Gæst andersen2009 Skrevet September 21, 2011 Rapporter Share Skrevet September 21, 2011 Hejsa... Jamen kort og godt.... Er der ikke et alternativ til Rodalon..??? Syntes det er dyrt at vaske gulve hver dag i det.! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 21, 2011 Rapporter Share Besvaret September 21, 2011 Vasker du hele gulvet i det? Jeg bruger det kun til tissepletter og sådan:-D Resten af gulvet bliver vasket i flydende brun sæbe eller noget Froggy universal Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andersen2009 Besvaret September 21, 2011 Rapporter Share Besvaret September 21, 2011 Vasker du hele gulvet i det? Jeg bruger det kun til tissepletter og sådan:-D Resten af gulvet bliver vasket i flydende brun sæbe eller noget Froggy universal Ja... Har jo 2 hunde og hvis jeg ikke lige får tørret op, når hun er alene hjemme, så har de 2 banditter vadet rundt og så er det jo nærmest over det hele :hmm: Så jeg vasker HELE huset i rodalon HVER dag, jeg kommer hjem fra job :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andersen2009 Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Slet ingen bud..??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Det der hedder minusmug, koster det halve og virker ligesom rodalon :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Ja... Har jo 2 hunde og hvis jeg ikke lige får tørret op, når hun er alene hjemme, så har de 2 banditter vadet rundt og så er det jo nærmest over det hele :hmm: Så jeg vasker HELE huset i rodalon HVER dag, jeg kommer hjem fra job :stupid: Kunne du ikke bare begrænse pladsen de kan være på når de er alene, og så har du det pludselig ikke over hele huset mere men kun i 1 rum Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andersen2009 Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Kunne du ikke bare begrænse pladsen de kan være på når de er alene, og så har du det pludselig ikke over hele huset mere men kun i 1 rum Jo... Men jeg har ikke så mange døre i mit hus. stue, spisekøkken, køkken og spisestue går faktisk ud i ét uden døre, men er 4 forskellige rum uden døre. Lidt svært at forklare, men de kan ikke få mindre plads end de har har nu. Alternativt er bryggers/fyrrum.... Det kan jeg skutte nænne og det genere mig ikke at vaske gulve efter dem, det er mere prisen 1L Rodalon koster 50 kr og holder til 10 L vand og da jeg ikke kan vaske gulve i mindre end 5 L vand er det så 50 kr hver anden dag... 350 kr om ugen, 1400 kr om mdr. Ville bare så gerne kunne gøre det billigere:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andersen2009 Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Det der hedder minusmug, koster det halve og virker ligesom rodalon :5up: Super tak... Er det noget Matas eller lign..??? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Er det hvalpe du har? For voksne hunde burde kunne holde sig Eddike tager meget lugt så det kan du prøve, det er også noget billigere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andersen2009 Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Er det hvalpe du har? For voksne hunde burde kunne holde sig Eddike tager meget lugt så det kan du prøve, det er også noget billigere Det er en kings charles på 4 år og Rottweiler 14 uger.... de slås(leger) jo som gale de 2.! Så der ikke noget at sige til tisseriet... kommer eddike ikke til at lugte i hele hytten.? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Det er en kings charles på 4 år og Rottweiler 14 uger.... de slås(leger) jo som gale de 2.! Så der ikke noget at sige til tisseriet... kommer eddike ikke til at lugte i hele hytten.? Ikke værre end pis Men jo, eddike har en karakterisktisk "duft". Du behøver ikke bruge ren eddike, men en eddikeopløsning, prøv dig frem Når nu der er urenlighed har du så overvejet at et par aviser på gulvet muligvis kunne hjælpe? Det kunne få hvalpen til at søge til et fast sted at besørge. Børnegitter til nogle af rummene er det en mulighed? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andersen2009 Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Ikke værre end pis Men jo, eddike har en karakterisktisk "duft". Du behøver ikke bruge ren eddike, men en eddikeopløsning, prøv dig frem Når nu der er urenlighed har du så overvejet at et par aviser på gulvet muligvis kunne hjælpe? Det kunne få hvalpen til at søge til et fast sted at besørge. Børnegitter til nogle af rummene er det en mulighed? Den med børnegitter har været med i overvejelser og så selvfølgelig en hundegård/løbegård... Førhen havde jeg altid mine hunde i løbegård (shæfer og malnois), men er blevet lidt blød på mine "gamle dage":engel: så de skal have varme og hygge i stuen, når jeg ikke er hjemme. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Den med børnegitter har været med i overvejelser og så selvfølgelig en hundegård/løbegård... Førhen havde jeg altid mine hunde i løbegård (shæfer og malnois), men er blevet lidt blød på mine "gamle dage":engel: så de skal have varme og hygge i stuen, når jeg ikke er hjemme. Jeg er heller ikke til hundegård Jeg tænker på muligheden for at lave en "låge" hvis børnegitter er for småt. Det kunne jo gøres nemt og billigt af nogle lister og en sjat trådhegn. Så kunne du i hvertfald lukke en del af huset af og hundene stadig have god plads . Nå, det var bare som jeg selv ville gøre det hvis jeg var i den situation Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Super tak... Er det noget Matas eller lign..??? i supermarkeder osv. tror det koster ca 14,- for en flaske på størrelse med rodalon-flasken.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Rodalon er en Kvart-ernær Amoniumsforbindelse der virker anti bakterielt. Men , for der er et men.. Det SKAL blandes i en spand der IKKE har været brugt til andet. Blot en lille dråbe sulfo eller sæbe ødelægger den desinficerende effekt. I stedet for Eddike kan du vælge at bruge et let surt rengøringsmiddel. De er ofte baseret på eddikesyre og lugter ikke specielt. Det vil fjerne lugten en smule. Jeg stiller mig dog lidt undrende over at skulle fjerne en lugt som ikke burde være der når du bruger Rodalon hver dag. Men hvis du bruger det i den spand du også bruger til andet så kan det være derfor at det ikke virker og ikke dræber bakterierne som giver den grimme lugt. I øvrigt skal Rodalon have en virketid på mindst 15 minutter for at have fulde effekt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Rodalon er en Kvart-ernær Amoniumsforbindelse der virker anti bakterielt. Men , for der er et men.. Det SKAL blandes i en spand der IKKE har været brugt til andet. Blot en lille dråbe sulfo eller sæbe ødelægger den desinficerende effekt. I stedet for Eddike kan du vælge at bruge et let surt rengøringsmiddel. De er ofte baseret på eddikesyre og lugter ikke specielt. Det vil fjerne lugten en smule. Jeg stiller mig dog lidt undrende over at skulle fjerne en lugt som ikke burde være der når du bruger Rodalon hver dag. Men hvis du bruger det i den spand du også bruger til andet så kan det være derfor at det ikke virker og ikke dræber bakterierne som giver den grimme lugt. I øvrigt skal Rodalon have en virketid på mindst 15 minutter for at have fulde effekt. Her har jeg ikke det indtryk at TS klager over at Rodalon ikke virker, men at det er for dyrt i brug. Hold da op! Jeg var ikke klar over at rodalon skal have sin egen spand/balje for at virke, men jeg er godt klar over at det ikke virker hvis man blander andet i. Så tror da pokker det ikke virker på de læderstøvler min ene kat pissede på for 3 år siden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 1L Rodalon koster 50 kr og holder til 10 L vand og da jeg ikke kan vaske gulve i mindre end 5 L vand er det så 50 kr hver anden dag... 350 kr om ugen, 1400 kr om mdr. Ville bare så gerne kunne gøre det billigere:5up: Øøøøhhh... Så kraftig blanding har jeg aldrig brugt, og det har fungeret fint her. Da jeg har haft hvalp, har jeg først vasket gulvet af med noget alm. billigt rengøringsmiddel (uden ammoniak), og så har jeg ellers tørret det efter (med en ret meget tyndere opløsning end den du beskriver) med Rodalon en gang imellem, måske hver anden eller hver tredie dag. Har også tit taget bare selve tissesøerne med lidt rodalon/vand-opløsning, som jeg havde i en vandforstøver, klar til brug - eller den sprayflaske med Rodalon-færdig-til-brug som man også kan købe. Og jeg har ikke været i nærheden af de summer du nævner..! Det er en kings charles på 4 år og Rottweiler 14 uger.... de slås(leger) jo som gale de 2.! Så der ikke noget at sige til tisseriet... kommer eddike ikke til at lugte i hele hytten.? Jeg ville så aldrig lade hundene gå sammen når de er alene hjemme... Især ikke når der er så stor størrelsesforskel på dem. Hvis du overhoved kan sætte babygitter op, så tror jeg det ville være en supergod løsning. Dels mht. tisseriet, men det ville nok også være rart for din king charles at få lidt fred for rotte-hvalpen, især når den blir større og større. Til det med eddiken, jeg tror ikke at det lugter, efter kort tid. Har brugt det som skyllemiddel - lugter ikke. Har brugt det hvis jeg har haft rygere i huset, hvor jeg har stillet et glas eddike i hvert rum - lugter ikke... Jeg tror at eddiken på én eller anden måde neutraliserer lugt..?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Jo... Men jeg har ikke så mange døre i mit hus. stue, spisekøkken, køkken og spisestue går faktisk ud i ét uden døre, men er 4 forskellige rum uden døre. Lidt svært at forklare, men de kan ikke få mindre plads end de har har nu. Alternativt er bryggers/fyrrum.... Det kan jeg skutte nænne og det genere mig ikke at vaske gulve efter dem, det er mere prisen 1L Rodalon koster 50 kr og holder til 10 L vand og da jeg ikke kan vaske gulve i mindre end 5 L vand er det så 50 kr hver anden dag... 350 kr om ugen, 1400 kr om mdr. Ville bare så gerne kunne gøre det billigere:5up: Jeg bruger kvanol 10 %..1 dl til 10 liter vand. En 10 liters dunk koster 375 kr... og den holder her i huset ca en måned..Kan bruges både udendørs og indendørs.. Men du behøver vel iikke bruge det hver når du kun har 2 hunde? så virker almindelig rengøringsmiddel bedre..Rodalon (og lignende produkter) gør ikke rent.. Brug noget brun sæbe eller ajax.. Og skift hyppigt duft. For hvis du er ligesom mig så bilder du dig lynhurtigt ind at du kan lugte hundepis alle vejne.. Og husk de steder som ikke er ligefremme..soklen på køkkenet, skabslågerne, dørtrin, paneler.. Som regel er det de steder der kommer til at lugte fordi man ikke lige tænker over det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Øøøøhhh... Så kraftig blanding har jeg aldrig brugt, og det har fungeret fint her. Da jeg har haft hvalp, har jeg først vasket gulvet af med noget alm. billigt rengøringsmiddel (uden ammoniak), og så har jeg ellers tørret det efter (med en ret meget tyndere opløsning end den du beskriver) med Rodalon en gang imellem, måske hver anden eller hver tredie dag. Har også tit taget bare selve tissesøerne med lidt rodalon/vand-opløsning, som jeg havde i en vandforstøver, klar til brug - eller den sprayflaske med Rodalon-færdig-til-brug som man også kan købe. Og jeg har ikke været i nærheden af de summer du nævner..! Jeg ville så aldrig lade hundene gå sammen når de er alene hjemme... Især ikke når der er så stor størrelsesforskel på dem. Hvis du overhoved kan sætte babygitter op, så tror jeg det ville være en supergod løsning. Dels mht. tisseriet, men det ville nok også være rart for din king charles at få lidt fred for rotte-hvalpen, især når den blir større og større. Til det med eddiken, jeg tror ikke at det lugter, efter kort tid. Har brugt det som skyllemiddel - lugter ikke. Har brugt det hvis jeg har haft rygere i huset, hvor jeg har stillet et glas eddike i hvert rum - lugter ikke... Jeg tror at eddiken på én eller anden måde neutraliserer lugt..??[/QUOTE]Er det ikke kun den brune eddike der lugter? den gennemsigtige er da lugtfri Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Øøøøhhh... Så kraftig blanding har jeg aldrig brugt, og det har fungeret fint her. Heller ikke her. 1:10 er meget kraftigt. Med rene spande og reneklude burde en Rodalon 10% fra Brugsen virke med blandingsforhold 1:50 Dvs 1 dl til 5 L vand. Jeg tror at eddiken på én eller anden måde neutraliserer lugt..?? Det gør den. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Bare du ikke gør som min mormor. Hun skulle vaske gulv, så i en spand med noget universal rengøringsmiddel, men hun skulle jo også pudse vinduer, så i med noget vinduerens, og så skulle hun fjerne en lugt fra fryseren, så i med noget rodalon og til sidst blandet godt med vand. Hun besvimede pga dampene og måtte til lægen bagefter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Heller ikke her.1:10 er meget kraftigt. Med rene spande og reneklude burde en Rodalon 10% fra Brugsen virke med blandingsforhold 1:50 Dvs 1 dl til 5 L vand. Det er nok ca. sådan jeg også har blandet den op... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Her har jeg ikke det indtryk at TS klager over at Rodalon ikke virker, men at det er for dyrt i brug. Næ det har du da ret i . My bad.:stupid: Nok bare noget fra andre indlæg der sneg sig ind. Hold da op! Jeg var ikke klar over at rodalon skal have sin egen spand/balje for at virke, men jeg er godt klar over at det ikke virker hvis man blander andet i. Så tror da pokker det ikke virker på de læderstøvler min ene kat pissede på for 3 år siden. Jep Den er god nok. Rene spande og rene klude og mopper. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 22, 2011 Rapporter Share Besvaret September 22, 2011 Er det ikke kun den brune eddike der lugter? den gennemsigtige er da lugtfri Bruger kun hvid/gennemsigtig... Og den lugter! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret September 23, 2011 Rapporter Share Besvaret September 23, 2011 Er det for at decinficere eller fjerne lugt at der bruges Rodalon?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts