Hop til indhold

Navneleg


Gæst Missing
 Share

Recommended Posts

  • Svar 70
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Pudel. :hjerte::hjerte::hjerte:

 

Hvor er jeg bare glad på dine vegne! :banan::banan::banan:

 

 

 

Jeg stemmer for Ingolf, det passer perfekt til ham! :klap:

 

Jeg synes også selv, at Ingolf er det bedste - sådan lige nu. Men manden har sine tvivl.

 

Vi har også snakket lidt om Mozart nu

Link til indlæg
Del på andre sites

Storepige kan sige alt :blink: Lillepigen kan sige begge navne (omend med lidt sjov dialekt :lol: Ieingolf og Ashge)

 

Vi er landet på Aske. Jeg er nedstemt i familien. Både manden og størstebarnet vil have en Aske. Jeg synes slet ikke det er dårligt, bare ikke nær så godt som Ingolf. Men Aske bliver det :lun:

 

:lol: det er da lige meget hvad han kommer til at hedde - er sikker på at mindsten kalder ham Molly :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: det er da lige meget hvad han kommer til at hedde - er sikker på at mindsten kalder ham Molly :lol:

 

:sjov: Det er rigtigt. Egentlig er det mest sådan hunde omkring lab. størrelse, der kaldes Molly. Så Aske har en chance for at blive kaldt det navn, vi har givet ham

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Ai altså!. Jeg har trykket og trykket på det her link her - og kommer bare til side 155 i alt og intet....

 

Jeg har også været inde og trykke "vis alle indlæg" af dig Missing - men F*ck der er mange sider.....(og jeg er på job :oops:)

 

Åh jeg vil SÅ gerne læse baggrundshistorien!. Stort tillykke med ham - han er meget meget smuk og kær at se på :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai altså!. Jeg har trykket og trykket på det her link her - og kommer bare til side 155 i alt og intet....

 

Jeg har også været inde og trykke "vis alle indlæg" af dig Missing - men F*ck der er mange sider.....(og jeg er på job :oops:)

 

Åh jeg vil SÅ gerne læse baggrundshistorien!. Stort tillykke med ham - han er meget meget smuk og kær at se på :hjerte:

 

Det er nu også i et alt-og-intet indlæg, jeg har skrevet det, men her er cut n pastet:

 

I går tog vi ud for at besøge opdrætter af storpudel :hjerte: Vi var godt klar over, at vedkommende havde hvalpe, men det var mest for at manden kunne røre lidt, spørge lidt og se lidt nærmere på de voksne. Det er med DKK stamtavle, hd+ad tjekkede (A+0), hvilket ikke mange pudler bliver, da det er en sund race (alligevel synes jeg personligt, det er rart, at der er styr på det) Det er også testet negativ for willebrandts.

 

Anyhuttelihut :blink:

 

Vi klikker med det samme med opdrætter, som er "my kind of people":hjerte::hjerte: De har kun to voksne pudler, mor og så søn af mors 1. kuld (med samme far). De har valgt at lave kombien igen, da første kuld er så gode, som de er. Temperamentet er hele vejen igennem fantastisk. Det bliver sidste kuld, da deres tæve ikke skal have flere og de ikke skal have flere hunde :cry:

 

Vi møder fantastiske voksne hunde og helt igennem vidunderlige hvalpe :lun: Ikke krudt i numsen hvalpe, men rolige, milde (naturligvis legesyge, men altså ikke hvalpe jeg får stress af) Jeg har ikke nogen speciel i hænderne, da vi jo IKKE skal have hvalp/hund før til sommer og blot er ude at møde racer.

 

Men en lille hvalp bliver ved med at opsøge os. Ikke anmasende, men alligevel meget obs på os. Han sætter sig på skødet af min mand, der sad på gulvet. Dernæst hos mig, sovende op ad og på mig, nusset på maven med alle 4 stænger i vejret. Meget interesseret i begge vores børn og selv da mindsten tager sig en skrigetur, sætter han sig bare og kigger på hende med hovedet på skrå :lun::hjerte::lun::hjerte:

 

Da vi kører, spøger han meget i mit sind. Jeg følte en "instant connection", som jeg ikke har følt siden min tidligere tæve. På trods af, at jeg ikke skal have hanhund, så var jeg ikke i tvivl om, at det her, var noget ganske særligt.

 

Mindet om min gamle pige fik mig så til at få et mindre sammenbrud jvf. tidligere indlæg. Jeg blev så ked af det, at jeg måtte sætte mig ud i bilen i vores carport, mens mand og børn var inde (så de ikke skulle konfronteres med storflæbende mor) Jeg tror, min mand blev overrasket over, hvor følelsesladet jeg var. Nej, jeg forsøgte ikke at emotionelt afpresse ham ved at græde. Jeg KUNNE ikke stoppe med at græde over min gamle hund...i ca 2 timer....Og det var det der ugly cry :megaked:

 

Manden og jeg sætter os og snakker om fordele og ulemper ved hvalp, og hvalp nu. Der er klare ulemper. Som f.eks kan jeg ikke få 5 ugers ferie, som jeg har til sommer. Og prisen. 9 mdr at spare op i er noget smartere end at finde de mange tusinde kroner i forbruget (hvem sagde leve af havregrød i 1 år?:genert: )

 

Vi bliver enige om, at jeg skal ringe og høre, om lige den hanhvalp er ledig. For hvis han ikke var, så er der ingen ide i at tale meget mere om det. Jeg ringer, og hvalpen er måske afsat :cry:

 

Jeg opgiver lidt og tænker, at det nok var skæbnen. Måske skulle jeg slet ikke have nu alligevel, selvom hele mavefornemmelsen med kuldet, opdrætter og den specifikke hvalp bare var :hjerte:

 

Så får vi beskeden, at han IKKE er afsat. Men opdrætter synes, vi skal have alle hvalpene rigtigt i hænderne, så vi er sikre på, at det er den helt rigtige. Det havde vi jo ikke i går, da vi ikke var på udkig efter hvalp.

 

Derfor kørte jeg derop i dag. Manden kunne simpelthen ikke tage fri, men har også 100% tillid til, at jeg kunne træffe den rigtige beslutning.

 

Jeg havde nu ikke en dyt at skulle have sagt. Jeg var blevet valgt allerede i går, og han gjorde præcist det samme i dag. Ude i haven (i det skønne vejr) med alle hvalpene. Alle er henne og nippe lidt, slikke lidt og nogle mosler lidt mere end andre. Han ligeså. Men han ligger sig så træt til rette på mit skød og zzzzzzzzz. Hans storebror rendte og legede med en bold. På et tidspunkt rejser min hvalp sig så for at gå hen og se, hvad den der bold er for noget. Der skynder tævehvalpen sig at smide sig hos mig (meget sociale hvalpe) Min hvalp kommer tilbage...kigger lidt misfornøjet, kravler oven på hende og ligger sig mod min mave, så han langsomt men sikkert maser hende ned fra mit skød. Intet af dette på en voldsom måde. For han er ikke voldsom. Han "hviler i sig selv"

 

Men jo jeg er blevet valgt. Selvom jeg ikke skulle have nu og slet ikke han, så bliver det altså nu (om ca3 uger) og en hanhvalp :lun: Jeg elsker ham allerede højt og skal snart besøge ham igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh for faen da Missing......:megaked: Tudeindlæg af karakter!.

 

Tak for kuldegys!!!

 

Nu ved jeg hvorfor vi bliver ved og ved med at påføre os selv den smerte når vi skal sige farvel.....

 

Sikken fantastisk historie!. Jeg er meget glad for du deler :hjerte:

 

- og så er jeg jo helt på halen over at du er helt med på at du/i er blevet valgt af hunden. Det kan bare ikke være mere rigtigt.

 

Stort tillykke med beslutningen. Jeg GLÆDER mig helt vildt på dine vejne - og det bliver SÅ dejligt at følge med i jeres nye liv sammen :hjerte:

 

(P.s. tak for copy/paste - jeg kunne ikke finde et indlæg fra dig i alt og intet på side 155...:vedikke:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...