Hop til indhold

Jeg blev "overfaldet" på gåturen


Lenschow
 Share

Recommended Posts

Hejsa

En rigtig grim oplevelse i går får mig til at tænke: Som kvinde med en hund, der ser sød ud, er jeg udsat, når jeg går på visse steder på ture. Jeg vil stadig gå disse steder, da min hund har godt af den frihed, de byder, men hvordan pokker beskytter man sig?

Er der nogle af jer, der gør noget for at beskytte jer?

 

Baggrund: I går gik jeg ved Virksund Strand, som er et øde sommerhusområde, da en mand henvender sig til mig. Jeg går bare videre, så blotter han sig og begynder at onanere foran mig. Jeg går videre - jeg er lidt ved at grine, for på det tidspunkt tror jeg bare det er en normal blotter.. Men så forsøger han at kalde Hugo hen, hvilket ikke virker, da min hund er ret reserveret, og han bliver mere og mere direkte over for mig. Til sidst må jeg løbe ned af en lille skovsti med min hund, mens jeg ringer 112.

 

Politiet kom hurtigt, men de fandt ham aldrig. Det er naturligvis anmeldt.

 

Så hvad gør man? Jeg vil stadig gå de steder, det skal perverterede stoddere ikke ebstemme, og jeg anser mig i stand til at slå en prober næve, blir det nædvendigt, men kan jeg sikre mig emre?

 

Jeg har ikke før tænkt, at man som kvinde var udsat - jeg troede ikke en idiot turde angribe en med en hund.

 

Hugo opfattede ikke rigtig hvad der skete, manden nåede ikke helt hen til mig og fik fat i mig jo, for så tror jeg hunden havde reageret. Han har før reddet mig fra løse hunde ved at gå ind og nappe dem - nogle husker måske hunden, der angreb mig. Her stod han på afstand med sænker hoved og hale og lurede på manden, han så ikke venlig ud, og jeg ville ikke klappe ham sådan som han stod, men manden var åbenbart ligeglad.

 

Så jeg vil høre om andre har overvejet dette? Altså den risiko det kan være at bevæge sig rundt halvøde steder i skove osv med sin hund som enlig kvinde? Hvad kan man gøre for at sikre sig beskyttelse?

Peberspray er ulovlig, men en mini deospray er fx ikke..

 

Jeg tog min bil nøgle i hånden og da jeg løb var jeg helt kold i knolden og som jeg sagde til politiet, så var jeg klar til at vende mig, stikke nøglen gennem hans ene kind og smide ham ud over skrænten i sundet. Han var dog for fed til at indhente mig

Link til indlæg
Del på andre sites

PS vi må jo nok se i øjnene at visse hunde ser mere frygtindgydende ud end andre... Og at overfaldsmænd muligvis ser sig i stand til at afkode den slags også.

 

Og mest til Dina/Riesenfan: Jeg tænkte på dig i går, for du har nok ret i, at jeg skulle have haft en Riesen:cool: Lige der ville jeg da gerne have haft din Loke med...:-D:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej jeg tror faktisk også Hugo var meget splittet mellem flugt og angreb ud fra den måde han stod. Han opsøger normalt folk vi møder - til min store irritation:-) - men ham her stod han bare på afstand af og så på med sænket hoved og rejst hanekam.

 

Jeg så en noget splittet hund... Sådan en kan gå begge veje... Jeg tror umiddelbart Hugo var stukket... Men jeg ved det ikke. havde manden nu fanget mig og fx væltet mig eller det var kommet til en kamp, så kan selv den mest frygtsomme kujon jo overraske:-)

 

Ja jeg var også rystet i mange timer efter og er stadig lidt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Puha, hvor ubehageligt. Klamme stodder. Min Charlie er heller ikke den mest frygtindgydende med hans klejne størrelse og babysæl-øjne. Og jeg har også prøvet at blive antastet af en ret klam, ældre mand, som bare kom hen, hev fat i mig og ville have, at jeg skulle ringe til ham og blablabla. Det var en dag, hvor jeg legede med Charlie i en park, hvor der ikke var andre heller.

Jeg sagde bare nej tak ret bestemt og gik, og så råbte han efter mig og rendte efter. Han opgav dog heldigvis hurtigt. Charlie reagerede i øvrigt med det samme, da manden kom - han kunne mærke, at han ikke var behagelig, så han stod og gøede og knurrede af ham, men altså ... han ser jo som sagt ikke farlig ud, selvom han jo har tænder som hunde har. Manden var i hvert fald ligeglad.

Jeg troede faktisk heller ikke, at folk gad genere folk med hunde.

 

Jeg ved ikke, om man kan sikre sig som sådan. Jeg har ikke lyst til at fistre rundt med forsvarsværktøj i lommen alle steder, jeg er. Men jeg tænkte præcis som du, puhh. Jeg tror bare, det er godt at have sin telefon på sig og ringe 112 med det samme, hvis nogen decideret generer en og man føler fare. Og hvis man så skal ekstra øde steder hen, så kan man jo i de tilfælde have noget på sig, altså noget lovligt, som f.eks. en deodorant eller sine nøgler, som du skriver. Hvis man da ikke decideret kan have en ven med eller andet. Den park, jeg legede med Charlie i den dag, den ligger i nærheden af en af mine gode venner, hvor vi var på besøg den dag. Vi gik derned alene, fordi min ven lige havde nogle småting, han skulle ordne, og bagefter var han jo helt ked af, at han ikke havde været med. Men det kunne han jo ikke vide, og det kan jo heller ikke være rigtigt, at man skal have "bodyguard" med til en park i et fredeligt villakvarter eller i skoven, tsk.

Ellers har jeg ikke rigtig noget klogt at sige. Kan kun sympatisere hundrede procent - det er rigtig ubehageligt, at man ikke kan gå i fred. Og uanset at blottere er uskadelige, så er de jo alligevel ikke specielt fede at blive konfronteret med.

Så knus og tanker herfra - håber politiet får fat i ham klammo. Og at du har bedre oplevelser fremover uden den slags. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
PS med sådan nogle fjolser skal ikke bestemme hvor jeg går tur... Det er sikkert

 

Det er nemlig rigtigt. Sådan tænker jeg også. Det duer ikke at rende rundt i frygt - og de skal ikke "vinde" ens rare gåtursområder ved at være klamme eller ubehagelige. Godt du ringede til politiet, det kan da være, det skræmte ham, så han holder sig derfra også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha ej en grim oplevelse, godt at du kunne løbe fra ham og godt at du anmeldte ham...

 

Mht hvad man ellers kan gøre for at sikre sig; man kan jo tage selvforsvars undervisning, hvis man synes det er et generelt problem, det er jo ikke lovlit at have våben med så man må bruge det man sådan lige umiddelbart kan finde eller lære at slå fra sig.

 

Om jeg tænker over det: (mener du spurgte om det, har self. ik citeret så jeg ku se det) Ja jeg tænker meget over det, og især hvor jeg går. Nu ser Pluto jo heller ikke særlig farlig ud, men er sikker på han ville gøre hvad han kunne :rolleyes: Men især nu når vi ha fået asylcenter her i byen, der er da en skov hvor jeg ikke går så meget, jeg har aldrig oplevet at de som sådan har gjort noget, men de har en anden kultur og har tendens til at være mere nærgående end vi er i DK og det bryder jeg mig ikke om, især da jeg før har haft en meget ubehagelig oplevelse... Men faktisk er det jeg frygter mest, det samme som jeg frygter mest ved et evt røveri i hjemmet: nemlig at de skal gøre Pluto fortræd :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg ville gå efter sådan et fuldt frontal angreb, hvor jeg lossede og slog ham samtidig...så blotter han sig ikke igen...:mrgreen:...

 

Ej spøg til side...som du nævner, en deo eller hårlak er ikke ulovlig og skulle efter sigende gøre ret ondt..ved om om man kan google sig til nogen der er værre end andre?(kunne være fedt)...

 

Vi har problemer med en kondi-løber skubber her i området...men udover at jeg ikke ser ret kondi-løber agtig ud, så har jeg jo altid mindst én kamphund med mig, så jeg har ikke mødt ham...

 

Man kan få en forholdsvis billig alarm med masser af lyd, eller en fløjte...tror at den opmærksomhed du kan påkalde dig med de ting er nok til at få de fleste på flugt...

 

Og ellers kan jeg kun opfordre til at brugerne af området slår sig sammen om at få ham fjernet...om han så skal fjernes ved at en 120kg tung smed krøller ham sammen, eller på lovlig vis, det er vel bare hvad der lige er mest praktisk på det givne tidspunkt...

 

Edit: hvis du generelt set føler dig lidt utryg, og du har tiden, så har jeg hørt at Win Tsung(staves) skulle være en ret effektiv form for selvforsvar...

Link til indlæg
Del på andre sites

Føj for en ubehagelig oplevelse og sikke en klam stodder:badr::shock:, godt du anmeldte ham, vi må håbe at de snart for fat i ham

 

Mht. at beskytte sig:

Altså den gang jeg gik i byen, havde jeg altid en af de der små hårspray med - just in case. Da det jo er ulovligt med en peberspray, skulle en hårspray give en chancen for at slippe væk.

- et råd fra min gamle far er, at hvis man får muligheden, så giv personen et ordentligt kras med neglene på personens kind - så er personen til at genkende og man har DNA (også skal man så håbe at politiet har hans/hendes DNA). Men det kan en nøgle nok også klare;-)

- Eller bare give ham et ordentligt los i skridet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Puha ej en grim oplevelse, godt at du kunne løbe fra ham og godt at du anmeldte ham...

 

Mht hvad man ellers kan gøre for at sikre sig; man kan jo tage selvforsvars undervisning, hvis man synes det er et generelt problem, det er jo ikke lovlit at have våben med så man må bruge det man sådan lige umiddelbart kan finde eller lære at slå fra sig.

 

Om jeg tænker over det: (mener du spurgte om det, har self. ik citeret så jeg ku se det) Ja jeg tænker meget over det, og især hvor jeg går. Nu ser Pluto jo heller ikke særlig farlig ud, men er sikker på han ville gøre hvad han kunne :rolleyes: Men især nu når vi ha fået asylcenter her i byen, der er da en skov hvor jeg ikke går så meget, jeg har aldrig oplevet at de som sådan har gjort noget, men de har en anden kultur og har tendens til at være mere nærgående end vi er i DK og det bryder jeg mig ikke om, især da jeg før har haft en meget ubehagelig oplevelse... Men faktisk er det jeg frygter mest, det samme som jeg frygter mest ved et evt røveri i hjemmet: nemlig at de skal gøre Pluto fortræd :cry:

 

Sådan tænker jeg også, jeg er totalt løvemor der. Hvilket så på en eller anden måde også gør mig tryggere, for nogen skulle lige prøve at gøre noget ved Charlie - så er jeg sikker på, at jeg ville få kræfter som de der kvinder, der kan løfte en bil for at redde deres baby. Bare tanken om de der killing-station-mænd nede i Spanien, hvis ondskab gjorde Charlie så bange for mennesker før han kom hertil, de får adrenalinen til at pumpe, så jeg får lyst til at tæve meget hårdt på et eller andet lige med det samme. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Føj for dælen da.. Hvis jeg var dig ville jeg have en baton klar... Det er sådan et smart teleskop slagvåben... :) Forstil dig at give et smæk over kødfløjten, tror den ville blive hakket halvt over... :slem:

 

Det med selvforsvar er desvære en grum vrangforstiling.. En 40-60kilo pige udsætter sig for alt for meget fare ved at begynde at udøve sine ninjamoves på en 80+ kilo stodder.. Derfor jeg syntes peberspray osv. burde sælges i brugsen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Føj for dælen da.. Hvis jeg var dig ville jeg have en baton klar... Det er sådan et smart teleskop slagvåben... :) Forstil dig at give et smæk over kødfløjten, tror den ville blive hakket halvt over... :slem:

Du kunne evt låne hende en af de der totalt farlige kamphunde du har, de elsker da de der "hænge fra en gren" lege :klap:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det med selvforsvar er desvære en grum vrangforstiling.. En 40-60kilo pige udsætter sig for alt for meget fare ved at begynde at udøve sine ninjamoves på en 80+ kilo stodder.

 

Helt enig, har gået til taekwondo i tre år og selvom jeg kan nogle tricks VED jeg, at jeg ikke ville kunne hamle op med en eller anden pervers stodder, der vejer mere end mig - og så må man jo benytte sig af de beskidte kneb som hårspray, nøgler eller hvad man nu lige kan finde ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Føj for dælen da.. Hvis jeg var dig ville jeg have en baton klar... Det er sådan et smart teleskop slagvåben... :) Forstil dig at give et smæk over kødfløjten, tror den ville blive hakket halvt over... :slem:

 

Det med selvforsvar er desvære en grum vrangforstiling.. En 40-60kilo pige udsætter sig for alt for meget fare ved at begynde at udøve sine ninjamoves på en 80+ kilo stodder.. Derfor jeg syntes peberspray osv. burde sælges i brugsen...

 

Den er også ulovlig i DK desværre...den står i våbenloven under totenschlagere...har siddet en uge i Renbæk pga. den nye våbenlov(fik nappet min fiskekniv), og det kan ikke anbefales...det er ikke skræmmende, men det er kedeligt...

 

Du kan have ret ang. selfvorsvar...men jeg tænker nu alligevel at slag og spark i vitale dele kan afskrække en blotter...hehe

 

Jeg er både for og imod peberspray...for jeg bryder mig jo ærligt talt heller ikke om tanken om at Narko-johnny giver mig et skud og tæver mig halvt fordærvet for at få min pung...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Føj for dælen da.. Hvis jeg var dig ville jeg have en baton klar... Det er sådan et smart teleskop slagvåben... :) Forstil dig at give et smæk over kødfløjten, tror den ville blive hakket halvt over... :slem:

 

Det med selvforsvar er desvære en grum vrangforstiling.. En 40-60kilo pige udsætter sig for alt for meget fare ved at begynde at udøve sine ninjamoves på en 80+ kilo stodder.. Derfor jeg syntes peberspray osv. burde sælges i brugsen...

 

Ahh, nu har jeg trænet wing tsun i en kort periode - og de der kvindfolk, der underviste mig samt dem, der havde gået til det i længere tid, de var saaaaatme giftige. De kunne snildt tilintetgøre en gut på 100 kg, også de små pigebørn af dem.

I øvrigt er det ligemeget, hvor stor en mand er - kan man ramme ham i bollerne, så krøller han pænt meget sammen.

Men altså - jojo, det kræver helt klart længerevarende træning at kunne de moves ordentligt. Men kampsport som wing tsun og krav maga er altså med vægt på at være effektivt selvforsvar, der er det ikke noget med at det skal se flot ud ligesom i karate og sådan. Det er ren force - og derfor virker det bedre end andre former.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

'

Ahh, nu har jeg trænet wing tsun i en kort periode - og de der kvindfolk, der underviste mig samt dem, der havde gået til det i længere tid, de var saaaaatme giftige. De kunne snildt tilintetgøre en gut på 100 kg, også de små pigebørn af dem.

I øvrigt er det ligemeget, hvor stor en mand er - kan man ramme ham i bollerne, så krøller han pænt meget sammen.

Men altså - jojo, det kræver helt klart længerevarende træning at kunne de moves ordentligt. Men kampsport som wing tsun og krav maga er altså med vægt på at være effektivt selvforsvar, der er det ikke noget med at det skal se flot ud ligesom i karate og sådan. Det er ren force - og derfor virker det bedre end andre former.

 

 

Ja jeg tænker også, at det er noget mere offensivt og aggressivt...ind og uskadeliggøre modstanderen hurtigt og effektivt...:5up:

 

Har set en kickboxer få røvfuld af en wing tsun trænet person...

 

hehe...

 

Undskylder forresten hvis jeg er skyld i at det er blevet til en hel MMA tråd det her...:oops:...var ikke med vilje...

Link til indlæg
Del på andre sites

For en del år siden havde jeg også en ubehagelig episode på en lufte tur.

Jeg var på besøg hos min mor og havde min unghund med, en alaskan husky tæve. Min mor havde en hanhund i sin bedste alder, en 17 kg gravhunde lignende bla. Jeg havde om aftenen taget begge hunde med på tur i et lækkert natur område, det var begyndt at blive mørkt og vi var på vej hjem. Jeg havde min tæve i snor (da hun havde tildens til at strejfe) hanhunden var løs. Vi kommer op ad en trappe fra stranden op i et øde område, da vi kommer op passere vi to udlandske mænd, de begynder at følge efter mens de siger noget til mig på et sprog jeg ikke forstår, de griner sådan indforstået til hinanden (følte jeg).

Længere fremme ad stien ser jeg en mand stående, de to mænd bag mig råber til ham og han kommer imod os, jeg begynder at blive lidt utryg da jeg føler mig omringet. Min hund jeg har i snor er sky og prøver at komme væk men den lille hanhund går imellem mig og mændene og holder dem på afstand, han gør ad dem og presser dem væk.

 

Jeg ved jo i realiteten ikke om de havde onde hensigter men følte mig godt nok udsat, heldigvis havde jeg en fantastisk hund med som jeg føler reddet situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
'

 

 

 

Ja jeg tænker også, at det er noget mere offensivt og aggressivt...ind og uskadeliggøre modstanderen hurtigt og effektivt...:5up:

 

Har set en kickboxer få røvfuld af en wing tsun trænet person...

 

hehe...

 

Undskylder forresten hvis jeg er skyld i at det er blevet til en hel MMA tråd det her...:oops:...var ikke med vilje...

 

Ja, det er rigtig ondt, hehe, det er hele tiden sådan noget med "hvis man så gør sådan her, så gør det riiiiiiigtig ondt, mens man selv bruger minimum kræfter i forhold til."

De viser også forskellen på WT og andre kampsportsformer og hvorfor det er meget vildere til selvforsvar end så meget andet. Det har jeg i hvert fald fået demonstreret på et seminar samt hørt om fra folk, som har prøvet at træne andre former sammen med WT og Krav Maga.

Jeg har også prøvet karate, og det jeg gik til var overhovedet ikke særlig minded på selvforsvar, som jeg opfattede det. Det var hele tiden teknik og æstetik og råb og blablabla. Hvor de i WT startede ud med at sige "vi fokuserer på, at I så hurtigt som muligt er i stand til at klare jer, hvis der kommer en overfaldsmand." Der ved de godt, at det er pænt fjollet, hvis man absolut skal have trænet i ti år, før man kan noget, der kan hjælpe på gaden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahh, nu har jeg trænet wing tsun i en kort periode - og de der kvindfolk, der underviste mig samt dem, der havde gået til det i længere tid, de var saaaaatme giftige. De kunne snildt tilintetgøre en gut på 100 kg, også de små pigebørn af dem.

I øvrigt er det ligemeget, hvor stor en mand er - kan man ramme ham i bollerne, så krøller han pænt meget sammen.

Men altså - jojo, det kræver helt klart længerevarende træning at kunne de moves ordentligt. Men kampsport som wing tsun og krav maga er altså med vægt på at være effektivt selvforsvar, der er det ikke noget med at det skal se flot ud ligesom i karate og sådan. Det er ren force - og derfor virker det bedre end andre former.

 

Det er jo det.. Men i mange tilfælde er der ikke en dommer, eller træner som siger stop når kampen er ovre.. Hvis jeg får en pige bliver hun opdraget til at kunne stikke af, ikke til at kunne "tæske" store fede perverse svin. ;) Problemet er, man ved ikke hvem man har at gøre med.. Den store 130kilo dude, kunne lige så vel være mma champ som computernørd, og så tror jeg dælme ikke selv den danske wing tsun kvindelige mester kunne ende som taberen.. ;) Peberspray/lak whatever(strømpistol?) og så væk er det mest fornuftige right?

 

Real life er ikke pokemon kort, a stikker ikke b hver gang. Det kan gå begge veje altid, lidt ligesom en bold er rund og kan trille. (:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror egenlig en peberspray er god at have på sig. Desværre er de ulovlige. Jeg oplever det ikke mere med så mange hunde, der farer rundt, altså 6 stk.

Men da jeg var ung og gik i Søndermarken og Frederiksberg Have(København), kunne man på en luftetur opleve flere blottere på en dag. Ikke specielt sundt for en 14-15 årig ung pige.Jeg gik i 1 ste klasse , da jeg mødte den første. Jeg hader dem virkelig og ville til hver en tid få mine hunde i effekt, hvis de altså havde temperamentet til dette.

Husker en gang , jeg var nok 16 år, at en dreng på vel 12 år spurgte om han måtte følges med mig på sin hundeluftetur i Frederiksberg Have. Vi gik og hyggesnakkede og jeg spurgte forsigtigt, om det var fordi hans hund kunne lide selskab.Nej, han turde ikke fortælle forældrene, at han var bange for de mænd, der sprang ud af buskene med bukserne nede.

Den voksne hanhund ,jeg har nu er en kryster, men min forrige tror jeg ville bide, hvis han iagttog , at jeg blev forskrækket eller bange.

Denne afart af seksualitet forsvinder nok aldrig , men hvor er det trist at det går ud over børn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...