Hop til indhold

Jeg blev "overfaldet" på gåturen

Lenschow
 Share

Recommended Posts

Øv en oplevelse for dig:ae: - håber du er ok!

Kan god forstå dine tanker omkring fremtidig beskyttelse, og synes da klart, at din ide med en deo eller hårlak er værd at overveje.

Personligt er det ikke noget, at jeg sådan tænker på, da vores hunderace helt automatisk afholder de fleste fra at kontakte os på turer. Så min tryghed er Martha (nu er hun godt nok hvalp endnu, så trygheden er lidt falsk pt, men med tiden skal hun nok holde sådanne typer fra os).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Det er jo det.. Men i mange tilfælde er der ikke en dommer, eller træner som siger stop når kampen er ovre.. Hvis jeg får en pige bliver hun opdraget til at kunne stikke af, ikke til at kunne "tæske" store fede perverse svin. ;) Problemet er, man ved ikke hvem man har at gøre med.. Den store 130kilo dude, kunne lige så vel være mma champ som computernørd, og så tror jeg dælme ikke selv den danske wing tsun kvindelige mester kunne ende som taberen.. ;) Peberspray/lak whatever(strømpistol?) og så væk er det mest fornuftige right?

Real life er ikke pokemon kort, a stikker ikke b hver gang. Det kan gå begge veje altid, lidt ligesom en bold er rund og kan trille. (:

Det er da også bedre at kunne stikke af - hvilket de skam også opfordrer til i WT, at man gør hvis muligt. Det kan man bare ikke altid. Trust me, jeg ved alt om real life - der er en grund til, jeg overhovedet i sin tid gik til karate.

Jeg har nemlig selv prøvet at blive gennemtævet på åben gade, da jeg var 13 år. Det var en aften kl. lidt i 9, hvor jeg var på vej hjem fra min farmor og farfar - som boede 200 meter fra hvor jeg boede.

Det var to piger og en dreng, som alle var lidt ældre end mig. Og jeg prøvede at stikke af, men det var umuligt - især da drengen havde en cykel, som han let kørte hen foran mig og afskar mig vejen med. Så jeg var fucked, selvom jeg kun var 100 meter fra mit eget hjem. Og jeg var ellers den hurtigste løber i min klasse blandt pigerne (det kan jeg huske blev målt, da vi havde atletik). Så havde de ellers fat i mig og tævede løs, til jeg blødte - uden grund, de var bare en bande, der manglede nogen at tæve. De gik på mig, fordi jeg var mindre end dem, alene og sikkert så ret forsvarsløs ud. Er pænt sikker på, at havde jeg kunne forsvare mig bare en smule, havde de opgivet det, var rendt deres vej og fundet et "nemmere" offer. Men jeg ved det selvfølgelig ikke, det var bare min fornemmelse.

Politiet fik fat i dem efterfølgende, men jeg tvivler på, det hjalp ret meget, da de var for unge til fængsel eller anden seriøs straf.

Efter den aften turde jeg aldrig gå alene overhovedet uden at have min cykel med - men selv med en cykel kan man altså ikke altid stikke af. Hvad så, hvis overfaldsmanden er i bil eller bare kan cykle stærkere end en selv? Ligesom en spray ikke hjælper, hvis de er flere - hvordan når man at spraye dem alle, inden de griber fat i en?

Jeg mener ikke, det kan være rigtigt, at man skal rende rundt med ulovlige våben som f.eks. peberspray for at kunne forsvare sig. Det duer da ikke, at man så selv risikerer at blive straffet af politiet for at have noget på sig, som man har i det tilfælde, at man en dag var uheldig at rende på en led type.

Principielt er jeg enig med dig - men i praksis er det bare ikke en holdbar løsning. Jeg ved søreme ikke, hvad der er - der er vist ikke nogen måde, man hundrede procent kan gardere sig. Desværre. Hvilket jo også er denne tråds spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har oplevet med min hund allerede som hvalp at han opfangede farlige signaler fra fremmede mænd, jeg er en bette vims på omkring 52kg og 1,69høj som bor i et ghetto kvarter og mange mænd mener at de kan bruge gammeldags metoder på min fordi han er en lab. bla. men han mærker med det samme hvis jeg får problemer eller bliver utryg.

Jeg havde blandt andet en, da Jack var omkring 5 måneder. Det var december så der var mørkt og ham her var søn til en som jeg snakkede med som havde en meget sky hund.

Men efter jeg havde sagt hej til sønnen en dag han gik med hunden, så mente han at jeg skulle da være hans pige og det var jeg bestemt ikke enig med ham i.

Han begyndte at følge efter mig om aften når jeg gik med Jack og han fortalte hans far at han havde mødt en sød pige og den måde faren fortalte det på gjorde mig meget utryg. Hvor han omtalte mig som en lillepige.

Så var der forsøgt indbrud juleaften om morgen hvor Jack havde lydt som en 70kgs tung hund, men var en lille hund på 10kg ca :lun: Men samme aften møder jeg sønnen og han begynder at snakke om at min lille hund ikke kunne passe på mig hvis han bestemte sig for at gøre mig noget. Jeg forklarede ham om hvad der var sket om morgen og hans svar var:" Hvis jeg vil ind i din lejlighed så sparker jeg din hund til den bliver liggende." Jeg kunne ikke sige andet end du skal ikke sparke min hund med tårer i øjnene.

Jeg var rigtigt bange for ham.

Heldigvis kom min venindes kæreste ned og han bed mærke i mig og stillede sig hen ved siden af mig og kiggede meget ondt på sønnen. Men sønnen forfulgte mig så længe og politiet ville intet gøre før han havde gjort mig noget. Så jeg må ærligt indrømme jeg fik med en lille kniv efter det. Tanken om at han ville gøre min 5 måneder gammel hvalp noget og derefter mig. Han tilbød så mange gange kl 1 om natten at vi kunne gå over på den mørke fodboldbanen med hundene. Jeg var SÅ glad for at faren hund var så bange for Jack at jeg kunne bruge hende som undskyldning.

Men Jack fik da knurret af ham et par gange og gået igennem. Indtil min kæreste gik hen til deres bopæl efter sønnen nye amstaff som var trænet med tæsk, sad i Jack og han fik snakket med MEGET voldsomme og store ord, efter det så jeg aldrig sønnen igen.

Men jeg har fået noget ubehagelige opkald her for ikke så længe siden, hvor jeg knækkede helt, der skulle jeg holde Jack væk fra fremmede mænd på gaden fordi han ville markere i dem, fordi jeg var så bange. Det er heldigvis over nu, men jeg kan stadigvæk blive bange og usikker på om Jack ville sådan rigtigt forsvare plus jeg ønsker ikke han skal forsvare mig overhovedet.

Men jeg ville nok som du siger gå med en lille deo eller hårlak. Vi snakkede faktisk om at jeg skulle have en lille spray med chillivand i. Så det ville jeg nok gøre.

Herude hvor jeg bor kan det i hvert fald godt betale sig at kigge sig om. Og løbe et par gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

øv hvor en grim oplevelse!

jeg har selv været lidt nervøs i en periode, efter at en aften være blevet forfulgt af en tydeligvis psykisk syg mand, der var meget ubehagelig og ville "have min lille hund" :roll:

men jeg synes, at det er fint, at du bliver ved med at have dine rutiner og gå hvor det passer dig! hvis han er serie-blotter, så er det sikkert "bare" det han er, og selv om han var ubehagelig, tror jeg ikke, at du skal være bange for, at han udvider repertoiret med overfald el.lign. jeg håber virkelig, at du bliver fri for at møde ham igen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har en masse erfaring med blottere, bimser og generelle svin.

Du må ikke gå med et baseballbat, men du må gerne finde en gren i samme kaliber

Du må ikke bruge en laserpind som våben, men du må gerne have den med til at træne din hund (tror jeg nok, er ikke 100% sikker på det er lovligt)

Du må ikke gå med kniv, men gerne med gaffel og saks

Hvis du er HELT sikker på, du kan spurte fra fjolset, så er det bedste våben et kamera ;-)

Kl 12 om dagen stod jeg af bussen et befærdet sted, sætter mig ned for at tage Petrine ud af tasken, mærker en, der irriterende prikker mig på skuldren, rejser mig og fjols prikker mig nu på balden - jeps, et stk svin i munter tilstand, havde jeg ikke haft Petrine med, havde han så meget fået tæsk, nu måtte jeg nøjes med at skrige og true ham :roll: bare husk, man kan ikke se det, før de er tæt på.

:ae: håber du er ok!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da også bedre at kunne stikke af - hvilket de skam også opfordrer til i WT, at man gør hvis muligt. Det kan man bare ikke altid. Trust me, jeg ved alt om real life - der er en grund til, jeg overhovedet i sin tid gik til karate.

Jeg har nemlig selv prøvet at blive gennemtævet på åben gade, da jeg var 13 år. Det var en aften kl. lidt i 9, hvor jeg var på vej hjem fra min farmor og farfar - som boede 200 meter fra hvor jeg boede.

Det var to piger og en dreng, som alle var lidt ældre end mig. Og jeg prøvede at stikke af, men det var umuligt - især da drengen havde en cykel, som han let kørte hen foran mig og afskar mig vejen med. Så jeg var fucked, selvom jeg kun var 100 meter fra mit eget hjem. Og jeg var ellers den hurtigste løber i min klasse blandt pigerne (det kan jeg huske blev målt, da vi havde atletik). Så havde de ellers fat i mig og tævede løs, til jeg blødte - uden grund, de var bare en bande, der manglede nogen at tæve. De gik på mig, fordi jeg var mindre end dem, alene og sikkert så ret forsvarsløs ud. Er pænt sikker på, at havde jeg kunne forsvare mig bare en smule, havde de opgivet det, var rendt deres vej og fundet et "nemmere" offer. Men jeg ved det selvfølgelig ikke, det var bare min fornemmelse.

Politiet fik fat i dem efterfølgende, men jeg tvivler på, det hjalp ret meget, da de var for unge til fængsel eller anden seriøs straf.

Efter den aften turde jeg aldrig gå alene overhovedet uden at have min cykel med - men selv med en cykel kan man altså ikke altid stikke af. Hvad så, hvis overfaldsmanden er i bil eller bare kan cykle stærkere end en selv? Ligesom en spray ikke hjælper, hvis de er flere - hvordan når man at spraye dem alle, inden de griber fat i en?

Jeg mener ikke, det kan være rigtigt, at man skal rende rundt med ulovlige våben som f.eks. peberspray for at kunne forsvare sig. Det duer da ikke, at man så selv risikerer at blive straffet af politiet for at have noget på sig, som man har i det tilfælde, at man en dag var uheldig at rende på en led type.

Principielt er jeg enig med dig - men i praksis er det bare ikke en holdbar løsning. Jeg ved søreme ikke, hvad der er - der er vist ikke nogen måde, man hundrede procent kan gardere sig. Desværre. Hvilket jo også er denne tråds spørgsmål.

Well man kan altid købe en usynligheds kappe ala harry potter... men de er vidst lidt dyre. ;) Ved godt det er godt at kunne tage fat på en god måde, hvis overfaldsmanden har fået fat i en... Men slår man, skal man dælme være sikker på det er nok - ellers kan en evt. grim "gramse" episode hurtigt udvikle sig til lamme tæv eller værre. Ved godt wt er pænt effektivt, men jeg ville hellere lære noget "tag fat i tommelfinger og hiv den af" ala jiu jitsu hvis jeg "kun" havde xAntal muskler/kilo bag mine slag og spark. :5up: Jeg er godt nok glad for at der ikke findes så mange mega store perverse damer, som kunne finde på at blotte sig og voldtage mig.. Faktis lidt synd i kvinder skal lide under dette oveni alt det andet vi mænd slipper for..

... Har selv en historie jeg ikke vil for meget ind i.. Men det indebærer en veninde som prøvede sin kampsport (halv pro thai box) for at forsvare sig mod en liderlig fuld mand.. Det endte med at hun skulle ind og ligge i respirator.. Sådan en oplevelse gør at jeg føler selvforsvars kurser skal arbejde mere psygisk.. Man skal virkeligt være parat til at brække hans næse, sparke hans boller i 10000stykker og evt stikke ham blind med fingrene.. Det er her de fleste står af i real life situationer. Det er faktis besværligt, om man så har gået til den ene eller anden gren i årevis at "banke" en fuld mand med lidt for meget fedt osv..

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en ubehagelig oplevelse!! Håber, at det har hjulpet lidt at få talt lidt ud her i tråden..

Jeg har et alternativt våben... Få en lille hund mere..!;-)

Jeg har oplevet at folk tager mere afstand til mig nu, fordi jeg har 2, der farer rundt.. Folk reagerer fuldkommen som om jeg kommer med 1 stor hund.. Oftest har jeg tænkt at det simpelthen er for fjollet når mine 2 larmene, overgearede kræ går i selvsving.. De fungerer lidt som en drengebande!

Jeg er desværre også sådan en løvemor, der ikke er så god til at stikke pænt og hurtigt af ubehagelige situationer. Men da jeg en dag hævede stemmen ret så kraftigt overfor en mand, som kom cyklende igennem en hunde skov og så flippede ud og sparkede ud efter Dexter (Ja, han skal ikke løbe efter cyklister! Men jeg nåede ikke at se manden komme og nåede derfor ikke at få kontakt til Dexter inden.. Men det var jo i en hundeskov, hvor hunde må rende løs!) Da jeg så råbte efter manden (Jeg råbte "Dette er en hundeskov, hvis du ikke kan lide hunde, så skrid over på den anden side af vejen, hvor der er en kæmpe skov, som IKKE er en hundeskov!"), så flippede de to små kræ ud -Specielt Dexter, som ejer lillehunde-syndromet og aldeles ikke forstår at han er lille. Manden råbte "hold kæft kælling!!" Og jeg råbte "RØVHUL!!" Og hundende RÅBTE!!! Og manden havde trevlt med at komme væk!

Bonusinfo: Manden var en pæn mand i 50'erne i blå polot-shirt.. -Ikke lige den type, som man regner med vil sparke på hunde som første reaktion..!

Ved godt at det ikke er en så ubehagelig situation som din.. Men jeg ved da nu, lidt mere hvordan mine hunde vil reagere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det, er simpelthen bare så klamt, sådan noget der, håber en eller anden dag, at vi bliver helt fri for den slags mennesker der, det er så grænseoverskridende, at han gør sådan noget der, og skide skræmmende.....

Godt, at du meldte ham, forhåbentlig, gør han ikke sådan noget igen ( håber jeg. )

Jeg, sender dig en masse trøste kram...... Hilsen Tanja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ydrk klammo oplevelse, men nej, den slags tænker jeg faktisk ikke over.... Går tit øde steder og går jo også tur alene sent om aftenen...

Karla er en lille pis hund, menhun har et arrigt bjæf, som hun ikke er bange for at (mis)bruge :mrgreen: så de fleste holder afstand om aftenen - der går hun fluks igang hvsi fremmede kommer for tæt på

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har problemer med en kondi-løber skubber her i området...

Er jeg den eneste som ikke ved hvad en kondi-løber-skubber er? En som springer frem af en busk og skubber folk som løber? :lol:

Har aldrig selv prøvet den slags, og jeg aner virkelig ikke hvordan jeg ville reagere. En hårlak i sådan en ferie-version var måske ikke noget dårligt bud?

Da jeg var i Berlin i sommers, så jeg en lille ting jeg faldt helt for, mest fordi jeg har noget med mini-ting :mrgreen:

Den er også ulovlig, så købte jeg den ikke, men hvis jeg havde boet et øde sted kunne jeg måske godt finde på at gøre det:engel:

Det var sådan en mini-pistol som skød med tåregas patroner, sådan at gassen rakte flere meter frem (man skal nok lige overveje vindretningen) og ikke ligesom en peberspray hvor man skal ramme øjnene med strålen. Ikke mere end måske 8 cm lang og så med et lille-bitte læderhylster til :lun:

Hvis jeg boede et sted uden gade belysning og hvor der ikke var nogen som kunne hjælpe mig, så ville jeg tusind gange hellere gå med sådan en end en saks, ulovlig eller ej, tror aldrig jeg ville turde stikke nogen alligevel når det kom til stykket og jeg ville være alt for bange for at ende med selv at blive stukket :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Er jeg den eneste som ikke ved hvad en kondi-løber-skubber er? En som springer frem af en busk og skubber folk som løber? :lol:

Det er faktisk præcis hvad det er...hehe...han slår eller skubber kondiløbere og cyklister...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Nogle figurant-mænd der melder sig til den træning? :hmm::-D:mrgreen::banan::vinken::vuf::vuf::vuf::vuf:

:klap: Hahahahaha - ja, det gad jeg godt se. "Kom så, haps den slemme pølse, ja - sådan, hold fast!! Døøøøgtig!" :lol::blink:

På den anden side - er det ikke lidt dyrplageri at bede sin hund have nærkontakt med en klammo overfaldsmand? :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

PS vi må jo nok se i øjnene at visse hunde ser mere frygtindgydende ud end andre... Og at overfaldsmænd muligvis ser sig i stand til at afkode den slags også.

Og mest til Dina/Riesenfan: Jeg tænkte på dig i går, for du har nok ret i, at jeg skulle have haft en Riesen:cool: Lige der ville jeg da gerne have haft din Loke med...:-D:engel:

Ja der ser du !

Men hvilken ubehagelig oplevelse - jeg har faktisk riesen fordi jeg har oplevet noget der var værre - jeg er efterfølgende blevet truet med at blive slået ihjel 2 gange af overfaldsmanden sidenhen og efter den sidste trussel turde jeg ikke gå uden for en dør. Så købte jeg min første riesen! Efter min første han blev voksen, tog jeg ham med op til gerningsmandens hus og lod ham pisse op ad alle husets hjørner. Jeg har ikke været bange siden og heller ikke haft flere ubehagelige oplevelser. Han og hans slags kan ikke tryne mig mere og jeg er ikke længere et offer når jeg går tur med mine hunde:drille:

Jeg ville gå efter sådan et fuldt frontal angreb, hvor jeg lossede og slog ham samtidig...så blotter han sig ikke igen...:mrgreen:...

Ej spøg til side...som du nævner, en deo eller hårlak er ikke ulovlig og skulle efter sigende gøre ret ondt..ved om om man kan google sig til nogen der er værre end andre?(kunne være fedt)...

Vi har problemer med en kondi-løber skubber her i området...men udover at jeg ikke ser ret kondi-løber agtig ud, så har jeg jo altid mindst én kamphund med mig, så jeg har ikke mødt ham...

Man kan få en forholdsvis billig alarm med masser af lyd, eller en fløjte...tror at den opmærksomhed du kan påkalde dig med de ting er nok til at få de fleste på flugt...

Og ellers kan jeg kun opfordre til at brugerne af området slår sig sammen om at få ham fjernet...om han så skal fjernes ved at en 120kg tung smed krøller ham sammen, eller på lovlig vis, det er vel bare hvad der lige er mest praktisk på det givne tidspunkt...

Edit: hvis du generelt set føler dig lidt utryg, og du har tiden, så har jeg hørt at Win Tsung(staves) skulle være en ret effektiv form for selvforsvar...

Du er da fuld af gode ideer :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites