde det rigtige, dvs lod være med at lade deres hunde ukontroleret styrte op i hovedet af andre hunde, så kunne det jo være det greb om sig, at læne sig tilbage og sige "de andre kalder heller ikke på deres hunde" hjælper da i alt fald ikke.

Jeg må indrømme at sådan noget pisser mig af, det gør det virkeligt, jeg ser ikke nogen som helst undskylning for en sådan opførsel.

Det vil ikke være"hvad man kan forvente i dagen Danmark" hvis alle tænkte sig om og gjorde noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt spørgsmål. Jeg undgår generelt andre hunde på mine gåture, og møder vi nogle, så får mine kun lov at hilse 1 og 1 :vedikke: eller dvs. Hvalpen får lov, Karla gider sjældent hilse...

 

Så blivet det jo så simpelt :mrgreen: Men nu tænkte jeg jo ikke, hvad vi gør herinde - men hvad andre, der går i flok, lader deres hunde gøre :-)

 

hvis nu nogle gjorde det rigtige, dvs lod være med at lade deres hunde ukontroleret styrte op i hovedet af andre hunde, så kunne det jo være det greb om sig, at læne sig tilbage og sige "de andre kalder heller ikke på deres hunde" hjælper da i alt fald ikke.

Jeg må indrømme at sådan noget pisser mig af, det gør det virkeligt, jeg ser ikke nogen som helst undskylning for en sådan opførsel.

Det vil ikke være"hvad man kan forvente i dagen Danmark" hvis alle tænkte sig om og gjorde noget.

 

Undskyld mig, men har du læst hvad jeg har skrevet?

 

Jeg læner mig aldeles ikke tilbage, men holder derimod altid Møffe tilbage ved møde med fremmede eller usikre hunde, når vi er flere hunde - har vist endda skrevet det mere end én gang.

 

Men at sige, at de andre hundeejere var skurke, synes jeg personligt er forkert - af grunde jeg allerede har beskrevet. Og fordi deres "forbrydelse" (der kunne have været afværget med et simpelt opråb fra staffy-ejeren) overhovedet ikke står mål med, hvad staffy-ejeren udsatte sin hund for - fuldstændig uberettiget :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syndes du er den eneste der gør det rigtige i den sitouation der, ved at tage din hund i snor, de 3 som lader deres hunde løbe over og hilse i flok, skulle have gjort det samme.

Og så der jo ejeren af den sidste hund, som jo fuldstændig fejler, hvis det er hans måde at omgåes sin hund på, så får han da en hund som frygter ham (hvis den ikke allerede gør det) og som har meget lettere ved at reagerer uhensigsmæssigt fremover og kan udvikle sig til at blive farlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så blivet det jo så simpelt :mrgreen: Men nu tænkte jeg jo ikke, hvad vi gør herinde - men hvad andre, der går i flok, lader deres hunde gøre :-)

 

 

 

Undskyld mig, men har du læst hvad jeg har skrevet?

 

Jeg læner mig aldeles ikke tilbage, men holder derimod altid Møffe tilbage ved møde med fremmede eller usikre hunde, når vi er flere hunde - har vist endda skrevet det mere end én gang.

 

Men at sige, at de andre hundeejere var skurke, synes jeg personligt er forkert - af grunde jeg allerede har beskrevet. Og fordi deres "forbrydelse" (der kunne have været afværget med et simpelt opråb fra staffy-ejeren) overhovedet ikke står mål med, hvad staffy-ejeren udsatte sin hund for - fuldstændig uberettiget :cry:

nu er det ikke dig jeg klantre for at slippe din hund, men hele situationen kunne jo så nemt være undgået hvis alle ville opføre sig ansvarligt og sørge for at deres hund ikke ukontroleret styrtede op i hovedet af en anden hund, og ja så bliver det holdningen jeg klantre den holdning som siger "at fordi de andre gør det så skal man bare finde sig idet, gu skal man da ej, man skal sørge for at holde styr på egen hund og skurkene her er for mig i endnu højre grad de ejere som bare lade deres hunde styrte i hovedet på en nytilkommet, at ejeren af den hund så gør noget som i manges øjne syntes forkert det forandre jo ikke ved at hele historien ikke behøvedes at ske hvis bare de 3 hundes ejere havde været deres ansvar bevist, for sådan skal det efter min mening ikke være i dagens Danmark, vi skal vise hensyn ikke bare lade stå til og så bagefter klantre en hundeejer som måske handler på en måde som syntes forkert i dine øjne men ganske sikkert gør som han mener det er bedst for at undgå at hans hund kommer til at lave de næste overskrifter i BT og Ekstra Bladet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syndes du er den eneste der gør det rigtige i den sitouation der, ved at tage din hund i snor, de 3 som lader deres hunde løbe over og hilse i flok, skulle have gjort det samme.

Og så der jo ejeren af den sidste hund, som jo fuldstændig fejler, hvis det er hans måde at omgåes sin hund på, så får han da en hund som frygter ham (hvis den ikke allerede gør det) og som har meget lettere ved at reagerer uhensigsmæssigt fremover og kan udvikle sig til at blive farlig.

 

Er nærmest ikke i tvivl om, at den allerede frygter ham. Den viste alle tegn på usikkerhed allerede fra første kommando :cry:

 

nu er det ikke dig jeg klantre for at slippe din hund, men hele situationen kunne jo så nemt være undgået hvis alle ville opføre sig ansvarligt og sørge for at deres hund ikke ukontroleret styrtede op i hovedet af en anden hund,

 

Men fact er desværre, at 95% af alle hundeejere ville gøre samme - og så må man som udenforstående hundeejer jo desværre tage sin forbehold, selvom det jo egentlig er den forkerte vej rundt.

 

og ja så bliver det holdningen jeg klantre den holdning som siger "at fordi de andre gør det så skal man bare finde sig idet, gu skal man da ej, man skal sørge for at holde styr på egen hund og skurkene her er for mig i endnu højre grad de ejere som bare lade deres hunde styrte i hovedet på en nytilkommet, at ejeren af den hund så gør noget som i manges øjne syntes forkert det forandre jo ikke ved at hele historien ikke behøvedes at ske hvis bare de 3 hundes ejere havde været deres ansvar bevist, for sådan skal det efter min mening ikke være i dagens Danmark, vi skal vise hensyn ikke bare lade stå til og så bagefter klantre en hundeejer som måske handler på en måde som syntes forkert i dine øjne men ganske sikkert gør som han mener det er bedst for at undgå at hans hund kommer til at lave de næste overskrifter i BT og Ekstra Bladet..

 

Hold da ferie, du laver jo ingen punktummer whatsoever - dælme svært at dele et indlæg op så :lol: (og intet ondt ment i det, ment som humoristisk indslag :-D)

 

Jeg prøver at svare uddybende, for tror, at du har misforstået mig...

 

Jeg synes helt klart, at der ingen tvivl er, om hvem der gjorde den værste handling i situationen her. Synes de fritløbende hunde, der får lov at løbe hen til en hund, der er løs og mindre end 10 meter fra dem og desuden i direkte kurs mod dem, blegner i forhold til det manden gjorde.

 

Havde han nu befundet sig 50 meter væk og hverken han eller hund havde været i direkte kurs mod os, så havde jeg aldrig i min vildeste fantasi selv ladet min hund løbe hen bare alene -der er ingen kommunikation på den afstand, ingen reaktionsmulighed eller noget som helst, så selvfølgelig ikke det. Og så havde jeg dælme også været chokeret, hvis de andre hundeejere bare havde ladet deres hunde løbe afsted!

 

Men den her situation var jo fuldstændig opbygget fra staffyens ejer til, at de skulle hilse. Havde han ikke villet det, var han gået udenom - området er mere end rigeligt bredt til dette, som skrevet tidligere, snakker vi om et område indrettet med rækkevis af fodboldbaner. Så havde han ikke villet finde sig i at tre [fire] hunde hilste, havde det intet problem været.

 

Men det er så mig... Jeg kan slet ikke se, at det sammyens, cockerens og schæferens ejere gjorde på nogen måde kan blive lige så slemt, trods at jeg heller ikke selv fandt det smart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er nærmest ikke i tvivl om, at den allerede frygter ham. Den viste alle tegn på usikkerhed allerede fra første kommando :cry:

 

 

 

Men fact er desværre, at 95% af alle hundeejere ville gøre samme - og så må man som udenforstående hundeejer jo desværre tage sin forbehold, selvom det jo egentlig er den forkerte vej rundt.

 

 

 

Hold da ferie, du laver jo ingen punktummer whatsoever - dælme svært at dele et indlæg op så :lol: (og intet ondt ment i det, ment som humoristisk indslag :-D)

 

Jeg prøver at svare uddybende, for tror, at du har misforstået mig...

 

Jeg synes helt klart, at der ingen tvivl er, om hvem der gjorde den værste handling i situationen her. Synes de fritløbende hunde, der får lov at løbe hen til en hund, der er løs og mindre end 10 meter fra dem og desuden i direkte kurs mod dem, blegner i forhold til det manden gjorde.

 

Havde han nu befundet sig 50 meter væk og hverken han eller hund havde været i direkte kurs mod os, så havde jeg aldrig i min vildeste fantasi selv ladet min hund løbe hen bare alene -der er ingen kommunikation på den afstand, ingen reaktionsmulighed eller noget som helst, så selvfølgelig ikke det. Og så havde jeg dælme også været chokeret, hvis de andre hundeejere bare havde ladet deres hunde løbe afsted!

 

Men den her situation var jo fuldstændig opbygget fra staffyens ejer til, at de skulle hilse. Havde han ikke villet det, var han gået udenom - området er mere end rigeligt bredt til dette, som skrevet tidligere, snakker vi om et område indrettet med rækkevis af fodboldbaner. Så havde han ikke villet finde sig i at tre [fire] hunde hilste, havde det intet problem været.

 

Men det er så mig... Jeg kan slet ikke se, at det sammyens, cockerens og schæferens ejere gjorde på nogen måde kan blive lige så slemt, trods at jeg heller ikke selv fandt det smart.

 

Nu er det vel et fedt om noget er lige så slemt som...Det handler vel dybest set om, at hunde bare ikke skal løbe løse på steder, hvor de ikke må være løse. Jeg vil heller ikke have at mine hunde hilser på hvem som helst, men derfor er det vel ikke min opgave at gå på kryds og tværs i områder, hvor hunde ikke må være løse fordi andre mennesker ikke lever op til deres ansvar som hundeejer ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det vel et fedt om noget er lige så slemt som...Det handler vel dybest set om, at hunde bare ikke skal løbe løse på steder, hvor de ikke må være løse.

 

Nej, tråden handler om, at en person gjorde noget jeg finder komplet uacceptabelt over for sin hund og som er direkte risikabelt over for omgivelserne, imo.

 

Jeg vil heller ikke have at mine hunde hilser på hvem som helst, men derfor er det vel ikke min opgave at gå på kryds og tværs i områder, hvor hunde ikke må være løse fordi andre mennesker ikke lever op til deres ansvar som hundeejer ?!?

 

Nej, men du kunne vel aldrig drømme om at gå ind i midten af en flok fremmede hunde, om så det var i en hundeskov eller ej, løse eller ej, hvis du ikke er interesseret i, at de skal hilse? Det ville jeg da i hvert fald finde respektløs. Og nej, manden var ikke gået ind i midten - men kursen mod os indikerede sørme, at han var på vej til det, især ud fra at han var så tæt på os - jeg er i hvert fald ikke i tvivl, hvorfor jeg ærlig talt finder denne diskution absurd.

 

Måske det er fordi jeg selv stod i hele situationen og derfor så hvad der foregik, men jeg synes virkelig det er helt nede i de små sko vi debatterer lige nu - og ikke det, som tråden faktisk handler om. Jeg har vist også sagt, at jeg er enig i, at det var forkert at lade sine hunde løber over og hilse på én gang, så den fis er vist slået...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg syndes du er den eneste der gør det rigtige i den sitouation der, ved at tage din hund i snor, de 3 som lader deres hunde løbe over og hilse i flok, skulle have gjort det samme.

Og så der jo ejeren af den sidste hund, som jo fuldstændig fejler, hvis det er hans måde at omgåes sin hund på, så får han da en hund som frygter ham (hvis den ikke allerede gør det) og som har meget lettere ved at reagerer uhensigsmæssigt fremover og kan udvikle sig til at blive farlig.

 

Helt og aldeles enig. Det er forfærdeligt, at han behandler sin hund sådan.

Men det er bare heller ikke smart at lade sin/sine hunde drøne over til andre hunde, uanset om de så kommer gående i den retning. Og uanset om der kun er 10 meter - det oplever jeg tit, at de kommer løbende, og selvom de kun er 10 meter væk kan det stadig virke voldsomt, især når der er flere. Men altså, jaja, det er vist blevet vendt og drejet lige dét.

 

Charlie er jo stort set altid løs, men det er han også kun fordi han går klistret op ad mig, den lille morsyge forsigtigper. Og fordi han aldrig farer hen til andre hunde. Han kan højst finde på at løfte ørerne og logre, når der kommer en, han gerne vil hilse på. Han vil helst hilse på hunde, som ikke er for fremfusende - hiver de i snoren eller kommer løbende, så trækker han sig tilbage eller vil hellere udenom.

Først når vi er indenfor 2 meters rækkevidde går Charlie - ikke løber - hen imod en anden hund.

Som sagt er han en forsigtig hund, derfor bliver han også bange, når der kommer hunde løbende hen til ham, hvor de er to eller flere - og især hvis de er store. Og vi går tit steder, f.eks. ved Søerne eller på gaden, hvor der ikke lige er andet end stien/fortovet, så man kan ikke sådan lige komme væk fra dem.

Han er okay med at det bare er en enkelt, hvis det ikke er en stor eller for ivrig hund. Men kommer der flere løbende, så tager jeg altid lige blødt fat i ham ved halsbåndet og sætter mig imellem ham og hundene, så han ved, jeg beskytter ham, og så hundene ikke bare kan komme til. Netop fordi jeg ved, han bliver bange, og derfor godt kan finde på at knurre eller sige "vruf!!" for at sige fra.

Og jeg skal ikke ud i noget som helst med for megen markering eller ballade hvis der er flere hunde eller nogen af dem er af lidt "truende" type - og jeg ved udmærket, at jeg desværre ikke kan forvente at andre kan finde ud af, at det ikke altid er skidesmart, at deres hunde bare kommer gungrende flere på en gang.

Jeg må indrømme, at jeg simpelthen ikke forstår at folk tør have deres hunde løse, når det er den type hunde, som bare løber i høj fart hen mod andre hunde. Jeg ser så mange optrin med hunde, som markerer for at sige fra overfor sådanne ivrigt fremfusende hunde uden snor, at jeg virkelig undrer mig over det.

 

Anyway - det er så trist at opleve, at folk skræmmer deres hund, ydmyger og råber så hårdt af den og tvinger den til noget på den måde. Det får man kun en ulykkelig og aggressiv hund ud af. Puhh. Stakkels hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, tråden handler om, at en person gjorde noget jeg finder komplet uacceptabelt over for sin hund og som er direkte risikabelt over for omgivelserne, imo.

 

 

 

Nej, men du kunne vel aldrig drømme om at gå ind i midten af en flok fremmede hunde, om så det var i en hundeskov eller ej, løse eller ej, hvis du ikke er interesseret i, at de skal hilse? Det ville jeg da i hvert fald finde respektløs. Og nej, manden var ikke gået ind i midten - men kursen mod os indikerede sørme, at han var på vej til det, især ud fra at han var så tæt på os - jeg er i hvert fald ikke i tvivl, hvorfor jeg ærlig talt finder denne diskution absurd.

 

Måske det er fordi jeg selv stod i hele situationen og derfor så hvad der foregik, men jeg synes virkelig det er helt nede i de små sko vi debatterer lige nu - og ikke det, som tråden faktisk handler om. Jeg har vist også sagt, at jeg er enig i, at det var forkert at lade sine hunde løber over og hilse på én gang, så den fis er vist slået...

 

 

Bare vi er enige om, at hunde ikke skal løbe løs hvor hunde ikke må løbe løse og endvidere at man som hundeejer ikke skal bekymre sig om at ændre retning ol fordi andre mennesker ikke kan finde ud af, hvad de er forpligtet på som hundeejer.

 

Og små sko....dunno, du fortæller om en oplevelse. Alle ser problemet i den måde ejeren behandler staffyen på, men de ser så også andre problemer i episoden som de kommenterer på og det er vel i og for sig fair nok ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare vi er enige om, at hunde ikke skal løbe løs hvor hunde ikke må løbe løse og endvidere at man som hundeejer ikke skal bekymre sig om at ændre retning ol fordi andre mennesker ikke kan finde ud af, hvad de er forpligtet på som hundeejer.

 

Og små sko....dunno, du fortæller om en oplevelse. Alle ser problemet i den måde ejeren behandler staffyen på, men de ser så også andre problemer i episoden som de kommenterer på og det er vel i og for sig fair nok ?!?

ja det er ihøj grad fair nok , jeg kan til fulde tilslutte mig at man ikke skal lade sin hund være løs hvor det ikke er tilladt. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare vi er enige om, at hunde ikke skal løbe løs hvor hunde ikke må løbe løse

 

Personligt ser jeg ikke problemet i det, hvis man sørger for, at ens hund ikke er til gene. Men det er altså en helt anden diskution og tager den gerne i en anden tråd.

 

og endvidere at man som hundeejer ikke skal bekymre sig om at ændre retning ol fordi andre mennesker ikke kan finde ud af, hvad de er forpligtet på som hundeejer.

 

Enig - det tror jeg også mine tidligere indlæg burde have givet udtryk for. Tager Møffe i line, eller holder ham i sele/halsbånd, hvis han ikke må hilse.

 

Og små sko....dunno, du fortæller om en oplevelse. Alle ser problemet i den måde ejeren behandler staffyen på, men de ser så også andre problemer i episoden som de kommenterer på og det er vel i og for sig fair nok ?!?

 

Ja, jeg synes bare trådens egentlige emne druknede komplet og fuldstændig i det - det var ligesom det eneste mange kommenterede på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...