Hop til indhold

Av lille Voodoo

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Så kom jeg hjem og alt var som det plejede, Voodoo gensyns-hylede først af mig og så af køleskabet, og fik sin frokost. Sad og klappede ham lidt og syntes hans øjne så sådan mærkelige ud? Jo mere jeg kiggede - jo mere mærkelige så de ud :skraek:

De hang, sådan meget, så man kunne se blinkhinden (hedder den ikke det??) og han sad hele tiden og lukkede dem som om han døsede væk, men han var helt frisk og glad ellers, så snart jeg sagde en lyd åbnede han øjnene, men de hang stadig og var vildt røde. Jeg syntes det så FOR mærkeligt ud, så vi kørte selvfølgelig til Dyrehospitalet, akut ambulance råbte vi hele vejen *babubabubavovov*

Selvf var over 16, så dobbelt dyr konsultation - men, hellere penge end hvis nu han tabte øjnene eller værre i løbet af natten! :shock:

Nåmen - det var slet ikke så galt, dyrlægen sagde at det faktisk skete jævnligt med hvalpe, det var måske en virus han havde fået som hedder noget voldsomt fancy og er ret uskadelig, men han kunne nu godt se at Voodoos øjne var meget irriteret. Der sidder nogle små knopper på indersiden af øjnene, det skal der gøre, men det var dem der var hævet og Voodoo følte nok lidt at han havde sand i øjenene, så blinkede han mere og øjnene blev mere irriterede - og så har man jo balladen.

Spurgte om det kunne være allergisk reaktion da han har fået lidt øjenbetændelse og vi havde tørret ham rundt om øjenene med kamillethe - det var heldigvis ikke det, faktisk sagde han at kamillethe var rigtig godt, ved godt at de fleste herinde ikke er enige, men ja, vi bruger det nu engang :-)

Prutfis skal bare have øjendråber nu og 1137kr tak, irk. Jeg er endnu engang virkelig, virkelig glad for min sygeforsikring!

SÅ gik vi en lille tur, og så købte vi en københavnerstang som hundene fik til deling, nu de var så stakkels - begge to :ae: Motor var forresten virkelig dygtig til at vente i bilen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring til Voodoo-drengen

Og så kan vist godt være jeg skal bevæge mig ned til dr. dyr med Chinook - det lyder fuldstænding lige som ham de sidste par dage.

Virkelig? Hænger hans øjne normalt? Gør Voodoos jo slet ikke, så det så virkelig vildt ud. Dyrlægen kiggede i dem og viste mig det også, de var meget meget røde..

Det er kommet på ret kort tid, jeg tror måske det vil gå over af sig selv er dog ikke helt sikker, men hvis det er generende er øjendråber jo nok en god ide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Virkelig? Hænger hans øjne normalt? Gør Voodoos jo slet ikke, så det så virkelig vildt ud. Dyrlægen kiggede i dem og viste mig det også, de var meget meget røde..

Det er kommet på ret kort tid, jeg tror måske det vil gå over af sig selv er dog ikke helt sikker, men hvis det er generende er øjendråber jo nok en god ide.

Normalt hænger de ikke, men jeg havde bare tænkt at der jo ikke er noget der passer sammen på Chinook lige nu, så det nok bare være en fase i forbindelse med at han vokser.

Chinook har lige haft øjenbetændelse, som han fik dråber for og det hjalp også, men ikke helt nok - hans øjenlåger hænger en smule, øjnene er en smule røde og man kan se lidt at det ekstra øjenlåg.

Så jeg tror jeg vil vende det med dr. dyr. Bare for at være sikker på at der ikke er et eller andet galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååårhh, stakkels Voodoo :lun:(og dig :ae:)

Det ser ud som det Bamse havde for et lille år siden (det der med det fine navn) - det så vildt ud.

Det kom lige pludseligt og jeg klarede det med steriliseret vand fra mine kontaktlinser :5up:

Ja præcis! Sådan der så det ud - og det sagde dyrlægen også, at det kunne ordnes ret nemt, men han var bare knaldrød i øjnene så han fik dråberne :-D

Det ser sgu ikke så godt ud :megaked:

JEg må afsted lige om snart - skal nødig risikere at Chinook får Cherry-eye...

Ej tror ikke han får cherry-eye, som Bamseida skriver kan det vist også ordnes med saltvand eller andet husligt, men synes da du skal kigge ned til dyrlægen, hvis han er meget irriteret, er det jo... irriterende for ham/hans øjne :-) INGEN panik! (Sagde jeg, som kørte ambulancestyle igår :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja præcis! Sådan der så det ud - og det sagde dyrlægen også, at det kunne ordnes ret nemt, men han var bare knaldrød i øjnene så han fik dråberne :-D

Ej tror ikke han får cherry-eye, som Bamseida skriver kan det vist også ordnes med saltvand eller andet husligt, men synes da du skal kigge ned til dyrlægen, hvis han er meget irriteret, er det jo... irriterende for ham/hans øjne :-) INGEN panik! (Sagde jeg, som kørte ambulancestyle igår :mrgreen:)

Jeg er nu ikke gået i panik, men når "babyerne" nu ikke er helt på toppen, bliver man MEGET nemt pyller-mor-agtig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...

Det er præcis hvad min guldklump også har haft (Follikulær conjunctivitis). Og hold op, hvor så det forfærdeligt ud! :shock: Jeg blev rigtig bange og pyldre-agtig. Hun lignede bare slet ikke sig selv. Det var rigtig uhyggeligt, og hun var tydeligt generet af det.

Desværre så er det noget, som når de først har haft det én gang, så har det tendens til at komme igen. :megaked:

Tippi har haft det 3-4 gange nu, øv øv. Det er bare så træls.. :damn:

Men dr. dyr har lovet at det nok ikke er et problem mere nu hvor hun er over et år, så det krydser jeg fingre for. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er præcis hvad min guldklump også har haft (Follikulær conjunctivitis). Og hold op, hvor så det forfærdeligt ud! :shock: Jeg blev rigtig bange og pyldre-agtig. Hun lignede bare slet ikke sig selv. Det var rigtig uhyggeligt, og hun var tydeligt generet af det.

Desværre så er det noget, som når de først har haft det én gang, så har det tendens til at komme igen. :megaked:

Tippi har haft det 3-4 gange nu, øv øv. Det er bare så træls.. :damn:

Men dr. dyr har lovet at det nok ikke er et problem mere nu hvor hun er over et år, så det krydser jeg fingre for. :-D

Ja det så mega mærkeligt ud :skraek: Håber da at Tippi ikke får det mere :-)

Link til indlæg
Del på andre sites