Hop til indhold

BVADR det er KLAMT !!


anne-lise hansen
 Share

Recommended Posts

jeg er lige kommet hjem fra en tur hvor jeg for gud ved hvilken gang måtte pille diverse madrester ud af munden på Tot - hvorfor pokker kan folk dog ikke samle op efter sig når de taber madrester -her er snart det rene tag selvbord for hunde (OG rotter ! ) for her er masser af halve og kvarte pizzaer .brød og alt muligt andet ulækkert ! Han har lært at han ikke må klunse mad , men nogen gange går det altså bare lynhurtigt! Hvorfor pokker kan folk dog ikke samle op efter sig og putte det i en af alle de skraldebøtter her er ?! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

sådan hånden på hjerte ik...samler i så selv op hvis i taber mad på gaden? :slem:

 

 

:lol: Hvorfor skulle man da tabe mad på gaden? Mad spiser man da ikke når man går?

Jo måske fulderikkerne i week enden, vralter rundt med en pizza.

Måske jeg bare er civiliseret, og indtager min mad ved et bord :vedikke: og smider mit skrald i skraldespanden.

 

Men irriterende er det da, når vapsen lige slubrer et halvt stykke pizza i sig, og man ikke ved, om den var naturlig grøn af ost eller bare langhåret :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninja finder tit madrester på gaden, jeg er kold og hiver det ud af munden på hende igen. Så kan det godt være at man ikke må og blablabla, men en dag får hun spist noget hun ikke kan tåle.

 

Hele vejen ned til skolen laver Ninja fodersøg og hiver og trækker som et æsel, fordi hun VED at der ligger madpakker smidt ind i hækken. MED sølvpapir som frøkenen ikke er for sart til at sortere fra :evil:

 

Ninja forstår udemærket et nej, men hun taber ørene hvis hun har fået øje på nogle "lækre" rester. Så skal der et "nej" og stramning af linen til. Så ved hun at jeg har fat i hende og opgiver foretagendet mens hun eye-ball'er lækkerierne mens vi går pænt forbi :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg HADER også at have Teitur med ind til byen, forleden var jeg i århus og det var en labyrint at komme i gennem gågaden. Det væreste er jo at han har allergi så han MÅ bare ikke spise gamle pizzarester osv. Synes jeg hev lige lovlig mange Mc donals burger og pomfritter ud af munden på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
:lol: Hvorfor skulle man da tabe mad på gaden? Mad spiser man da ikke når man går?

Jo måske fulderikkerne i week enden, vralter rundt med en pizza.

Måske jeg bare er civiliseret, og indtager min mad ved et bord :vedikke: og smider mit skrald i skraldespanden.

 

Men irriterende er det da, når vapsen lige slubrer et halvt stykke pizza i sig, og man ikke ved, om den var naturlig grøn af ost eller bare langhåret :blink:

 

Det undrer også mig meget, at folk kan tabe SÅ meget mad på gaden. Det er noget svineri, og er man så fuld, at man ikke kan styre sin pizza, så synes jeg ærligt talt, man kunne sætte sig på pizzastedet med den eller tage den med hjem. Tsk.

Og tænker de nogensinde på, hvem der skal samle op efter dem - eller hvor farligt det kan være for en hund at spise noget, den finder? Nej, de tænker KUN på sig selv, de mennesker. Og deres instant behov - de opfører sig sgu som små børn, desværre har de ikke længere en mor med, som tørrer og samler op efter dem. :roll:

 

Jeg kender en med en dansk-svensk gårdhund, som på et tidspunkt havde spist noget gammelt, efterladt mad på en tur ved Søerne, det gik så hurtigt at ejeren kun nåede at få den væk, da den allerede havde slugt noget, og den fik en så grim maveinfektion, at den var indlagt på dyrehospital i flere dage og det kostede ejeren omkring 7000 kr. Det var både dyrt og forfærdeligt for hunden, som var meget, meget dårlig - og havde mén i lang tid efter, hvor den var på skånekost og til eftertjek. :cry::damn::shock::megaked:

 

Charlie er så kræsen, at han aldrig spiser noget på sin vej - men vi har jo så problemet med knust glas, især efter weekenden flyder der altid her i indre by med glasskår fra knuste flasker utroligt mange steder, fordi fulde folk smider dem fra sig.

Jeg skal tit gå og styre ham udenom glasskår eller skifte side på vejen, fordi fortovet er en knivskarp potefælde :evil:.

En flænset pote er da en rædsom ting for en hund, det tager lang tid at hele, hvor den så ikke kan løbe, lege og tralle som den er vant til - og det er en kostbar affære også.

 

Problemet har jo samme kerne - andre folks affald, som bliver smidt udenfor er til gene og fare for vores dyr. Jeg fatter ikke, at folk er så uansvarlige og egoistiske. Men det er de så bare. :damn:

 

Jeg fatter heller ikke folk, som ikke samler op efter deres hund - det er jo også et frygteligt svineri. Som også kan være til fare for hundene, da de kan blive smittet med div. former for parasitter - også nogle af de rigtig farlige. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
men har du ikke prøvet at gå og spise sådan noget, og så når du stedet for alt fyldet ligger og halvdelen stikker af mens du prøver at fortære det? :engel: sker tid for mig, og rimelig nedern i et tog :mrgreen:

 

Så synes jeg ærligt talt, undskyld, men det mener jeg, at man burde indtage sin mad, hvor der er et bord, servietter og en skraldespand - og evt. personale til at rydde op bagefter, så man kan begrænse nedfaldet. Er det virkelig så umuligt?

 

Det er lidt en uskik at vi har fået en kultur, hvor mad skal indtages i forbifarten på gader og stræder og på vejen til dit eller dat. En ting er, at det ikke ser særlig kønt ud med folk, der går og smasker og gnasker - noget andet er, at de åbenbart har såååå umådelig svært ved at styre det, de er i færd med at putte i munden. Så det ender på gaden. For efter, de så har tabt det, kan de åbenbart heller ikke finde ud af at tage deres serviet, samle det op og putte det i en dertil indrettet affaldsbeholder.

 

Jaja, bare kald mig mormor igen :mrgreen: - men jeg savner de tider, hvor mad var noget, man samledes om, som man tog sig tid til og hyggede sig med, hvor man kendte til begrebet "bordskik" og hvor man endda kunne finde på at klæde om til middagen. Og nåja - i det mindste hvor man kunne finde ud af at opføre sig civiliseret med det, man indtog, så halvdelen ikke skulle efterlades til gud ved hvem (ofte madglade hunde, som ikke kender til udløbsdato og faren ved svampesporer) at tørre op ude i offentligheden. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Helt fint mormor du lyder altså ligesom min mormor :lol:

 

Altså, nu var det ikke for at skælde dig ud. Men hvis man vil spise på gaden, så synes jeg bare, det som minimum er en god ide at man sørger for, at man ikke også sviner på gaden derved. Det er ikke særlig svært at have en ekstra serviet på sig, som man kan bruge til at samle op, hvis man taber noget. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg smider både bananskræller, æbleskrog og lign. hvis der ikke lige er en skraldespand. Det er så bare mig, men sys der er stor forskel på at smide/tabe mad og så glas/flasker/dåser.

 

Hvor smider du dem? På fortovet?

Min (nu afdøde) farmor brækkede flere knogler i hele venstre side af kroppen, da hun engang faldt på vej ind i et supermarked, fordi der var glat ved trinnet, så hun faldt og oveni også blev klemt i den automatiske dør, som lukkede sig ind i hende, mens hun lå der halvt på gaden, halvt på indgangstrinnet. Hun kom aldrig til at gå igen uden rollator.

 

Smidt mad eller bananskræller/æbleskrog el. lign. kan også gøre fortovet glat og farligt - også for mennesker. Det kan man jo lige tænke lidt over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har prøvet at falde i en banan - det var endda indendørs på gymnasiet - fuck det var glat og mine ben forsvandt bare under mig :shock:

 

Et æbleskrog kunne jeg måske godt finde på at smide ind i en busk, hvis jeg var et sted hvor der ingen skraldespande var i længere tid. Men som princip så smider jeg ikke ting. Hvis jeg taber mad, så samler jeg det dog heller ikke op - men det er mere fordi jeg ikke kan nå :genert: Har dog aldrig prøvet at tabe mere end såen krummer eller en enkelt skive agurk eller såen. Men det er også sjældent at jeg spiser mad såen i forbifarten :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo en rimelig allergiramt hund, og det er bare en daglig kamp med alle de madrester, der ligger rundt omkring.

 

Så sent som på aftenturen for lidt siden fik han fat i et eller andet spiseligt (jeg når sjældent at opfange, hvad det er). Nogle gange kan jeg godt nå at flå det ud af munden på ham, men det er ikke tit. Og det er ligegyldigt hvad det er. Det skal bare sluges, fordi det er nogen han aldrig må få normalt... Tilberedt kød af forskellig art er rimelig spændende, men hvidt brød, kiks, frugt eller lign. er også bare en fest at få fat i!

 

Så kan han klø sig i flere dage. Herligt.

 

:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt forstå dig LilleLouie, men det er virkelig langt fra alle mennesker der går og tænker på allergiske hunde i deres hverdag.

 

Jeg blir også pisse sur når der ligger glasskår på cykelstien, rimelig tankeløst. Men jeg ved jo også godt at folk der går i byen og får lidt rigeligt indenbords ikke har helt tjek på motorikken og nok ikke har gjort det for at genere mig personligt. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Kan godt forstå dig LilleLouie, men det er virkelig langt fra alle mennesker der går og tænker på allergiske hunde i deres hverdag.

 

Jeg blir også pisse sur når der ligger glasskår på cykelstien, rimelig tankeløst. Men jeg ved jo også godt at folk der går i byen og får lidt rigeligt indenbords ikke har helt tjek på motorikken og nok ikke har gjort det for at genere mig personligt. :blink:

 

Nej, men det kunne jo så hjælpe, hvis der kom lidt mere opmærksomhed på det - man kan f.eks. sige det videre til folk, hvis man ser nogen smide noget. Eller man kunne måske hive fat i nogen, som kunne trække i nogle tråde og lave en kampagne a la den på Frederiksberg med "det er god stil at rydde op efter sig selv". En, hvor der måske blev oplyst om konsekvenserne ved at smide og rode i offentligt regi. Gud ved hvor mange hunde der årligt får mavegener og endda i mange tilfælde skal have dyrlægehjælp efter at have spist noget eller trådt i noget. Kan forestille mig, det er en del. Ligesom det nok er en del, der skvatter i ting smidt på gaden, biler, der ramler ind i ting smidt på gaden som bliver skudt af sted og rammer nogen etc. etc. etc.

 

Og nej, de gør det ikke for decideret at genere nogen, men de GØR generer bare nogen - mange endda. Og det ved de i øvrigt godt - de ved jo godt, at den var høj i går, og at de lavede ulykker på vej hjem, selv ved blackout ved man godt, at man nok har gjort div. ting, som andre måske ikke lige der eller efterfølgende synes er overfedt. De tænker bare ikke over det, når de sejler rundt i fuldskab. Og åbenbart heller ikke nok over det bagefter, siden det fortsætter.

Jeg bryder mig ikke om at være til gene for mine omgivelser - om jeg er ædru eller ej. Så jeg tænker over, hvor meget jeg drikker, så jeg stadig har styr på, hvad jeg laver. Og jeg har det mærkeligt nok alligevel hyleskægt - igen uanset om jeg er ædru eller ej.

Men det er håbløst umoderne og sikkert røvkedeligt, I know. Og jeg er nok meget, meget mærkelig. Jaja.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bor på landet (mindst 5 km til nærmeste McD) alligevel flyder det med bægre og poser i grøften ude ved os:vedikke: synes da det må være noget halvfesent mad hvis de først har fortæret det ude ved os.

 

Sådan noget lader Rex heldigvis ligge, da vi lige havde fået ham åd han de mest utænkelige ting på gåturen - æbleskrog(harmløst), snotklud(klamt) hestelort(mere klamt):badr:

 

Det eneste han i længe har spist var en bunke brød nogen havde smidt oppe på sportspladsen til fugle:stupid::roll: hvad tænker folk da på. Og jaja ved godt han skulle ha været i snor:oops: og så kunne vi jo bare ha gået udenom, men altså... alting kan ikke være helt perfekt:genert:

 

Synes næsten ikke,at man kan gøre meget andet, end selv at lade være med at svine i naturen og lære sine børn, at det skal man ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, men det kunne jo så hjælpe, hvis der kom lidt mere opmærksomhed på det - man kan f.eks. sige det videre til folk, hvis man ser nogen smide noget. Eller man kunne måske hive fat i nogen, som kunne trække i nogle tråde og lave en kampagne a la den på Frederiksberg med "det er god stil at rydde op efter sig selv". En, hvor der måske blev oplyst om konsekvenserne ved at smide og rode i offentligt regi. Gud ved hvor mange hunde der årligt får mavegener og endda i mange tilfælde skal have dyrlægehjælp efter at have spist noget eller trådt i noget. Kan forestille mig, det er en del. Ligesom det nok er en del, der skvatter i ting smidt på gaden, biler, der ramler ind i ting smidt på gaden som bliver skudt af sted og rammer nogen etc. etc. etc.

 

Og nej, de gør det ikke for decideret at genere nogen, men de GØR generer bare nogen - mange endda. Og det ved de i øvrigt godt - de ved jo godt, at den var høj i går, og at de lavede ulykker på vej hjem, selv ved blackout ved man godt, at man nok har gjort div. ting, som andre måske ikke lige der eller efterfølgende synes er overfedt. De tænker bare ikke over det, når de sejler rundt i fuldskab. Og åbenbart heller ikke nok over det bagefter, siden det fortsætter.

Jeg bryder mig ikke om at være til gene for mine omgivelser - om jeg er ædru eller ej. Så jeg tænker over, hvor meget jeg drikker, så jeg stadig har styr på, hvad jeg laver. Og jeg har det mærkeligt nok alligevel hyleskægt - igen uanset om jeg er ædru eller ej.

Men det er håbløst umoderne og sikkert røvkedeligt, I know. Og jeg er nok meget, meget mærkelig. Jaja.

 

ja virkelig fedt og så få en sviner lige tilbage i hovedet, med et "fuck dig mor!" :lol: ej tak! jeg har ingen intentioner om at rende rundt og lege politi betjent!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg tror ikke at der er nogen som gider samle et stygge kylling eller line op vis di går og spiser og det er vel hellerikke det som er det største problem det er vel dem som har meget mad med hel pizza osv, som tenker når nu kan jeg ikke lige spise mer så er det da heldigt der er sulten busk lig der SPLAT. det er nog være gris og det ser virklig klamt ud når fugelne har spret plast papir og mad over et større område, det er noget forbannet svineri. om man er med hund eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...