Hop til indhold

opkast + diarre... ;o(


Gæst Charlie's Mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Charlie's Mor

Her for et par dage siden, var vi hele familienb ude og gå... Charlie løb rundt og hyggede sig, uden snor på... Vi var et øjeblik uopmærksomme, og da vi vendte os om, stod Charlie og slikkede i noget, og derefter smed sig og rullede sig i det... :damn:

Han var et stykke fra os, så vi kunne ikke nå at stoppe ham... :megaked: Da vi kom over og så, hvad han havde hygget sig med, opdagede vi en død og temme opløst fugl... :megaked::damn::megaked::damn:

 

Nu er der så gået et par dage og Charlie er nu blevet syg... Han kaster op, har diarre og er ikke interesseret i noget at spise... Vi har prøvet alle hans favoritter... Ikke engang et stykke lækkert kylling, kan friste... :megaked::megaked:

 

Når vi er hjemme, sover han bare, men vil gerne lege lidt ind imellem og når vi er ude at gå, virker han frisk nok...:confused:

 

Vi tror, den skyldige, er den døde fugl, han hyggede sig med... :oops:

 

Håber ikke, at det næste, jeg skriver, vil få en masse til at rase, men vi har ikke råd, til en stor dyrlæge-regning... Min mand er lige blevet fyret, vi har lige fået 2 kæmpe regninger, vi ikke kan betale og min mand har ikke fået så mange penge, som vi havde regnet med...:megaked::megaked:

 

Jeg er virkelig stresset, ked af det, faktisk helt utrøstelig og fortvivlet...

 

Så jeg har virkelig brug for nogle gode husråd... Og ikke kritik...:megaked::oops:

 

Vi har prøvet A38, men det vil han ikke have... Vi har prøvet at få diverse lækkerier i ham, men nej... :vedikke: Han plejer også at tigge, hvis vi sidder med noget, men det er også helt stoppet... :cry:

 

Hjælp....:cry::cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Sørg for at han får nok at drikke er min første tanke;-) (man kan få noget til mennesker når de har diarre og opkast til at opretholde salt/sukker balancen ved ikke om det kan bruges til hunde.)

Skånekost er jo ofte kogt ris og kogt kylling, men hvis du ikke kan få noget i ham er det jo svært.

Håber han bliver frisk hurtigt igen ellers må du jo til dyrlægen og have noget til mavsen.

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvad du tænker med kæmpe dyrlægeregning, men en almindelig konslutation med medicin koster oftes omkring 5-600 kr. Er det helt umuligt at betale ?? I så fald så ring og snak med dyrlægen her i dagstimerne ( efter lukketid koster det nogen steder på til 250 kr i telefon taks ) og forklar hvordan det hænger sammen. Måske kan dyrlægen komme med råd over telefonen og så kan i se om det ikke hjælper og hvis ikke kan i måske få lov at afdrage.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her for et par dage siden' date=' var vi hele familienb ude og gå... Charlie løb rundt og hyggede sig, uden snor på... Vi var et øjeblik uopmærksomme, og da vi vendte os om, stod Charlie og slikkede i noget, og derefter smed sig og rullede sig i det... :damn:

Han var et stykke fra os, så vi kunne ikke nå at stoppe ham... :megaked: Da vi kom over og så, hvad han havde hygget sig med, opdagede vi en død og temme opløst fugl... :megaked::damn::megaked::damn:

 

Nu er der så gået et par dage og Charlie er nu blevet syg... Han kaster op, har diarre og er ikke interesseret i noget at spise... Vi har prøvet alle hans favoritter... Ikke engang et stykke lækkert kylling, kan friste... :megaked::megaked:

 

Når vi er hjemme, sover han bare, men vil gerne lege lidt ind imellem og når vi er ude at gå, virker han frisk nok...:confused:

 

Vi tror, den skyldige, er den døde fugl, han hyggede sig med... :oops:

 

Håber ikke, at det næste, jeg skriver, vil få en masse til at rase, men vi har ikke råd, til en stor dyrlæge-regning... Min mand er lige blevet fyret, vi har lige fået 2 kæmpe regninger, vi ikke kan betale og min mand har ikke fået så mange penge, som vi havde regnet med...:megaked::megaked:

 

Jeg er virkelig stresset, ked af det, faktisk helt utrøstelig og fortvivlet...

 

Så jeg har virkelig brug for nogle gode husråd... Og ikke kritik...:megaked::oops:

 

Vi har prøvet A38, men det vil han ikke have... Vi har prøvet at få diverse lækkerier i ham, men nej... :vedikke: Han plejer også at tigge, hvis vi sidder med noget, men det er også helt stoppet... :cry:

 

Hjælp....:cry::cry:[/quote']

 

Hmmm.....:hmm:

Enten er det en helt banal "dårlig mave" fordi han åd noget han ikke kunne tåle den dag.....

 

Eller osse er det en rigtig infektion, som f.eks. giardia, som mange hunde har lidt af i år.

 

En almindelig dårlig mave kan I for det meste selv klare med 1) faste, 2) diæt, og 3) kosttilskud til gavn for tarmfloraen.

 

1) har han selv sørget for hvis han SLET ikke vil spise noget??

 

2) handler om at fodre ham med ting, der gavner maven, men det er svært så længe han ikke spiser noget. Prøv alligevel af koge lidt kylling og ris længe og grundigt til ham. Måske skærper det appetitten at han kan lugte maden der står og koger. Det må meget gerne være helt udkogt og vællinge-tyndt.

 

og 3) der koster så en lille smule. Her tænker jeg på de kosttilskud, som de fleste hundeejere bruger når der går uorden i tarmfloraen. Selv bruger jeg "paraghurt-tabletter", som har et meget højt indhold af mælkesyrebakterier som gavner tarmfloraen. En pille indeholder mange flere bakterier af den gode slags end man nogensinde kan få i hunden ved hjælp af almindelig yoghurt. Paraghurt er lavet til mennesker, så det er godt altid at have i huset.

 

Hvis du ikke vil give ham "menneskemedicin", så kan du købe "zoolac" der er nogenlunde det samme, men på tube, så det vil måske være nemmere at få i patienten:vedikke:. Begge dele skal og kan tvinges i ham hvis I ikke kan få ham til at spise det frivilligt.. Og begge dele koster under 100 kr stykket.

 

--Hvis ikke du får styr på diarreen i løbet af 3-5 dage (afhængigt af hvor tyndt det er og hvordan det ser ud) -så SKAL du have ham til dyrlæge. Eller hvis hans afføring bliver blodig.

 

Det er jo slet ikke sikkert, at hans diarre har noget med den døde fugl af gøre. Han er ung, og han roder i alting. Har I passet hans vaccinationer? Jeg tænker især på sådan noget som parvovirus.....

 

---Hvis det er sådan noget, han har reddet sig, så risikerer I ugelang indlæggelse eller at miste ham helt, hvis I venter for længe.

 

--Jeg går ud fra, at I ikke har en sygeforsikring på ham.....

De fleste "almindelige mennesker" kan låne pengene til en stor dyrlægeregning i deres bank. Og på den måde kan de betale regningen over et stykke tid.

 

Hvornår har han leveret lort sidst? Og hvordan så det ud? :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort set enig med Birgitta, dog ville jeg skifte Zoolac'en ud med Pro-Kolin eller Canikur. De er mere effektive. Du bør allerede give dette, mens hunden fastes.

 

Derudover kan du prøve at give dyrlægen et kald i morgen tidligt.

 

Men ja, ellers enig med Birgitta.

 

Men pas nu på med sådan noget, en rigtig gennemplumre-rådden fugl kan jeg godt forestille mig er rigtig skidt... :???: Lad ikke det her stå på i flere dage... Jeg plejer at give tynd mave 1-1½ døgn, hvis ikke i orden, så faste + skånekost og hvis ikke i orden herefter, så afsted til dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gismo hunden

Jeg kan varmt anbefale Caniku. Koster 100 kr og der er til en uge.

Men væske er også vigtigt. Køb en sprøjte og giv vand på den måde.

 

Husk giver du ris skal de koges helt ud.

 

Tro mig jeg ved hvordan du har det med det hele lige nu.

 

Pøj pøj med det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort set enig med Birgitta, dog ville jeg skifte Zoolac'en ud med Pro-Kolin eller Canikur. De er mere effektive. Du bør allerede give dette, mens hunden fastes.

 

Derudover kan du prøve at give dyrlægen et kald i morgen tidligt.

 

Men ja, ellers enig med Birgitta.

 

Men pas nu på med sådan noget, en rigtig gennemplumre-rådden fugl kan jeg godt forestille mig er rigtig skidt... :???: Lad ikke det her stå på i flere dage... Jeg plejer at give tynd mave 1-1½ døgn, hvis ikke i orden, så faste + skånekost og hvis ikke i orden herefter, så afsted til dyrlægen.

 

 

Ja... Jeg har kun erfaring med paraghurt, for det virker for os, er billigt og kan gemmes fra gang til gang.

 

Men de der sprøjter/tuber er jo lavet til hunde. Zoolac er vistnok den første af dem. De andre kan være endnu bedre.

 

--Og prisforskellen er ikke ret stor. Alt koster under en "hund".:mrgreen:

 

 

---Det VILLE være rart at høre mere fra Charlie og hans mor....... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Charlie's Mor

Først og fremmest til jer alle: TUSIND TAK, for alle de søde kommentar og råd.... :lun::lun: I er jo nogle dejlige folk... :engel:

 

Der er gode nyheder...:vuf:

 

Charlie er sig selv igen! :banan:

 

Vi købte noget Zoolac på apoteket og gav ham det... :blink:

Vi behøvede ikke at faste ham, da han selv klarede den del...

 

Så gik der vel nok under 2 timer, så kom Charlie pludselig løbende ud i køkkenet med sit tov, og ville lege trække-leg... :klap: Han var blevet helt fræk og havde fået sit spunk tilbage! :banan:

 

Derefter gav vi ham en smule ris og kylling og det spiste han...Med lidt forbehold, da han er en værre kræsen-pind... Så han prøvede at pille kyllinge-stykkerne ud... :stupid: (Der var ris, udover hele køkkengulvet! :roll:)

 

Men hvor længe, skal han være på skåne-kost?:vedikke:

 

Vi var SÅ nervøse for, at vi ville miste Charlie... :megaked: Vi har nemlig været uheldige, med at miste vores tidligere katte til både sygdom og bil... :megaked: Vi har desværre været ret uheldige på det område... Så når vores katte eller Charlie har et eller andet, bliver vi helt utroligt urolige... :cry:

 

Så vi vil gerne sige tusind tak, for alle jer opbakning og støtte! :klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han skal være på skånekost indtil det, der kommer UD af ham i den anden ende, ser helt normalt ud. :klap: Hvor ER det dejligt at høre at han har det godt igen.

 

Det vil være rigtig godt at have Zoolac i huset til en anden gang. Så kan I have held til helt at undgå sygdom, hvis I ser at han grovæder et eller andet uhumsk. Han skal bare have zoolac eller noget tilsvarende i en fart. Det kan sagtens gives forebyggende. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det godt han har fået det bedre :5up::klap:Og det er faktisk en sund ting at han selv kan finde ud af at faste når der er bøvl i maven...

 

Og så tror jeg altså bestemt ikke I er de eneste der er kommet ud i noget økonomisk øv, på den ene eller anden måde, hvor en dyrlægeregning ikke lige ville være det fedeste, det betyder altså ikke at man er en dårlig hundeejer :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...