Gæst Kattiie Besvaret September 23, 2011 Rapporter Share Besvaret September 23, 2011 Man behøver altså ikke at bruge rodalon... Jeg har adlrig brugt det og jeg har end da gulvtæpper i hele huset bortset fra køkken og bad: jeg har bare gjort det at jeg har hældt varmt vand på pletten og så skrubbet, det samme hvis han har haft dårlig mave imens han var alene; og her lugter altså ikke, og der er heller ingen pletter på gulvet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Golden Besvaret September 23, 2011 Rapporter Share Besvaret September 23, 2011 Man behøver altså ikke at bruge rodalon... Tja altså jeg havde jo lidt samme tanke - men hvis det er for at decinficere så er det måske en anden sag?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Kattiie Besvaret September 23, 2011 Rapporter Share Besvaret September 23, 2011 Tja altså jeg havde jo lidt samme tanke - men hvis det er for at decinficere så er det måske en anden sag?. Ja, men descinficere hvad? med mindre hundens tis virkelig er bakteriel burde det ikke være nødvendigt, imo. Men man skal også passe på med at bruge descinfektionsmidler for meget; bakterierne kan blive imune overfor det og så har man et endnu større problem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret September 23, 2011 Rapporter Share Besvaret September 23, 2011 Er det for at decinficere eller fjerne lugt at der bruges Rodalon?. Ok Tis i sig selv lugter af ... Tis. Men da der er en del bakterier i tis og i omgivelserne hvor tis kommer fra så er rodalon til at desinficere med for at dræbe de bakterier der giver den dårlige lugt. Rodalon i sig selv er ikke specielt til at fjerne lugt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret September 23, 2011 Rapporter Share Besvaret September 23, 2011 Ja, men descinficere hvad? med mindre hundens tis virkelig er bakteriel burde det ikke være nødvendigt, imo.Men man skal også passe på med at bruge descinfektionsmidler for meget; bakterierne kan blive imune overfor det og så har man et endnu større problem... Ahr Det er en teoretisk mulighed at du ved at bruge Rodalon kan frembringe en muteret stamme der er resistent overfor rodalon. Men for at undgå dette så er det vigtigt at overholde virketiden på ca 15 minutter da der eller kan være overlevende bakterier som kan mutere. Der sker ca 1 mutation for hver 7 generation på mindst 10 mia bakterier. Så teoretisk er der en mulighed hvis den ene mutation lige bliver resistent overfor amoniunsforbindelser. Men så kan man vælge at bruge et andet desinficerende middel hver 2-3 gang. Evt H²O²- dihydrogendioxid eller brintoverilte om man vil. Dog ikke på tæpper da det bleger. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
GRAND DANE Besvaret September 24, 2011 Rapporter Share Besvaret September 24, 2011 Ok Tis i sig selv lugter af ... Tis. Men da der er en del bakterier i tis og i omgivelserne hvor tis kommer fra så er rodalon til at desinficere med for at dræbe de bakterier der giver den dårlige lugt. Rodalon i sig selv er ikke specielt til at fjerne lugt. så vit jeg har fået at vide af lægen ikke dyrlægen så er tis sterielt, Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andersen2009 Besvaret September 24, 2011 Rapporter Share Besvaret September 24, 2011 HOLD DA OP... Der er godt nok kommet mange svar, her har jeg lige sovet lidt i timen... Jeg bruger Rodalon i den opløsning som der står bøtten og der må være en grund til at der står 1/10 og blandningen bliver derfor lavet sådan.... Nogen skriver at de kun bruger 10%, ja, det er 1/10 altså 1 liter Rodalo til 10 liter vand.... det samme som jeg selv skrev at jeg brugte Jeg har valgt at bruge Rodalon, UDELUKKENDE for at fjernne hendes dufte fra tis og derfor (måske) mindske chancen for at hun tisser der igen. Det har intet med bakterier at gøre.... så rent er mit hjem skutte i forvejen:blink: Jeg vil forsøge at skille hundende ad og er ved at indrette bryggers/fyrrum og værksted (ialt 45 m2) til Rottweileren, der er hun i forvejen en del og tumle rundt. Men jeg vil da forsøge med noget eddike, det koster da ikke alverden. vh Andersen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret September 24, 2011 Rapporter Share Besvaret September 24, 2011 Til det med eddiken, jeg tror ikke at det lugter, efter kort tid. Har brugt det som skyllemiddel - lugter ikke. Har brugt det hvis jeg har haft rygere i huset, hvor jeg har stillet et glas eddike i hvert rum - lugter ikke... Jeg tror at eddiken på én eller anden måde neutraliserer lugt..?? Ja det gør det. På et tidspunkt boede jeg et sted hvor jeg måtte fyre med pretroleumsovn i køkkenet om vinteren. Jeg var ved at gå i brædderne af den petroleumslugt, fik hovedpine også. Så satte jeg en stålskål med eddikevnad på ovnen og det fordampende eddikevand tog al lugt af petroleum uden at køkkenet kom til at lugte af eddike. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst andersen2009 Besvaret September 24, 2011 Rapporter Share Besvaret September 24, 2011 Ja det gør det. På et tidspunkt boede jeg et sted hvor jeg måtte fyre med pretroleumsovn i køkkenet om vinteren. Jeg var ved at gå i brædderne af den petroleumslugt, fik hovedpine også.Så satte jeg en stålskål med eddikevnad på ovnen og det fordampende eddikevand tog al lugt af petroleum uden at køkkenet kom til at lugte af eddike. OK..???? det lyder da heeelt enormt..!!! Gad vide hvad det er der gør det, altså hvorfor det virker..??!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret September 24, 2011 Rapporter Share Besvaret September 24, 2011 så vit jeg har fået at vide af lægen ikke dyrlægen så er tis sterielt, Ja det er det også, men kun i det øjeblik det forlader nyrene. Det skal lige ned til blæren og gennem urinrøret hvor det kan skylle evt bakterier ud af røret. En sund og rask person og jeg tror en hund er ligeså, har steril urin. Det er i udtømningsfasen at der kan ske en tilblanding af forsk, bakterier. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret September 24, 2011 Rapporter Share Besvaret September 24, 2011 Ja det er det også, men kun i det øjeblik det forlader nyrene. Det skal lige ned til blæren og gennem urinrøret hvor det kan skylle evt bakterier ud af røret.En sund og rask person og jeg tror en hund er ligeså, har steril urin. Det er i udtømningsfasen at der kan ske en tilblanding af forsk, bakterier. Det er nemli' ræddi :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts