Valhrona Besvaret September 15, 2011 Rapporter Share Besvaret September 15, 2011 Synes næsten ikke,at man kan gøre meget andet, end selv at lade være med at svine i naturen og lære sine børn, at det skal man ikke. Præcis! Det er som om de fleste mennesker kun tænker på sig selv. Jeg ser tit folk smide papir, cigaretskodder og andet affald ud af vinduet i bilen! Det er noget forbandet svineri og vi burde have det som i Singapore, hvor man får store bøder for den slags! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret September 15, 2011 Rapporter Share Besvaret September 15, 2011 Præcis! Det er som om de fleste mennesker kun tænker på sig selv. Jeg ser tit folk smide papir, cigaretskodder og andet affald ud af vinduet i bilen! Det er noget forbandet svineri og vi burde have det som i Singapore, hvor man får store bøder for den slags! Enig. Og det er utroligt, hvad de mennesker mon har lært derhjemme, mens de voksede op. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 15, 2011 Rapporter Share Besvaret September 15, 2011 Jeg spiser tit, mens jeg går og jeg sviner helt vildt - kan ikke se det økologiske i at lægge et æbleskrog i en skraldespand, hvorfra det skal transporteres til noget forbrænding og luftforurene :hmm: Til gengæld kan begge mine sagtens lade klam mad ligge på jorden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Valhrona Besvaret September 15, 2011 Rapporter Share Besvaret September 15, 2011 ja virkelig fedt og så få en sviner lige tilbage i hovedet, med et "fuck dig mor!" ej tak! jeg har ingen intentioner om at rende rundt og lege politi betjent! Øøh? Det er det med opdragelsen. Jeg fandt mig godt nok ikke i at blive talt sådan til af mit eget barn! (Nu har jeg så heller ingen børn, så det hjælper jo nok på det) Men det gælder generelt - foregå med et godt eksempel! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret September 15, 2011 Rapporter Share Besvaret September 15, 2011 Øøh? Det er det med opdragelsen. Jeg fandt mig godt nok ikke i at blive talt sådan til af mit eget barn! (Nu har jeg så heller ingen børn, så det hjælper jo nok på det) Men det gælder generelt - foregå med et godt eksempel! Nej men nu er det jo heller ikke børn der render og smider mad på gaden :blink: det er unge mennesker, og prøv at opdrage på dem I dare you! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Valhrona Besvaret September 15, 2011 Rapporter Share Besvaret September 15, 2011 Nej men nu er det jo heller ikke børn der render og smider mad på gaden :blink: det er unge mennesker, og prøv at opdrage på dem I dare you! Ellers tak - det mener jeg er forældrenes opgave! (Og ikke børnehavens/skolens/samfundets som mange forældre synes at mene) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret September 15, 2011 Rapporter Share Besvaret September 15, 2011 Nej men nu er det jo heller ikke børn der render og smider mad på gaden :blink: det er unge mennesker, og prøv at opdrage på dem I dare you! Jo det er også børn der render og smider madpakker ind i hækken for at mor og far ikke opdager at den ikke er spist fordi de gik i kiosken og købte slik i stedet for Men jeg må da indrømme at spiser jeg en kebab på gaden (jeg står stille, har svært ved at drikke og spise mens jeg går - motorikken I ved ) og jeg taber et stykke kylling ud af den - nej, så samler jeg ikke op. Men spiser jeg en burger fra MacDonalds smider jeg ikke bare pickles på gaden fordi jeg ikke kan lide dem. Jeg taber heller ikke en halv fransk hotdog på gaden med papir om, uden at samle op (og dette tror jeg endda jeg ville gøre selv i stiv tilstand) Eller en halv pizza som jeg kommer til at tabe. (ja, vi har fundet en halv pizza ovre i en park) Jeg kan ikke tælle hvad Ninja har spist af ikke spiselige ting. Hun har formået at sluge noget muffinpapir. Hun har også spist noget mad indpakket i cellofan - pølsen kom næsten ud selvpakket. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Audrey Besvaret September 15, 2011 Rapporter Share Besvaret September 15, 2011 Ellers tak - det mener jeg er forældrenes opgave! (Og ikke børnehavens/skolens/samfundets som mange forældre synes at mene) Dine børn vil jeg sgu gerne undervise! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Valhrona Besvaret September 15, 2011 Rapporter Share Besvaret September 15, 2011 Dine børn vil jeg sgu gerne undervise! Det bliver så rimelig svært, da jeg ikke har nogen! :vinken: Man kan selvfølgelig altid tro og mene en masse, når man ikke selv har stået i situationen, men jeg bilder mig selv ind, at mine børn (hvis jeg da nogensinde får nogen) bliver noget bedre opdraget end gennemsnittet af forkælede curlingbørn, som ikke har respekt for nogen eller noget. Vi så en far nede i Brugsen hvis unge skabte sig som en sindssyg fordi den ikke måtte få et-eller-andet-jeg-ikke-lige-lagde-mærke-til-hvad-var. Faren sagde med rolig stemme og pædagogisk mine, at ungen ikke ville få noget. Ungen fortsatte ufortrødent, så faren lagde sig ned på gulvet ved siden af ungen og hylede og skreg og skabte sig på samme måde. Så holdt ungen sjovt nok kæft! Flere af den slags konsekvente forældre tak! :klap::klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Audrey Besvaret September 15, 2011 Rapporter Share Besvaret September 15, 2011 Det bliver så rimelig svært, da jeg ikke har nogen! :vinken: Man kan selvfølgelig altid tro og mene en masse, når man ikke selv har stået i situationen, men jeg bilder mig selv ind, at mine børn (hvis jeg da nogensinde får nogen) bliver noget bedre opdraget end gennemsnittet af forkælede curlingbørn, som ikke har respekt for nogen eller noget. Vi så en far nede i Brugsen hvis unge skabte sig som en sindssyg fordi den ikke måtte få et-eller-andet-jeg-ikke-lige-lagde-mærke-til-hvad-var. Faren sagde med rolig stemme og pædagogisk mine, at ungen ikke ville få noget. Ungen fortsatte ufortrødent, så faren lagde sig ned på gulvet ved siden af ungen og hylede og skreg og skabte sig på samme måde. Så holdt ungen sjovt nok kæft! Flere af den slags konsekvente forældre tak! :klap::klap: Respekt! :banan: Og fedt du omtaler barnet som den Jeg har det på samme måde som dig, mine kommende børn vil blive opdraget med kærlighed og konsekvens, ligesom jeg selv er blevet det (med få justeringer naturligvis :blink:) Jeg har været pædagogmedhjælper og er ved at uddanne mig til lærer, og det er altså ikke en overdrivelse, at mange af børne bliver opdraget i institutionen. Nogle (for mange) bliver afleveret kl. 7 og hentet kl. 17 og så er det hjem at spise og så i seng. Så har forældrene jo kun mulighed for at opdrage deres børn i weekenderne, men der skal man jo hygge sig sammen, så det må goggerne klare om mandagen... Undskyld for OT Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret September 15, 2011 Rapporter Share Besvaret September 15, 2011 Respekt! :banan: Og fedt du omtaler barnet som den Jeg har det på samme måde som dig, mine kommende børn vil blive opdraget med kærlighed og konsekvens, ligesom jeg selv er blevet det (med få justeringer naturligvis :blink:) Jeg har været pædagogmedhjælper og er ved at uddanne mig til lærer, og det er altså ikke en overdrivelse, at mange af børne bliver opdraget i institutionen. Nogle (for mange) bliver afleveret kl. 7 og hentet kl. 17 og så er det hjem at spise og så i seng. Så har forældrene jo kun mulighed for at opdrage deres børn i weekenderne, men der skal man jo hygge sig sammen, så det må goggerne klare om mandagen... Undskyld for OT Jeps - jeg er lærer og har også arbejdet som pædagogmedhjælper, og jeg har set præcis det samme mange steder. Plus at mange forældre i dag simpelthen er bange for at miste kærlighed fra deres børn, hvis de siger nej eller beordrer dem til noget. Det er grotesk! Tror pokker, at de så vokser op til egoistiske "jeg-er-verdens-navle"-typer, som tror at andre pr. automatik samler op og rydder op efter dem, giver dem alt, de vil have og generelt finder ALT, de gør, vidunderligt. Jeg har nu også mødt mange gode forældre, men der ER bare en tendens generelt i hele den moderne opdragelsesretning til det der fis med at ungerne er i centrum for alt og af mange grunde simpelthen ikke får lært, at man skal opføre sig ordentligt og respektfuldt og tage hensyn og ikke være til gene for sine omgivelser. Sukkkkk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Valhrona Besvaret September 16, 2011 Rapporter Share Besvaret September 16, 2011 Jeps - jeg er lærer og har også arbejdet som pædagogmedhjælper, og jeg har set præcis det samme mange steder. Plus at mange forældre i dag simpelthen er bange for at miste kærlighed fra deres børn, hvis de siger nej eller beordrer dem til noget. Det er grotesk! Tror pokker, at de så vokser op til egoistiske "jeg-er-verdens-navle"-typer, som tror at andre pr. automatik samler op og rydder op efter dem, giver dem alt, de vil have og generelt finder ALT, de gør, vidunderligt. Jeg har nu også mødt mange gode forældre, men der ER bare en tendens generelt i hele den moderne opdragelsesretning til det der fis med at ungerne er i centrum for alt og af mange grunde simpelthen ikke får lært, at man skal opføre sig ordentligt og respektfuldt og tage hensyn og ikke være til gene for sine omgivelser. Sukkkkk. Kunne ikke være mere enig! Børn "fylder" i mange familier alt for meget. Naturligvis skal børnenes behov tilgodeses og de skal have det godt, men jeg tror faktisk at de fleste børn i sidste ende trives bedst med grænser og faste rammer. Og når de skal ud i "det virkelige liv" på en arbejdsplads, så ryger de jo hurtigt ud igen og får en masse nederlag, hvis de ikke evner at tage hensyn til andre mennesker. Jeg havde en veninde med 3 børn, som hver gang vi talte i telefon lod sig afbryde i tide og utide af ungerne, som kom og spurgte og dette og hint. Hun kunne stoppe midt i en sætning (henvendt til mig i den anden ende af røret) for at svare ungerne på alle mulige ligegyldige ting. Det blev jeg til sidst så træt af, at vi næsten ingen kontakt har idag og hun er ellers smadder sød. Her mener jeg, at hun kunne sige til børnene - "Mor taler i telefon, så I må vente, til jeg er færdig" (med mindre de er kommet til skade eller et eller andet selvfølgelig) og så bagefter en gang for alle forklare børnene, at når der tales i telefon (eller tales med andre i det hele taget), så afbryder man ikke. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret September 16, 2011 Rapporter Share Besvaret September 16, 2011 længe leve laissez faire :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts