Hop til indhold

Så meget vrøvl i en bog !


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

  • Svar 138
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu møder jeg en del kursister på min træningsplads og heldigvis, er hovedparten nybagte hundeejere oftest førstegang ejere de er nemme at præge i den rigtige retning, og også dem som har haft flere hunde har udviklet sig i den rigtige retning og er villig til at lære nyt..

 

Så jeg kan godt smile lidt at kommentare som dem i den bog, synes alligevel de fleste af dem jeg møder har rykket sig så meget og er i en moderne hundeverden med træning på hundens premisser. Så er bare glad for at se forskellen på det i bogen og der hvor de fleste folk er i dag :engel:

 

Ved godt der er en del som stadig sidder fast i de "gamle metoder" og det vil der nok desværre altid være for straf virker jo! - men oplever heldigivs at folk er villige til lære og vil deres hund det bedste. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem er forfatteren?

Desværre behøver man ikke være førstegangsejer for at hoppe på den slags, Jans svigerinde tror fuldt og fast på ovenstående.

Hun mener Groa er uopdragen og får alt for frie tøjler.

Forfatteren er en person der har redigeret bøger om kæledyr. Det lader til at hun har ment at det der med hundeopdragelse kunne hun lige så godt selv skrive en bog om. En dyrlæge er så medforfatter og hun burde vide bedre, men jeg oplever at en del dyrlæger holder af de-vil-tage-magten teorien:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvem er forfatteren?

Desværre behøver man ikke være førstegangsejer for at hoppe på den slags, Jans svigerinde tror fuldt og fast på ovenstående.

Hun mener Groa er uopdragen og får alt for frie tøjler.

 

Jeg har intet kunne finde om hende udover at hun også har skrevet en bog om skak!

 

Bibliotekets lektør roser bogen:

 

Anvendelse/målgruppe/niveau

Lettilgængelig guidebog for unge og voksne nybegyndere om, hvordan man skal passe en hund rigtigt. Bogens mange råd og tips vil også kunne inspirere mere erfarne hundeejere

 

Beskrivelse

Bogens tekster er skrevet ud fra en grundholding om, at man skal være en ansvarlig hundeejer. Først og fremmest ved at indhente basal viden om hunde og derved kunne aflæse hundens kropssprog og reaktionsmønstre og forstå dens behov. Bogen rummer informationer og oplysninger om hundens pasning, og er inddelt i afsnit efter de forskellige emner som fx at få en ny hund, hvalpe, fodring, motion, kost, træning, leg, pleje og sundhed. Under de forskellige emner er de enkelte tips nummererede, idet bogen har i alt 133 tips og alle er skrevet som tekstbobler ledsaget af et mindre farvefotografi, der passer dertil. Desuden er bogens kapitler inddelt i forskellige farver og bagerst i bogen findes et stikordsregister

 

Sammenligning

Der udkommer mange bøger om forskellige temaer i relation til at være hundeejer. Denne bog dækker sit emne enkelt og bredt og rummer mere end 100 tips og råd om hundens pasning. Bogens stil og layout kan sammenlignes med Leg med din hund udgivet i 2010

 

Samlet konklusion

En bredt anvendelig og overskuelig opslagsbog for hundeejere med grundviden om at få en glad hund og især en oplagt bog for nye hundeejere

 

 

Lektør: Kirsten Katholm

Link til indlæg
Del på andre sites

Købte bogen " en glad hund " http://www.saxo.com/dk/item/liz-dalby-glad-hund-indbundet.aspx for hvem ville ikke gerne have en glad hund ?

 

Har sjælden læst så meget ævl og vrøvl i en bog. Ved ikke om man skal grine eller græde, og det mest tragiske er de hundeejer som ikke er klar over hvikekt omgang ævl det egentlig er og som efterlever det.

 

Nævner lige et par ting som står skrevet

 

" man skal jævnligt sætte sig i hundens kurv for at vise hunden at man er den dominerende "

 

" man må aldrig give hunden godbidder eller mad ved bordet, da den så tager magten "

 

" Hunden må aldrig sidde på skødet eller i møblerne, da den så tror den er den dominerende "

 

" Hunden skal altid spise EFTER dig, ellers tror den at den er lederen "

 

" DU skal altid tage intiativ til leg og ignoere hunden når den opfordre til leg og kan legen " vindes" skal det altid være dig, ellers tror hunden den er lederen "

 

" Når du kommer hjem og hunden er glad for at se dig og evt hopper op, skal du ignorere den, da den hopper op for at vise at den er den dominerende "

 

" Du skal til enhver tid kunne tage alt mad fra din hund og skal jævnligt under hundens måltid fjerne dens mad, for at vise at du er den dominerende "

 

" Hvis hunden trækker på gåturen, gør den det fordi den ville vise at den er dominerende og styre slagest gang "

 

" Gå altid først ind og ud af døren, ellers tror hunden at den er lederen "

 

 

 

ARGH......Bogen er endda fra 2010 og alligevel tror forfatteren at hunden kun er ude på at overtage verdens herredømmet !

 

Overstående er taget direkte fra bogen.

 

Jeg bliver så vred og trist over at se sådan en bog i moderne tid. Jeg håber IKKE at nogen førstegangshundeejer køber den og tror på det der står i den.

 

Saxo kan heldigvis ikke længere levere bogen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har intet kunne finde om hende udover at hun også har skrevet en bog om skak!

 

Bibliotekets lektør roser bogen:

 

Anvendelse/målgruppe/niveau

Lettilgængelig guidebog for unge og voksne nybegyndere om, hvordan man skal passe en hund rigtigt. Bogens mange råd og tips vil også kunne inspirere mere erfarne hundeejere

 

Beskrivelse

Bogens tekster er skrevet ud fra en grundholding om, at man skal være en ansvarlig hundeejer. Først og fremmest ved at indhente basal viden om hunde og derved kunne aflæse hundens kropssprog og reaktionsmønstre og forstå dens behov. Bogen rummer informationer og oplysninger om hundens pasning, og er inddelt i afsnit efter de forskellige emner som fx at få en ny hund, hvalpe, fodring, motion, kost, træning, leg, pleje og sundhed. Under de forskellige emner er de enkelte tips nummererede, idet bogen har i alt 133 tips og alle er skrevet som tekstbobler ledsaget af et mindre farvefotografi, der passer dertil. Desuden er bogens kapitler inddelt i forskellige farver og bagerst i bogen findes et stikordsregister

 

Sammenligning

Der udkommer mange bøger om forskellige temaer i relation til at være hundeejer. Denne bog dækker sit emne enkelt og bredt og rummer mere end 100 tips og råd om hundens pasning. Bogens stil og layout kan sammenlignes med Leg med din hund udgivet i 2010

 

Samlet konklusion

En bredt anvendelig og overskuelig opslagsbog for hundeejere med grundviden om at få en glad hund og især en oplagt bog for nye hundeejere

 

 

Lektør: Kirsten Katholm

 

Lektørudtalelser kan man bruge til nøjagtig ingenting - det er set før.

 

Men vi har ytringsfrihed i Danmark og det er fint nok. Det bedste man kan gøre er at oplyse alt hvad man kan

Link til indlæg
Del på andre sites

Burde den ikke hedde: "Sådan viser du din hund at det er dig der dominere".? :genert:

Eller måske: "Sådan viser din hund at det er den der dominerer" ;-)

Jeg gør også nogle af de ting, men slet ikke af de årsager:

Pluto får ikke mad ved bordet; fordi jeg gider ikke have en hund der sidder og glor på mig når jeg spiser.

 

Når jeg kommer hjem ignorerer jeg ham til han er faldet ned: Fordi det har hjulpet ham til at være alene og så fordi han stresser hvis jeg giver ham opmærksomhed i sådanne situationer.

 

Jeg har ALTID trænet med Pluto at jeg skal kunne tage ben, mad osv fra ham: ikke fordi jeg tror han vil overtage magten, men fordi jeg ikke har behov for en hund der bliver aggressiv hvis jeg nærmer mig ham når han ligger med et ben.. og det har Pluto for øvrigt heller ikke behov for...

 

Det der med at gå først ind af døren: det ville min gamle hundetræner også have; men det nægtede jeg fordi jeg synes det er det mest tåbelige og det sammen med at hunden ikke må komme i møblerne fordi så vil den overtage magten :stupid:

 

Men jeg tænker bare, de mennesker som tror på det her må da have seriøs paranoia over næsten alt hvad deres hunde gør :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lektørudtalelser kan man bruge til nøjagtig ingenting - det er set før.

 

Men vi har ytringsfrihed i Danmark og det er fint nok. Det bedste man kan gøre er at oplyse alt hvad man kan

 

Hvis en hundeejer læser lektørudtalelsen, uden at vide at lektøren "bare" er bibliotekar og derfor ikke nødvendigvis ved noget om bogens emne, vil h*n sikkert få en oplevelse af, at det er en god bog. Det var egentlig det jeg ville sige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjoe, men hvem skulle for eksempel have godkendt mig som forfatter? :hmm:

 

Kan godt forstå din "undren" fordi hvem skal dømme hvad der er rigtigt og forkert?

Derudover ville det jo også stride i mod ytringsfriheden... Og så synes jeg altså heller ikke det gør noget at der også bliver et ansvar til den enkelte hundeejer; et ansvar om at være kritisk og så ikke kun nøjes med at læse en bog, men at undersøge markedet og finde den bog man selv synes man kan være bekendt at bruge overfor sig selv og overfor sin hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan der er min bedere halvdel oplært om hundehold.. Det gir selvsagt en del skænderier, men hun har da indset en del af det er plader.. :) Mad ved bordet og op i de fleste møbler er no limit, men resten gider vi sku ikke beskæftige os med. ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandtes der egentlig møbler og døre hos ulvene i sin tid ? Siden det er så vigtig at gå først ind og ud af døren og at hunden ikke må sidde i møblerne.

 

Så vidt jeg ved havde ulvene ingen møbler i deres huler og hellere ingen døre

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde for et års tid siden fat i en anden, meget værre, bog. Også helt ny og tyk og lækker . Beskrivelsen bagpå gav indtryk af en bog med meget veldokumenteret viden, så ih hvor var jeg spændt!

 

Lige indtil jeg fandt alle ovennævnte regler, samt råd om at hive hvalpen i ørene/nakken og andre uhyrligheder!

 

Da jeg så den på hylden igen på biblioteket gemte jeg den bag de andre:lol:

 

Tænk at få fat i sådan en som ny hundejer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde for et års tid siden fat i en anden, meget værre, bog. Også helt ny og tyk og lækker . Beskrivelsen bagpå gav indtryk af en bog med meget veldokumenteret viden, så ih hvor var jeg spændt!

 

Lige indtil jeg fandt alle ovennævnte regler, samt råd om at hive hvalpen i ørene/nakken og andre uhyrligheder!

 

Da jeg så den på hylden igen på biblioteket gemte jeg den bag de andre:lol:

 

Tænk at få fat i sådan en som ny hundejer!

 

Må man lige høre, hvad det er for en bog? For advarslens skyld, så man ikke kommer til at bruge tid på den? :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

" man skal jævnligt sætte sig i hundens kurv for at vise hunden at man er den dominerende "

 

.

 

Den her opfylder vi herhjemme. Min kæreste og jeg sover hver nat i hundenes kurv. Vi har valgt at give vovserne en dobbeltseng, så der også er (lidt) plads til os i kurven. Det hjælper virkelig, hundene er slet ikke dominerende :mrgreen::mrgreen:

 

Pyh, hvor findes der meget bras derude. Jeg stod forleden og bladrede i en lignenede hunde og i boghandlen, dog ikke den samme.

Redigeret af NannaSoko
Skrevet på telefon, der staver ringere end mig
Link til indlæg
Del på andre sites

Fandtes der egentlig møbler og døre hos ulvene i sin tid ? Siden det er så vigtig at gå først ind og ud af døren og at hunden ikke må sidde i møblerne.

 

Så vidt jeg ved havde ulvene ingen møbler i deres huler og hellere ingen døre

 

Næh der findes ingen naturlige døre, men vi kan ikke tage alt direkte fra ulvenes liv og overføre det til hundene med succes.

 

Jeg oplever det kan være en særdeles god ide at lære sin hund ikke at mase sig ind/ud af døre først, men det har intet med magt og lederskab at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...